Szia István!
Elgondolkodtam én is ezen a szinkronozási kérdésen, lehet én is rosszul csináltam eddig? A fojtással a mutató lengedezését lehet csökkenteni, ami a szívócső vákuum ingadozása miatt van. Persze teljesen lefojtani nem szabad, mert ugye akkor elzárjuk a karbi-műszer közötti kapcsolatot és a műszer 0 értéket fog mutatni. Akkor gondolkodjunk is kicsit a fizika oldaláról közelítve: van egy szívócső vákuumunk, ami ingadozik a belsőégésű motor működése okán. Van egy mutatós analóg műszerünk, ami igyekszik követni a változó nyomás értéket, ezért remeg. A fojtással lecsökkentjük az amplitudót, (így a nyomásunk középértéke is csökken, persze ha jól gondolom) és leolvasható lesz az érték. Így a fojtással létrehozunk egy állandó nyomáskülönbséget a szívócső oldal és a műszeroldal között. Ez alapvetően nem baj, csak mind a 4 hengernél ennek a differenciának állandónak kell lennie, hogy korrekt értéket kapjunk a műszereken, amit ugye össze kell hasonlítanunk a beállítás során. A másik oldalt, hogy mennyire jó az egyes műszerek kalibrálása, azzal tudjuk lemérni, hogy egy hengerre rácsatlakoztatjuk őket szép sorban egymás után és a mutatott értékeknek egyformának kell lenni, amit a fojtással tudunk beállítani. Vagy lehet barkácsolni néhány Y elágazással, és egy hengerre egyszerre rádugni mind a 4 műszert. Ez még szemléletesebb, mert egyszerre láthatók az értékek a műszereken. Tömören összegezve, f..szok vagyunk, mert eddig nem jól csináltuk. A videókon meg azért jön ki a zakatolós hang, mert nem jó a szinkron (az öreg CB900 is ugyanilyen zakatolós volt a videón, élőben pedig szépen járt), de a fülünkkel ezt nem halljuk meg.
Hello Sakto!
Igen egyszerűen meg lehet tudni. Ha a vége 230-240 körül van óra szerint, akkor csak 100 lovas a gép . Ha nyitott, akkor 260 felett kell mennie óra szerint , mert a nyitott változatnak gyárilag 260 a vége (korabeli Motorrevüben a németek szerintem fotocellával métek 256-ot ha jól emlékszem). Az órák mindig pár százelákkal többet mutatnak, ezért lesz óra szerint 280 a végük.
En jomagam nem vagyok ezen tipus tulajdonosa, csak elvezem az "ös" fejlesztesenek egyik leszármazottjat.
Csak azert pofatlankodtam be ide, mert oly sok közös vonas van a Bandittal. Es baratoknak meg az van, igy ahhoz kell mindig hozzapiszkalni. Hálás gepek. Es a lent irt szinkronteszter, üveggyertya komboval csodakat lehet tenni. Behoznak egy alul habogo, lyukasgörbes motort, es kiugurulnak egy villanymotorral a vazban.
Egy öröklött idegesitö bajuk van, a keregedzes hibas fogaskerekek a 3-4-5 fokozatban. Engem ez a komoly hiba tantoritott el mar sok izben hogy legyen ilyen peldanyom. Baratomnak megcsinaltam a valtocseret a bandiba (alig volt benne 30 ekm), egy gixer donorbol, de akkor lattam hogy az is szarul volt edzve. De makom volt, mert egy jo valtot meg össze lehetett rakni a kettöböl. De mivel a bandita valtok hullanak mint a legy, szinte nincs bontott valtobol utanpotlas eleg.
De amit kerdeznek. A profil kepeid között volt egy mutatvanyod elsö fektarcsakkal. A felhelyezett darabok is utangyartotol szarmaznak, vagy lezerrel lett kivagva es raszegecselve az eredeti rotorra?
Elöre is köszi a valaszt.
Istvan
Gratulálok hozzá Taschner ! (tényleg!20 évesek lettünk ) Hogy Én mennyire vágytam 14 éve egy ilyen Yoshimura szettre. Akkoriban a gyorsulási veresenyekre jól jött volna..Mennyibe kerület,ha szabad tudni?
Szomorú látni, hogy azon kevés motorosok is akik GsxR 1100-el rendelkeznek is fúrják a másikat. Én nem fogok álláspontot foglalni, nem tisztem, csak szomorú így feljönni és ezt a vagdalkozást olvasni.
...amúgy ,ha az a műszer nem csal a szinkron jól be van lőve rajta, talán én még a benzin/levegő keverék csavarokon állítanék. Szépen ejti a fordulatot, csak egy picit betoppan ,majd utána tér észhez. De ez már csak buzikodás a részemről. :) Videón pedig minden olajos gsx-R nek zetor hangja van! http://www.sportmotor.hu/motor...
Még az enyémnek is ;)
u.i.: és most lehet ez lesz sértő, de ne hasonlítsuk már egy Pannoniához ;)
Igazan elmagyarazhattad volna a miertjet amit csinalsz. Kivancsi lettem volna ra.
Helyette kar volt a helyesirasom cikizni, mert ahogy elnezem te sem vagy a Magyar Tudomanyos Akademia tiszteletbeli tagja.
Es meg mindig varnam a beszamolod..., ha nem sertettelek verig.
Szerintem vajmi keveset er a Yoshi tengely, ha nincs padon hozzalöve a benzin levegö keverek, meg a karbiszinkron...minimum egy üveggyertya-karbiszinkron jol jön marginalis modositasnal. (de szinte barmikor)
Tisztelettel:
Istvan
Nem tudom, igazából ilyen szinkronórával még nem dolgoztam, nem is értek hozzá.... de én szerintem azokkal beállítod a nyomást az órákon egységesre,,,aztán a karbin állítod a többit......
De minek tekergeti a az ora elötti fojtasokat egy fojtoszelep szinronnal? Nem a barometereket kell összehangolni, hanem a szivocsatornak depressziojat!
Nekem traktor hangja van!
Atmennek szivesen a sajt müszeremmel, mert ahogy elnezem nem oly messze lakik, azt radugnam , hogy hogyan muzsikal.
De nem tünik annyira nyiltnak a gazdi...
Ez azért van , mert nagyon sokat értesz hozzá és JÓÓÓ a helyes írásod ........
Több száz motoros cimborámnak , állítottam KARBURÁTOR FOJTÓSZELEP szinkront EZZEL A szar műszerrel !
Senki sem panaszkodott ! CSUMESZ !
20 -dik szülinapra a GIGXIM yoshimura Vezérmű tengelyt ,hozzá való gyújtást kapott . Még egy métert sem mentem vele , de úgy pörög
mint egy villany motor ! Majd a fiam tesz fel vi.dit
Itt nálunk a vizet a tea főzőbe tesszük !
itt mindent megtalálsz link:http://www.manualedereparatie....
Szelep hézag korongos ez biztos , most csináltam egyet kipu 0.2-0.3 ig.. szivó 0.1-0.2 ig . Egy korong 600 ft. szerintem 36-os karbid van
úszószint 14-15 mm és ha jól emlékszem 125 a főfuvóka.
156 le 36 -os karbival nehéz lesz produkálni , ..Nem tuti ,de lehet még a vezérmü tengelynek is ..más a fokolása .
NA jó szerelgetést !
A tolattyúkra gondolsz? Ilyen könnyen előcsalogatható az elveszett 50 ló? Végülis nem baj ha nem jön elő az összes, csak érezhető legyen a változás. Esetleg még meg tudnád mondani a gyári főfúka méretét, és a szelephézag értékeket? Egy 93-as vizesról van szó.
Köszi!
Szasztok 93-as gsxr 750hez kellene nekem üléspúp, jó hozzá a 92-95 ig vizes gixxeré valamint a 92-95ig vizes 600é, ha valakinek van jellezze már lécci, köszönöm
http://www.fastride.hu/photo/f...