Értem én az iróniát Tasi
Pont mikor már összeállt a gép minden tekintetben ilyenkor szarik a kutya egy nagyot. Nem tudom hogy miért történt mivel semmi előjele nem volt. Kb 70 nel csorogtam egerből hazafelé és elkezdett kerepelni a blokk. 5 másodperc múlva egy csattanás és már koppant is a hajtókar kifelé. Jah amúgy csak jó blokk ez mivel még 25 kilómétert hazahozott így ebben az állapotában. Feleslegesnek láttam megállni mert így is úgy is utolsó útja volt.
Tegnap sajnos kikönyökölt a 4. hajtókar a blokk oldalán a bocimba
Szükségem lenne egy légolajos 750es gsxr blokkra ami elfogadható állapotú. Generátor, karbisor, önindító az jön át az enyémről. Valakinek elfekvőben egy ilyen blokk esetleg ?
Bontósokat a végére hagynám...
ne faragjad .. jó az ugy 5 be az enyim is csak a gyári átételel forog le ..... a 16 / 46 már nem csak 4 be és ne fejed .... te gyári fuvokákal mész nem 150 - 160 -al .......
olyan stabil 260 felett mint egy uj gigxer vagy busa soha nem lesz aki azt mondja az hazudik vagy fel mokolta a teknika leg ujabb vivmányait a vázra .....................
Teszteltem a gixert autópályán...10 Ezer fölé nem nagyon ment 5.ben, ma 4.ben tiltott..., ha elvettem a gázt nagy tempónál beszitált, az élsófék is ráz egy picit...Meghalni könnyű vele, menni már nem annyira...amúgy lehetne kicsit fickósabb! :))) Az 1400 érzésre nagyobbat tol...
Azért most már elég finoman megy, a fordulatszám merő mégis csak ugrál 7000 felett néha az útegyenetlenség miatt...viszont túrázgatva a fent leírt dolgok nem zavaróak, csak ha...
Amúgy kb itt van/lehet az a fordulópont, hogy most már megy kb mint a gyári, megszabadulva a 23 év alatt összegyűlt problémák nagy részétől. Aztán a kisördög elkezd motoszkálni, hogy menne ez még jobban is, mert érzed, hogy bőven van benne tartalék...és akkor kezdődhet/kezdődhetne a fúrás faragás...fölég úgy nehéz megállni, hogy már tudod kb hol kell belenyúlni... :)))
De ez így marad, mert most is úgy ment el mellettem valami többliteres német autó 220-nál, hogy azt hittem állok, és hiába raktam vissza 4.be...
Túrásba elmegy 5.5-lel, 200+ tempónál meg szerintem 8 sem elég neki...
Szia nekem teljessen ráér,és az is jó ha te gyártatod le és adod el nekem.Nem kívánom a saját ötletedet továbbértékesíteni,egyszerüen a gyenge féket próbálom feljavítani.Majd összel kereslek.Köszi.
Visszautasítanám a kérésed több okból is.
Egyik, hogy külföldön dolgozom / élek jelenleg a rajzok pedig otthon vannak M.o.-on , nem lettek bedigitalizálva. Ezt még anno kiszerkesztve rajzoltam meg. El voltam vele nem kevés időt.
Nem tudom, hogy te milyen féknyergeket vettél. Kérdés egyáltalán neked jó lenne -e az a konzol, mert az ahhoz az R1 nyereghez lett tervezve. Feltételezem akkor olyat.
Ez egy szellemi termék volt amin én sokat agyaltam ,így nem is kívánnám kiadni a kezeim közül, csak úgy "saját felhasználásra", főleg úgy hogy még le is írod mással gyártatnád le. Ezt nem érzem túlzottan fer dolognak.
November környékén hazaköltözöm, ha addig ráér neked utána nagyon szívesen tudok neked is gyártani egyet, amennyiben láttam mind a motort és mind a nyerget amit vettél.
ill. vagy Andris leszereli a motorjáról és odaadja neked szemrevételezésre, hisz az az övé ,ő rendelkezik felette. Ezt ti döntsétek el.
Nesze nektek egy kis evolúció, ha már ismét szóba került. R1 M ..ma mentem vele. Valakit biztos felizgat...
Én spec semmi rosszat nem tudok elmondani az XX-ről. Nem az én kenyerem, mert engem nem különösebben izgat, nekem kicsit unalom motor, de nem ennyire vészes a helyzet vele ,mint ahogy lefested Taschner műszakilag. Nem fogom bizonygatni hányat szereltem, de egynek sem volt különösebb mechanikai problémája. Persze az adott kor igényeihez képest kell nézni, hisz már ez sem egy mai széria. Ha ne adj isten oda vetődnék, hogy vágynék rá (nem fogok) elsőnek a borzalom dual cbs rendszert dobnám le és up side down villákat tennék előre. Mondjuk a VTR SP kerekeivel futóművével, fékjeivel még vállalható is lenne az XX, de egy sport / túra motorról beszélünk ugye ahol nincsenek ilyen elvárások. Én biztos ,hogy kihoztam volna belőle egy R szériát ami nagyjából így festene ,mint ahogy leírtam, de akkor meg már ott az 1000 RR ugye. És hogy legyen valami 1100 vonatkozása is az írásomnak (olajkályha vonalon) ,én épp ezért szeretem a 91-92-es típust. Igazából lényegtelen ,hogy most ez suzuki, honda, yamaha (kawát nem írok :P) ez felelt meg az elvárásaimnak. Vérbeli sportmotor (a szememben) , de ha kell kényelmesen el is tudok vele menni túrázni a párommal. Ma irtózatosan nagy a szakadék a sport és a túramotorok között. Vagy pucsítós pálya gép, vagy nagy testű túragép ami persze valamilyen szinten jogos is, de a szememben a gsx-r épp ezt az űrt tölti be. Persze az is más dolog, hogy amit anno supersportnak neveztek ma már túramotor besorolásokat kapott :D Van egy 1985-ös gyári kiadású Yamaha szerelő könyvem, hol az FJ1200 még superbikenak van aposztrofálva. Na hát most ,mint tudjuk sok minden felett eljárt az idő ami akkor a csúcskategóriát képviselte. Anti dive system (bólintásgátló), mindenki tudja ,hogy egy csőd és életveszély volt, de hát akkor mindenki csinálta, mint ahogy volt egy turbókorszakunk is a motorgyártásban. Egy dugós féknyergek, 15 colos hátsókerék ballon 150!-es gumival! Wow! Ezeken most már mosolygunk , de akkor ez nagy szó volt. Innen még tényleg volt evolúció. Az én szememben a motorgyártás véget ért úgy a K4-es széria végével (de inkább már 2000-ben). Onnantól kezdve már nem nagyon izgatnak a dolgok és nem is tudok olyan nagy izgalommal beszélni a motorokról. Persze napi szinten találkozom ,velük, szerelem őket ,talán épp ezért is ez a véleményem. Nem azt mondom ,hogy minden 2004 után gyártott motor szar és ki kell hajítani, csak az elvek már nem nagyon tetszenek. De amíg van rá igény (és mindig is lesz) az emberek mindig is az újat akarják birtokolni és a trendibbet, hisz a marketing szakemberek erről kiadósan gondoskodnak. Azt is be kell látnunk ,hogy egy új motorra az ember felpattan megnyomja a gombot ,élvezi ,leszáll. Nem fog lefulladni ,ha hidegen nyelezni akarod, nem kell bajlódni a szivató "bonyolult" működésének megértésével az elektronika mindent megold helyetted és sorolhatnánk. Az embereknek ez kell és pont. Nem mindenki motorszerelő ,nincs mindenkinek viszonyítási alapja ,így ha valaki most motort akar, nyilván egy egyszerű, megbízható vasat akar és nem a történelembe fog visszakutatni, hogy mely motorok voltak esetleg legendásan jók, hanem beballag a kereskedésbe és már nyomhatja is a gombot húzhatja is a gázt. Senki nem kíváncsi már a karburátorokra a jobban edzett alkatrészekre ,anyagminőségre és ,hogy minimális műszaki tudást sajátítson el egy motor használatához. Utalok itt egy régi motor gépkönyvére vagy egy mostanira, ahol a 3/4-ét a műszerfalon lévő funkciók teszik ki. Ez van ez a "fejlődés". Már akinek.... No kicsit elkanyarodtam. Erre a kollegáim ,csak azt mondják ,hogy "the time change Indy" mivel tudják, hogy én inkább szerszámot szeretzek fogni és nem laptopot. Nem is szeretnek karburátorba nyúlni :D.
Visszatérve az GSX-R 1100-re. Épp azért választottam ,mert alapjaiban egy eltalált motor. Nem kell a 80%-át kidobni, hogy egy jó gépet építs belőle. Lásd Dana barátom aki megrögzött Skoda 120 párti és építgeti, meg duplatorkú weber...stb és lesz vagy 10 lóerővel több az 1.3 -as nem is keresztöblítéses, már akkor elavult motorblokk, mikor kijött a gyárból az autóval. Amikor abból a bődületes mennyiségű pénzből amit rálocsolt és kicserélte a kocsi 80%-át ,már rég vehetett volna egy olyan autót amit ,csak 20%-ban kell módosítani. Persze mindenkinek a sajátja a legjobb a legszebb és meggyőzhetetlen ,ezzel tisztában vagyok.
Így tudnám jellemezni az 1100-et is. 80%-ban jó motor. A többi meg orvosolható. A 89-es verzióval szemben már értelmes futómű van alatta (nem csúcskategória mai szemmel nézve ,de teljesen vállalható) ,fékek, egy iszonyatosan jól húzható motor (ami bírja is) és a forma természetesen. A buta Junos TV első lámpa, a kocka hátsólámpák a karakteres váz..magáért beszél. ..és nagyképűség nélkül állíthatom, hogy egy motoron sem éreztem azt az alulról jövő brutális nyomatékhalmazt ,mint amit az enyémen (ok ,nem gyári értékek persze). Talán az Aprillia RSV4 rf-en, de ott is közbeszól az elektronika. Azt is aláírom, hogy 220-30-tól úgy elmennek nekem az új gépek ,mintha állnék, hisz én nem rendelkezem intelligens a környezethez folyton változó keverékképzéssel, sem ram airrel stb. , de addig nem igen volt soha ellenfél. Jöhet a közhely ,hogy kérdem én hol használom a motort? 220 alatt vagy felett? :)
Még egyszer senkit nem akarok meggyőzni, hisz jóval macerásabb fenntartani egy ilyen oldschool vasat ,mint egy újat, nem beszélve arról, ha nincs meg hozzá a megfelelő műszaki tudás és háttér. Így természetesen senki nem fogja benne örömét lelni egy újabb kortársával szembe. Kinek mik az elvei és elvárásai ,mind saját magától ,mind a motorjától ;)
persze ,hogy eszme csere .... nem is fikázok nekem is be jönn az xx .. jó motor de már rég nem a honda minöség ... és ez itt a nagy valoság ........ nincs mitt ezzen rugóznunk mint mondtan ""..ÉN mint szerelö"" látom a vissza fele mutató evuluciot .. minden el van vékonyitva ,,, szará könyitve ........... nem a felhasználo javát nézik .. hanem a minél nagyobb profitott ... voltak márkák ahol ez nem játszot ........... ma csak ez játszik nincs márka AMI NE A SZART GYÁRTANÁ ..............nem kezdem el magyarázni hisz tudod miről beszélek .............
talán ezzért tartok öreg gigxer .. öreg mercit a háznál......
"xx jár hozzám vagy 10 db mind dobálja az alapjáratot .............minden másodiknak 50 000 után kukás a vezérmú feszitöje a gyári did lánc sokszor 2 mm is el mászik ..a patron mindegyiken szar .."
VALÓS 49000-nél ebből semmit sem tapasztaltam ....
de legyen: akkor 5-8 évente kidobod a feszítőt meg a láncot
Hát óriási probléma
Figyu te vagy a szerelő amit tiszteletben tartok nem vita csak eszmecsere
nekem a második Xx-em volt busám fazerem,csak kawasawkim nem.
az 1 gen busánál sokkal jobb minőség, vez feszítő valóban állítólag tipushiba nekem 50000 van benne gyári és nem zörög sőt épp most emlitették ,(szervizkor)hogy szépen teszi a dolgát. Szelephézagon most sem kellett állítani,szinkron szintén,gyertya csere most volt először(mert előírás)
Minden motornak van kuplung kosár hangja(amik nálam voltak legalább is) csak a suzukin nem annyira hallatszott az egyéb gyári zörejek miatt..
Alapjárat minimálisan valóban ingadozik ,de érdekes mert csak az injektorosnál..
Ilyen kész..
5.szezont motoroztam XX-ekkel országokon át , kiégett egy izzom slusz.
Elavult gyenge konstrukció, de igénytelen problémamentes motor. itt nincs blokkbontás
nos nem sziporkázó vitát szeretnék el inditani .. mert jó motor az xx .. de nem kell enyire kaserolni az xx et ki merem jelenteni már rég nem a HONDA a leg jobb négy japo közül
erre akor kellet rá jönöm amikor a sokadik Hondát kellet szerelnem 3 db vfr 800 szervizelek mind szar az egyik inyektor hibásan üzemel 370 000 ft lene a javitás a másik valos 67 000 kiloméret után szét esik a hátsó lengőkar 20 000 ként nyak csapágy ... xx jár hozzám vagy 10 db mind dobálja az alapjáratot .............minden másodiknak 50 000 után kukás a vezérmú feszitöje a gyári did lánc sokszor 2 mm is el mászik ..a patron mindegyiken szar ..
és igen a kuplungot 3 darabon is cserélni kellett pl okául a piros 2005 ös xx en 970 euró volt az anyag ....
na most egy prémium hondán azért ez nem kéne .. most hagyuk a hülyébnél hülyébb meg oldásokat a tul bonyolitot szarokal fel szerelt példányokat .. maradjunk a TÉNYNÉL .. a honda is SZART CSINÁL már és az ujakat elnézve egyre szarabakat
persze én is azt hitem hogy egy hondán ilyen kilométereknél ilyen hibák nem lehetnek ................. de sajnos IGEN
ja és még a szomszédomat is rá beszéltem egy power commanderes yosimurás xx re 175 loval tehát nem vagyok el fogult
olyan ez mint a mercedes a régiek a világ legkjobbjai voltak ... mára a merci meg tanult szart csinálni érdektelent , szürkét , sablonosat talán a Honda is ezzen az uton jár
Üdv így ismeretlenűl szeretnék egy szivességet kérni.A vfr fórumban láttam Bandi motorjának a felujítását/a fék átalakítást.Sajnos én is küzdök a fékkel.Beszéltem anno a Bandival és azt mondta hogy te tervezted azt a konzolt amire rámagy az a yamaha nyereg.Esetleg saját felhasználásra megkaphatnám az a rajzot mert nyerget már vettem van hol legyártsák,igy egyszerübb lenne.Várom válaszod.Köszi
Pont mikor már összeállt a gép minden tekintetben ilyenkor szarik a kutya egy nagyot. Nem tudom hogy miért történt mivel semmi előjele nem volt. Kb 70 nel csorogtam egerből hazafelé és elkezdett kerepelni a blokk. 5 másodperc múlva egy csattanás és már koppant is a hajtókar kifelé. Jah amúgy csak jó blokk ez mivel még 25 kilómétert hazahozott így ebben az állapotában. Feleslegesnek láttam megállni mert így is úgy is utolsó útja volt.