5-6 év az nem arra szólt ha nem, ha már tudok venni motort akkor minimum addig maradna mert 18éves leszek mire megtudom venni a zxr-t most vok 16, de már 11éves korom óta motorozok (jogsi előtt réten voltam)
amúgy te mekkorát mersz ajánlani ? mert sztem minden motorral el lehet szállni egy 400as meg arra gondolok elég lenne "motoros tudásom" fejleszteni aztán majd ha pénz is úgy össze jönn majd nagyobb de addig nem
Lehet a haverjaid ismernek ezert mondjak :) Okorseg hogy 5-6 evet kell motorozni egy 600hoz. Tehetseg es hozzaallas fuggo. Van aki 5 honap alatt ugy megtaul motorozni, mint mas soha az eletben. Es hat nem mindegy a vermerseklet sem. Nagyon jo hogy 17-22 eves korom magassagaban kozelembe nem kerult motor. Teljesen idiota vadbarom voltam akkor (autoval pl). Az is csoda hogy tuleltem. 33 evesen ultem motorra eloszor. Nagysagrendekkel hidegebb fejjel mint 18 evesen. Igy egeszen masok a tulelesi eselyek, de meg igy is necces tud lenni. Olvastam valahol 1 erdekes ertekezest arrol, hogy nem lenne szabad eros sportmotorokat 30 ev alattiaknak eladni. Van benne valami.
balagee én beszéltem egy jó pár motorossal meg minden és azt ondták ohgy 50es után egy kawasaki zxr400 elég lesz aztán majd rá egy 5-6 évre 600 zxr pedig 2 év múlva
azt azért tudom hogy hol a határ mert csak haza várnak és mindig úgy megyek el motorozni és próbálok figyelni .... igaz most ebben a 2 évben sok volt az állatság amiket csináltam de mióta nem az én hibámból volt egy baleset azóta elég rendesen be nőt a fejem lágya mert nem az hogy félve megyek el ha nem marha óvatosan mindenre figyelek hogy ha nem én vagyok a hülye akkor is érhet baj
Egy 600as sportgepnek kezdo szamara szerintem nem az erejevel van gond. Nagyon rangatni kell a gazkart hogy kiugorjon alolad. 9ezer alatt ereje alig van. Minden epeszu ember meg birja jegyezni hogy ha 9 alatt tartja a fordulatot akkor kezesbarany (felette sem egy vadallat). Meg a nagyanyam is ellenne vele. A gond ott van hogy atom stabil a gep akarmit csinalsz vele. Konnyu vel motorozni, es barmilyen temponal jol erzi magat.
Egy abszolut kezdo hipp hopp elbizza magat rajta. Par ezer km utan ugy gondolja megyez mint az agyba szaras, es fel le motorozik allat modjara kozuton. A motornak semmiseg, blokk, futomu, vaz erre lett kitalalva. Csakhogy a kozuti utviszonyok, a kozlekedo partnerek, es a pilota tudasa nem alkalmasak eroltetett tempora. Igy szepen megsokszorozodik a baleset eselye, ami meg egy ovatos tapasztalt vezetonel is igen magas.
Hi!
Asszem 3 lehetőség van a mocivásárlás/váltás témakörben:
1. Van már némi rutinod kisebb gép(ek)en,kipróbálsz egy sportmocit és megrészegít
2. Nincs rutinod,látod a haverokat tépni és kedvet kapsz
3. Volt már több sportgéped és belezúgsz a legújabb típusba
A 3. eset ugyebár ideálisnak mondható.Az 1. eset sok veszélyt rejt.Aki azt modja,hogy vesz egy 600/1000-es sportgépet,de Ő tudja hol a határ és majd lassan összeszoknak,meg Ő úgysem az a vadállat típus,az vagy nem gyorsult még 10sec alatt 200-ra,vagy hazudik önmagának is.Ha pedig már megízlelte a dolgot és valóban nem használja ki a gépe erejét,akkor neki valószínűleg teljesen felesleges egy százakárhány lóerős motort vennie.A 2. eset a legrosszabb,az illető jól teszi,ha minden nap szarbalép,mert rengeteg szerencsére lesz szüksége,hogy megússza az első szezont súlyos sérülés nélkül.
Szerintem egy kezdőnél a legfontosabb,hogy az erő mindenképp fokozatosan jöjjön a blokkból,ne legyenek robbanásszerű csúcsok,így egy kiszámítható viselkedésű motoron tehet szert az ember némi rutinra+önbizalomra.
Mindenki elesik neha. Orulj neki hogy megusztad, es tanulj belole, hogy legkozelebb ne tortenjen meg. Ha a motorodon levo kemeny szazezreket ero muanyagokat felted van ra megoldas, bar mostmar keso. Erdemes utangyartott idomot hasznalni, mert lesz meg vizszintesben ez a motor, ha arra hasznalod amire gyartottak. Tovabbi jo tanulast.
A GS 500 direkt erre van kitalálva, hogy megtanulj kezelni egy nagymotort. 1,2 millió az új ára. Egy 3-4 éveset kapsz 6-700 ezerért. Persze nem egy nagy eresztés, de a lényeg, hogy ezzel nem akkora gond ha borulsz. Itt most nem a frontális 160-as ütközésre gondolok, hanem az udvarban felborulásra, 10-el elcsúszásra a csatornafedőn és egyebek. Nincs idom ami összetörik bőven van hozzá bontott alkatrész.
Van benne 50Le ami biztos, hogy nem fog hanyattvágni, de már érezteti egy nagymotor dinamizmusát.
Azt próbáljátok megérteni, hogy Én senkitől nem irígylem a szép új motort. Vegyél Sn4k3 új R1-et 4 milláért, vagy az új R6-ot most akciózzák 2,799-ért de gondolj arra, hogy milyen lesz ott állni az összetört motorod felett és arra gondolni, hogy vajon fog-e még gurulni a drágaságod?
Elcsúszol 40-el a vizes úton, rá 1 hétre bemész a márkakereskedésbeahol közlik, hogy oldalidom 150 000, faridom 200 000, kipufogódob 200 000, tükör 20 000, lábtartó 30 000, index, kormányvég, fékkar, fékpedál stb. Ezek nem valós árak, de pl. az Én 7 éves Thundercatomra 150 000 egy kipufogódob amiből arra gondolok, hogy az R1-é biztos jóval többe kerül.Ez nem egy különösebben nagy bukta eredménye.
Nem lyukadt ki a dekli nem szakadt szét a fékcső.
A végére rájöttem, hogy mit akartam mondani!
Kezdő ember kezébe nem való új sportmotor! Túl drága mulatság 3-4 millás motoron megtanulni motorozni. Idén veszel egy GS 500-at 800 000-ért elesel-eldőlsz vele 3X és minden alkalommal hálát fogsz adni magadnak amiért ilyen bölcs előrelátással vettél motort.
Hali!
Bocsi a beleszólásért de igazad van! Az első motorom egy RF400-as volt 2005-ben. Elég mókás volt ezzel tanulni mert előtte mentem vagy 10 km-ert simsonnal. Tavaly vettem egy K6 600-ast!!! Nagyon jó motor! Szaladgáltam mindenfelé és kimentem utána a hungaroringre! Az beszarás milyen jó! Nem nagyon maradt majrécsík csak elöl egy kicsi. A lényeg hogy azt hittem milyen ügyes vagyok és most januárban elestem. Körülbelül 40-nel mentem. Nem tévedsz a néhány százezerrel!!
A márkakereskedések/szervizek árai valóban szürreálisak,de sajnos az olyan speciális beépítésű,felhasználású csapágyaknak,amilyenek pl. a kerékcsapágyak, a méretükön kívül még számos speciális kívánalomnak kell megfelelniük.Ezért hiába bök rá az ember a szaküzletben egy azonos méretű,jó minőségű SKF,FAG,KOYO... darabra,még egyáltalán nem biztos,hogy az képes lesz megfelelni az igénybevételnek.
Ha csapágyboltban veszed akkor igen! ÉS az ugyan oylan jóóó! Így voltam a kerékcsapágyal! A márkakresekdésben 10E ft a csapágyboltba a legjobb 2000 ft!
Hi ahogy elmondtad biztos nem egy nyugott túrázós előélete volt a vasnak ha a teló szimering ereszt akór valszeg egykeróztak vele és nem finoman rakták visza a földreezek után nézd meg a kormány nyak csapágyat is nem e nagyon lóg mert az se 5-forint
Sorry,senkit nem akarok ba***gatni,de ennyi helyesírási hibától már fáj a szemem:
Hi,ahogy elmondtad,biztos nem nyugodt,túrázós előélete volt a vasnak.Ha a teló szimmering ereszt,akkor valszeg egykeróztak vele és nem finoman rakták vissza a földre.Ezután nézd meg a kormánynyak csapágyat is,nem lóg e nagyon,mert az sem 5 forint.
Nekem is amcsi gépem van és semmi gáz nem volt vele eddig pedig már majdnem 50e km van benne. A kis láckerék pedig kell a CBR-ekre mert baromi hosszú a végáttelük...
Minden a használton múlik....meg kell nézni egy hozzáértővel....
:)
mármint, hogy baromság a2-3 év egy 600-as előtt. ésszel mindig, oszt kész!
amúgy te mekkorát mersz ajánlani ? mert sztem minden motorral el lehet szállni egy 400as meg arra gondolok elég lenne "motoros tudásom" fejleszteni aztán majd ha pénz is úgy össze jönn majd nagyobb de addig nem
azt azért tudom hogy hol a határ mert csak haza várnak és mindig úgy megyek el motorozni és próbálok figyelni .... igaz most ebben a 2 évben sok volt az állatság amiket csináltam de mióta nem az én hibámból volt egy baleset azóta elég rendesen be nőt a fejem lágya mert nem az hogy félve megyek el ha nem marha óvatosan mindenre figyelek hogy ha nem én vagyok a hülye akkor is érhet baj
Egy abszolut kezdo hipp hopp elbizza magat rajta. Par ezer km utan ugy gondolja megyez mint az agyba szaras, es fel le motorozik allat modjara kozuton. A motornak semmiseg, blokk, futomu, vaz erre lett kitalalva. Csakhogy a kozuti utviszonyok, a kozlekedo partnerek, es a pilota tudasa nem alkalmasak eroltetett tempora. Igy szepen megsokszorozodik a baleset eselye, ami meg egy ovatos tapasztalt vezetonel is igen magas.
Asszem 3 lehetőség van a mocivásárlás/váltás témakörben:
1. Van már némi rutinod kisebb gép(ek)en,kipróbálsz egy sportmocit és megrészegít
2. Nincs rutinod,látod a haverokat tépni és kedvet kapsz
3. Volt már több sportgéped és belezúgsz a legújabb típusba
A 3. eset ugyebár ideálisnak mondható.Az 1. eset sok veszélyt rejt.Aki azt modja,hogy vesz egy 600/1000-es sportgépet,de Ő tudja hol a határ és majd lassan összeszoknak,meg Ő úgysem az a vadállat típus,az vagy nem gyorsult még 10sec alatt 200-ra,vagy hazudik önmagának is.Ha pedig már megízlelte a dolgot és valóban nem használja ki a gépe erejét,akkor neki valószínűleg teljesen felesleges egy százakárhány lóerős motort vennie.A 2. eset a legrosszabb,az illető jól teszi,ha minden nap szarbalép,mert rengeteg szerencsére lesz szüksége,hogy megússza az első szezont súlyos sérülés nélkül.
Szerintem egy kezdőnél a legfontosabb,hogy az erő mindenképp fokozatosan jöjjön a blokkból,ne legyenek robbanásszerű csúcsok,így egy kiszámítható viselkedésű motoron tehet szert az ember némi rutinra+önbizalomra.
Mindenki elesik neha. Orulj neki hogy megusztad, es tanulj belole, hogy legkozelebb ne tortenjen meg. Ha a motorodon levo kemeny szazezreket ero muanyagokat felted van ra megoldas, bar mostmar keso. Erdemes utangyartott idomot hasznalni, mert lesz meg vizszintesben ez a motor, ha arra hasznalod amire gyartottak. Tovabbi jo tanulast.
Van benne 50Le ami biztos, hogy nem fog hanyattvágni, de már érezteti egy nagymotor dinamizmusát.
Azt próbáljátok megérteni, hogy Én senkitől nem irígylem a szép új motort. Vegyél Sn4k3 új R1-et 4 milláért, vagy az új R6-ot most akciózzák 2,799-ért de gondolj arra, hogy milyen lesz ott állni az összetört motorod felett és arra gondolni, hogy vajon fog-e még gurulni a drágaságod?
Elcsúszol 40-el a vizes úton, rá 1 hétre bemész a márkakereskedésbeahol közlik, hogy oldalidom 150 000, faridom 200 000, kipufogódob 200 000, tükör 20 000, lábtartó 30 000, index, kormányvég, fékkar, fékpedál stb. Ezek nem valós árak, de pl. az Én 7 éves Thundercatomra 150 000 egy kipufogódob amiből arra gondolok, hogy az R1-é biztos jóval többe kerül.Ez nem egy különösebben nagy bukta eredménye.
Nem lyukadt ki a dekli nem szakadt szét a fékcső.
A végére rájöttem, hogy mit akartam mondani!
Kezdő ember kezébe nem való új sportmotor! Túl drága mulatság 3-4 millás motoron megtanulni motorozni. Idén veszel egy GS 500-at 800 000-ért elesel-eldőlsz vele 3X és minden alkalommal hálát fogsz adni magadnak amiért ilyen bölcs előrelátással vettél motort.
Bocsi a beleszólásért de igazad van! Az első motorom egy RF400-as volt 2005-ben. Elég mókás volt ezzel tanulni mert előtte mentem vagy 10 km-ert simsonnal. Tavaly vettem egy K6 600-ast!!! Nagyon jó motor! Szaladgáltam mindenfelé és kimentem utána a hungaroringre! Az beszarás milyen jó! Nem nagyon maradt majrécsík csak elöl egy kicsi. A lényeg hogy azt hittem milyen ügyes vagyok és most januárban elestem. Körülbelül 40-nel mentem. Nem tévedsz a néhány százezerrel!!
Sorry,senkit nem akarok ba***gatni,de ennyi helyesírási hibától már fáj a szemem:
Hi,ahogy elmondtad,biztos nem nyugodt,túrázós előélete volt a vasnak.Ha a teló szimmering ereszt,akkor valszeg egykeróztak vele és nem finoman rakták vissza a földre.Ezután nézd meg a kormánynyak csapágyat is,nem lóg e nagyon,mert az sem 5 forint.
Minden a használton múlik....meg kell nézni egy hozzáértővel....