Erröl korábban már esett szó...de nagyjából a követközöröl van szó a teljesség igénye nélkül. A szívócsöben áramló levegö a sebessége miat kisebb mint ami a membrán alatti térben van. A membrán feletti tér nyomása (depressziója) elvileg azonos a szívócsöben levö közeg nyomásával, ez pedig pont azokon a kis furatokon keresztül egyenlitödik ki-közvetitödik. A rendszer meghatározó eleme a tolattyú rugója is, mely ellentart valamelyest a membrán alatti is feletti nyomáskülönbségnek, különben már azonnal ellenállás nélkül felvágódna a tolattyú amint a pillangó annyira nyit hogy jelentös áramlás indul meg a szívócsatornában átvéve a részterhelés rendszertöl a feladatot. Majd aztán megint le is zuhanna, mert leesne a nagy keresztmetszet miatt az áramlási sebesség és vala együtt nöne a nyomás, csökkenne a nyomáskülönbség. Vagyis ez egy "rezgökör" melyben igen is minden kalkulálva van. A furat nagysága egy fojtás igazából, hogy mennyire reagáljon a rendszer hirtelen. De nyilván ha túl hamar reagál akkor meg belefullad a motor az anyagba. Ìgy nem az a legjobb, ha minél nagyobb a furat,mert a motor nem fogja tudni eldolgozni, és csuklik majd terhelésváltásoknál. De azt is kell látni, hogy gondolom a tolattyú tömege, a rugó tulajdonságai mind fontos tényezöi a rendszernek.
Ha nagyon kisérletezi akarsz vele érdemes a gyári konfigot alapul venni, és onnan elindulni. Fogalmam sincs milyen motorod van,mert semmit nem irsz az adatlapodon, de tudok mondani pár méretet, mert van pár gyári porlasztosorom, 36-38-40 mm -es mikunik különbözö évjáratokhoz.
Szerinten van elég hely, hogy felfúrod, mondjuk 4 mm-esre, és készitesz bele dugót (fuvókát, lehet menetes is) és annak furkálod fel a gyáir méret, meg bövited fel, aztán ha szarabb, akkor egy másik szett dugóval (müanyag fúvókával) visszalépsz az elözö mérethez. De szerintem a gyári konfig adja a legjobb a kompromisszummentes megoldást, mivel gondolom a blokkod is ki lehet már nem keveset...
Ez a tolattyú téma engem is érdekelne. Mármint az alján lévő furatok.
Nekem most lehetőségem adódott 2 karbiból egyet összelegózni.
A gsx750f nek 2darab 4es furat van a tolattyún a másik ami állítólag gixeré volt annak meg egy 2es és egy hármas furat van.
Valami külföldi lapon láttam régen hogy a tolattyút furkálták fel de akkor nem foglalkoztam vele. Jó lenne ha valaki szakavatott rendet rakna itt a fejekben ezen a téren, én is dilemmába vagyok hogy melyikkel rakjam össze az élő karbit. Valami céljuk biztos volt a gyárban hogy mekkora és hány darab furat került a súber aljára....
Eretnek Kawasakisként írnék ebbe a topic-ba mert látom, elég sokat foglalkoztok cv karburátorokkal.
A helyzet az hogy a 400-as Zephyremen, nagyon ingadozik, gyakorlatilag nincs alapjárat. Cseréltem már a torkokat, a télen átesett egy hf felújításon (8ból 5 szelep nem zárt) kapott új vezérműláncot, (elég komoly lógása volt le se merem írni mennyit mértem).
Több dolog is arra mutat, hogy a karbiban van a hiba, nyár vége felé, sikerült megszereznem egy felszerelés erejéig, egy gpx600 karbiját, gyakorlatilag fuldoklott a benzinbe legkisebb gázra is de alapjárat az stabilan volt. Hozzáteszem ez a hf felújítás és a lánc csere előtt volt.
Amit a karbival csináltam: szétszedtem teljesen, kipucoltam, a membránok jók, a tűszelepek zárnak,(mindig nyitott csappal áll a motor), viszont pilotok alatti O gyűrűket nem találtam, ez először fel sem tűnt(tudom alapvető dolog, de először bontottam szét ilyet). Később ezeket pótoltam, de nem sikerült csak kettő darabot szereznem, a másik kettő egy mérettel vastagabb 3x1,5. Azóta már rendeltem 4 db oda valót, beszerelés majd 2 hét múlva, de őszintén szólva nem bízom a nagy javulásba.
No aki eddig nem adta fel a kissé kesze kusza írásom olvasását, attól jól esne pár tipp hogy mi lehet még a gond a karbiban, gyakran olvasom a pillangó szelep tengelyeinek lógását, ezt hogy lehet kiszúrni?
Ma megjött egy 89`-es 1100-es porlasztósora. Ami érdekes rajta, hogy túl sokat nem szolgált. A tolattyúk műanyag vezető vannak egy kicsit megkopva. Itt viszont nincs semmi tapasztalatom, hogy mennyi az amikor már beleszól a rendszerebe, és gondot okoz a kopottsága. Érdekes a tűk , kehelycsövek nincsenek megkopva. A manapság gusztustalan kicsapódások, kiválások is elkerülték a karburátorokat. Ami "furcsa" nekem, hogy a benzincső "T"idomjának tömítése se meg nincs keményedve, se ki sincs repedezve. Engem ez arra enged következtetni, hogy ez a karbisor nem látott etanolos benzint. Ott vannak a úszóház szuszogóinak T elosztói is... a banditokon 10 évesen már lerohadnak, szanaszét repedeznek, ez meg a 26 évével tökéletes állapotban van.
Még egy "furcsaság" számomra, hogy milyen pici a tolattyú alján a furat. talán 1 mm, ha van, a többi gixer tolattyún meg 2.5 mm kb, és van amelyiken 2 is van...
hupsz 1 db
Nem valami nagy felhozatal...azt nem értem, hogy fejidomokat ez nélkül árulják, meg a csöveket is, szóval nem tom mit csinálnak vele...nekem is a két fejidomban összesen 1 db volt a 4 helyett...
Azt esetleg meg tudná valaki mondani hogy találok arra a nyomáskapcsolóra (mi a neve angolul - ebay-hez) ami az 1. generációs motorokon a főfékhengerhez csatlakozik? (lásd képen)
(Ez kapcsolja fékfolyadék nyomás hatására a villaszárakon található felütközés gátló reléket)
Ha nagyon kisérletezi akarsz vele érdemes a gyári konfigot alapul venni, és onnan elindulni. Fogalmam sincs milyen motorod van,mert semmit nem irsz az adatlapodon, de tudok mondani pár méretet, mert van pár gyári porlasztosorom, 36-38-40 mm -es mikunik különbözö évjáratokhoz.
Szerinten van elég hely, hogy felfúrod, mondjuk 4 mm-esre, és készitesz bele dugót (fuvókát, lehet menetes is) és annak furkálod fel a gyáir méret, meg bövited fel, aztán ha szarabb, akkor egy másik szett dugóval (müanyag fúvókával) visszalépsz az elözö mérethez. De szerintem a gyári konfig adja a legjobb a kompromisszummentes megoldást, mivel gondolom a blokkod is ki lehet már nem keveset...
Nekem most lehetőségem adódott 2 karbiból egyet összelegózni.
A gsx750f nek 2darab 4es furat van a tolattyún a másik ami állítólag gixeré volt annak meg egy 2es és egy hármas furat van.
Valami külföldi lapon láttam régen hogy a tolattyút furkálták fel de akkor nem foglalkoztam vele. Jó lenne ha valaki szakavatott rendet rakna itt a fejekben ezen a téren, én is dilemmába vagyok hogy melyikkel rakjam össze az élő karbit. Valami céljuk biztos volt a gyárban hogy mekkora és hány darab furat került a súber aljára....
2
Példa
Eretnek Kawasakisként írnék ebbe a topic-ba mert látom, elég sokat foglalkoztok cv karburátorokkal.
A helyzet az hogy a 400-as Zephyremen, nagyon ingadozik, gyakorlatilag nincs alapjárat. Cseréltem már a torkokat, a télen átesett egy hf felújításon (8ból 5 szelep nem zárt) kapott új vezérműláncot, (elég komoly lógása volt le se merem írni mennyit mértem).
Több dolog is arra mutat, hogy a karbiban van a hiba, nyár vége felé, sikerült megszereznem egy felszerelés erejéig, egy gpx600 karbiját, gyakorlatilag fuldoklott a benzinbe legkisebb gázra is de alapjárat az stabilan volt. Hozzáteszem ez a hf felújítás és a lánc csere előtt volt.
Amit a karbival csináltam: szétszedtem teljesen, kipucoltam, a membránok jók, a tűszelepek zárnak,(mindig nyitott csappal áll a motor), viszont pilotok alatti O gyűrűket nem találtam, ez először fel sem tűnt(tudom alapvető dolog, de először bontottam szét ilyet). Később ezeket pótoltam, de nem sikerült csak kettő darabot szereznem, a másik kettő egy mérettel vastagabb 3x1,5. Azóta már rendeltem 4 db oda valót, beszerelés majd 2 hét múlva, de őszintén szólva nem bízom a nagy javulásba.
No aki eddig nem adta fel a kissé kesze kusza írásom olvasását, attól jól esne pár tipp hogy mi lehet még a gond a karbiban, gyakran olvasom a pillangó szelep tengelyeinek lógását, ezt hogy lehet kiszúrni?
Előre is köszönöm. Üdv, Wombi
Még egy "furcsaság" számomra, hogy milyen pici a tolattyú alján a furat. talán 1 mm, ha van, a többi gixer tolattyún meg 2.5 mm kb, és van amelyiken 2 is van...
Biztos hogy kell?
1 db
Nem valami nagy felhozatal...azt nem értem, hogy fejidomokat ez nélkül árulják, meg a csöveket is, szóval nem tom mit csinálnak vele...nekem is a két fejidomban összesen 1 db volt a 4 helyett...
link
de itt csak féklámpa kapcsolónak irja ezeket.
"Pressure Switch for Brake Light"
-pressure switch
Azt esetleg meg tudná valaki mondani hogy találok arra a nyomáskapcsolóra (mi a neve angolul - ebay-hez) ami az 1. generációs motorokon a főfékhengerhez csatlakozik? (lásd képen)
(Ez kapcsolja fékfolyadék nyomás hatására a villaszárakon található felütközés gátló reléket)