Sajna tényleg egy fos a szervezése a Hring-nek.
Első pályanapnak inkább a Pring-et ajánlottam volna. Amikor elsőnek ott voltam meglepődtem, h ilyen is van?
Mondjuk az idő alapján motorozást ott is bevezethetnék...
Ez értelmezés kérdése. Én is a Te igazad felé hajlok inkább, idealizált pályavonal csak egy van amivel a leggyorsabb kör az adott körülmények között (elméletileg) megfutható és ennél jobb köridő (az adott körülmények között) nem létezik. Azonban az adott körülményekbe annyira sok mindent kellene rögzíteni, hogy azt megszámlálni sem lehet. Egyrészről a fizikai körülmények: adott időpillanatban, adott légmozgás, adott hőmérséklet (ha már szőrözünk, akkor ezek legyenek mind a körön belül is, négyzetméterről négyzetméterre rögzítve). Stb. Ilyen a gyakorlatban nincs és nyilván való módon a valódi fizikai határokat a versenyzők csak közelítik, de el soha nem érik azokat (kivétel persze Casey Stoner ).
Abban viszont GTO-nak adok igazat, hogy ha veszünk egy nagyon-nagyon jó köridőt, ami még természetesen kívül az idealizált elméleti köridőn, akkor a gyakorlatban az többféle motorral többféle nyomvonalon, vagy akár ugyanazzal a motorral is többféle nyomvonalon elérhető.
Szóval szerintem abban kell megegyezni, hogy gyakorlati vagy tisztán elméleti szinten gondolkodtok. Az "ideális" szó jelentéstartalma szerint az utóbbira vonatkozik. Amilyen a gyakorlatban ugye nincs....
sziasztok
leírnám én is első hringes "élményemet", mert inkább volt csalódás, mint élmény, és ahogy látom mások is hasonló véleményen vannak. asszonytól kaptam kezdő(!) kupont szülinapra, hogy próbáljam ki milyen pályán menni. mivel tartottam a forrófejűségemtől, ezért előtte voltam már kakucson és kecskeméten is, kezdő pályázóhoz képest jól ment.
de ez a fokú szervezetlenség, ami tegnap fogadott.. egyszerűen lelombozó. nem voltam még a hringen, fogalmam sem volt hova kell menni, nulla jelzés, hogy itt vagy ott kell regisztrálni, de ez még a kisebb gond. 4 körül volt egy esés, amit már más is írt, az lefoglalta a mentőket, DE fél ötkor mégis felengedték a csoportot, majd EGY kör után ki is intettek mindenkit, és fél órát vártunk. hogy ennek így mi értelme volt, szerintem senki sem tudná megmagyarázni.. mindenesetre nem volt a legjobb ott aszalódni a box utca végében.
amikor végre újra mehettünk, első 2-3 ismerkedős körben már volt olyan, aki kanyarban, két egymástól talán 5 méterre lévő motor között(!) vágott keresztbe. nekem senki se magyarázza be, hogy slick gumival, full pályára átalakított motorral kezdő csapatban az ilyennek a helye. nem vagyok benne biztos, hogy ő, de valamelyik hasonló agyatlanul közlekedő ki is ütötte a motort valaki alól.
nem vagyok versenyző, de nem kell oldalkerék se, tudok lapon fordulni, de a kezdő körben igenis elvárnám, hogy csak a tudásilag és képességileg odaillő motorosokat engedjenek fel. én nem akarok másokat veszélyeztetni, mert egyben szeretnék távozni, de engem se veszélyeztessen senki azért, mert nem jó csoportban indul.
Sziasztok, elore elnezest ha valakit untatna a mondandom de sokan nem vagytok tisztaba a palyamotorozassal. Volt lehetosegem iden otthon motorozni es ki tudtam probalni a Hungaroringet magyar szervezes es Pannoniaring / Slovakiring Fiala szervezes. Hatalmas kulombbseg van a ketto kozott . Mondhatjatok ,h az ar! ami mas de ott a penzedert megkapod amiert mentel, szerintem nagyon jol meg van szervezve.
Es akkor jon ,h itt a Mondello parkban €180/nap mit kapsz, itt sokan biztos mar a fejet vettetek volna a szervezonek ,mert itt is ugrik a nap ha sok a baleset DE itt van rider briefing minden reggel ,van koztunk marshall aki motorozik is ki intenek ha hulye vagy ! Ketszer szolnak utanna nem kell gondolkodni a kovetkezo napon ,mert nem lesz .Ki vagy tiltva! Sot meg azon a napon el kell hagyni a palyat.
Es ,h miert jo ez ???? Azert mert ez nem verseny!!!!!!!! Mindenkit haza varnak !!! Mindegy ,h hol vagy utca vagy versenypalya .
Ha vki nem erti meg akkor ott az utca aztan lehet ott menni csak ott nincs mento azonnal ha baj van stb stb. Es ,h itt mit mondanak ,h meg legyen az etap amiert fizettel, mindenki maradjon a motoron ! Egyszeru !
Szoval szerintem sracok otthon kellene beszelni a szervezovel ,h legyen koztetek olyan aki figyelheti a tobbieket sot ki is intheti es akkor meg lehet beszelni a boxban ,h mi volt a gond .
Pl. itt a kezdoket jo par koron keresztul csak " felvezetik" nem elozhetnek figyelik a palyat ,fekezesi pontot stb es ez segitseg nekik ,h ne keringjenek mint a golyafos a levegoben.
Ami meg nagyon jo volt szerintem a Fiala napon ,h volt gepatvetel , a srac szolt ha vmi nem volt rendbe es addig nem kaptal matricat es ez NEM VELED VOLT KIBASZAS HANEM ERTED ES A TOBBI MOTOROS ERDEKEBEN VOLT!!
Nem eleg ala irni a nyilatkozatot ,h bla bla , legyen is ugy hogy tenyleg be van tartva!
Az ,h a hatsonak KELL figyelni ,nem ertem mit nem lehet ezen elfogadni. Mesz utan es ha gyorsabb vagy tole akkor meg elozod ennyi.
Ha jobban osszetartanatok akkor lehetne elorebb jutni ,beszelni a szervezovel ,kotelezo tranyo , jobb idobeosztas stb stb.
Es ha ez mind nem eleg valakiknek akkor bereljetek ki a palyat paran aztan nem lesz kocsog ,lassu ,bena ,feltarto motoros csak ti .
Szerintem ez az idealizált tökéletes ív nem csak papíron létezik, ugyanúgy ahogy a tökéletes tartás sem (ill a kezelőszervek használatát is lehet -és kell- idealizálni, egy pár pro-nál lehet is látni (pl Pourcel, Stoner), de a legtöbbnél nem, és persze van akinél látni és nem a leggyorsabb de nyilván ez csak egy része a "tökéletes" csomagnak) Ezt a a három dolgot különválasztanám a motor idealizásánál (ami az érme másik fele) mivel ez utóbbira nem nagyon van ráhatásom, de ezesetben nem is számít. Csak az számít hogy azonos motoron az ideális és az attól eltérő stílus köridőben mekkora különbséget jelent. Ideálisból/tökéletesből csak egy lehet. Ha már több iven ugyanazt a köridőt produkálom, akkor annál biztosan van gyorsabb. De ez az idealizált dolog legfeljebb az én bajom vagy tévképzetem nem nagyon számít, majd elmúlik ez is
Nem tudom hol tarotok, mert erre egyből olvasás után reagálok
A fenéket van csak 1.
Matematikailag és egy táblán lehet, hogy így van, de az élet ez azon területe, ahol a papíron meghúzott idealizált ív nem minden esetben adja a legnagyobb sebességet...
Ha ennek igaznak kéne lenni, akkor ezt az elvet követve... Az erőforrásnak is csak egy ideális attetelezese van, a guminak is csak egy ideális nyomása, a futóműnek is csak egy stb.
Oszt mégis változtatják össze vissza.
Egy kanyarnál is van egy ideális / megrajzolt / ív, meg van ott 3-4-5 ugyanolyan gyors, vagy extrém esetben gyorsabb ív is. Hogy ezt ki milyen stílussal, technikával találja meg az egy egyéni kérdés
Sehánynak, azt nem igazi csúszás okozza (legalábbis az én fogalmaim szerint). A nagy vonóerő nagy nyomóerőt is képez, a gumi melegszik, puhul és az aszfaltmorzsák apró gumi taknyokat kaparásznak le róla, ami lent marad, ettől lesz fekete. Ez normális motorok esetében, mint pl. amilyen a gixer is folyamatosan történik, amíg az ember húzza a gázt.
Persze, ha mélyen döntött motorral csinálod és netán két csík van, akkor az már bizony készenléti szint és nem szóltam. Ez esetben hülye állat vagy!
Igy voltam ezzel én is amikor felrúgtam szegény srácot, mint tyúk a lószart. Sajnáltam, mert kárt okoztam neki és tönkre tettem a napját. Én hibáztam, vezekelnem kellett. De közben meg tudtam volna ölni, amiért elém fordult.
Annál néha több is akad!
Amúgy a slip fogalmába a gumi szerkezetéből adódó kuszást is bele értik vagy nem? Mert ha igen, akkor az ideális slip gumi szerkezet függő is.
Dehát ez meg is szokott történni nem? Amúgy nem félnék attól hogy mindenki azon megy, szimplán azért mert nem mindenki tudja, a többi tényezőről nem is beszélve..
Nem értem, mert ha mindenben kenterbe vered őket (csak ivválasztásban nem?), akkor a prók szerint miért a nem ideálisan választott ívek miatt verted őket?
Nekem már van pálya idomom... Meg pálya ruhám is...
Én is ha megyek Pring-re ott fogok indulni. Ott van kitől tanulni, meg inkább engem kerülgessenek...
Első pályanapnak inkább a Pring-et ajánlottam volna. Amikor elsőnek ott voltam meglepődtem, h ilyen is van?
Mondjuk az idő alapján motorozást ott is bevezethetnék...
Abban viszont GTO-nak adok igazat, hogy ha veszünk egy nagyon-nagyon jó köridőt, ami még természetesen kívül az idealizált elméleti köridőn, akkor a gyakorlatban az többféle motorral többféle nyomvonalon, vagy akár ugyanazzal a motorral is többféle nyomvonalon elérhető.
Szóval szerintem abban kell megegyezni, hogy gyakorlati vagy tisztán elméleti szinten gondolkodtok. Az "ideális" szó jelentéstartalma szerint az utóbbira vonatkozik. Amilyen a gyakorlatban ugye nincs....
...kivétel Casey Stoner.
leírnám én is első hringes "élményemet", mert inkább volt csalódás, mint élmény, és ahogy látom mások is hasonló véleményen vannak. asszonytól kaptam kezdő(!) kupont szülinapra, hogy próbáljam ki milyen pályán menni. mivel tartottam a forrófejűségemtől, ezért előtte voltam már kakucson és kecskeméten is, kezdő pályázóhoz képest jól ment.
de ez a fokú szervezetlenség, ami tegnap fogadott.. egyszerűen lelombozó. nem voltam még a hringen, fogalmam sem volt hova kell menni, nulla jelzés, hogy itt vagy ott kell regisztrálni, de ez még a kisebb gond. 4 körül volt egy esés, amit már más is írt, az lefoglalta a mentőket, DE fél ötkor mégis felengedték a csoportot, majd EGY kör után ki is intettek mindenkit, és fél órát vártunk. hogy ennek így mi értelme volt, szerintem senki sem tudná megmagyarázni.. mindenesetre nem volt a legjobb ott aszalódni a box utca végében.
amikor végre újra mehettünk, első 2-3 ismerkedős körben már volt olyan, aki kanyarban, két egymástól talán 5 méterre lévő motor között(!) vágott keresztbe. nekem senki se magyarázza be, hogy slick gumival, full pályára átalakított motorral kezdő csapatban az ilyennek a helye. nem vagyok benne biztos, hogy ő, de valamelyik hasonló agyatlanul közlekedő ki is ütötte a motort valaki alól.
nem vagyok versenyző, de nem kell oldalkerék se, tudok lapon fordulni, de a kezdő körben igenis elvárnám, hogy csak a tudásilag és képességileg odaillő motorosokat engedjenek fel. én nem akarok másokat veszélyeztetni, mert egyben szeretnék távozni, de engem se veszélyeztessen senki azért, mert nem jó csoportban indul.
Es akkor jon ,h itt a Mondello parkban €180/nap mit kapsz, itt sokan biztos mar a fejet vettetek volna a szervezonek ,mert itt is ugrik a nap ha sok a baleset DE itt van rider briefing minden reggel ,van koztunk marshall aki motorozik is ki intenek ha hulye vagy ! Ketszer szolnak utanna nem kell gondolkodni a kovetkezo napon ,mert nem lesz .Ki vagy tiltva! Sot meg azon a napon el kell hagyni a palyat.
Es ,h miert jo ez ???? Azert mert ez nem verseny!!!!!!!! Mindenkit haza varnak !!! Mindegy ,h hol vagy utca vagy versenypalya .
Ha vki nem erti meg akkor ott az utca aztan lehet ott menni csak ott nincs mento azonnal ha baj van stb stb. Es ,h itt mit mondanak ,h meg legyen az etap amiert fizettel, mindenki maradjon a motoron ! Egyszeru !
Szoval szerintem sracok otthon kellene beszelni a szervezovel ,h legyen koztetek olyan aki figyelheti a tobbieket sot ki is intheti es akkor meg lehet beszelni a boxban ,h mi volt a gond .
Pl. itt a kezdoket jo par koron keresztul csak " felvezetik" nem elozhetnek figyelik a palyat ,fekezesi pontot stb es ez segitseg nekik ,h ne keringjenek mint a golyafos a levegoben.
Ami meg nagyon jo volt szerintem a Fiala napon ,h volt gepatvetel , a srac szolt ha vmi nem volt rendbe es addig nem kaptal matricat es ez NEM VELED VOLT KIBASZAS HANEM ERTED ES A TOBBI MOTOROS ERDEKEBEN VOLT!!
Nem eleg ala irni a nyilatkozatot ,h bla bla , legyen is ugy hogy tenyleg be van tartva!
Az ,h a hatsonak KELL figyelni ,nem ertem mit nem lehet ezen elfogadni. Mesz utan es ha gyorsabb vagy tole akkor meg elozod ennyi.
Ha jobban osszetartanatok akkor lehetne elorebb jutni ,beszelni a szervezovel ,kotelezo tranyo , jobb idobeosztas stb stb.
Es ha ez mind nem eleg valakiknek akkor bereljetek ki a palyat paran aztan nem lesz kocsog ,lassu ,bena ,feltarto motoros csak ti .
Nem tudom hol tarotok, mert erre egyből olvasás után reagálok
A fenéket van csak 1.
Matematikailag és egy táblán lehet, hogy így van, de az élet ez azon területe, ahol a papíron meghúzott idealizált ív nem minden esetben adja a legnagyobb sebességet...
Ha ennek igaznak kéne lenni, akkor ezt az elvet követve... Az erőforrásnak is csak egy ideális attetelezese van, a guminak is csak egy ideális nyomása, a futóműnek is csak egy stb.
Oszt mégis változtatják össze vissza.
Egy kanyarnál is van egy ideális / megrajzolt / ív, meg van ott 3-4-5 ugyanolyan gyors, vagy extrém esetben gyorsabb ív is. Hogy ezt ki milyen stílussal, technikával találja meg az egy egyéni kérdés
Persze, ha mélyen döntött motorral csinálod és netán két csík van, akkor az már bizony készenléti szint és nem szóltam. Ez esetben hülye állat vagy!
Amúgy a slip fogalmába a gumi szerkezetéből adódó kuszást is bele értik vagy nem? Mert ha igen, akkor az ideális slip gumi szerkezet függő is.