Szia Tasi!
Köszi neked is! Bár most hogy visszaolvastam elgondolkodtam egy kicsit. Gab írta hogy a francia modelleknél butább vezérműtengelyt tettek bele. Ha ez tényleg a csigaevőknek készült, akkor hiába kreálok ilyen csúcskarbit rá, csak bekajázna vele. Nyomozok hogy tényleg milyen a tengely, mert bár láttam, abból megállapítani nem lehet. Egy agyrém erről a gépről a szelepfedelet levenni, a hajam majd eldobtam . A váztáblán lévő adatokból nem sok derült ki, de az írás elég franciás , de akár belga is lehet, vagy svájc. Egyedül a légszűrő kupakján van egy kód :46E0. Na nemtudom de egy vez.tengelycserét nem hiszem hogy kiköhögne a gazdája, akkor marad a 100 paripa. De legalább jól be lesz hangolva, és ezt a blokkot az életben ki nem üti...
"Az hogy alul lyuk van a teljesítménygörbédben, szerintem törvényszerű."
Én ilyen törvényröl még nem hallottam. Arról esetleg igen, hogy a nagyobb keresztmetszetü öblités miatt, elszegényedhet a gyári beállitasú keverék. Egy nyitott dob eseten, adni szoktunk neki egy kisebb csavarást kifele az alapjárati keverek dúsitóján. Komolyabb belenyúlásnál, meg ki kell cserelni az alapjárati fúvókát egy számmal nagyobbra, és akkor alacsony fordulaton stabil gázon sem fog fuldokolni a motor. Ehhez a beallításhoz még pad sem kell , csak egy üveggyertya.
A jól behangolt tuning cuccok nem lyukakat csinálnak a teljesítmény, vagy nyomatékgörbékbe, hanem kivasalják azokat, és jó esetben hegyesebbré varázsolják. A lyukakat beállítás hibái adják.
A fékpadi teljes terheléses mérest meg önmagaban semmire nem tartom. Semmilyen értelmes infot nem lehet belöle leszürni. Kb mint gyerekkorunkban a "kamionos kártya"...
Kapsz a motor olyan állapotárol egy mérest , amit soha nem használsz a valós életben. Ki gyorsít motozás közben 100%-on nyitott fojtószelepekkel?
Ezt méred meg! De hogy 10-20-40 vagy 55%-os terhelésnél megfelelö -e a keverékarány,mikor pl kanyarból ívet fogva ki akarnék löni, és fokozatosan tenni rá ménest a hátsó tengelyre...nem ez a lényeg, vagy hogy alacsony fordulatról is szépen elinduljon. Nem a városban!
Fent a hegyekben ahol 2-esnél feljebb nem tudsz váltani, és 15%-os emlekedön borogatsz felfele 50 méterenként. Ott 5000-ig sem fog elforogni az óra, mert 60-70-nél feljebb nem tudsz gyorsítani...
Egy ilyen játékmérés arra jó, hogy a csemetéknek odaad az oviba számháborúzni, mert pusztán parasztvakítás az egész...
Ez a diagram tuti Gabi ! 66 -dik toplikban beszéltünk az áttételekről !
Én sokat ki próbáltam 15/50 van most fent. Eddig húzatásnál 11500-12000 körül szab/le . most 13000 ig engedi . 9000 körül
olyat érzek , mint a VFR-750 -en csak nem olyan hirtelen jön.
Érzem még nem jó , majd jobb idő lesz ,csiszolgatom !
Hát nem tudom,,,,,nekem mikor jól be volt karburálva simán tudtam a városba 2000-2500 körül poroszkálni..
Gab...Miután elmentél hagytam még pötyögni, bemelegitettem és olyan faxán vette a fordulatot mint állat ..magához tért!
Hello Tasi!
Itt a képen a Gixer váltótáblázata. Gyári 180/55R17 gumi, gyári lánckerék (15/48) áttétellel számolva látható az egyes fokozatokhoz tartozó sebesség-fod. szám érték. 2-ben 160-nál kéne leszabályoznia, ami óra szerint biztos több lesz. Az hogy alul lyuk van a teljesítménygörbédben, szerintem törvényszerű. Büntetlenül nem ússza meg az ember ha bármibe belenyúl a gépen. Az enyém se szerette a 3000 alatti fordulatokat, a végén annyit tudtam elérni, hogy 2500 körül már csak enyhe torpanás volt benne. Város az kín szenvedés volt vele, 3 fölé nem kapcsoltam sose. 5-be 80 körül váltottam fel általában, ha csak gurulgattam. Tudomásul kell venni, hogy ezek a gépek száguldásra lettek tervezve, nem holmi sétafikálásra. Azt szeretik és bírják is a tapasztalatok alapján. Szerintem kisebb csoda, hogy eddig 5-ben 40-ről szépen felkúszott gond nélkül. Ha fékpadon megméritek, kíváncsi leszek mit mutat a teljesítménygörbéd.
Király
De az tisztán látszik hogy kis hazánk útjain nyomulsz..
Nekem azóta gyengébb alul mióta ősze lett lőve a nyitott sportcsővel,és utána visszakerült a gyári cső..és nincs hozzáalítva.
Én úgy tudom magába se a sport szűrő,se a nyitott dob nem ér semmit ..
Csak egybe.
Hali Sakto ! Hát nem tudom , többet vártam .
Mutatom a vidin, alul szarabb lett . 40- ig letutam engedni 5-be és fel húzott régen , most 50 -nél már szarakodott .
fent jobb csak nem feszegetem ,folyamatos csusza ,hideg van .
az biztos 2-be 150 nem ment régen ., majd a padon ki derül
Ezen még dodozni kő . nem vagyok papír nyuszi , de befagyót a seggem , 10 km alatt .
"Jó az idő ,ki kell próbálnom ezt az új tengelyt ,, mit tud ."
Uhh bazz lehet hogy én vagyok papirkutya de kidugom az orrom és lefagy....nem hogy motoron.
Tudnal az alapkérdésemre válaszolni, amit nem tennék fel megint?!
Vagy hagyjuk?
"Pedig az üzemanyag elégetésekor 60-70% csak a súrlódás elégetésére megy el "
Ezt szerintem te magad sem érted! Elégeted a surlódást?
Èn nem értek a tribologiához, ezért nem is ugatok bele a olajos dologokba, tudom le vagyok maradva, mert amúgy mindenki évtizedes jártassággal rendelkezik a kenéstechnológia terén.
Egy utcára szánt motornál én nem igen térek el a gyári beállításoktól.Ha szervizkönyv egyforma nyomásértéket ír elö a szívócsonkokban akkor odatekerem. A túlmelegedés kompenzálasara a belsö(hatsó) hengerek nagyobb fúvokával, vagy emelt nyitásintervallumú programmal vannak elllátva, így a dúsabb- picivel dúsabb keverék viszi el a felesleges höt. Egy amúgyis egyenetlenül járó V2-nél még elhúzni a szinkront is...
De hogyan határozod meg a különbség nagyságát ha már ilyen cseles vagy szinkronnál?
Tisztelt szaki ! István !
Nos ,... nincs személyeskedés ... nincs vita ... egy a cél guruljon a vas !
Az emberekből jogos vagy hamis , negatív vélemények . Két dolgot hoznak felszínre , vagy megjuhászkodnak és be fogják a szájukat ..
vagy támadnak és harapnak . Sok mindenhez hülye vagyok én is ,
De ..... .,,. unják ezt már itt sokan .....
szakma ? !, ez a szinkron téma .. hát .. a magán véleményem :
Egy nagyon jól felszerelt műhelybe , ahol minden adót és minden műszer a kór legjobbja ...... be áll a motor , ráteszik a több milliós padra seggébe egy kanóc és mindenhova drót azt gyí .....
A gép meg ki írja a csimpánz embernek mit cseréljen , hova tekerje . szerintem ez nem művészet /Persze nem vonom kétségbe a tudásukat/ DE ha nincs műszer .... /és már láttam ilyet nem egyszer/ a gyertyát nem találják . ...
olaj nyomás : igazad van ! Műszer nélkül egy jól be lőtt kocsit ,motort én a gyertya kép szerint véleményezzek , de tapasztalatom szerint , minél pontosabban van össze hangolva a porlasztó ,
Annál lejeb tudod tenni a fordulatot rángatás ,csörgés nélkül .
Tovább megyek , v motor hátsó hengerét , lég illetve lég olajos soros/ 4 . Két belső hengerét / színkronál /kicsivel kisebb nyomáson hagyom . Így ezek pillago szelepei hangya fasznyival nyitva vannak és máris nem melegszik városban araszolgatásnál.
Ahol ez nem jön be ,mert a motor sajátsága nem engedi ,úgy játszok a gyertya hőértékével , és máris két hét állás után sem
köpi be a gyertyát ...........
Na de szinkron , arról senki nem beszél ..... nyomás mérés , szelep szár állapot, bütyök kopás, hézag , nagy fordulatú motornál , talán a legfontosabb szeleprugó állapot .. ez mind előfeltétel .
És jön a vitát , háborút el indító téma .. az olaj
Ami szerintem nem másodlagos kérdés sokszor fel tetem a nagy kérdés ,, ITT , ki milyet használ és miért . ..márkák .. viszkozitás jött itt minden .
Súrlódás csökkentő , fém kerámia ? Mintha nem is létezne !
Pedig az üzemanyag elégetésekor 60-70% csak a súrlódás elégetésére megy el .....
Na itt hagyom abba , mert meg köveznek !
Nyitót vagyok és aki ismer tudja ,hogy segítőkész , de nem bírom a negatívot , főleg ha az nem jogos !
En azt hiszem mar probaltam tiszta vizet önteni a poharba. Lehet hogy nem futottam videod megnezese utan tiszteletköröket, hanem egyböl a lenyegre tertem a kerdesemmel. Feldobtam egy szakmai kerdest. Ebben nekem azota sem voltal kepes valaszolni. Helyette szemelyeskedesbe fogtal, mely szerintem igen kicsinyes es modortalan dolog.
Jössz nekem a internetes oldaladdal, szakmai multaddal meg mernöki diplomaddal... utobbi kettöt nalam is pipalhatod...de en veled szemben okosodni, es segiteni jarok ide.
De azt veszem eszre hogy töled okossagot hallani, olvasni nem fogok, es ahogy reakcioidbol elnezem segiteni sem lehet rajtad nagyon.Kerlek esetleg erre cafolj ra.
Engem oktatni a szinkronteszterekröl nem kell. Ismerem mindet. A gyari szervizkönyvekböl leforditottam a megfelelö idevago reszeket, igy pontosan ismerem a folyamat menetet. Hogy tiszta es vilagos legyen. Azt nem ertem, hogy szinkrontesztkor egy hengerhez kikalibralt vakuummerö orakat radugva a 4 hengerre mar nem piszkaljuk. A fojtoszelepek tengelyeit kezdjük egymashoz hangolni, meghozza a ket -ket szelsöt, majd utana a ket belsöt löjük össze.
De a teljes folyat soran megcsak a közelebe sem nyulunk az orak elötti fojtasoknak.
Es ezen eljaras nem függ egyaltalan a müszer tipusatol. Az oras müszert azert tartom gyenge lancszemnek egy szinkronteszt soran, mert messze vannak egymastol a mutattok, es az ugralas miatt , plusz a tavolsag miatt eleg nagy a paralakszis hiba, vagy leolvasasi hiba, meg egy csöves müszernel tökeletesen közel vannak egymashoz a leolvasando ertekek. Es ez igen megkönnyiti a szinkronizaciot.
De ezzel nem akarom minösiteni a hasznalt müszereket, ez csupan egy adalakek.
Szoval tovabbra is varom szakmai valaszod a temaban, es kerhetnem akkor ha mar emlitetted vegzetsegednek es szakmai tapasztalatodnak megfelelö szinten.
Es kerlek kerüljük a szemelyeskedest,meg hogy kinek apukaja erösebb, vagy ki evett mar több spenotot...
Varom valaszod tisztelettel:
Istvan
(Jomagam elnezest kerek hogy ekezetek nelkül irok, de itt idegenben nincs ilyen gepen, es igen komoly eröfeszites beütni az ekezetes karaktereket.)
Az az én braking mintám alapján lett belemarva cnc-vel egy gyári tárcsába. Nem lettek szétszedve a szegecsek. Egy az egyben így lett befogva a munkaasztalra. Ez is volt a cél.
Csak ugy altalanossagban.
A gyari gepkönyvben megadott ertekek, mint alapjarati fordulatszam (tolaranciaval pl: 1200 -1300) az nem viccböl van. Alacsonyabb fordulaton, mondjuk egy többet futott gepnel meg hatvanyozattaban nem lesz elegendö az olajnyomas a siklocsapagyaknal, meg amugy sehol...föleg többet futott gepnel ahol mar nagyobbak a resvesztesegek.
Gabi !
Szép Magyarország .... Ha nem volnék ,majdnem ötven elmennék
innen ... az biztos ! Indy -nek van igaza !
Ez a tuning csak úgy jött , Sport szűrő K§n , karbi át faragás , xado olaj, 1 " jeladó variálás már / yoshi / 10000 km óta játszik ,.
Mondta a srác is kipu nélkül nem lesz 100 % -os és a szelep rugót is cserélnem kell ,így elsőre jónak tűnik ........... .
Utálom a hangos dobot . Ezért marad a régi !
Szia Silabizáld ki !
Az én adataim 135 fő fuv ,subi tű alulról a második , + meg reszelve a hossza is meg kihegyezve , emeltyű 2db 3.5 mm luk , 14.5 mm uszó szint membrán rugó / yosi / 1.65 mm rővidebb + 1 " gyujtás / yosi/ fokolás =
149 Le ből -- padon 161.7 Le
Érdekes fejlemény.. "teafőzős" Gixxer 1.1 karbi adatok: 46E8, aláírva K34 és talán egy Y. Manual szerint ilyen karbi nincs! Megmértem, torokátmérő 40-es, főfúvóka pedig 122.5, na ez sem kerek, mivel 40-es karbihoz nem szokták alkalmazni ezt a méretű fúvókát. Megnéztem még a Bandit 1.2 manualt is, Bandit karbi is kizárva. A légszűrő gumicsonkok ránézésre mint ha le lennének szűkítve, de az is 40-es, na jó 39, de az már nemhiszem hogy annyit számítana. Most az a kérdés, ha nagyobb fővúvókát tennék bele, mondjuk 127, vagy 130-ast, tovább pörögne(220-nál), vagy csak bekajáztatnám vele? A gyertyakép ebben az állapotban jónak tűnik. Súbertű középen van. Tolattyú alján már van egy luk, igaz olyan mintha kettőnek kellene lennie, de azt nem merem piszkálni, továbbá a szívócsonkon van egy vakfurat, ami a membránházhoz vezetne, ez a többi karbin is le van vakolva? Na ez gyanús nekem.
Nem tuningolni akarom, csak jól beállítani, és kihozni belőle amit gyárilag is tudnia kellene.
Mester, te csináltál tavaly összel egy kék XJ 600 szinkront ?
Bevallhatod, igérem nem mondom el senkinek!
Üdv
István