Ahogy én csinálom:
Mindenképpen fűtött helyen álljon, ha beindítod hónaponta, ha nem.
Én minden szezon után szétszedem, így nincs gondom ezzel a benzinfolyásos mizériával. A karbit még ősszel kitisztítom és a polcon várja a tavaszt, mint most is. Egyben légszűrő tisztítás, akku cseptöltőn...bla bla
A motort meg mielőtt leállítom végleg, gyertyák kivesz és öníndítózva telefújom a hengereket wd-40 el, mint mikor a jetskiket téliesítettük. Gyertyák vissza, szivógumik rongyal betöm. Olaj marad. Tavasszal karbi fel, beindít, bemelegít. Használt olaj melegen le és csere a szűrővel együtt.
Ok ,de én perverz vagyok. Szezonban is 2 szer cserélek olajat.
+ eleve mindig lesz egy kisebb listám télire amit orvosolni szoktam, így mindig szétborítom (ezalatt most a komplett idomzat leszedegetését értem). Takarítás, pucolás, átnézés. Ha valami gáz..csere.
Ha viszont csak úgy állni hagyod, tényleg indítsd be hónaponta egyszer! A nálam lévő motoroknál ezeket mindig megjátszom. Vizeseken addig, amíg be nem indul a hűtőventilátor és vissza nem hűti kikapcsolásig. Ártani egyáltalán nem ártasz így vele. Azzal viszont igen ha csak beindítod, jár 1-2 percet ,majd leállít. A gyertyákat így tökéletesen kilehet nyírni pl.:( Gyertya "felizzik", majd leállítás után a hideg hengerfej ki is hűti. Ezen lehet vitatkozni...hoztak hozzám már vissza tél előtt leszervizelt motort.
Nem indul... mondom: járattad? igen Mennyit? 1-2 percet... oké. Yamaha Virago volt. 2 gyertya csere és lám pöcc röff.
Én saját tapsztalatokból ítélek. :) Nem kötelező semmi, én így csinálom. Az NGK gyertyák nekem viszont rendszeresen leköpődnek egy hosszabb állás után :S Nem vagyok Champion fan, de gsx-r en a duplagyújtós Champion vált be nekem. Okké.. egy fokkal nagyobb hőértékkel, de ez az én beállításaim miatt. ;) A gyári értékkel bírja 1000-km-t ,majd kaput.
Visszatérve karbifolyás: Ha jók a tűszelepek és az ülékek nem kéne semmi turpisságnak lennie!
Az már régen rossz, ha megakad indításkor :( Vagy tedd rá a hayabusa injektorsorát :P
befejeztem :) Hirtelen ennyi ami eszembe jutott a témákkal kapcsolatban.
Mindenkinek jó szerelgetést. Én épp villát szélesítek ;)
Nekem nincs ilyen problémám. A lenti kép január 6.-án készült. Addig, ha tehettem, vagy mentem vele, vagy legalább a hangját meghallgattam. Ebbe nem romlik bele a benya. Ennyi pénzért meg aztán különösen nem. Múlt hét végén meg elkerült szerelőhöz, ott meg úgyis le lesz engedve belőle. Így aztán egy kicsi ebből, egy kicsi abból.
Nagyom jó észrevétel, erről én is tudok de nem tudok elmenni azon továbbra sem azon, hogy most jó e ha leengeded télen elején a karbit vagy sem. Ha leengeded akkor úgy mint mondtad kiszáradnak az U-gyűrűk, ha nem engeded le meg a benzin adalék anyagai válnak ki és eltömítik a fúvókákat.... A havi 1 beindítás témával megint megoszlanak a vélemények......valaki nem indítja be egész télen, óvakodva a fokozott hidegindítás következtében létrejövő hengerkopástól (olajfilm lejön). Valaki meg mint a szerelőm is mondja, hogy havi 1-szer be kell indítani télen is...
Hali ! Amikor többet akarok kihozni egy karbis gépből , a be vált jó öreg módszer, mindig be jön . 1100 -en valahogy nem akar működni, De meg van a titok !
MÁS :
Karbi folyás : egyszerű .... az úszótű ház O gyűrűje ,le engedett karbinál kiszárad / öreg már / és elengedi az anyagot .
Aztán a benzintől ha bedagad meg zár , csiki-csuki . kicseréltem .
Így van Zöldi ! és hosszú távon ha kicsi a befolyás ......... és észre sem veszed , még a csapágyak is meg megkophatnak !
Meg ne cseréljek már állandóan olajat ! tasi
Nekem a fúvókák tömődtek e.....mert nem volt használva a motor. A benzin "elöregedett" ami a tankban, karbiban volt. A karbit nem tudtam leengedni mert nem jó a benzin csapom. Én is eltettem úgy, hogy jó volt....de látom te le tudtad engedni a karbit no meg annyira nem összevethető az enyémmel ez a probléma.
Gabi ! indítás közbe ha meg fogja ,, az azért van mert egy-vagy két henger -be be folyik a benzin a nyitott szívószelepen keresztül .
Forgatásnál olyan nagy lesz a sűrítés , hogy képtelen át fordítani a
hold ponton . ez idáig OK ! szét szed ,beállít ,kosz ki pucol ,tű le ellenőriz , összerak . és JÓÓÓÓÓÓÓÓ.
De ha JÓÓÓÓ volt mikor ősszel leraktam , miért és mitől ,és hogyan ......... bas odik el
NEM értem !
Minden tavasz evvel fog kezdődni ?
Indy nagy mágus , hátha tud valami okosat mondani .
tasi
Hello!
Hát az enyém is ezeket produkálta, de még nyáron is 2-3 heti állás után. Pedig az akku új volt, tavasszal vettem bele, légszűrő, gyertyák szintén (sőt mindig került bele vérfrissítésnek egy-egy új:-), a karbikban tűszelepek cserélve, szintek gyárira állítva, gyári méretű fúvókák, ultrahanggal tisztítva. És mégis szivatott állandóan. Mivel tök jól hozzáférni a gyertyákhoz, már gyakorlottan ment a tanklevétel gyeryacseréhez. Főleg ezért ment a levesbe.... eleget szívtam előtte az öreg Boldorokkal ugyanezt pepitában. Az akkud rendben van? Nem esik le nagyon indítózáskor a fesz, és azért nem ad rendes szikrát valamelyik gyertya- és aztán ez miatt beköpi? Kitartás Tasi, ezeknek az öreg gépeknek lelkük van.
2006 - ota minden télen le engedem a benyát a karbiból .........
amikor leteszem tuti 100 -as minden jó , most én is variáltam .....
és gyerünk...... próba .... éreztem nem jó 3 henger karbi túlfolyt ,
másnap indításnál , egyből meg is fogta az indító motort .
tűszelepek , úszószint , minden jó és most már ezt vagy 3 alkalomal csinálta a téli indítás után ........... már szét is kaptam ,
mindig más-más hengernél ?
mondj valamit
750 vfr az érzés ! úgy gondoltam ,hogy vvt nyit érezhető a lórugás és most 8000-9000 között valami hasonló van.
"Torpanás pedig a rossz keverékképzéstől lehet. Nem kéne torpannia sehol."
Helló! Csak átlestem a banditosból, ezzel tökéletesen egyetértek. Igaz, mindkét gép máshova van hangolva, de alapjáratig lehet engedni, onnan meg akár csőgázon elgyorsulni
2 év alatt nem volt ennyi olvasni való ,mint amit most itt összekörmöltetek :)
Olyanba nem szólok, amiben nem vagyok biztos. De 90%-ra kijelenthetem, hogy nem folytott ,mert meg van benne a kellő erő érzésre. Padom nincs, nem mértem le, max viszonyításom.
Az más kérdés, hogy nem olyan hirtelen jön meg ,mint az enyémben, de ez karburátor kérdése. :) De a beállításokat én nem teszem közzé. Max, hogy 150-esek a főfúvókáim ;)
Valaki írta, ha jól értettem majdnem olyan a gyorsulás bizonyos részeken, csak lassabban reagál, mint egy vfr 750? Egy napon nem lehet említeni a kettőt? Van a garázsban egy RC36, kurva jó motor meg a vezérlése is, de azzal az 1.1-el valami nagy gond van ,ha ezzel méred össze. :S
Csemegézek...
Torpanás pedig a rossz keverékképzéstől lehet. Nem kéne torpannia sehol. Vagy megvagdosott schubert rugók, vagy túl nagy és kifurkált lukak a schuberen. Ezekkel tökéletesen ellehet cseszni.
Nagy erdő :)
3000 alatt. Ha egy karbi jól be van lőve nem kell dadognia. 1500-tól szépen kilehet velük gyorsítani, akár nyélgázon.
A szinkronteszthez meg annyit szólnék, hogy van egy kurva jó digitális műszer erre, csak egy vagyon: http://www.probike.co.uk/im060...
Sajnos még nem sikerült beszereznem (az ára), de sokat dolgoztam vele előző munkahelyemen.
Én is órázom, de remélem már nem sokáig.
Mester!
Hidd el nagyon visszafogott voltam! www.gsx1400.hu -ba ha beleolvasol, okosodhatsz. Még nem késö.
Nem kivánok tovább itt levegöt rontani. Töled sokat tanulni nem lehet, mert a feltett kérdést sem érted meg. Gyártottál magadnak pár ideológiát, azokon vegetálsz. Az ovis kiközösítésed elött lelépek.
Utólag még annyit "okostojás": legalább az igéket írd egybe az igekötövel ha az az ige elött áll! Hogy stilusosan úgy fejezzük be ahogy elkezdtük!
Csak hülyék sértödnek meg azon ha lehülyezik öket....
Összeállt a kép akkor nálam is. Beletelt pár percbe mire kisimitot azt a 4 hengerest.
Nem feszegetem tovább itt a témát. Örülök hogy ennyivel több lettél.
Hello!
Igen én voltam az elkövető,és a mostani ominózus fojtószelep állításos videó alapján jöttem rá, hogy alapjaiban rosszul csináltam a dolgot. Nemcsak az XJ-n, a Boldorokon,és a Gixeren is....Én levontam a következtetést egy kis gondolkodással, (lásd a korábbi hozzászólásom) csak most nincs min kipróbálnom hogyan kell jól csinálni. Mellékesen az XJ után észrevettem, a fojtás után is falsot szívott az egyik műszer,és ez még hatányozta a hibát. Azóta legalább megszívom tüdővel a csöveket, nem szív valahol falsot, mert ha megy a motor,akkor ezt a kis sziszegést nem hallja az ember, csak maximálisat szív a szinkronnal. A lyukas teljesítménygörbét azért borítékoltam, mert ha az ember egy ilyen bonyolult rendszerbe mint a belsőégésű motor belenyúl, akkor ott valami kárát fogja látni a módosításoknak, mint Tasi esete is bizonyítja.
Üdv Gab.
Te Gabi ! Szerintem ez a , szaki " ? Vagy Unatkozik , Vagy nyugdíjas és senki nem akar már vele szoba állni a falujába , le lőni sem lehet , Ez mindenbe bele szol .
Én Taschner zsolt sinpityú , szavazásra bocsátom : ne álljunk vele szoba Továbbá indítványozom . kukacoskodásáért fokozzuk le kontáré. Tasi
Okosat én sem fogok nektek mondani.
Ahogy én csinálom:
Mindenképpen fűtött helyen álljon, ha beindítod hónaponta, ha nem.
Én minden szezon után szétszedem, így nincs gondom ezzel a benzinfolyásos mizériával. A karbit még ősszel kitisztítom és a polcon várja a tavaszt, mint most is. Egyben légszűrő tisztítás, akku cseptöltőn...bla bla
A motort meg mielőtt leállítom végleg, gyertyák kivesz és öníndítózva telefújom a hengereket wd-40 el, mint mikor a jetskiket téliesítettük. Gyertyák vissza, szivógumik rongyal betöm. Olaj marad. Tavasszal karbi fel, beindít, bemelegít. Használt olaj melegen le és csere a szűrővel együtt.
Ok ,de én perverz vagyok. Szezonban is 2 szer cserélek olajat.
+ eleve mindig lesz egy kisebb listám télire amit orvosolni szoktam, így mindig szétborítom (ezalatt most a komplett idomzat leszedegetését értem). Takarítás, pucolás, átnézés. Ha valami gáz..csere.
Ha viszont csak úgy állni hagyod, tényleg indítsd be hónaponta egyszer! A nálam lévő motoroknál ezeket mindig megjátszom. Vizeseken addig, amíg be nem indul a hűtőventilátor és vissza nem hűti kikapcsolásig. Ártani egyáltalán nem ártasz így vele. Azzal viszont igen ha csak beindítod, jár 1-2 percet ,majd leállít. A gyertyákat így tökéletesen kilehet nyírni pl.:( Gyertya "felizzik", majd leállítás után a hideg hengerfej ki is hűti. Ezen lehet vitatkozni...hoztak hozzám már vissza tél előtt leszervizelt motort.
Nem indul... mondom: járattad? igen Mennyit? 1-2 percet... oké. Yamaha Virago volt. 2 gyertya csere és lám pöcc röff.
Én saját tapsztalatokból ítélek. :) Nem kötelező semmi, én így csinálom. Az NGK gyertyák nekem viszont rendszeresen leköpődnek egy hosszabb állás után :S Nem vagyok Champion fan, de gsx-r en a duplagyújtós Champion vált be nekem. Okké.. egy fokkal nagyobb hőértékkel, de ez az én beállításaim miatt. ;) A gyári értékkel bírja 1000-km-t ,majd kaput.
Visszatérve karbifolyás: Ha jók a tűszelepek és az ülékek nem kéne semmi turpisságnak lennie!
Az már régen rossz, ha megakad indításkor :( Vagy tedd rá a hayabusa injektorsorát :P
befejeztem :) Hirtelen ennyi ami eszembe jutott a témákkal kapcsolatban.
Mindenkinek jó szerelgetést. Én épp villát szélesítek ;)
Te milyen magas vagy egyébként?
Kb úgy néz ki melletted a gixer mintha egy gyerek motor lenne.
MÁS :
Karbi folyás : egyszerű .... az úszótű ház O gyűrűje ,le engedett karbinál kiszárad / öreg már / és elengedi az anyagot .
Aztán a benzintől ha bedagad meg zár , csiki-csuki . kicseréltem .
Meg ne cseréljek már állandóan olajat ! tasi
Forgatásnál olyan nagy lesz a sűrítés , hogy képtelen át fordítani a
hold ponton . ez idáig OK ! szét szed ,beállít ,kosz ki pucol ,tű le ellenőriz , összerak . és JÓÓÓÓÓÓÓÓ.
De ha JÓÓÓÓ volt mikor ősszel leraktam , miért és mitől ,és hogyan ......... bas odik el
NEM értem !
Minden tavasz evvel fog kezdődni ?
Indy nagy mágus , hátha tud valami okosat mondani .
tasi
Hát az enyém is ezeket produkálta, de még nyáron is 2-3 heti állás után. Pedig az akku új volt, tavasszal vettem bele, légszűrő, gyertyák szintén (sőt mindig került bele vérfrissítésnek egy-egy új:-), a karbikban tűszelepek cserélve, szintek gyárira állítva, gyári méretű fúvókák, ultrahanggal tisztítva. És mégis szivatott állandóan. Mivel tök jól hozzáférni a gyertyákhoz, már gyakorlottan ment a tanklevétel gyeryacseréhez. Főleg ezért ment a levesbe.... eleget szívtam előtte az öreg Boldorokkal ugyanezt pepitában. Az akkud rendben van? Nem esik le nagyon indítózáskor a fesz, és azért nem ad rendes szikrát valamelyik gyertya- és aztán ez miatt beköpi? Kitartás Tasi, ezeknek az öreg gépeknek lelkük van.
2006 - ota minden télen le engedem a benyát a karbiból .........
amikor leteszem tuti 100 -as minden jó , most én is variáltam .....
és gyerünk...... próba .... éreztem nem jó 3 henger karbi túlfolyt ,
másnap indításnál , egyből meg is fogta az indító motort .
tűszelepek , úszószint , minden jó és most már ezt vagy 3 alkalomal csinálta a téli indítás után ........... már szét is kaptam ,
mindig más-más hengernél ?
mondj valamit
750 vfr az érzés ! úgy gondoltam ,hogy vvt nyit érezhető a lórugás és most 8000-9000 között valami hasonló van.
tasi
Ha ezzel nem ment ,akkor ....
Egyszer én is megszívattam magam ,mikor sikeresen felcseréltem a csöveket. 1234 - 4321 feldugásban. XD Megérdemeltem.
Helló! Csak átlestem a banditosból, ezzel tökéletesen egyetértek. Igaz, mindkét gép máshova van hangolva, de alapjáratig lehet engedni, onnan meg akár csőgázon elgyorsulni
Nekem ezzel a kütyüvel állitották anno.
Több, kevesebb sikerrel.
Bár gondolom ha nem értenek hozzá igazán akkor hiába a csoda műszer.
Olyanba nem szólok, amiben nem vagyok biztos. De 90%-ra kijelenthetem, hogy nem folytott ,mert meg van benne a kellő erő érzésre. Padom nincs, nem mértem le, max viszonyításom.
Az más kérdés, hogy nem olyan hirtelen jön meg ,mint az enyémben, de ez karburátor kérdése. :) De a beállításokat én nem teszem közzé. Max, hogy 150-esek a főfúvókáim ;)
Valaki írta, ha jól értettem majdnem olyan a gyorsulás bizonyos részeken, csak lassabban reagál, mint egy vfr 750? Egy napon nem lehet említeni a kettőt? Van a garázsban egy RC36, kurva jó motor meg a vezérlése is, de azzal az 1.1-el valami nagy gond van ,ha ezzel méred össze. :S
Csemegézek...
Torpanás pedig a rossz keverékképzéstől lehet. Nem kéne torpannia sehol. Vagy megvagdosott schubert rugók, vagy túl nagy és kifurkált lukak a schuberen. Ezekkel tökéletesen ellehet cseszni.
Nagy erdő :)
3000 alatt. Ha egy karbi jól be van lőve nem kell dadognia. 1500-tól szépen kilehet velük gyorsítani, akár nyélgázon.
A szinkronteszthez meg annyit szólnék, hogy van egy kurva jó digitális műszer erre, csak egy vagyon: http://www.probike.co.uk/im060...
Sajnos még nem sikerült beszereznem (az ára), de sokat dolgoztam vele előző munkahelyemen.
Én is órázom, de remélem már nem sokáig.
Hidd el nagyon visszafogott voltam!
www.gsx1400.hu -ba ha beleolvasol, okosodhatsz. Még nem késö.
Nem kivánok tovább itt levegöt rontani. Töled sokat tanulni nem lehet, mert a feltett kérdést sem érted meg. Gyártottál magadnak pár ideológiát, azokon vegetálsz. Az ovis kiközösítésed elött lelépek.
Utólag még annyit "okostojás": legalább az igéket írd egybe az igekötövel ha az az ige elött áll! Hogy stilusosan úgy fejezzük be ahogy elkezdtük!
Csak hülyék sértödnek meg azon ha lehülyezik öket....
Üdv
István
Nem feszegetem tovább itt a témát. Örülök hogy ennyivel több lettél.
Igen én voltam az elkövető,és a mostani ominózus fojtószelep állításos videó alapján jöttem rá, hogy alapjaiban rosszul csináltam a dolgot. Nemcsak az XJ-n, a Boldorokon,és a Gixeren is....Én levontam a következtetést egy kis gondolkodással, (lásd a korábbi hozzászólásom) csak most nincs min kipróbálnom hogyan kell jól csinálni. Mellékesen az XJ után észrevettem, a fojtás után is falsot szívott az egyik műszer,és ez még hatányozta a hibát. Azóta legalább megszívom tüdővel a csöveket, nem szív valahol falsot, mert ha megy a motor,akkor ezt a kis sziszegést nem hallja az ember, csak maximálisat szív a szinkronnal. A lyukas teljesítménygörbét azért borítékoltam, mert ha az ember egy ilyen bonyolult rendszerbe mint a belsőégésű motor belenyúl, akkor ott valami kárát fogja látni a módosításoknak, mint Tasi esete is bizonyítja.
Üdv Gab.
azt garantálom tasi
Én Taschner zsolt sinpityú , szavazásra bocsátom : ne álljunk vele szoba Továbbá indítványozom . kukacoskodásáért fokozzuk le kontáré. Tasi