Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

49-es hsz.-tol én is tobbek kozott azt feszegetem kb 20 eve a fenttarthato hanyatlas a jellemzo. A laikusok meg hasra esnek ha segguknek nagyobb kenyelem van kialakitva, ha tobb gomb van a fejidom mogott, mint egy atom eromuben. A minoseget osszekeverik parasztvakitassal...de mit lehet varni, ha isszak, benyelik az osszes marketinges dumat...egy felsikerrel elvegzett "6000-res karbantartas" utan mar mindenhez ertenek...
link[url=http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/hasznalt-motor-tanacsadas.html]http://www.sportmotor.hu/motor...[/url] #24 -nel leirtam maskeppen is...
Hosszu, parttalan vita kulonbozo illuziokat kergetok kozott.
Ez most vagy k3 vagy k2, de nem k4 :)

...és hogy innentől kezdve hogyan alakult a 600, 750, 1000 féknyereg már nem akartam belemenni :) link
Most kicsit utánamentem ennek a féknyereg mizériának.
90%-ra mondom ,hogy az a féknyereg volt egészen a K2-es szériáig ami a legelső gsx-r -en 85 ben. :) 2004-ben már elfelejtették ezt a nyerget is meg a pálcát. De ha így nézzük akkor is 22 évet szolgált a nyereg (gsxr sorozaton) és bizonyos típusokon tovább. Hayanusán 2007 ig a kikötéses megoldással a VILLÁHOZ. Bár érdekes ,mert 93 és 94 között felhagytak vele a GSX-R 1100 sorozaton (a legelső vizesek, banán lengővillás sorozat), de 95-ben visszatértek ismét hozzá. Az én lengővillám is 95-ös (1100) ,csak én ugye levágtam a konzolt és a vázhoz kötöttem. Mindenből meg kell találni a legjobbat :) A 95-ös villa jó ,mert merevített és masszívabb is ,mint a 92-es. Magasabb is 1 cm-el, de ennyire már nem vágom régen csináltam. A 750-es sorozat már kicsit cifrább ahogy nézem ,mert 91 -ig azonos, de 92-ben megkapta a banán villát kikötés nélkül (és ez már vízhűtéses modell volt) 93-ig. 94-ben megkapta a felülmerevített villát (mint a 95-ös 1100), de fix nyereggel pálca nélkül 95-ig. 96-ban meg jött a SRAD ahol visszatértek megint a kikötött pálcához a villához. Szép story. XD Persze ha valahol tévedtem nyugodtan vessetek meg :).
Át.. majd hozzákötötték a lengővillához. Nagy ötlet. Ez olyan tipikus olcsó suzukis megoldás. Maradt egy csomó ilyen féknyergünk raktáron mit csináljunk vele? Süssük el a következő modellekre! (Gsx-r blokkok megszégyenítése a bandit családdal stb... RF típus... sorolhatnám.. tudom ,hogy ezért kapni fogok, de ez az igazság)
De hogy spóroljunk az anyaggal, már ne a vázhoz kössük, hanem csak simán a lengővillához (lásd pl. s.r.a.d.) , így még is kevesebb anyag kell a pálcához és új fixkonzolos nyerget sem kell tervezni és még olyan hightechnek is néz ki a cucc ránézésre.
Csak épp a lényegét veszti el a dolog, mert ugye azért van kikötve a VÁZHOZ a féknyereg, hogy így nem tud "beugrálni" a hátsókerék kemény fékezésnél, ellenben a lengővillához rögzített társaikkal. Persze most már a súlyra hivatkozva sok mindent elhagynak, de nevezzük inkább spórolásnak. Nagyjából ezt a motoros társadalom 5 % -a veszi észre. A maradék 95-nek meg tökéletes úgy ahogy van. Így érthető, hogy nem nagyon törik magukat a gyártók. Minek? A még újabb motorokról meg ne is beszéljünk. "Gyöngyszemek". Ha valakit sért az írásom előre vetítem, hogy heti szinten 48 órában szerelem őket és van mire megalapoznom a véleményem, de szívesen állok elébe bármiféle érdek egyeztetésnek. ;) A minőségi autó - motorgyártás véget ért úgy 2000 körül. Persze ezek is kiszolgálnak ,ha épp nem vagy falábú, csak épp jóval kevesebb potenciál van bennük minőségben.
Mai fejjel igy csinalnam hidd el, u prfil. Anno orultemhogy talaltam cnc-st ;) Ezeket meg rajzlapra terveztem meg es nem is akartam tul bonyolultat ne legyen semmiben sem fennakadas. Bar lehet ezt meg meg egy ket aprosagot modositok rajta, ha majd nagyon sok idom van. Egyenlore az egesz motor darabokban es dobozokban var :D ..hosszu story. Azert akarok amugy masikat mert ha ezt kezdem el megint faragni semmi ertelme mert ez mar kidobott penz lenne es igazabol sosem lennek vele elegedett. Ez a 6-7 evvel ezelotti enemet tukrozi. Azota sok minden valtozott en is. A kovetkezo sokkal utosebb lesz minden tekintetben. Persze a jellegzetes forma idomok ,vaz, blokk marad, de ramegyunk majd a felsokategorias futomuvekre, fekekre, konnyitesekre, cnc alu alkatreszekre es kobcenti novelesre. Elegge nezegeten BigBike oldalat itt es izzad a tenyerem hogy leussem az 1370 ccm-es dugokat is ;) Penz kerdese... Szivocsonkkal nincs semmi ha megyek haza majd szolok baratomnak hogy kezdje el, ne alljon benne a penze. Sz.tem decemberben ugrom haza 2-3 hetre, igy akkora varhato a project. Enjoy the idiot english drivers bro :D
Tetszenek az otleteid, koncepcioid, a bemutatott alkatresz is pompas, massziv darab. Nekem csak innen onnan hianyzik rola par elletores, egy ket feszultseg csokkento radiusz, amitol egy picit harmonikusabban illeszkedik az eredeti alkatreszekhez. Meg mivel eleg sok anyag van benne, lehet a szarnak a ket oldalaba ( vagy csak az egyikbe) martam volna zsebet ès akkor "I" vagy "U" keresztmetszete lenne, igy sokkal konnyebb lenne, de merevsegebol tul sokat nem veszitene.
De ertem, hogy ez egy regi tortenet, ès mar igy marad.
Mi van a szivotorok adapterrel, ha nem titok?

Amugy majd egy honapig én is szigetorszagi levegot szivok, tegnap szaltunk le Manchesterben!
De csavart nem!
Szeretlek..... ;) bár rólam lepereg ;) Ezert is irtam anno hogy majd csinalok egy masik 1100est. Ezt a villanyujtast meg az egesz upgredelest 6 eve csinaltam. Mostmar maskepp csinalnap, de ezt mar nem is fogom bantani, igy marad ez igy teljes. Nezegetem itt az 1100 eket csak meg kivarok... ha lesz jo majd hazaviszem. Bocs telirol vagxok.. ebed ido ;)
Na akkor még én is.
Nálunk már áttervezték ezt, és raktak bele egy törést.
Szep a cucc, de én szebbet terveztem volna!
Nekem a bal oldalon van a kerekanya a hatso tengelynel.

Altalanossagban:
Amugy kielemezve a gixer ezen reszet, osszevetve egy kommersz motorral...hogy itt a kitamaszto nem a lengovillahoz van bekotve, hanem vazhoz, ezert a feknyereg kerektengelynel pluszba meg kell hogy csapagyazva legyen az elegendo szabadsagfok miatt, ès persze fekkitamaszto(ami amugy huzzot igenybevetelu) mindket vege csapagyazott. Mondjuk nem is kell kilazitani mikor lancfeszeseg allitaskor hatrebb kerul a kerektengely. Mèg mondjuk egy banditon fixre van betonozva kitamaszto ket vegpontja a csavarkotesekkel a lengovilla ès feknyereg bekotesi pontoknal. Ha viszont kerektengely helyzete valtozik lancfesziteskor peldaul, akkor feknyereg szoge, pozija is valtozna, de a kitamaszto csavarok fellazitasa nelkul el kezd feszulni...
Hello!

Az én munkaadom is szokott hasznani ilyen kiegeszito tankot egyes motorjain. Azok altalaban uvegszal, vagy poliamid alapanyagu cuccok. A regi GS bomosen az eredeti tank helyett egy kb 48 literes uvegszalas tank volt, plusz egy kiegeszito tank az utasules helyen, mely a sivatagi turakon jol jott neki.
A ktm-jen meg a kipufogoval atellenes oldalon volt fent egy kipudobot formaju muanyag kiegeszito tank...persze mindegyik ujravizsgaztava, forgalmiba bevezetett modositassal.
Olvasva a felhozott peldakat a fel- egy mm tavolsagokra a mozgo alkatreszek kozott , nyilvan igazatok van...de abban kulonboznek az altalam vazolt szitutol, hogy nektek ket fem alkatresz, nekem egy fem ès egy gumi(flexibilis, deformalodo, vagy nagyobb alalvaltozasra kepes )alkatresz tavolsagarol van szo. Mely gumialkatreszen egy extrem szituban keletkezo nagyobb deformacio , ha hullamszeruen vegigfut a gumiabroncs szovetszerkezeten a lecsillapodasig lehet olyan pillanat amikor eltunik a par mm res ès a mozgo gumi erinti az allo alkatreszt. Ezt a srac is kihansulyozta, hogy extrem, nem kalkulalt kockazat ès eseten...
Ezt csak azért küldöm, mert ez így itt megkapja a műszaki vizsgát :D
Külső benzintartály, de kb olyan színvonalon ,hogy a gumicső szinte a szabadba megy.
Más világ ez itt... Ott a tüvösök fejbe lőnék magukat miket engedünk itt át, mert ez itt elfogadott :D
Belevauzok, meg már eleve régen írtam a téma meg érdekes ;)
Nekem is meg volt ez a probléma még legelején meg ugye hülyegyerek vagyok és nekem a 190-es gumi kell az 5.5-ös felnire.
Nem néz ki rosszul, de sajnos 6 -os felni kéne neki, így elég púpos, ha felrobbantom rá. Persze ezzel már végképp beleért a gumi. Látszik is a nyom a gyári "pálcán". :) Én azért hagytam a fenébe ,mert úgy így tudtam ,hogy a nyújtott villával ezt kiváltom, mert eleve 10 cm hosszabb pálca is kellett. Ezt már eleve úgy terveztem meg ,hogy kijjebb menjen vagy 6-7 mm-el + rajta vittem a fékcsövet ami gyárilag sz.tem sokkal veszélyesebb ott bent ,mint ez az 5 mm amin lovagol az ember. És ha abs jeladó van a motoron? Könyörgöm ott a jelek sokszor 0,5 mm -re mennek el a szenzor előtt...
Nem tudom, hogy benne volt e szopatás, mert úgy jöttem el, hogy nem kellett fizetnem semmit, és vissza sem kellett volna ugyan oda mennem...azt magyarázta, hogy ö is járt így valami ducatival, aminél a lánc ért hozzá kerékhez, és ez miatt másik gumit kellett felraknia...nyilván most hogy ez is beugrik, nem tekinteném én sem egyenértékűnek a problémát, mert azért egy láncnak, nagyobb oldalirányú mozgása lehet mint egy fékkitámasztónak...
Gondoltam arra, hogy a pici elcsúszás -éldőlésnél az előző gazdáknál, elnyomódott a villa, de lánc felőli oldalon is 5-7 mm van a gumi széle , meg a lánc között...Lett volna másik lengővillám, vagy akár felgumizott kerekem, meg féknyereg, szórakozni, hogy tényleg nincs több hely, de mivel éppen csak átutazóban vagyok, nem álltam neki bebizonyítani az igazam...
Meg bevallom, én az a típus vagyok, akinek nem elsőre támad a legjobb ötlete, hanem valami beugrik, aztán abból próbálom meg a legjobbat kihozni apró lépésekkel haladva, építkezve előzőkből levont tapasztalatokra, biztos alapokra... Most ezzel nappal is gazdagodtam...(amúgy a 5 mm-es szabály állítólag fölég a gépkocsiknak alkalmazzák, hogyha pl szélesebb felnit gumit raksz fel, akkor sárvédő pereme, és a gumi széle között legyen meg a felmozgáskor a távolság...valami ilyen példát hozott...ezzel indokolta , hogy az én gumim is még szélesebb tud lenni rázós úton, hiába említettem, hogy az azért messze van a felfekvő felülettől, meg hogy inkább keskenyedik a sebesség növekedésével, és akkor beleérhet a fékkitámasztóba...
Ùgy vélem egy vélt "problémára" alkottam egy látszólagos megoldást...így mindketten boldogok vagyunk ma!
Tényleg nem vitaindítónak, de vagy irigy volt a mocidra vagy auslander voltál, viszont az biztos, hogy szopatni akart
A bömbin a féktárcsa csavar max 1mm-re megy el a villaszártól, azt full gyári. Még meg is kérdezte, hogy mit csináltál vele és szerintem Ő volt a legjobban meglepődve
A lényeg, hogy van TÜV
Köszönöm neked a higgadt eszmecserét a telefonban...meg a hideg fejjel adott tanácsot.
Azt hittem, hogy csak viccel, nem igen tudtam átgondolni tiszta fejjel, és bevallom azonnal a megoldáson járt a fejem, nem azon hogy hogyan magyarázzam ki... Akart látni 5 mm-ert én csináltam neki...okosan vittem egy 5 mm-es imbuszt amit áthúztam a résen, ami persze csinált magának 5 mm hézagot a minimális holtjátékból...elvihettem volna más helyre is vizsgáztatni, de szeretem a kihivásokat...és igazából értem, hogy jót akart, csak valójában semmi értelme...de most legalább tudom, hogy "semmilyen extrém esetben nem fog beleérni a gumi a kitámasztóba"!
Különben furcsa, hogy hiába tartom a járműveimet pöpec állapotban, mindig akad egy kis javítani való rajtuk az ilyen megmérettetéseknél, amit igazából nem bánok, mert több szem többet lát, és észben tudom tartani, hogy nem vagyok mindenható...
Mond valamit ...az olasz OSZERES......
Pl a fektarcsa a teloszarzol nincs 5mm re. ....

Na mindegy. Megoldotat
...
Nem kérdezted Tőle, hogy a féktárcsa még közelebb megy a betétekhez, aztán az mégis jó úgy?
Megkapta a motor a 2 év TÜV-öt!
Kénytelen voltam hajlítani a fékkitámasztó rúdon, hogy meg legyen a 5 mm a gumiabroncs széle és a rúd között!Állítólag ez egy szabály, hogy a mozgó alkatrészek között kell ez a távolság...
A többi ellenőrzött elem rendben volt. A kipufogógáz káros-anyag érték ís "kiváló" volt. 4.1 a max elfogadott , 0.8 -at mértek.(CO)
(Az ezért ez is fura, hogy a gyári 180 mm-es gumi és a eredeti fékkitámsztó ilyen közel van...az mondta a srác, hogy hiába a méret a gumin, az néha szélesebb...hja, csak ez ilyen róka fogta csuka, hogy minden eredeti, mégsem felel meg...mikor másodszorra visszamentem, kérdezte, hogy mit csináltam, hogy most van 5 mm, mondtam , újra hézagoltam! Igaz hogy kurva fix az egész, és semmi ilyen lehetöség nincs, de mégse mondhattam, hogy elhajlítottam!? )
Gondolom nagy az öröm
29 éves voltam mikor az első GSXR -rem vettem... eszembe jutott milyen nagy élmény volt, és hogy örültem gépnek Tasi...
https://www.facebook.com/29970...

a suzuki hollosék nem birták meg csinálni .. meg ellöte 2 szerelö igy az értéke egyre lejebb ment mi 180 000 hoztuk haza ..

Doni hivott fell hogy elég türhetö állapotban van .... el mentünk meg vetük .. volt hozzá egy gyujtás modul + 2 uj trafó és persze müszaki meg miegymás

fény kerül rá ..... gyári ..... v lánc korong polir ,,stb simán meg áll 3 alatt és nincs szét baszva a blokja
Gratulálok a fiad 1100 -eséhez.
Köszönöm! Jövő hét,újabb próba!