A régi cuccokat fogom berakni , bitos hogy jó mert 11-12-es végnyomást mértem még annó! És a henger is ki lett mérve (mérőórával) 0,04mm-nem volt több sehol,és ez szerintem jó érték! Sokat nem ment a mert úgye csapágytörés(váltótengely) végett lett szétszedve. Akkor derült ki a főtengely "elcsavarodása"Nem találtam a dúgókon ilyen mértékű lefújást
mint ezen!
De viszont ennek a hengerfeje jobb állapotban van ,vezérműtengely csapágyfedelek stb. Az enyémnek a vezérműtengeje kopottnak látszik meg egy két ccsapágyfedél is
viszont új szimeringek vannak rajta meg már be van csiszolva minden szelep.Lehet hogy csak a vezértengejt rakom át !
Nincs mély tapasztalatom ilyen téren , pont azért, mert költséges dolog, nem kisérleteztem vele. Èn is vettem egy komplett, elvileg keveset futott cuccot, azt fogom bépíteni az enyémbe. Nem méricskélek, nem számolgatok...reménykedek.
Mikor a blokkod gazdáját felhívtam, mondta, hogy volt olajfogyasztása a blokknak. Ez kopottságra utal. Szerintem a szelepszárak mellett nem eszik olyan jelentös mennyiségü olajat, mintha a gyürü lenne kopott, mert elöbbi esetben jellemzöen csak tolóüzemben (motorféken) füstöl a motor. Ha a te eredeti cuccod megfelelö volt, akkor azt kell beépiteni. Szerintem a gyürünél arra is kell figyelni, hogy meglegyen az éle vagy a megfelelö lekerekítése a paláston, és persze az ezt vigyelembe vevö megfelelö összeszerelés is. Továbbá fontos még a dugón a gyürühorony kiverödésének mérete is. Ezt is szokták mérni. De azért tartom hiába valónak, mert a gazdi monta, hogy ette az olajat, ez meg most a méricskéléstöl, és az újra összerakástól egy másik vázban magától nem fog megjavulni akármit is mérünk sajnos, hacsaknem pl rossz sorrendbe irányba raktáb be a gyürüket a dugóba.
Igen ,kellő odafigyelést fog igényelni hogy jó legyen a végeredmény!
Szerencsémre van még 3db taralék dugattyúm,lehet gyakorolni rajtuk!
Mondtad hogy a gyűrűk kopására utal! Én ma megmértem a gyűrűket.
A hengerbe belerakva a gyűrűket (henger aljában ahol nincs hengerkopás)
ahogy a "service manual" is irja, így mértem 0,35mm fentebb mérve sem volt nagyobb,0.4 mm hézagmérő alig ment bele! Service manual szerint 0.7 a limit
Ezekszerint a gyűrűk méreten belül vannak!
De ettől még tényleg átfúj. Még a hengert nem mértem ki (bent a munkahelyemen tudom kimérni) Lehet hogy az a kopott!
Közben elkezdem felmunkálni a dugókat!
Köszi a segítségedet!
MIvel dugó kúpos, vigyázni kell, ha felfúrod, hogy a csapszeg tengelye meröleges maradjon a dugó forgástengelyére. Az eredeti csapszeg furatra kéne ráállni a géppel, hogy tengelyben legyen, mikor megmunkálod...de gondolom ez számodra is teljesen magátöl értetödö...
Igen! De nem reménytelen!
Erre gondoltam én is hogy megcsinálom a dugattyú csapszegfurat felfúrását.
Csak nem mertem!" Nem könnyü bevinni a céghez a melót" De végülis ingyenes lenne mert véletlenül forgácsoló vagyok,
Meghát szerszám üzembe dolgozom!
Mostmár nagyon nem akarok túlköltekezni! Úgyhogy ez a megoldás marad.
De attól még a dugattyú lehet méreten! Ez inkább a gyürü kopásra utal. Szerintem a régi 18mm-es dugattyú csapszegfuratát egy gépmühelyben fel lehetne furatni 20 mm-re, és akkor használhatod a régi henger - dugó szettet, és nem kell eladnod a fötengelyt.
Felhasználom igen.De felmerült egy figyelmen kívül hagyott probléma!
Sajnos a dugattyúk nem valami jó állapotban vannak(nem fordítottam rá kellő figyelmet!) Most megpróbálom eladni a főtengelyt hogy vegyek egy 18mm es csapszegest! ami jó az eredeti hengerhez(ami már ok volt) vagy ehhez veszek dugattyúkat gyűrűvel!
Persze használtat,multkor bejött:4db volt 6500ft-gyűrűkkel együtt!
A hengert ma mérem ki! Remélem szerencsém lesz!
Üdv.
180-185 PSi ca 12,5 bar
és lehetöleg nitrogén. De elötte érdemes megnézni, hogy nem lyukas -e a membrán, azaz pl fél nap után tartja -e az otthon belefújt levegöt...
Emlékeim szerint a gáztartály végén a fekete müanyag kupak alatt van a szelep...talán valami 10-12 bar kell bele...de mivel nem vagyok benne biztos, kevesebbel kéne próbálni. Gyakorlatilag van bent a tartályban egy gumimembrán, ami ellentartart a hidraulika folyadéknak.
Keresek valami youtubos videot...
Mechanikailag úgy látom rendben van, csak a csillapítás tök nulla...csillapító csavart hiába tekergetem. Nem ismerem a főlépitéset...nem tudom házilag javítható-e ?
Nekem a Bandit forumon Zöldi elvitte talán valami pesti szakihoz, ahol lecserélték a folyadékot, meg gondolom feltötötték gázzal ( de lehet csak levegövel). Mechanikailag a futásteljesítmény miatt teljesen rendben volt, de elment belöle a gáz. Gondolom otthon is fel tudval volna pumpálni, de gondoltam a 22 éves folyadék helyett ildomos lenne frisset belerakni. Akor még nem volt donor rugóstagom, így nem kisérleteztem vele otthon. Kb 18 -20 rongyba fájt a dolog tavaly.
Hja elég komoly vállak vannak a tün, az tünt fel elsönek, meg jóval nehezebb is...de nekem a mint írtam a rúgó az ritka...
Nem tudom hogy ez meg van -e neked. Eddig mindig átsiklottam felette mert GSXr 740 re volt elírva. Benne vannak a gyári fúvóka méretek országok szerint , meg minden más ami fontos lehet.
De a dynojet suber úgy tudom lépcsős a nyomó rugó meg "sűrübb" és rövidebb... A fő fúvóka nekem a két szélső 112-es a középsők meg 115-ös. Az 1100-nak biztos kellet 120-as....
mint ezen!
De viszont ennek a hengerfeje jobb állapotban van ,vezérműtengely csapágyfedelek stb. Az enyémnek a vezérműtengeje kopottnak látszik meg egy két ccsapágyfedél is
viszont új szimeringek vannak rajta meg már be van csiszolva minden szelep.Lehet hogy csak a vezértengejt rakom át !
Mikor a blokkod gazdáját felhívtam, mondta, hogy volt olajfogyasztása a blokknak. Ez kopottságra utal. Szerintem a szelepszárak mellett nem eszik olyan jelentös mennyiségü olajat, mintha a gyürü lenne kopott, mert elöbbi esetben jellemzöen csak tolóüzemben (motorféken) füstöl a motor. Ha a te eredeti cuccod megfelelö volt, akkor azt kell beépiteni. Szerintem a gyürünél arra is kell figyelni, hogy meglegyen az éle vagy a megfelelö lekerekítése a paláston, és persze az ezt vigyelembe vevö megfelelö összeszerelés is. Továbbá fontos még a dugón a gyürühorony kiverödésének mérete is. Ezt is szokták mérni. De azért tartom hiába valónak, mert a gazdi monta, hogy ette az olajat, ez meg most a méricskéléstöl, és az újra összerakástól egy másik vázban magától nem fog megjavulni akármit is mérünk sajnos, hacsaknem pl rossz sorrendbe irányba raktáb be a gyürüket a dugóba.
Szerencsémre van még 3db taralék dugattyúm,lehet gyakorolni rajtuk!
Mondtad hogy a gyűrűk kopására utal! Én ma megmértem a gyűrűket.
A hengerbe belerakva a gyűrűket (henger aljában ahol nincs hengerkopás)
ahogy a "service manual" is irja, így mértem 0,35mm fentebb mérve sem volt nagyobb,0.4 mm hézagmérő alig ment bele! Service manual szerint 0.7 a limit
Ezekszerint a gyűrűk méreten belül vannak!
De ettől még tényleg átfúj. Még a hengert nem mértem ki (bent a munkahelyemen tudom kimérni) Lehet hogy az a kopott!
Közben elkezdem felmunkálni a dugókat!
Köszi a segítségedet!
Erre gondoltam én is hogy megcsinálom a dugattyú csapszegfurat felfúrását.
Csak nem mertem!" Nem könnyü bevinni a céghez a melót" De végülis ingyenes lenne mert véletlenül forgácsoló vagyok,
Meghát szerszám üzembe dolgozom!
Mostmár nagyon nem akarok túlköltekezni! Úgyhogy ez a megoldás marad.
A blokk amit vettél 1135 ccm-es? Az eredeti meg 1067 ccm-es?
Sajnos a dugattyúk nem valami jó állapotban vannak(nem fordítottam rá kellő figyelmet!) Most megpróbálom eladni a főtengelyt hogy vegyek egy 18mm es csapszegest! ami jó az eredeti hengerhez(ami már ok volt) vagy ehhez veszek dugattyúkat gyűrűvel!
Persze használtat,multkor bejött:4db volt 6500ft-gyűrűkkel együtt!
A hengert ma mérem ki! Remélem szerencsém lesz!
Üdv.
Darabig megteszi.
és lehetöleg nitrogén. De elötte érdemes megnézni, hogy nem lyukas -e a membrán, azaz pl fél nap után tartja -e az otthon belefújt levegöt...
Szerintem az fontos, ha megbontanád az tömlöt, hogy a rugó le legyen véve, tehermentesítve legyen...
Keresek valami youtubos videot...
Nem tudom hogy ez meg van -e neked. Eddig mindig átsiklottam felette mert GSXr 740 re volt elírva. Benne vannak a gyári fúvóka méretek országok szerint , meg minden más ami fontos lehet.
GSXR 750WN 92 szervizmanual