Még a trabant fötengelyeket sem nyomják szét, azért adja meg magát olyan hamar, csak két szélsö csapágyat cserélgetik...Nem hiszem, hogy a felújítás új gyári csapágyakkal olcsóbb lenne mint egy jó állaputú használt, már csak ázért is, mert kb 35-40 € 1 db gyári fötengely csapágy...
A gsx 750 fötengelye tudtommal siklócsapágyas : gsx 750
A főtengelyt elvittem Győrbe árajánlatot kérek a javításáról,de akkor visszahozom ezek szerint kuka!
Itt van a képek a blokk félről!
A gsx 750 főtengelye megegyezik az enyémmel?
" A szélső csapágyat valaki cserélte mert nem gyári az biztos, úgy van beleköszörülve az olajfurat! Tudomásom szerint az összes csapágyat szokták cserélni! "
A szélsö csapágy talán golyós nem hengergörgös, azt hiszem az tartja axiálisan a tengelyt, mert a hengergörgösök, csak radiális irányú terhelést vesznek fel ( lecsúszik róluk a gyürü) . Valóban nem szép ahogy bele van köszörülve az olajzó furat, de tudtommal nem gyártanak szabvány szerint ilyen csapágyat , így standardból alakítják át gyárilag is, és mivel igen kemény az anyaga, gondolom valami csapos köszörüvel alakítják ki a furatot.
Hogy felújításkor minden csapágyak kéne cserélni? Lehet, de szerintem az országban nincs olyan mühely ahol a sonkák szétnyomása után vissza tudnák rakni pozicióba ismét, mert már egy MZ fötengely egytengelyüsitése mondjuk 0,01 mm-en belül gondot okoz a legtöbb helyen...
Tapasztalatból nem tudom neked kijelenteni, hogy teljesen azonos -e a két generáció blokköntvénye, de nem lehet túl sok különbség, amúgy felfogató fülekkel be lehet rakni nem túl sok munkával, azokat rövidebbre cserélve.
A hirdetésben szereplö blokknál arra kell fokuszálni, hogy balesetes volt, és ne legyen a fötengely vége megütve, meg hogy hengersor ne legyen kikopva, mert akkor cseberböl vederbe...
Hengergörgős -csapágy van rajta középső részén van ki verődve ahol a főtengely is elcsavarodott. majd lefényképezem.Pikkelyes a felület,elfordulni nem tud az rendben is van.Gondolom mozgott a csapágy bent a házban vertikálisan! A szélső csapágyat valaki cserélte mert nem gyári az biztos, úgy van beleköszörülve az olajfurat! Tudomásom szerint az összes csapágyat szokták cserélni!
Nem nagyon tud emlékeim szerint, mert a futógyürü meg van "csapolva"., különben nem jutna fel az olaj a csapágy belsejébe a furaton, mai futógyürün van.
Tehát akkor ha jól értem átrakom a hirdettet blokkból az enyémbe a főtengelyt hengert dugókat ? Csak a motorblokk fél része az (alsó rész)
nem jó, főtengely csapágysorház az ki van verödve !
Vagy a hirdetettből átrakom az alsó részt? Akkor viszont jó mert a motorszám az a felső részben van az még talán jó lesz!
Köszi!
Ebben a motorban a következö generációs blokk van. Azt kell róla tudni, hogy a fötengely ismereteim szerit 1:1 ugyan az. Annyi a "buktató", hogy itt már dugattyú csapszeg 20mm-es nem 18 mm mint a tiednek. Viszon a hengeröntvény teljesen azonos még. Csak ezek általában nem 1067ccm, hanem 1135 ccm -esek, vagy 2 mm -rel nagyobb a furata hengernek. A te blokkod hengerfeje viszont visszarakható rá. Vagyis ha átrakod a fötengelyt, henger dugósort (ahogy én is csinálom majd) akkor minden mehet tovább...söt hirdett blokkból , ha jó, érdemes átrakni a kuplungot, meg a váltót, mert sokat javítottak rajta pár helyen, szóval kötelezö! :) Lehet felfogatások is stimmelnek, mert lehet csak a hengerfejet dolgozták át...Annyi hogy a csávó 1 hete még nem tudta mit kérjen érte, és km sok van benne, de szerintem egy kompresszío mérés után 50 rongyot simán megér, csak okosan kel "siránkozni".
A Szücsmotors-nál találtam 80.000-ért! De most néztem meg a blokk feleknél a csapágy házat annak is annyi... ki van verődve! Kimértem - 0.08.az eltérés. Azt hiszem eladom alkatrésznek az egész vasat! Esetleg nem találok komplett motorblokkot hozzá!
Nagyon magabiztos választ kaptam a javíthatóságára. Azon agyaltam, hogy az M12-es helyett az M10-es gyertyamenetet kéne visszavágatni bele, ha tudnám, hogy lenne bele höértékben megfelelö a gyárival.
A gsx 750 fötengelye tudtommal siklócsapágyas : gsx 750