Én egy vicces tudatlan vagyok és úgy gondolom, hogy a legnagyobb zseni humor nélkül egy roncs.
Szakmailag hozzátok képest észrevehetetlen porszem vagyok az univerzumban, de azt tudom értékelni amit műveltek
Na most kimerítettem a komplett alvázmosás fogalmát
A recept az következő motorra jól hangzik. Azt hiszem elég ütőkepés lenne. Megvallom őszintén, én tartok attól hogy Mo.-on is keményebben fogják ellenőrizni az eredetiségét, járműveknek, vagyis, hogy gyári vagy típusbizonyítványos alkatrészekből legyen felépítve véget vetve a színvonal alatti tákolásoknak. Németeknél ez elég jól meg van oldva, és a valóban műszakilag igényes átalakítások a vizsgabázison elfogadottak, de be is vezetik a forgalmiba. A változtatás létjogosultságáról gyakorlott közlekedési mérnökök döntenek, nem pár rissz-rossz autószerelő, vagy 40 éve a szakmából kiöregedett mérnök.
Az igazoltatásnál a rendőr is bármikor kérdőre vonhat, ha csak egy kicsiny gyanúja is van bármely alkatrész kapcsán...ezért inkább maradok a gyári állapotú gépeknél a kevesebb bonyodalom miatt.
A veterán autók, szerintem baromi nagy falat, bár a régebbi autók sokkal kevesebb alkatészből álltak, és manapság az akkoriban használt technológiák, már nem olyan drágák, és könnyen reprodukálhatóak...én ennek ellenére nagyon messzinek érzem magamtól, hogy én abban szeretnék tevékenykedni, de elismerem akik abba belevágnak, főleg ha még eredményesek is.
Sajnos Mo. egy igen kicsi állóvíz, nem lehet benne nagyokat "fürdőzni". Edzeni szakmailag szerintem kitűnő alap. De én is többek között ezért kényszerültem továbblépni, mert sok éven keresztül századszor kellett megrajzolnom és legyártatnom egy "alaplapot pár pozicionáló csappal", és mikor meg végre komolyabb fejlesztés kapcsán szabadjára engedhettem a fantáziám, és komolyabb szerszámtervezésbe foghattam, végül "pénzhiány" miatt nem lett megvalósítva...Egy részét meg ami megvalósult visszadobták, mert nem tudták minősíteni a sorozatgyártásban...ugyanis az utódom szakmailag nem volt a toppon...
Most 60-80 % a projekteknek az űrkutatásból jön, a maradék meg autógyártás, ammónia gyártás, de akár kikapcsolódás képen halsütö grill ...
"ha más 3x többet fizet egy adott munkáért és a végén még hálás is érte."
Ezt régebben én így láttam, de szerintem pont azok nem vesznek téged számításba, akik csikzsebből kifizetik a munkádat, és pont azok értékelik a legtöbbre akik konyhapénzből csennek el. Èn magam soha nem csináltam üzletszerűen a javítgatást, azt szerettem, hogy színesebbé tették az életem a problémák megoldásai, és sok esetben a tulajdonos öröme elegendő lett volna fizetségnek. Ki tudtam alakítani egyesekkel egy olyan szimbiózist, hogy ha én tévedtem ismeretlen ösvényre én is számíthattam a segítő kezekre. Ezek szerintem sokkal nagyobb magabiztosságot adnak, mint sok esetben az anyagi javak. Csak a mai világban azt sugallják, hogy csak a másik eltaposásával lehet érvényesülni az élet bármely területén...Nekem meg ezért is hiányzik annyira szülőhaza, mert ezt otthon valóban működik, nyugaton meg nem ilyen a profitorientált életszemlélet.
De ez már egy másik téma...
A veteránozáshoz még annyit, persze többször rádöbbentem már hogy rosszul vagyok összerakva, de restaurálni csak magamnak tudom... Nem vagyok képes még egy gépet másnak talpra állítani, éjszakákon át dolgozva, megküzdve minden részeredményért, aztán elviszik, és pár év alatt elrohasztják egy kamrában, vagy garázsban...vagy simán csak nyerészkednek rajta.
Sziasztok gixxeresek! Már régóta vagyok olvasója a topiknak. Rengeteg hasznos információhoz juthat itt az ember. Nagyon örvendetes, ahogy az utóbbi időben "beindultak" a hozzászólások, és bővül a gárda, szinte mindegy, hogy GSX vagy GSXR, hiszen egy tőről valók.
Jómagam egy 91-es GSXR 1100-ast hajtok már vagy tíz éve. Sok időmbe és energiámba tellett, mire sikerült összehozni a majdnem gyári állapotot.
Jó látni, hogy vannak még megszállottak, akik szintén a jó öreg gixxerért rajonganak.
PS.: lesznek képek is.
Na tökéletesen beraktam a "szerelmi vallomás" lart pour art számot a hozzászólásba. Sorry, csak előtte facebookoztam. Nem neked szól :D Itt az rpm linkje ,ezt akartam: http://rpm-styling.com/hu/
nem nézegettem még... :)
Nem tudom még, hogy honnan lesz a következő. Az műszaki állapota nem nagyon fog érdekelni ,mennyit futott stb, csak legyen gyárias jellege. Igazából a váz blokk marad és az idomzat. Előre az Aprillia RSV4 öhlins futóművét akarom rakni, kerekek 5 ágú KTM-ek lennének a régebbi 990-es super Duke ból , a hátsó lengő ismételten 1100 W nyújtva ,de öhlins gátlóval. Tárcsákat még nem tudom , de brembon agyalok. A blokk alapjairól újraépítve 1371 ccm-es JE piston dugó szettel és egy rakat cnc. Idomokat is carbonból akarnám ,majd kikenni... szóval egy nem olcsó project lesz :P ..csak nekem még itt vannak a régi 3-as BMW-im is és ott is van egy project, szóval kreativitásból nincs hiány.
Angliával kapcsolatban teljesen igazad van. ilyenek. Én is rosszul vagyok tőlük, de eljutottam (a szükséges rossz) arra a pontra M.o.-on, hogy én lehetek bármennyire jó szerelő, kreatív, tehetséges , csak épp az angol nyelv hiánya és M.o. "visszamaradottsága" végett lépnem , ha nem akarok egy helyben topogni és várni a csodára ,hogy hogyan tudok előrébb lépni otthon belátható időn belül. Realizáltam, hogy sehogy..oké el van otthon az ember, csak nem úgy haladok előre ahogy tervezem és ez elég frusztráló. Itt élni szar, az emberek hülyék, hely nincs, de lehet tervezni előre és ez a tényező most jobban befolyásol. Amíg ez meg van és érzem értelmét kint lenni ,addig maradok. Sz.tem még 2-3. Bár én a veteránautózásban több értelmet látok ,mint a motorokat szerelni , mondjuk úgy megtérülendőbb. Főleg itt Angliában. ..és egy Angolt nem fogja érdekelni, hol újul meg a kocsija. Angliában vagy M.o.-on, csak a végeredmény.
Tökéletes példa erre az R.P.M styling. http://youtu.be/N8Pff3n4lJ8 magyar cég, de már nem is foglalkoznak a magyar piaccal. Minek? Értelmetlen. Én is így vagyok ezzel. Minek törjem magam ,ha más 3x többet fizet egy adott munkáért és a végén még hálás is érte. Szóval a nem titkolt cél M.o.-n élni ismét ,de csak külföldre termelni. Esetleg akik jó kuncsaftjaim voltak motorosok szervizelni a motorjaikat, de a "másik szervizben olcsóbb árat mondtak rá tesó" mentalitásból én már nem kérek. Akkor oda kell vinni a vasat ilyen egyszerű. :) Szóval ez az én utam most.
Tasi!
Mondtam neked, hogy kàr azokkal foglalkozni, akik elkurvultak. Nem szabad ezekre enegiàt fordìtani. Arra kell fokuszàlni ami neked örömet okoz, itt ezen topicban szerintem nem lehet okod neked sem panaszra... a vicces tudatlanok màshol posztolnak.
nem könyü itthon gyerekek ........... hiába vagy jó és hiába csinálsz meg mindent tiszteségesen ,, a motoros társadalom elkurvult mindenkinek csak az uj kell és amotorozás abban nyilvánul meg ..hogy nekem ép milyen anyagi helyzetem ... ép milyen motort enged meg ha már a másik szarabbal biciglizik ..... a motorosok zöme .. ma már lenéző ..........és nagy képű
mindezt mondom azért mert ezt tapasztalom és pontosan ez az a réteg aki szarért ,gombokért szeretne meg csináltatni a motorján mindent ............ még az a jó hogy ez a topik .. topikot motorosok probálják életben tartani .... nem hencegő faszokal van tele ....
Indy ! a 2 év alatt még kevesebb lett a potenciális vevő ,,,, és ugy látom egyre kevesebb ... a motorosok zöme is térdre kényszerűl nagy vezérünk okoságai miatt ...... erre számolj
A szitu tènyleg eredeti...de én màst tundnèk a raklapra elkèpzelni, nekem ez a modell nem jön àt. A nèmeteknèl a kedvenceimböl nem olyan nehèz megkimèlt kevesett futott eredeti àllapotu pèldànyt venni igen kedvezö àron.
Nekem egy ilyen sztori lenne: meghoztàk, raktàrba tettèk, nem bìrtàk nèzni olyan csúnya volt,letakartàk...
Vagy valaki gyàri allatrèszekböl összerakatott egyet.
Köszönjük a pãrtfogàst.
Rèszemröl elismerèsem, hogy meg tudtad vetni a làbad Angliàban. Ami nagyon fontos szerintem, hogy a szakmàdban! Mikor hosszabb rövidebb ideig ott vagyok,làtom hogy hol tartanak ùgy àltalànossàgban, de közben meg idegesítöen korlàtoltak az emberek, ha a napi rutinjukból kizökkented öket elvesztek. Felesègem èdesanyànàl làtom mindig hogyha valami szakmunkàt rendel a hàz körül milyen a szinvonala ès hogy mit ki kell èrte fizetni...(én nem igen tudnèk èlni abban as orszàgban.) Nem nagyon kell ez miatt szègyenkezni.
Igazàn szerelgetni nekem is csak akkor van mòdom, ha otthon vagyok, nèha hozok ki pàr alkatrèsz csoportot Amit a konyhaasztalon is meg lehet csinàlni, vagy veszek pàr alkatrèszt ès feljavìtva viszem haza, hogy mar csak be kelljen szerelni, vagy elcsomagoni kèsöbbre...
Pusztàn kivàncsisàgbòl, nèztèl mar valami èpìtèsi alapot magadnak, mert Magyarorszàgon nem igen van?!
Nem rossz srácok... most sok idő után cola & chipsel ültem le olvasgatni a gsx-r fórumot. Szerencsére itt nem az új benzincsövem, sisakom, olajszűrőm című témákat kell olvasgatni, hanem érdemleges témákat, így szerintem bőven belefér a GSX-es vonal is, hisz a családfa közös - reagálva a felvetésre :) Sajnos én most csak egyenlőre olvasgatok, mivel a motorom 2000 km-re otthon. Még 2-3 év angliai "tanulmányút" aztán újra otthon. Fogok építeni egy másik 1100-est, ezt már kitaláltam. Lényegesen komolyabban, jóval minőségibb futóművel, cnc-zet alapanyagokkal. A régi pedig megmarad egy korszak emléke a szememben, nem akarom azt tovább faragni. :) Keddtől pedig egy másik kissebb ( bár számomra sokkal komolyabb) szervízben tolom tovább az ipart Bristol mellett. Hol nem a mennyiség ,hanem a minőségi munka inkább az érték. Gyári Wp, Öhlins szerszámos falak, teljesítmény mérő pad az összes diagnosztikai eszköz, jobb csapat ...szóval várom. :) Irigyellek titeket, hogy ti tudtok hobbyzni a vasakkal. Sajnos nekem ez még kimarad 2-3 évig, max szerszámvásárlásban élem ki a szenvedélyem addig :)
Ahogy mondod, a elgyújtást magának variálja, persze beállítás alapján, így most nekem 4500-on áll be a max értékre.
Nekem már van tiltás is, azt is lehet állítani.
Kösz!
Azt majd kimérem, bár szerintem variálni nem kell, mert ahogy ki lett véve a másik blokkbóla váltóval úgy megy ebbe bele...
Az eredeti kuplungkosár rugói oda voltak, de azon minden...EZ EF kuplungja még pöpec, egy keveset futott blokkból lett kibontva, igéretes darabok, különben nem adtam volna érte pénzt.
A kivezetett csövek az olajhűtőhöz vezetnek.
Amúgy 1168-as Wiseco dugók, Dynojet kit 138-as fúvókával, Dyna 2000 gyújtás 2.2 Ohmos Dyna trafókkal, APE levegőszűrő.
Ami nem tuning, de szükséges: az említett olajhűtő, APE kupplungrugók + lamellák, GSX 750 olajszivattyú fogaskerekek.
Jaja, jól összetákolgattuk.
Mellesleg Gary "Grumpy" Hurd csinálta Angliában.
Az összeg dragban és performance pályagépben hegesztve vannak a szegecsek.
nem csámcsogás ......... de a szinek futását jobban is össze hozhatad volna .............. gratula és köszöntünk a táborba ..
tavaj csináltam gigxer talit sajnos csak 9 voltunk 2015 be is csinálok egyet .... már nem sokan maradtunk föleg hibátlan"" gyári"" gépekel
"hogy a legnagyobb zseni humor nélkül egy roncs"
Remélem, nem tartozok bele egyik kategóriában sem!
Szakmailag hozzátok képest észrevehetetlen porszem vagyok az univerzumban, de azt tudom értékelni amit műveltek
Na most kimerítettem a komplett alvázmosás fogalmát
Az igazoltatásnál a rendőr is bármikor kérdőre vonhat, ha csak egy kicsiny gyanúja is van bármely alkatrész kapcsán...ezért inkább maradok a gyári állapotú gépeknél a kevesebb bonyodalom miatt.
A veterán autók, szerintem baromi nagy falat, bár a régebbi autók sokkal kevesebb alkatészből álltak, és manapság az akkoriban használt technológiák, már nem olyan drágák, és könnyen reprodukálhatóak...én ennek ellenére nagyon messzinek érzem magamtól, hogy én abban szeretnék tevékenykedni, de elismerem akik abba belevágnak, főleg ha még eredményesek is.
Sajnos Mo. egy igen kicsi állóvíz, nem lehet benne nagyokat "fürdőzni". Edzeni szakmailag szerintem kitűnő alap. De én is többek között ezért kényszerültem továbblépni, mert sok éven keresztül századszor kellett megrajzolnom és legyártatnom egy "alaplapot pár pozicionáló csappal", és mikor meg végre komolyabb fejlesztés kapcsán szabadjára engedhettem a fantáziám, és komolyabb szerszámtervezésbe foghattam, végül "pénzhiány" miatt nem lett megvalósítva...Egy részét meg ami megvalósult visszadobták, mert nem tudták minősíteni a sorozatgyártásban...ugyanis az utódom szakmailag nem volt a toppon...
Most 60-80 % a projekteknek az űrkutatásból jön, a maradék meg autógyártás, ammónia gyártás, de akár kikapcsolódás képen halsütö grill ...
"ha más 3x többet fizet egy adott munkáért és a végén még hálás is érte."
Ezt régebben én így láttam, de szerintem pont azok nem vesznek téged számításba, akik csikzsebből kifizetik a munkádat, és pont azok értékelik a legtöbbre akik konyhapénzből csennek el. Èn magam soha nem csináltam üzletszerűen a javítgatást, azt szerettem, hogy színesebbé tették az életem a problémák megoldásai, és sok esetben a tulajdonos öröme elegendő lett volna fizetségnek. Ki tudtam alakítani egyesekkel egy olyan szimbiózist, hogy ha én tévedtem ismeretlen ösvényre én is számíthattam a segítő kezekre. Ezek szerintem sokkal nagyobb magabiztosságot adnak, mint sok esetben az anyagi javak. Csak a mai világban azt sugallják, hogy csak a másik eltaposásával lehet érvényesülni az élet bármely területén...Nekem meg ezért is hiányzik annyira szülőhaza, mert ezt otthon valóban működik, nyugaton meg nem ilyen a profitorientált életszemlélet.
De ez már egy másik téma...
A veteránozáshoz még annyit, persze többször rádöbbentem már hogy rosszul vagyok összerakva, de restaurálni csak magamnak tudom... Nem vagyok képes még egy gépet másnak talpra állítani, éjszakákon át dolgozva, megküzdve minden részeredményért, aztán elviszik, és pár év alatt elrohasztják egy kamrában, vagy garázsban...vagy simán csak nyerészkednek rajta.
Jómagam egy 91-es GSXR 1100-ast hajtok már vagy tíz éve. Sok időmbe és energiámba tellett, mire sikerült összehozni a majdnem gyári állapotot.
Jó látni, hogy vannak még megszállottak, akik szintén a jó öreg gixxerért rajonganak.
PS.: lesznek képek is.
Nem tudom még, hogy honnan lesz a következő. Az műszaki állapota nem nagyon fog érdekelni ,mennyit futott stb, csak legyen gyárias jellege. Igazából a váz blokk marad és az idomzat. Előre az Aprillia RSV4 öhlins futóművét akarom rakni, kerekek 5 ágú KTM-ek lennének a régebbi 990-es super Duke ból , a hátsó lengő ismételten 1100 W nyújtva ,de öhlins gátlóval. Tárcsákat még nem tudom , de brembon agyalok. A blokk alapjairól újraépítve 1371 ccm-es JE piston dugó szettel és egy rakat cnc. Idomokat is carbonból akarnám ,majd kikenni... szóval egy nem olcsó project lesz :P ..csak nekem még itt vannak a régi 3-as BMW-im is és ott is van egy project, szóval kreativitásból nincs hiány.
Angliával kapcsolatban teljesen igazad van. ilyenek. Én is rosszul vagyok tőlük, de eljutottam (a szükséges rossz) arra a pontra M.o.-on, hogy én lehetek bármennyire jó szerelő, kreatív, tehetséges , csak épp az angol nyelv hiánya és M.o. "visszamaradottsága" végett lépnem , ha nem akarok egy helyben topogni és várni a csodára ,hogy hogyan tudok előrébb lépni otthon belátható időn belül. Realizáltam, hogy sehogy..oké el van otthon az ember, csak nem úgy haladok előre ahogy tervezem és ez elég frusztráló. Itt élni szar, az emberek hülyék, hely nincs, de lehet tervezni előre és ez a tényező most jobban befolyásol. Amíg ez meg van és érzem értelmét kint lenni ,addig maradok. Sz.tem még 2-3. Bár én a veteránautózásban több értelmet látok ,mint a motorokat szerelni , mondjuk úgy megtérülendőbb. Főleg itt Angliában. ..és egy Angolt nem fogja érdekelni, hol újul meg a kocsija. Angliában vagy M.o.-on, csak a végeredmény.
Tökéletes példa erre az R.P.M styling. http://youtu.be/N8Pff3n4lJ8 magyar cég, de már nem is foglalkoznak a magyar piaccal. Minek? Értelmetlen. Én is így vagyok ezzel. Minek törjem magam ,ha más 3x többet fizet egy adott munkáért és a végén még hálás is érte. Szóval a nem titkolt cél M.o.-n élni ismét ,de csak külföldre termelni. Esetleg akik jó kuncsaftjaim voltak motorosok szervizelni a motorjaikat, de a "másik szervizben olcsóbb árat mondtak rá tesó" mentalitásból én már nem kérek. Akkor oda kell vinni a vasat ilyen egyszerű. :) Szóval ez az én utam most.
Mondtam neked, hogy kàr azokkal foglalkozni, akik elkurvultak. Nem szabad ezekre enegiàt fordìtani. Arra kell fokuszàlni ami neked örömet okoz, itt ezen topicban szerintem nem lehet okod neked sem panaszra... a vicces tudatlanok màshol posztolnak.
mindezt mondom azért mert ezt tapasztalom és pontosan ez az a réteg aki szarért ,gombokért szeretne meg csináltatni a motorján mindent ............ még az a jó hogy ez a topik .. topikot motorosok probálják életben tartani .... nem hencegő faszokal van tele ....
Indy ! a 2 év alatt még kevesebb lett a potenciális vevő ,,,, és ugy látom egyre kevesebb ... a motorosok zöme is térdre kényszerűl nagy vezérünk okoságai miatt ...... erre számolj
Nekem egy ilyen sztori lenne: meghoztàk, raktàrba tettèk, nem bìrtàk nèzni olyan csúnya volt,letakartàk...
Vagy valaki gyàri allatrèszekböl összerakatott egyet.
Rèszemröl elismerèsem, hogy meg tudtad vetni a làbad Angliàban. Ami nagyon fontos szerintem, hogy a szakmàdban! Mikor hosszabb rövidebb ideig ott vagyok,làtom hogy hol tartanak ùgy àltalànossàgban, de közben meg idegesítöen korlàtoltak az emberek, ha a napi rutinjukból kizökkented öket elvesztek. Felesègem èdesanyànàl làtom mindig hogyha valami szakmunkàt rendel a hàz körül milyen a szinvonala ès hogy mit ki kell èrte fizetni...(én nem igen tudnèk èlni abban as orszàgban.) Nem nagyon kell ez miatt szègyenkezni.
Igazàn szerelgetni nekem is csak akkor van mòdom, ha otthon vagyok, nèha hozok ki pàr alkatrèsz csoportot Amit a konyhaasztalon is meg lehet csinàlni, vagy veszek pàr alkatrèszt ès feljavìtva viszem haza, hogy mar csak be kelljen szerelni, vagy elcsomagoni kèsöbbre...
Pusztàn kivàncsisàgbòl, nèztèl mar valami èpìtèsi alapot magadnak, mert Magyarorszàgon nem igen van?!
Kíváncsi lennék a történetére...
Nekem már van tiltás is, azt is lehet állítani.
Azt majd kimérem, bár szerintem variálni nem kell, mert ahogy ki lett véve a másik blokkbóla váltóval úgy megy ebbe bele...
Az eredeti kuplungkosár rugói oda voltak, de azon minden...EZ EF kuplungja még pöpec, egy keveset futott blokkból lett kibontva, igéretes darabok, különben nem adtam volna érte pénzt.
Amúgy 1168-as Wiseco dugók, Dynojet kit 138-as fúvókával, Dyna 2000 gyújtás 2.2 Ohmos Dyna trafókkal, APE levegőszűrő.
Ami nem tuning, de szükséges: az említett olajhűtő, APE kupplungrugók + lamellák, GSX 750 olajszivattyú fogaskerekek.
Mellesleg Gary "Grumpy" Hurd csinálta Angliában.
Az összeg dragban és performance pályagépben hegesztve vannak a szegecsek.