Itt élménymotorozásról van szó, messze nem űridőkről. Pannonia Ringen voltam csak transzponderrel a Z-vel ott 2:35 volt a legjobb. És ez "S"-es Z750 kérem nem a sima! nem ugyanaz (persze ugyanaz mindenben, de nem!) :-)
A GSXR-el két fél pályanap után (kurv@ eső) egy 10-essel beljebb vagyok már.
Szerintem nem érnél fel hamarabb, csak kevesebb melóval hasonlóan gyorsan. Bár szerintem a gixxer a nem jelentős mennyiségű kigyorsításon is bőven visszahozza azt, amit a kanyaríveken összelapátolsz bármilyen más stílusú motorral. A sportmotornak csak egyetlen ellenfele van: egy másik sportmotor. A többi csak duma a könnyedségről, meg a komfortról. Nálam a motorozás sosem arról szól, hogy nem fáradunk. Dehogyis nem!
Fogalmam sincs hogy van-e Kormánygátlód a 10-esen, álltalánosságban beszéltem, ÉS MONDTAM HOGY NEM ERRE A HIBÁRA GONDOLOK, HOGY NINCS K.GÁTLÓ GYÁRILAG, HANEM MÁSRA AMIT A GYÁRBAN TOLTAK EL, ha figyeltél volna! Hát igen, :) valószínűleg télen milliós érték rendekkel olcsóbb lesz hozzá minden a 10-eshez!
Hát ehhez annyit, hogy nekem kellett egy fél pályanap, mire a Z750S-es köridőmet meg tudtam dönteni. Először sírtam a bukó alatt, hogy mekkora hülyeség volt GSXR-t venni. Sokkal jobban éreztem magam azon az üléspozíció miatt, jobban láttam (legalábbis úgy éreztem) az íveket, magától kanyarodott. A fék is tökéletes volt, nem kellett átesni a kormányon, imádtam azt a blokkot, köze nincs egy túramotorhoz...
Persze, most, hogy már összeszoktunk teljesen más minden a pályán!, de szerintem a Kawaval még mindig hamarabb felérnék a Großglocknerre mint a K4-el... :-)
Hát be kellett kalkulálni pár dolgot, hogy kiadja.
Valahol a Z750 fórumban írtam, hogy az ETZ futóműve jobb, mint a Z750-né - amire nem kicsit voltam berágva főleg, hogy éppen ETZ-telókat idomítottam az eközben épülő motoromba. Persze ebből is közfelháborodás lett, mekkora szar alak vagyok én, hogy így becsmérlem a dárga Zét, mikor az olyan vagány motor. Sajnos nem ez volt az egyetlen hibája. Egy világ dőlt össze bennem, amikor először kipróbáltam. Azt hittem ugyanaz az élmény lesz, mint amikor korábban egyre nagyobb motorokra ültem. Hát nagyon nem az lett. Aztán ugyanez megismétlődött a ZX-9R-rel is és az YZ-450F-el is (ott is azt reméltem, hogy a CR250R után majd lesz valami, nem lett). A gixxer lett az első motorom, ami valamelyest ki tudta köszörülni a csorbát és helyre tudta állítani a rendet a világban. Persze most már -2/+3-nál járunk és sokadik tuning verziónál, de erről legalább úgy szállok le, hogy jól van, mentem egyet ma is. Elképzelni nem tudom, hogy a többi ember mit élvez a sok vakarékon, amiknél a gázparancs kb. annyit ér, hogy mélyebb lesz a hangja és a f...sz lekonyul mire valami történik egyáltalán. És az is a nagy semmi. Jó esetben van egy kis hátra terhelődés, aztán kifújt a móka. A Z750 a veszedelmes élménymotor 1-esben se tudott egykerekezni erőből. Akkor mi az élmény? Falnak támasztva lehet füstölni a BT-14-et? Az jó, mert azt 11 évesen is meg tudtam csinálni csúzliemzével...
Egyszer ment előttem egy régebbi Z750. Nem tudom elképzelni hogy lehet azt a motort vezetni. Mint egy szar Mz úgy inogott. Rossz volt nézni. Meg is előztem gyors a gyereket.
Most komolyan le kell fényképeznem az öhlins kormánygátlómat a motoron?!
Nem használhatatlan a motor a gyári rugóstagokkal, csak 80%-os. Ez nekem nem jó, mert mentem már jobb motorral. Meg fogom csinálni a saját ízlésemnek megfelelően, remélem télen lejjebb mennek az alkatrész árak, mert most horror. Attól hogy felteszek egy kormánytelót nem fogja ütni a csuklómat a motor eleje?!
Cápának mindegy a futómű mert a legendásan szar z750-nel is fénysebességgel ment.
Betávtartóztam én is gyári méretűre a K5 gátlót, de a himbarendszer miatt teljesen máshogy működött a lengéscsillapító.
Sokat próbáltam állítgatni, de nem lett jó sehogy. Viszont, használat függő is a dolog, h ki milyen tempóval közlekedik.
Igen, berakható. Viszont...mérvadó a 7,5mm. Annyival lejjebb fog kerülni a hátulja a motornak, evvel meg fog változni a villaszög.
Amikor én is evvel játszottam, akkor betávtartóztam a felső felfogatási pontnál. Elvileg még meg is van a távtartóm(8mm) hozzá(mert visszaraktam a gyárit).
Nem, de még mindig nekem van papírom róla.
Tegnap megkérdeztem egy VERSENYSZERELŐ(Rosivall Ágoston motorját is Ő szerelte!!!) barátomat erről a kérdésről, és elmondta, h a hátsó gátlón furattávolságnak nevezzük ezt. Szabad magasságot a motorkerékpár hasmagasságaként nevezik. Elmondta, h még a rugónak van szabad magassága!
Hogyha nem lennél ilyen fafej, szívesen leülnék beszélgetni veled a dolgokról.
Erre van a szervizkönyv, h megnézzük és utána járjunk. Az, h te lusta vagy rá, az nem az én bajom.
Látod, ez tény is! K6-ig ismerem őket, ezek után már nem szereltem a többit. Nem nagyon van az itteni társaságnak K6 fölötti GSXR-jük...
Télen nekem is fel kell újítani az elejét, de minimum olajcsere érik már.
Hmmm. Valahogy úgy rémlett hogy ilyen finomságokkal mint futóműállítás nem foglalkozol :):)
Az emberek többsége a futóművet se tudja beállítani. Tőlem is kérdezgetni szokták, hogy tudok 180-al átlőni a foltozott kanyarokon. Hát úgy, hogy az enyém jól van beállítva. A rugóstag csere természetesen lutri. Vagy bejön vagy nem, vagy tudom alkalmazni, vagy nem, majd kiderül. Érdekel, hogy milyen lesz. Ha eleve elutasítanám azt, hogy tudok javítani rajta, akkor ilyen alapon az első villa cseréjére is eleve nemet kellett volna mondanom - és akkor járhatnék a 70ezret futott, szétkopott szarral ami el van tekeredve és van rajta két lépcsősre kopott féknyereg. Nos ebből nem volt nehéz jobbat kihozni. És a hátsó traktussal sincs másképp. Ami benne van rugóstag az már nem mai gyerek.
A GSXR-el két fél pályanap után (kurv@ eső) egy 10-essel beljebb vagyok már.
Persze, most, hogy már összeszoktunk teljesen más minden a pályán!, de szerintem a Kawaval még mindig hamarabb felérnék a Großglocknerre mint a K4-el... :-)
Valahol a Z750 fórumban írtam, hogy az ETZ futóműve jobb, mint a Z750-né - amire nem kicsit voltam berágva főleg, hogy éppen ETZ-telókat idomítottam az eközben épülő motoromba. Persze ebből is közfelháborodás lett, mekkora szar alak vagyok én, hogy így becsmérlem a dárga Zét, mikor az olyan vagány motor. Sajnos nem ez volt az egyetlen hibája. Egy világ dőlt össze bennem, amikor először kipróbáltam. Azt hittem ugyanaz az élmény lesz, mint amikor korábban egyre nagyobb motorokra ültem. Hát nagyon nem az lett. Aztán ugyanez megismétlődött a ZX-9R-rel is és az YZ-450F-el is (ott is azt reméltem, hogy a CR250R után majd lesz valami, nem lett). A gixxer lett az első motorom, ami valamelyest ki tudta köszörülni a csorbát és helyre tudta állítani a rendet a világban. Persze most már -2/+3-nál járunk és sokadik tuning verziónál, de erről legalább úgy szállok le, hogy jól van, mentem egyet ma is. Elképzelni nem tudom, hogy a többi ember mit élvez a sok vakarékon, amiknél a gázparancs kb. annyit ér, hogy mélyebb lesz a hangja és a f...sz lekonyul mire valami történik egyáltalán. És az is a nagy semmi. Jó esetben van egy kis hátra terhelődés, aztán kifújt a móka. A Z750 a veszedelmes élménymotor 1-esben se tudott egykerekezni erőből. Akkor mi az élmény? Falnak támasztva lehet füstölni a BT-14-et? Az jó, mert azt 11 évesen is meg tudtam csinálni csúzliemzével...
Bocsánat, kijött. Ugye, Tasi?
Nem használhatatlan a motor a gyári rugóstagokkal, csak 80%-os. Ez nekem nem jó, mert mentem már jobb motorral. Meg fogom csinálni a saját ízlésemnek megfelelően, remélem télen lejjebb mennek az alkatrész árak, mert most horror. Attól hogy felteszek egy kormánytelót nem fogja ütni a csuklómat a motor eleje?!
Cápának mindegy a futómű mert a legendásan szar z750-nel is fénysebességgel ment.
Sokat próbáltam állítgatni, de nem lett jó sehogy. Viszont, használat függő is a dolog, h ki milyen tempóval közlekedik.
Igen, berakható. Viszont...mérvadó a 7,5mm. Annyival lejjebb fog kerülni a hátulja a motornak, evvel meg fog változni a villaszög.
Amikor én is evvel játszottam, akkor betávtartóztam a felső felfogatási pontnál. Elvileg még meg is van a távtartóm(8mm) hozzá(mert visszaraktam a gyárit).
Na ezért ezek a legjobb motorok!
A Jana nem annyira telóspeces, inkább a Bájót hívja...
Tegnap megkérdeztem egy VERSENYSZERELŐ(Rosivall Ágoston motorját is Ő szerelte!!!) barátomat erről a kérdésről, és elmondta, h a hátsó gátlón furattávolságnak nevezzük ezt. Szabad magasságot a motorkerékpár hasmagasságaként nevezik. Elmondta, h még a rugónak van szabad magassága!
Hogyha nem lennél ilyen fafej, szívesen leülnék beszélgetni veled a dolgokról.
Erre van a szervizkönyv, h megnézzük és utána járjunk. Az, h te lusta vagy rá, az nem az én bajom.
Látod, ez tény is! K6-ig ismerem őket, ezek után már nem szereltem a többit. Nem nagyon van az itteni társaságnak K6 fölötti GSXR-jük...
AKKOR MIT POFÁZOL KIS GYÖKÉR?
Hmmm. Valahogy úgy rémlett hogy ilyen finomságokkal mint futóműállítás nem foglalkozol :):)