Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

lehet össze tudják mokolni .. nekem is sok fej törésbe került hogy emejlem meg a hengersort hogy ne logjon ki a dugó .... 1 mm

és kurva egyszerü lett.... a henger talphoz 3 db tömitést tetem a fengerfely pakolás pedig vastagabra let gyártatva .............

egyet biztos állithatok ezeket a régi vasakat gsx . gsx r nem érdemes ugy tunungolni hogy a fordulatszámot növeled az égbe .. itt nyomatékra kell hajtani .....

ha meg nézed gyárilag is a zselé kockát nyomatékra csucsolták és milyen varázslatos blockot csináltal belöle ............

külömben a 1340 blockom nagyon ütös volt de tiszta traktor
http://www.sportmotor.hu/motor...

.. de ez a löket hossz modositot ami most van van olyan finom mint egy gyári
Nekem a jászberényi Dorozsmai Zoli csinálta a blokkomat, kompletten cserélve lett a váltó 2. kerékpárja is. Az összes váltó ilyen, nincs más mint megrendelni a gyárit.
Az EF kupplungjánál már figyelni kell a hézagra.
A megfelelő shim-et(hézagoló) kell a gyártól megrendelni a pontos hézaghoz.
Apropó, szintén gyári típusbetegség a törött vagy elgyengült kupplung csillapító rugó. A legjobb választás az APE, nekem is az van benne. A szegecsek feje le lett flexelve, majd utáva AWI-val összehegesztve.
akkor jó .... mert én a felyidom tank meletit fényképeztem

Lehet csak egy nagy perselyt kell leggyártani a kuplung kosár agyhoz, ami passzol a kuplungtengelyhez, meg a régebbi ferde fogazású kuplungkosár agy tügörgös csapágyához...
GSX 1100 ES 83` (85) ami nekem van.
Ez a csúnya modell !
Tank-ülés alatti rész...
a másik nagy problem pedig az hogy a 6 gangos váltohoz elképzelésem szerint .. a gigxereknél így müködöt ....... kell a kuplung mivel ezek mind egyenes fogazásuak a görgös tengely meg ferde ... akkor itt van még egy nagy szakadék ............
aztán ki tudja ... mit cseréltak ezzek ott a gyárba mivel lehet össze lehet mokolni látni kéne és méricskézni .............. a gigxer 750 ét bele lehet rakni az gigxer 1100 be ... lehet a katanánál is müködik ez valahogy csak az abaj hogy a 750 ef és es ek csak 5 gangosak csak a 400, 550 ,, voltak 6 gangosak na meg a 250 esek tutomal
nos ki nagyitotam .. igen ez egy levegös gsx block ... és egy 750 válto fogaskerékpár van benne ..... ilyet még nem csináltam .. de tisztám látszik rövid a kuplung tengely .
ok ......... de ez pontosan melyik motoré ? es ,ef vagy katana
igazad van ................. bocsánat ez nem is gsx-r hanem gsx .. csak az olaj csatornákat néztem ..

sorry .. elnézést .. mindenkitöl ...

Nem, nem...nézd meg , hogy ez lapos nyílhegy alakú bepattanó fül.
A tied meg kerek kúp...
Tasi!
"nos ez a kép egy 1992 - 1996 ig gyártott gyári gsx r 750 w vizes verziojának block alsó része "

Neked tudom, hogy sokkal nagyobb a tárgyi ismereted mint nekem, de szerintem a képen az alsó blokkfél, az egy hengergörgös fötengelycsapágyas motor alsó része, nézve a bazi nagy átméröjü csapágyfészkeket, olyan meg csak régi 1100 GSX-ek voltak! Nem?!
ilyet találtam te kis szerelö zseni ! ........................ a piros tigrisre meg volt az eszed !
semmi probléma nincs .... az első a tuning a motorod tetszik de a képek állitása szerint semiklyen tuningot rajta fel nem tudok fedezni a ki vezetett olajcsövön kivűl .. ami valojában nem tuning hisz azon egyszeü okból jöt létre hogy a turbónak olajozást tudjunk lopni ... a modernebb hengerfelyekben pedig a leröviditést szokták át vezetni ... így a külvilágba vezetett csövön keresztül is hül az olaj .. teljesitmény növelést semmit nem ér ......
persze optikai tuning az van a katanán ami szerintem gyáriban aleg szebb és gyáriban is ér a leg többet ..

bele pofázni is csak azért merek mert látam már egy két ilyen blokot

példának okáért a kép amit be linkeltél ,, hogy az egy olajos 1100 1986- 1992 ig 6 gangos válto beépitést mutat ....

nos ez a kép egy 1992 - 1996 ig gyártott gyári gsx r 750 w vizes verziojának block alsó része .. amugy simmán bele lehet tenni a gsx r 1985- 1989 ig gyártot 6 gangos sebeség váltoját a gsx r 1987- 1992 is gyártott gsx r 1100 blockba komplet kuplung tengelyel és komplet be hajto tengelyel egyűt a kihajto oldalon kel egy db az az 1 db csapágyat cserélni .... a kukc tengely csapágyazása pedi a gsx -r 750 és a gsx -r 1100 olajosoknak teljesen csere szavatos anyi kűlömbségel ,hogy a a 750 -es váltoja kuliszája még egyett tud fordulni .... tehát 6 gangos a fogaskerekek is simán el férnek hisz a vastagságuk anyival vékonyabb ..hogy elférjen a 6 fogaskerékpár ..

tehát minden faragás nékűl át tehető egyedűl a kuplung tengely hossza rövidebb de ez orvosolható a 750 kuplung agy át rakásával 6 mm a külömbség

aztán átrakni is felesleges mert az vég átétel nem változik az öt gangoshoz képest ugyan olyan hosszu marad csak ép 6 felé van osztva .... erre a 1100 blocknak nincs szűksége mivel 30 % kal erösebb a 750 bloknál elöny nem származik belöle

//EZT AMUGY KI TÁRGYALTUK UGY ! ÉVE INDYVEL / én pedig meg is csináltam az 1100 motor kuplungja ép hogy meg üti a mércét .... ha a gyár motor ki nem használt +25 -30 % os benne hagyot erö töbletét ki használjuk a kuplung már nem élég meg adja magát

személy szerint kb 6 db kuoplungot csináltam ki ha ezt tetézük egy eleve vékonyabb 6 gangos váltoval + gyengébb 750 kuplung agyal ...... katasztrofa lesz a vége
Azért ahogy nézem a java még most jön, mert a kuplungnak még futni kéne a fötegely fogaskerekével, és hát mintha a csapágy csak félig ülne a fészekben...
Ez a srác egy 1100 GSXR-be rakott 750-es 6 gangos váltó.

Ha csak végnézed a táplázatot, hogy mi tipusismeret kell, hogy mit mivel kell összevariálni...a végén meg lehet hívni a projekt képeit is a sárga szavakra kattintva.

Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy egy másik típushibára kérdezzek rá a gátrepedés mellett. A nálad megfordult GSX 1100 blokkban milyen állapotuak voltak a váltók fogaskerekeinek kéregedzése? Számomra ez ami nem tetszik ebben a vonulatban, hogy itt is 4-5 ös fokozat a rossz kenés miatt "lehámlik", amit örökölt a gixer és vele a bandit váltója is a folyamatosan pittingesedö 3-4-5-ös fokozatokkal. De még utobinál cserélgethetöek a fogaskerékpárok, addig az öreg GSX váltóján a 2. fokozat úgy van felsajtolva...azt ember le nem veszi, csak talán egy patent gépmühely, de vajon visszarakva megmarad -e a kötés teljes szilárdsága?
Nekem is 3 váltóból van összelegózva, mert az egyiken rossz volt az 5-ös, de jó volt a kihajtó tengely bordás kötese, a gyárin a 4. fokozat hámlott, meg a borda volt kiverödve, az EF váltó szép volt a kevés km miatt, de annak meg hosszabb a kihajtótengelye (is).

Ìgy az EF komplett kuplungtengelye ment be, aminek a vége kicsit hosszabb, és szélesebb anya fogja a kuplungkosarat, de síkban van a fötengely hajtással. A kiható tengelyen lévö EF fogaskerekeket meg átfüztem az ES kihajtótengelyére. Ìgy a lánckerék síkja pozicióban maradt, és a fogaskerékpárok sem kaptak más társat. Az EF kuplungja is masszívabban van kialakítva, mint a ES-é.
Pár kép róluk...
Akkor nem fogok aggódni hogy leugatnak az írásaim miatt

Igaz, hogy van 2 másik GSX-em is, de mindkettő át van faragva, úgyhogy a gyári elemeknek már rég annyi

Természetesen én is szeretem a gyári állapotú gépeket, de mint azt valszínű már észrevettétek, nem idegen tőlem az átalakítás vagy tuning sem
Nem akarom mindenkire ráerőltetni hogy tuningolja vagy alakítsa át a motorját, csak gondoltam érdekességképpen megosztok ezt-azt. Mint pl. a következő képet, amit egy francia ismerős csinált. A '87-es GSX-R 750 6-os váltóját műtötte bele a GSX 1.1-be, nem kis munka árán.
Persze én tuti nem csinálnám meg, hosszú áttételt raktam a motoromra, így elég nekem az a végsebesség, ami most van

Ha megnézed az aktivítását a topicknak, nem hiszem hogy túl lenne terhelve! Ez a pár bejegyzés szinten és életben tartja a topicot.
Tasinak , nekem is van GSXR 1100 is, neked meg abból felhasznált alkatrészek...Az öreg GSX blokk meg akárhogy is nezzük szerves része volt a GSXR sikertörténetnek a Suzuki életében.
Amúgy meg jellemzöen azok koptatják ilyen :-ez nem ide való megnyilvánulásokkal a billenytüzetüket, akiktöl az elmúlt 6-7 évben egy árva értelmes posztot nem olvastam. Részemröl azok posztja nem releváns, föleg, hogy nem moderátori, vagy tulajdonosi jogosultsággal rendelkeznek.
Részemröl szeretem megtölteni a témákat tapasztalattal, igazi tartalommal, nem csak üres fecsegéssel, meg mindenhonnan összeollózott, összeolvasott összefüggéstelen "infóval". Ennek tekintetében nekem tiszta a lelkiismeretem.

Èn nem vagyok jól informált mások eredményiröl, a legújabb fejlesztésekröl, nem igen olvasok "szaGGGszajtót", mióta a GSX 1400-es 2002-ben fél éven belül szinte 4 ugyanazon motor közül elöször majdnem elsönek hoztak ki, majd fél év múlva majdnem utolsó lett...Amit lehetett az elmúlt 20 évben "végigkinlódni" kipróbálni, kikisérletezni, saját börömöm megtapasztalni, én végigcsináltam, használva a tudást amivel a diplomával adtak. Teszek rá mit írnak a GhostBusters-falevél takarítóból átképzett újságírók. Annál inkább érdekel mások tapsztalata, hátha sikerül más kárán is tanulni.

Visszatérve, köszi a képet az ES müanyagról, azt hittem hogy van neked is, mert valahol azt olvastam, hogy vettél 2 olyan motort is...Akkor marad a kutatás.
Bocsesz, 5 seb. Vance & Hynes
http://szabb.hu/motor.htm

Mellesleg nem lehetne valahogy egy külön topicot csinálni a GSX-eknek, hogy ne terheljük le itt a GSX-R-eseket a hülyeségeinkkel?
Borsaynak 3 sebességes váltója volt lockup kupplunggal, sima szívóként 350 lovat nyomott. Pontosan nem tudom hogyan rakta rá a hengert, de jó lenne megtudni
K. István, nem az enyém az idom, neten találtam a képet
simán kis ügyeséggel a görgös blokra rá lehet tenni egészen 85 mm es dugóig hengert az 1400 es / 81 mm .... viszont 1640 92 mm nem lehet rárakni ezt nem kéne eröltetni ...... ahoz block szélesitő kell ............ sőt az 1640 blokok egytöl egyig turbosak és külön sebeségváltoházal épülnek .....400 loeröt 600 nm nem bir ki egy sima görgös block váltoja ,,,, kétszer nem tudnál vele elindulni ..... le égne az egész kuplung ..................
Ez az! Tudnàl egy èlesebb kèpet csinàlni, hogy làssam a körvonalàt a bepattanò pöcöknek? Akkor le tudnàm modellezni, legyàrtani.

Vègig nèzve a katanaba ültetett 1400 kèpeit, azt kell mondjam, hogy 20% a new maradt meg as eredeti gèpnek...szóval Amit kèpet most beraktàl jobb megközelìtès, hogy vessel egy jò alapot pl 1400-es valòjàban ès ruhàt cserèlsz rajta, ha annyira kell a katana làtvàny.
Most látom hogy írtad, hogy az ES-é érdekel. Ezt találtam csak:
Erre gondolsz? :)
Amúgy tuti nem egyezik a hengerek távolsága, és nem lehetne rárakni az 1.1 blokkra az 1400 hengert. A gyári blokkal a lehetőségek tárháza amúgy majdhogynem végtelen, Borsay Szabi EF dragja pl. 1640 cc-re volt felfúrva , gyári főtengellyel.
Az egyik orosz ismerős pl. injektort rakot a Katanájára, az is megoldható simán
Melyik típus műanyag elemére gondosz amúgy?
Esetleg valakinek?
1990-es GSXR 1100-en volt, 8000ft
Nem. Az ES-nèl egy ovàlis gumikarikàba megy bele egy villaszerü felöntès...annak kène geometriàja nagyjàbòl.
Erre gondolsz? A Katanánal ilyen van a fejidom alatti és a biztosítéktáblánál lévő idomokon is