Közúton semmilyen nagymotort nem lehet kimotorozni (kihasználni a rendelkezésre álló LE-ket), aki mást mond, hazudik, nagyot mond, füllent! "Az autópályán megyek 300-zal..." nem egyenlő a kimotorozással. Lehet a határokat feszegetni (az egyén és a gép határait) de nem érdemes, egy életünk van! Versenypályán már közelíteni lehet a "kimotorozáshoz", de kellő tapasztalat hiányában hamar pofáraesés a vége! A fokozatosság elvét követve is - 18 éves motoros-, ralis-, versenytapasztalatom alapján - minimum 1 évre/szezonra van szükség!
én közel 4 évet motoroztam 125-el,előtte robogóm volt két évig! Tavaly váltottam 600-ra! igaz én is nagyobbat szerettem volna,igaz nem 1000-et, "csak" 750,de erről is lebeszéltek a hozzáértők! Én pedig beláttam hogy igazuk lehet és így lett egy 600-as! Nagyon élvezhető vele a motorozás,és úgy gondolom elég is ez egyenlőre... Úgyhogy mindenkinek a fokozatosságot tudom javasolni,mert csak így élvezhető igazán a motorozás!
Arról nem beszélve, hogy 2 év 600-as után nagy magabiztosan felülsz az 1000-re és két nap múlva jön a highside. Nekem még a 3/4l-es is tud meglepit okozni így 12000km-er után, és az azért még messze nem az 1000-es.
Szép napot mindenkinek!
ddt500! Egyetértek veled! kapásból felülni egy 1000-re nagyon veszélyes tud lenni! Sokan azért vesznek egyből egy nagy gépet,mert nemnagyon tehetik meg hogy végigjárják a lépcsőfokokat,de ez téves hit! Nagyon sokat számít ha először kisebb gépeken tanulod meg az alapokat! pl: 125, 600, és ezután jöhet egy 1000-es!így lesz igazán nagy rutinod,és gyakorlatod! Össze sem hasonlítható az ilyen motoros az olyanokkal akik röktön egy nagyra ültek!Fő a fokozatosság!
Hi Fiatalok!
Lassan kezdem érteni,miért vannak tele velünk tavasszal a Fókusz stílusú (rém)műsorok meg a kórházak.Néhány év 125-ös tapasztalattal R1.Nem rossz ötlet.Szerintem inkább próbálj ki valamelyik pályán egy 125-ös sportmocit és utána gondolt át újra a dolgot.Egy dologban biztos lehetsz:mindegy,hogy 600,1000.. egy sportmotort igazán kiélvezni és kitapasztalni versenypályán lehet.Ha pedig 2 év alatt "kinősz" egy 600 szupersport gépet,akkor meg fog keresni Alberto Puig bácsi,hogy lecserélje a kis pöcs Pedrosát egy igazi tehetségre.
Ja,és a piszkos anyagiak.Ne gondold,hogy egy 1000-es fenntartása (súlyadó,kötelező,gumik,lánc...) nem kerül többe egy 600-nál.Ha már vásárláskor ilyen jellegű problémáid vannak,célszerű lenne nem a legköltségesebb kategóriából választanod.Az sem jó buli (az emberi tényezőt félretéve),amikor azért dobsz el egy 2millás vasat,mert nem volt pénzed normális gumikra.
Szivesen. Tényleg nem bántani akarlak, csak lásd be, hogy idő kell ahhoz, hogy beleszokj. Ez mindennel így van, csak a motoron nagyon könnyen meg lehet halni. Ne irják rólad, hogy:"Eddig tisztázatlan okokból elvesztette uralmát a járműve felett... R.I.P"
Hi Előre is elnézést kérek akit megbántok vele akinek nem inge ne vegye magára. Akinek 1000-ese van az erőböl motorozik akinek meg kisseb az teknikásan mert egy 1000-esel se tudsz gyorsabban kanyarni mint egy 600-al.Közuton is hova akarsz menni 250-nél gyorsabban de te tudod ha 1000 akór legyen,ja és mijen égő ha egy 600-asal külső iven rádelőznek
köszi a jótanácsot elfogok gondolkodni rajta lehet h maradok a 600 asnál de annál kisebet nem akarok venni abba is igazad van h nem ismerem a negygépeket THX a jótanácsot
Arról nem beszélve, hogy ha "megferőzött" a benzingőz az már régen rossz. Sajna nem emlékszem, hogy melyik topicban volt úgy 1-2 hónapja egy csávó, az is 1000-el akart kezdeni, ott már kitárgyaltuk ezt a dolgot. A baj az, hogy egész egyszerűen nem tudják, hogy miről beszélnek. Azért mert mentél egy 600-as gixxerrel, még nem ismered a nagy motorok veszélyeit. Persze hallomásból igen, de csak akkor érted meg igazán mikor veled történik meg a dolog. Egyébként nem értem, hogy miért kell 2 év múlva lecserélned a 600-ast. Garantálom, hogy fél éven belül összetöröd és vért izzadva fogod rendbehozni.
Bocs ha nyers voltam, de ez a véleményem.
ha motorozol akkor te is tudod h oyan nincs h ésszel vezetsz mindig. de te tudod. tuareg után gondolom nem te vagy a h.ring páyaidőket alázó lovagja akkor nem tom hol használnád ki jobban az ezrest mint a 600ast...
azért mert 19évesen egy tuareg után R1et akarsz venni. szerintem nincs mit ezen részletezni..
énsem véletlen ültem megint 125ösre.. Inkább gyűjtöm még pár évig a rutint meg a tapasztalatokat, aztán kisebb eséllyel döglök meg egy nagyobb mocival...
ddt500! Egyetértek veled! kapásból felülni egy 1000-re nagyon veszélyes tud lenni! Sokan azért vesznek egyből egy nagy gépet,mert nemnagyon tehetik meg hogy végigjárják a lépcsőfokokat,de ez téves hit! Nagyon sokat számít ha először kisebb gépeken tanulod meg az alapokat! pl: 125, 600, és ezután jöhet egy 1000-es!így lesz igazán nagy rutinod,és gyakorlatod! Össze sem hasonlítható az ilyen motoros az olyanokkal akik röktön egy nagyra ültek!Fő a fokozatosság!
Lassan kezdem érteni,miért vannak tele velünk tavasszal a Fókusz stílusú (rém)műsorok meg a kórházak.Néhány év 125-ös tapasztalattal R1.Nem rossz ötlet.Szerintem inkább próbálj ki valamelyik pályán egy 125-ös sportmocit és utána gondolt át újra a dolgot.Egy dologban biztos lehetsz:mindegy,hogy 600,1000.. egy sportmotort igazán kiélvezni és kitapasztalni versenypályán lehet.Ha pedig 2 év alatt "kinősz" egy 600 szupersport gépet,akkor meg fog keresni Alberto Puig bácsi,hogy lecserélje a kis pöcs Pedrosát egy igazi tehetségre.
Ja,és a piszkos anyagiak.Ne gondold,hogy egy 1000-es fenntartása (súlyadó,kötelező,gumik,lánc...) nem kerül többe egy 600-nál.Ha már vásárláskor ilyen jellegű problémáid vannak,célszerű lenne nem a legköltségesebb kategóriából választanod.Az sem jó buli (az emberi tényezőt félretéve),amikor azért dobsz el egy 2millás vasat,mert nem volt pénzed normális gumikra.
van msn-ed véletlenül. lehet 1-2 dologban tudnál segiteni :)
Még 1x thx Maradok a 600 nál de akkor is yamaha
Bocs ha nyers voltam, de ez a véleményem.
legalábbis abba az árkategóriába amibe mozoghatok
deviszont engem megfertőzött a benzingőz mióta mentem 600 as gixerel
azóta nem akarok kiseb mocit
énsem véletlen ültem megint 125ösre.. Inkább gyűjtöm még pár évig a rutint meg a tapasztalatokat, aztán kisebb eséllyel döglök meg egy nagyobb mocival...