De, nem street legal, a kamionok és más járművek gumijait lehet vágni ha van rajta regroovable felirat....és az van rajtuk, amin nincs azt vágni sem lehet.
Most már van, mert végtelen nagy kegyelmemben megengedtem, hogy adjanak egyet.
Aszongya a köpcös: "Rendben, mehet. Akkor tolja körbe a motort a bója körül!"
Mi van? Én?! Ti begyógyszereztétek magatokat baszki!
Jo, hat azt tudjuk, hogy teged semmi nem erdekel. De ha tovabb visszuk a gondolatmenetet, akkor a kategoriara ervenyes jogositvanyod van egyebkent? Csak mert a motor benzinnel megy, nem holmi jogi szempontok szerint kitalalt papirokkal
Innentől már csak az a kérdés, hogy valakit ez érdekel-e vagy sem. Engem pl. nem igazán érdekel, nem is várom, hogy fizessen. Ezt tudva is slickkel megyek. Mivel nem jogi szempontok szerint választok gumit.
Engem nem kell győzködni hogy milyen a slick közúton, 11 éve járok pályagumival. De egy ideje kerülöm a vágott slicket, pedig saját magamnak is vágtam ideig :) Aztán leszoktam róla, és inkább a gyárilag mintás pályagumikat teszem fel. Eddig ezekbe senki nem kötött bele, még a k*cs*g köbe biztosító sem. Pedig b*sztattak rendesen, még nyomozókat is küldtek rám a baleset után.
Lehet, hogy te nem tudsz olyan szabalyt, de a biztosito "szakembere" ha kiszurja, akkor biztos hogy lesz egy olyan szabaly, ami miatt - meg ha nem is te voltal a hibas - egy arva forintot nem lesz hajlando fizetni neked.
nem tudok olyan szabályt ami tiltaná a slick gumikat. Ilyen alapon a kamionok/buszok vágott gumija sem lenne legális. Osztrák az büntet érte, és ok nélkül ad 300 eurós csekket miközben ordít.
legutóbbi hátsó slick gumim éppen megérte az 1000km-t (2/3-ad kakucs), de addig rendesen kiszolgált. Ez kb 0,8-1mm/nap kopás. Picit keményebb 200-as slick bírt már ki egy szezont is persze akkor pályanap nélkül és gyengébb motoron.
Semmi. Egy baleset lehetséges súlyosságát tekintve említésre sem érdemes apróság lehet, hogy szabálytalan gumi volt a motoron. Totál nem szempont. Ha emiatt még egy kilót vagy még két hónapot rám vernek (vázoltam két olyan esetet, amivel esetleg riogatni lehet) rohadtul nem érdekel, ha egyébként mindenki él és jól van. Ez a legfontosabb, semmi más nem számít. (Ebben viszont rögtön lehet szerepe a slicknek, azzal, hogy pl. a döntő pillanatban segít egy bekormányzásnál vagy egy rontott fékezésnél.) Számomra a motorozás nem jogi kérdés. Régen rossz, ha fel kell nyitni a szabálykönyvet.
Kérdés mi a szitu mondjuk ha balesetezel. 2012ben volt egy közúti balesetem ahol nem én voltam a hibás, és az ellenfél biztosítós emberei nagyon megnézték (és fotózták) motort meg a gumikat. Mintás D211GP volt fent, és bár végül nem kötöttek bele semmibe, de vágott slick esetében nem biztos hogy így megúsztam volna.
Nemérted.
Az hogy nem távozhat a motor csak rendszám nélkül ugynazon a gumin csak egy része és szerintem meg is úsznád.Nincs minden sarkon yard tehát ha nem állsz bele fejjel a rendőrségbe nagy eséllyel nem is fogsz velük találkozni,ego az hogy slick van fenn nem olyan nagy gond.
Viszont olyan érdes kinn az aszfalt hogy hüledezek olyanokon akiknek a PR2 18-20e-ret megy el............mert nekem 13e volt a max.
Tehát ami slick itthon jó esetben 4000-et megy el az kinn max 2000-2500.
Power 3-as az egy túrán szardenián kopásjelzőig lefogyott mindenhol horneten,nem 170 lóerős állandó csúszáshatáron használt gsxr-en.Ez volt össz 4500 km.
Tehát valahol a túra közepén végefelé még ezer km-re a Táti háromszögtől kezdhetsz vadászni valamit.Drágán.Ami nem baj.
Már pedig igen, mert miután két napot rendőrségi fogdában ülnék a kedvesem kifizetné a héhányezer eurós birsághalmazt és haza engednének, majd további néhányezer euró kipengetése után a motort is visszakapnám és rajta lenne az a slick, amivel kimentem.
A lényeg szerintem is a megcsúszás határán a kezelhetőség. A slickben nekem mindig akadt tartalék sose estem se utcán se pályán, amikor esek az utcai sportgumikon szokott megtörténni, de többet nem teszek fel műszakira sem.
Nem egy kopott öreg slicket kell hasonlítani egy új sport gumihoz, hanem egy max 2 éves pályagumit egy átlagos pl. bt16/pilot sport gumihoz. Esőt/hideget nem számolom mert akkor nem motorozok, máskor jobb a slick. Most a 180-as pirelli jobb a zx10-en, mint előtte a mások által nagyon jó guminak tartott s20r. Sokkal nagyobb a tapadás és a dőlésszög is, erre találták ki, nem túrázgatni egyenes úton.
Nem hittérítés de nem magyarázzátok meg, hogy egy keményebb utcai gumi sokkal kisebb felülettel kanyarban jobban tapad egy átlagos nyári napon.
Melegítés: nem kell 2,5 barra fújni elég az 1,6 is és akkor be fog melegedni a slick is.
Kipróbáltam amit ajánlottak a sportmotor.hu-n.... A biztonság érdekében. Meg hogy alázattal legyek és előbb próba, aztán duma.
Bármikor mehetünk bárhova, bármilyen gumival, bármilyen időben. Úton fogok maradni, légy nyugodt. (Feltéve, hogy az utat nézem. :D)
Aszongya a köpcös: "Rendben, mehet. Akkor tolja körbe a motort a bója körül!"
Mi van? Én?! Ti begyógyszereztétek magatokat baszki!
legutóbbi hátsó slick gumim éppen megérte az 1000km-t (2/3-ad kakucs), de addig rendesen kiszolgált. Ez kb 0,8-1mm/nap kopás. Picit keményebb 200-as slick bírt már ki egy szezont is persze akkor pályanap nélkül és gyengébb motoron.
Erik kolléga banditja buszban ért haza forgalmi nélkül az itthon 3 mm-es közepű gumi miatt aminek a szélén nem volt meg az 1,6.
Az hogy nem távozhat a motor csak rendszám nélkül ugynazon a gumin csak egy része és szerintem meg is úsznád.Nincs minden sarkon yard tehát ha nem állsz bele fejjel a rendőrségbe nagy eséllyel nem is fogsz velük találkozni,ego az hogy slick van fenn nem olyan nagy gond.
Viszont olyan érdes kinn az aszfalt hogy hüledezek olyanokon akiknek a PR2 18-20e-ret megy el............mert nekem 13e volt a max.
Tehát ami slick itthon jó esetben 4000-et megy el az kinn max 2000-2500.
Power 3-as az egy túrán szardenián kopásjelzőig lefogyott mindenhol horneten,nem 170 lóerős állandó csúszáshatáron használt gsxr-en.Ez volt össz 4500 km.
Tehát valahol a túra közepén végefelé még ezer km-re a Táti háromszögtől kezdhetsz vadászni valamit.Drágán.Ami nem baj.
Nem egy kopott öreg slicket kell hasonlítani egy új sport gumihoz, hanem egy max 2 éves pályagumit egy átlagos pl. bt16/pilot sport gumihoz. Esőt/hideget nem számolom mert akkor nem motorozok, máskor jobb a slick. Most a 180-as pirelli jobb a zx10-en, mint előtte a mások által nagyon jó guminak tartott s20r. Sokkal nagyobb a tapadás és a dőlésszög is, erre találták ki, nem túrázgatni egyenes úton.
Nem hittérítés de nem magyarázzátok meg, hogy egy keményebb utcai gumi sokkal kisebb felülettel kanyarban jobban tapad egy átlagos nyári napon.
Melegítés: nem kell 2,5 barra fújni elég az 1,6 is és akkor be fog melegedni a slick is.
Bármikor mehetünk bárhova, bármilyen gumival, bármilyen időben. Úton fogok maradni, légy nyugodt. (Feltéve, hogy az utat nézem. :D)