Ha nem derült volna ki (és ez esetben sorry), én oszival értettem egyet. Az eye to eye length (amit alig pár száz millió potenciális felhasználót lefedő angol nyelvű fórumokon mindenki használ) az ő verzióját támasztja alá.
A szorzó meg azért jó ha elhangzik (gondolom én), mert aztán ha egészen véletlenül egy lelkes új fórumtag veszi a fáradtságot és visszaolvas/keres, akkor nem kell ugyanezt újra végig rágni. Ettől még, mint a példa mutatja, csopperesítheti bárki nyugodtan a motorját fostorgáshoz.
Most mindenki jól járt. Cs.k. elégedett azzal, amit kapott (ha neki jó, nekünk miért ne lenne jó, hogy neki jó), meg tisztáztunk pár dolgot. Éljen a világbéke! :)
Vizhuteses motorknal kell, hogy legyen termosztat. Ennek tulajdonkeppen ketfajta hibaja lehet. Vagy nem nyit, vagy allandoan nyitva van. Elobbinel (tehat ha folyamatosan zarva van) az a problema, hogy nem engedi a hutovizet cirkulalni, ezert a motor tulmelegszik. Utobbinal pedig (ha allandoan nyitva van) az a tunet, hogy a hutoviz nem eri el az uzemmeleg homersekletet.
Nalam kocsinal volt ilyen problema. Fogalmam sincs, hogy hogyan, de az a kis "tengely" amin mozog fel es le, el volt ferdulve egy picit, ezert megszorult allando nyitott allasba. Kiegyengettem a "tengelyt", aminek koszonhetoen visszament zart allasba. Aztan letesztelni mar baromi egyszeru volt, mert beleraktam egy kis fazek vizbe es elkezdtem melegiteni. Amikor elkezdett forrni a viz, lathato volt, hogy nyit. Aztan kivettem a vizbol es akkor visszament zart allasba. Visszament a kocsiba es nem volt vele gond.
Nekem is ő az alany és így működik.... 77-80 fok között van ha hűti a menetszél.....ha megállok a lámpánál 5 perce melegben be is kapcsol a venti.....Szerintem teljesen normális!
Sziasztok srácok! Tudnátok nekem segiteni? Alany gixer 1000 k4. Beinditom a motort megvárom hogy bemelegedjen 45 fokra a viz. Elindulok vele felmegy a vizhöfok fokozatosan 93 fokra elég gyorsan és visszamegy 72fokra kb. Utána abba a tartományba ingadozik. Van benne termosztát? Le lenne tapadva? Vagy mitöl lehet ez? Válaszokat elöre is köszönöm.
Azért mondtam én kevés vagyok az itteni Valentino Rossikhoz.....néha nem is értem amit mondanak...... nekem magas...nekem aki hobby motoros vagyok! :D :D :D :D :D
Akkor az asszony fogyókúrára megy! :D :D :D :D
Ha meg nagyon gáz lenne így a rúgostag akkor, elviszem alsónémedi a most kiszedett gyári K4-et a Zenith RAcinghez.... 60-ból kap új rúgót (öhlinset) meg átszelepelek meg olaj csere meg minden. De ez a jövő zenéje...és csak akkor ha ezt gáznak érzem....
Tehát itt a GP mérnökök túlspirázták a dogggot. Vagy mi mint átlag motirisok seg hulyék vagyunk és érzéketlenek! De inkább a második, nem is merek kételkedni bennük.
Majd nem elásták a motorodat ezzel a rugóstaggal! Te meg nem érzel semmit? Széééégyeld el magad!
Szép munka!
Nekem az S kanyaroknál viselkedett furán(amikor K5 gátló volt bent), amikor mondjuk balról átdobtam jobbra.
2 személlyel is próbáld ki, mert a rugó gyengébb mint a gyári K4-en van.
Esélyes hogy azért volt csak 4mm, mert nem gyári előfeszítésen volt az amit beleraktál. (tegyük fel hogy a régi meg igen) Ha tekered be az előfeszítést az tolja szét a rugóstagot. Mindegy a lényeg hogy a k4 geometriája nagyjából megmaradt :)
Na bekerült a zsír új K6 1000 rúgóstag a szabad magasságú motorba ami szabadon olyan széles mint ahogy Yokohama kitalálta... ne vicceljünk már gyerekek.
Vettem új tűgörgőket a himbába, minden újra lett zsírozva.
Lemértük a két rugó közti "FURATTÁVOLSÁGOT" és jó eséllyel is max 4mm volt.... ennek megfelelően kapott egy 4mm távtartót.
Aztán jöttem hazafelé most este 11 kor mert most végeztünk ....úgy kacsáztam vele meg döntögettem nem éreztem egyenlőre cefet különbséget... hogy én aki pályázni nem tudok ....csak hobbi motoros vagyok.....
Sőt annyira jól sikerült döntenem hogy az útszélén lévő lószarba is bele döntöttem.. Szét k@@@r az ideg , még az ganézom most....
Nem nagyon látom be, hogy amikor a kérdező érezhetően nincs tisztában azzal, hogy mit vett és milyen eredménnyel szerelheti be a motorjába és elképzelhető, hogy nem teljesen világos számára, hogy a himbarendszer karakterisztikája hogyan vesz részt a rugózó rendszerben, akkor mért azon vitatkozunk, hogy hogyan nevezik a rugóstag "hosszát". Persze értem, hogy ezzel akarjuk perdöntően bizonyítani ország-világ előtt, hogy bigoneoszi hozzá nem értő, de ahonnan én jövök ott ezzel a magatartással ezt nem lehet bizonyítani, maximum azt, hogy valaki kegyelemből engedtek át hatodikban.
A furattávolság egyébként teljesen jó elnevezés, mert egyébként két furatnak a távolságáról van szó és további óriási előnye, hogy a kérdező jó eséllyel megérti. És ez az adott helyzetben sokkal lényegesebb, mint a pontos szakkifejezés - amiből mint kiderült van raklappal...
A szabad magasság meg jó nagy baromság, ha ez a hivatalos elnevezés. Ha felborul a motor, akkor meg szabad szélesség lesz belőle? https://hu.wikipedia.org/wiki/...
A "magasság" szót definiáltan, csakis függőleges helyzetben levő elemeknél alkalmazzuk. Pontosan ezért nincs is műszaki nyelvezet, amiben egy alkatrész jellemzőit annak helyzetet szerint neveznének el. Ezért van egy repülőgépnek is fesztávolsága és nem szélessége. Mert az akkor is van neki, ha éppen a föld felé zuhan...
Sőt, van ott egy kb. 2.5* szorzó a himba rendszeren keresztül, ha jól emlékszem. Azaz egy 4 mm-es alátét nem 4 mm-t emel, hanem kb. 1 cm-t a motor hátulján. Szóval ez a 7.5 mm brutális csopperesítés.
"Elmondta, h még a rugónak van szabad magassága!" Szerintem ráadásul szabad _hossz_ lesz az (free length).
BTW, balagee hsz-ében ott volt a tuti a gátló hosszra: "eye to eye length" ;)
Nagyon jó, hogy ezt mondod. Pont most láttam egy fordított szitut! A srác a gyors csoportba osztotta magát 2:06-akat ment stabilan (ez Pringen a gyorscsoportba illő idő). Két srác beosztotta magát adrenailntól túlfűtve a gyorsak közé és a hátsó kanyarban meghatározhatatlan pályán keresztbe, féktáv elején olyan 100-al lassabban mozogva megkapta hátulról a "00"-ás csávót, mind a 3-an a kavicságyban henteregtek... Aztán ment az anyázás, hogy ki a hibás!
Vicces, de szerintem még a verseny biztonságosabb "motor alólad kiverés" szempontjából mint a free practice. Gondolod csak el, addigra már mindenki be van sorolva a helyére ami reggel még nem nagyon megy (sokan pl.: Pring szaros 2:30-as időkkel ;) besorolják magukat a gyorsabb csoportokba vagy fordítva), a versenyen egyszerre indul körbe mindenki így kevesebben érnek utol hátulról, nem úgy mint amikor a 20 perces etapon össze-vissza megy fel mindenki a pályára...
Láttam én is a videokat erről a túlbuzgó csávóról múltkor a Hringen aki az első balosban kiverte a srác alól a motort, de az esetek túlnyomó többségében önhiba a perec oka...
Ne viccelj, még hogy Ő kampózott!!! Már kb. 15-20 db S1000RR megfordult nála németből behozva, amiért 6000 eurót sem fizetett, mert hogy neki annyit ér, és persze itthon azt 4 milla körül adhatta el db-onként őket, mert itthon annyiért mennek! Nekem is nagy vonalúan be kínált talán ha jól emlékszem 1.5 milliót a makulátlan K9 1000-emért, mivel annyit ér! Ez az igazi üzlet ember!!! Persze csak kell olyan hozzá aki ezeket elhiszi!
Örülök neki, úgy is mindig azt kellett halgatni tőled hogy minden mindig drága, és el is hiszed a hülyeségeid, pl. németben 2 milla a 2012 -es S1000RR, DE SOSEM 1 SEM TUDTÁL BELINKELNI, mikor kérték! Szerintem a zx10-ed alakitsd át teljesen mert a gyárban hülyék dolgoznak és te biztos jobbra csinálod a gyáritól! :)
A szorzó meg azért jó ha elhangzik (gondolom én), mert aztán ha egészen véletlenül egy lelkes új fórumtag veszi a fáradtságot és visszaolvas/keres, akkor nem kell ugyanezt újra végig rágni. Ettől még, mint a példa mutatja, csopperesítheti bárki nyugodtan a motorját fostorgáshoz.
Most mindenki jól járt. Cs.k. elégedett azzal, amit kapott (ha neki jó, nekünk miért ne lenne jó, hogy neki jó), meg tisztáztunk pár dolgot. Éljen a világbéke! :)