Sőt ha mégtovább akarnék menni. Mivel pályaidom lesz a vasban, azt simán farigcsálhatom. szóval a mágnest be tudm építeni az idombe, full síkra. Sőt ha mégtovább mennék, akkor kivágnék egy darabot az idomból akkorát mint a takarólemez. vagyis pont az idomból kivágott rész lenne a takarólemez. belülre tennék egy fémet hogy mágnesezhető legyen, és ezt a kivágott idomot fogatnám fel mint takarólemezt. Így észre se lehetne venni a turpisságot, mert alulról ránézne nem látszana semmi, mivel alulról sima idomnak tűnik.
jó ötletek,de asszem én maradok a jol bevált mószernél...
rendszám be a ruha alá...ha meg netán igazoltat a zsernyák...(húúúú,köszi,hogy szolt.,.tutira most vesztettem el)...
Mikor elindultam még megvolt.....
gyerekek, mégtovább fejlesztettem az ötletet. A lehulló takarólemezt síkeletromágnes tartaná Hasonló mint a képen csak kisebb. ez 12v-al működik, szóval csak egy megszakító kapcsolót kell kivezetni a kormányra. ráadásul szerintem van olyan ereje, hogyha áram alá helyezed, visszaemeli a lent lévő takarólemezt..Szabadalmaztatni kéne az ötletem
Fasza!
Nekem csak annyi bajom van,hogy manuálisat akarok!
Tudod a murphy törvénye....ami elromolhat az el is romlik!
Nem kár örvendés,de nem azon akarok izgulni,hogy műxik e a motor!
De jó ötlet,meg kell hagyni!
Valami hasonlót találtam ki mint a Tomié.
Magyarázok. A piros a rendszám, szépen szabályos szögben feltéve, kicsit beljebb mint a szokásos, kb 10 cm-el beljebb.
A zöld színnel jelölt négyzet egy takarólemez lenne, feketére lefestve. (olyan széles mint a rendszám de csak feleakkora magas) Ez a kék ponton lenne felfogatva zsanérral vagy valami zsanérfélével. A takarólemez a narancs nyillal jelzett irányba mozdulna el, azaz ráesne a rendszámra. Persze ez csak a felső sort takarná, elég annyi, szóval ez a takarólemez pár centi magas lenne. A leesésért a gravitáció felel, esetleg rugóval is megoldható. csak egy kioldót kell a kormányra kivezetni, a kioldásért egy aprócska kis motor is felelhet..
Viszont ha ezt a képet megértítek,miszerint lenne még plusz két lemez és ha fel van hajtva a rendszám akkor az ami fekete lemez eltakarná legalább a betűket így nem lehet fényképzeni!
Amikor lehajtanám és kajak derékszögbe állna a rendszám a rendőr se köthetne bele és lehajtott állapotban a két mágnes egy fix rendszámtartót csinálna így amikor a rendőr megmozgatná nem lifegne a zsanérokon!
Nem tudom mennyire érthető!
Megpróbálom majd kivitelezni!
Sziasztok gixxeresek. Mivel nemsokára átülök a Fazerről egy gixxerre olvasgattam a topikot ahelyett, hogy rögtön kérdéznék olyat amit már előttem is megkérdeztek... Rendszámoshoz viszont hozzászolnék:6/1990 KöHém rendelet (hatályos):3. A rendszámtábla helyzete általában
3.1. A hátsó rendszámtábla felszerelési helye a jármű hátsó oldalán úgy helyezkedjen el, hogy
4.1. A hátsó rendszámtábla 4.1.1. merőleges legyen a jármű hosszanti középsíkjára;
4.1.2. legfeljebb 30°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal felfele mutat,
4.1.3. legfeljebb 15°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal lefele mutat;
5. Legnagyobb távolság a talajtól 5.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének felső széle és a talaj közötti távolság maximálisan 1,50 m lehet.
6. Legkisebb távolság a talajtól 6.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének alsó széle ne legyen a talajtól 0,20 m-nél, illetőleg a kerék sugaránál kisebb magasságban.
7. Geometriai láthatóság 7.1. A rendszámtábla felszerelési helyének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amelyet két térszög határoz meg. 7.1.1. a függőleges térszöget az a két sík határolja be, amelyek a rendszámtábla felszerelési helyének felső és alsó peremén futnak át, és a vízszintessel azt a szöget zárják be, amelyet az 1. ábra mutat.
7.1.2. a vízszintes térszöget az a két sík határolja, amelyek a rendszám felszerelési helyének bal és jobb szélén futnak át és a hosszanti középsíkkal azt a szöget zárják be, amelyet a 2. ábra mutat.
kép csatolva.
Tehát nem ír olyat hogy nem teheted belülre, csak dölészszöget. Más kérdés, hogy ha feljelent a rendőr akkor meg max 50 a bírság. Max, tehát ténylegesen átlagosan olyan 15-20e körül kapsz ha kapsz egyáltalán
remélem hasznos volt az infóm...
Szóval a baj még mindig itt van.....így néz ki hátulról ha fel van hajtva!Az első képen!
Ha letudnak fényképezni ez még olvasható felhajtva is!Sajnos a moci far része felfelé megy és nem zár be akkora szöget hogy olvashatatlan legyen!
Úgy van ahogy banderas mondja!
tutis amúgy kézi....
Fasznak elektronika....hátra nyulok 182cm vagyok simán lekurom menet közbe ha meg akarok állni,ha nem akkor 200-nál ugyse látja még azt se hogy hol a rendszám nehogy a betűket!
Mindjárt csinálok egy paintes képet,hogyan akarom tovább fejleszteni!
Ez jó!
Szerintem egy közúti ellenörzés során annyira nem nézi meg a rendszámot,hogy azon észrevegye mondjuk a zsanérokat és kiderüljön,hogy az felhajtós!ha látja h normálisan áll akkor ennyi!Szerintem!Nem hinném hogy centiről-centire megnézné magának a hátulját! Ha meg alapból gyorsan megyek és fenntvan a rendszám,akkor nem állok meg és nem tud mit tenni!Netalántán ha szabályszerűen mennék akkor meg alapból úgy van ahogy van,és nem kell tartanom attól hogy lemeszel!
Erről jut eszembe: pár éve szólt a rendőr a lámpánál hogy szerinte valmi nem stimmel a rendszámmal, mire a kollegája legyintve " hagyd a p...ba, úgyse hallja ". Sv-vel voltam nyitott kipuffal.
Jogos. Szerinted ha nagyon kötekedik a rend éber őre leveheti a rendszámot, vagy csak simán megbüntet esetleg feljelent? Nem vagyok alapban ennyire parázós típus az előző gépen is fel volt hajva a rendszám, csak kicsit körbejárom a témát.
Közbe meg rákérdeztem a szakértő topikban hogy a megoldás mennyire közegbarát , éshát nem nagyon ( lásd:Pohi 6430-es beírása a gyorshajtás topickban ). Szóval én még mérlegelek, de ha megvannak a méretek az jól jönne.
rendszám be a ruha alá...ha meg netán igazoltat a zsernyák...(húúúú,köszi,hogy szolt.,.tutira most vesztettem el)...
Mikor elindultam még megvolt.....
Nekem csak annyi bajom van,hogy manuálisat akarok!
Tudod a murphy törvénye....ami elromolhat az el is romlik!
Nem kár örvendés,de nem azon akarok izgulni,hogy műxik e a motor!
De jó ötlet,meg kell hagyni!
Magyarázok. A piros a rendszám, szépen szabályos szögben feltéve, kicsit beljebb mint a szokásos, kb 10 cm-el beljebb.
A zöld színnel jelölt négyzet egy takarólemez lenne, feketére lefestve. (olyan széles mint a rendszám de csak feleakkora magas) Ez a kék ponton lenne felfogatva zsanérral vagy valami zsanérfélével. A takarólemez a narancs nyillal jelzett irányba mozdulna el, azaz ráesne a rendszámra. Persze ez csak a felső sort takarná, elég annyi, szóval ez a takarólemez pár centi magas lenne. A leesésért a gravitáció felel, esetleg rugóval is megoldható. csak egy kioldót kell a kormányra kivezetni, a kioldásért egy aprócska kis motor is felelhet..
Érdekel engem is!
Amikor lehajtanám és kajak derékszögbe állna a rendszám a rendőr se köthetne bele és lehajtott állapotban a két mágnes egy fix rendszámtartót csinálna így amikor a rendőr megmozgatná nem lifegne a zsanérokon!
Nem tudom mennyire érthető!
Megpróbálom majd kivitelezni!
3.1. A hátsó rendszámtábla felszerelési helye a jármű hátsó oldalán úgy helyezkedjen el, hogy
4.1. A hátsó rendszámtábla 4.1.1. merőleges legyen a jármű hosszanti középsíkjára;
4.1.2. legfeljebb 30°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal felfele mutat,
4.1.3. legfeljebb 15°-kal dőlhet a függőlegestől - terheletlen jármű esetén -, ha a rendszámmal ellátott oldal lefele mutat;
5. Legnagyobb távolság a talajtól 5.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének felső széle és a talaj közötti távolság maximálisan 1,50 m lehet.
6. Legkisebb távolság a talajtól 6.1. Terheletlen járműnél a rendszámtábla felszerelési helyének alsó széle ne legyen a talajtól 0,20 m-nél, illetőleg a kerék sugaránál kisebb magasságban.
7. Geometriai láthatóság 7.1. A rendszámtábla felszerelési helyének láthatóságát abban a tartományban kell biztosítani, amelyet két térszög határoz meg. 7.1.1. a függőleges térszöget az a két sík határolja be, amelyek a rendszámtábla felszerelési helyének felső és alsó peremén futnak át, és a vízszintessel azt a szöget zárják be, amelyet az 1. ábra mutat.
7.1.2. a vízszintes térszöget az a két sík határolja, amelyek a rendszám felszerelési helyének bal és jobb szélén futnak át és a hosszanti középsíkkal azt a szöget zárják be, amelyet a 2. ábra mutat.
kép csatolva.
Tehát nem ír olyat hogy nem teheted belülre, csak dölészszöget. Más kérdés, hogy ha feljelent a rendőr akkor meg max 50 a bírság. Max, tehát ténylegesen átlagosan olyan 15-20e körül kapsz ha kapsz egyáltalán
remélem hasznos volt az infóm...
Ha letudnak fényképezni ez még olvasható felhajtva is!Sajnos a moci far része felfelé megy és nem zár be akkora szöget hogy olvashatatlan legyen!
tutis amúgy kézi....
Fasznak elektronika....hátra nyulok 182cm vagyok simán lekurom menet közbe ha meg akarok állni,ha nem akkor 200-nál ugyse látja még azt se hogy hol a rendszám nehogy a betűket!
Mindjárt csinálok egy paintes képet,hogyan akarom tovább fejleszteni!
Szerintem egy közúti ellenörzés során annyira nem nézi meg a rendszámot,hogy azon észrevegye mondjuk a zsanérokat és kiderüljön,hogy az felhajtós!ha látja h normálisan áll akkor ennyi!Szerintem!Nem hinném hogy centiről-centire megnézné magának a hátulját! Ha meg alapból gyorsan megyek és fenntvan a rendszám,akkor nem állok meg és nem tud mit tenni!Netalántán ha szabályszerűen mennék akkor meg alapból úgy van ahogy van,és nem kell tartanom attól hogy lemeszel!