Ez kizárólag attól függ, hogy az adott motoron a váltófokozat milyen változásokkal van kapcsolatban. A TRE modul csak ezeket és pontosan ezeket befolyásolja, mégpedig pontosan olyan módon, ahogy az az ECU-ból következik. Nem véletlen, hogy a TRE moduloknál ősidők óta le van írva, hogy melyik típushoz jó (több típushoz jó ugyanaz, mert több különböző motorban van ugyanolyan váltókapcsoló) és részletesen le van írva, hogy mit okoz. Minden motornál mást okoz, mert minden motor ECU-ja más. De az az alapállítás hogy - és akkor pontosítok - sok esetben gyakorlatilag egyetlen ellenállás is elegendő eddig nem dőlt meg, legfeljebb az igaz, hogy vannak olyan típusok, ahol ez nem elég. (Konkrétan a K1-ben elég, ez holtbiztos, mert csináltunk saját TRE-t és fokozatkijelzőt. Nem piacképes, nem univerzális, de az én motoromban működött, mert azt az ellenállásrlétrát használja, ami abban a motorban van.)
Abban, hogy nem látunk bele és nem tudjuk az egész leckét abban igazad van, én nem is állítottam ilyet. Én csak annyit állítok, hogy ha egy bármilyen térkép a váltófokozatot figyelembe veszi, akkor azt "hamis" váltófokozat értékkel átverni is lehet. És mivel a váltókapcsoló egy ellenállás létra, ezért ehhez egy ellenállás is elegendő. Eddig holtbiztos, hogy így van és ez az ECU lelkivilágának ismerete nélkül is így van. Aztán, hogy melyik motorban mit okoz, azon már lehet vitatkozni és csak a térképek ismeretében lehet, ez is igaz.
Én viszont nem TL 1000 - ről beszéltem, és az egész a TRE-től indult, amikor is jött az okosság, hogy "elég egy ellenállás"
Én viszont azt fejtegettem, hogy k....ára nem látunk bele hogy is működik az ecu, és hány meg hány (részletes) térkép lehet! benne, mindenféle hőmérséklet és légnyomás meg ki tudja még milyen variációkra.
És hogy hiába hisszük hogy átverjük egy "ellenállással" akkor sem sikerül teljesen...
OFF
map és hőmérő az általános kocsiknál maf+map szenzor. Kár nekik bármit is írni, sose szedtek még szét motort és tre dobozt se. Még a gyertya csere is feladja nekik.
Ez nem "régi" motor, 2008-as. A TL1000, amiről TLjano3 beszél, 1998-ban is volt. Akkoriban még csak 16 bites volt a címbusz, ez már 32-es (64kB vs. 4GB). Úgy rémlik, hogy ott kevesebb regiszter van - pontosabban van olyan térkép, amiben kevesebb van. (Itt arra gondolok, hogy több térkép van egy ECU-ban - mint látjuk is a képeiden - vannak bázis és kompenzációs térképek is. És nem feltétlen igaz az, hogy TRE vagy akár más szempontból a bázistérkép a releváns.)
Persze ettől még lehet, hogy tévedek, ezért írtam, hogy én csak valószínűsítem a dolgokat. Nem tudom fejből a gixxer ECU-t. De igazából ez lényegtelen, mert az viszont alátámasztódni látszik a képeid alapján is, hogy az üzemanyagtérképben a váltó sebességi fokozata nem koordináta. Tehát TLJano3 eredeti kérdésére, hogy mért lenne jó az üzemanyag ha TRE modullal becsapjuk az ECU-t egyelőre áll az a válaszom, hogy azért, mert az üzemanyag eleve nem függ a beváltott sebességfokozattól, tehát mindegy, hogy hova gangolsz.
A torlónyomást a légtömegmérő (vagy valamilyen ezzel ekvivalens szenzor, vagy szenzorok - még mielőtt valaki beleköt abba, hogy esetleg nincs légtömegmárő *) adatai alapján veszi figyelembe a számítógép, nem játszik szerepet az, hogy hanyasban van a váltó. Emiatt nyugodtan lehet fix 4. vagy 5. fokozatot adni neki, mert ezzel semmilyen kedvezőtlen mellékhatás nem alakul ki, legalábbis addig nem, amíg a váltó fokozat nem vesz részt a torlónyomással összefüggő szabályzásban. Márpedig úgy fest nem vesz részt. Értelme sem lenne szerintem.
Egyébként érdekelne ez a program. Asszem bigoneoszinak meg is van, majd rákérdezek.
* Pl. egy légtömegmérő szenzor eredménye helyettesíthető egy (menési) sebesség és egy léghőmérséklet szenzor adattal.
Nem értelek. Te a gyújtás térképet mutatod, amiben még a hengerek pozíciója szerint is van nagyon finom hőkompenzációs kvantálás. Én pedig az injektortérképre írtam, hogy kicsi a felbontása. Aztán azt is írtam, hogy a régmúltról beszélek, és azóta jelentős változásokon is keresztül mehettek az ECU-k. (A vitázó felek motorjai 10+ évesek.)
"néhány parcella" : https://docs.google.com/file/d...
ebben írják: "Bármilyen generációs TRE vannak természetesen pozitív előnyök azonban vannak negatív előnyök
amelyeket nem beszélt olyan gyakran. Az egyik hátránya, hiányzik a Ram Air kompenzáció
így a kerékpár fut gazdagabb 1. - 4. és karcsúbb a 6. fokozat."
Nem vitázni akarok!, de nagyon nem "látunk bele" hogy elektronika szinten mi lehet benne. (zárt ecu)
Triumph-nál a tune ecu programmal jól el játszottam, nyitott az ecu (az újabban már nem) de ott lehetett hozzá venni usb kábelt, volt program, de ennél?...
Nem tudom Magyarországon bele mászott már vki?
Én sem érzetem belőle soha semmit. Korábban beszéltük is. De már nem tudom eldönteni, hogy azért mert a 100LE-nél is hanyatt ver a motor 1-esben, vagy azért mert már valami más mókolás is volt a géppel. Amikor én vettem, akkor a G-Pack dobozka már rajta volt és az EXCVA is ki volt kötve. Ennek örömére én még vagy 40 dolgot lekötöttem róla.
A tl manualjaban annyit irtak, hogy magas fordulaton, magas sebességi fokozatban ad több benzint. De elég szűkszavűak, illetve létezett két és három kábeles jeladó. Háromkábelesnél volt talán nagyobb Környezetvédelmi tiltás.
Igen a Suzuki ecu nagyon buta. Yoshi-boxxal viszonylag szűk az állitási lehetőség. Három gázállás és talán a-b térkép. Egyik kis fordulat-alapjárat.
Nade ez a tre kiiktatása nálam semmi se volt. Ma inkább raktam előre még kisebb lánckereket. Az jobb tuning :)
TRE = Timimng Retard Eliminator
A nevében burkoltan benne van hogy mi ez. És szerintem azért ez a neve, mert akkor, amikor ezt a módszert kitalálták akkor még nem voltak a motorok térképei nagyon sok dimenziósok és nem voltak túl aprólékosak sem. Konkrétan a Suzukiról úgy tudom, hogy csak néhány parcellára osztja a mind a fordulatszám, mind a gázállás dimenziót és ez alapján szabályozza az injektorok alapértékét. Amit aztán a légtömeg mérő szenzor értéke alapján még felszoroz. A váltófokozat értékét kizárólag az előgyújtás értékének kialakításához vette figyelembe a rendszer és ezzel volt megoldva a környezetvédelmi tiltás illetve a végsebesség limit (meg szerintem maga fordulat limit is). Ennyire egyszerű.
Egyébként a Te logikát szerint nem is lenne jó, mert 6. fokozatban mehetek 60-nnal is, meg 260-nnal is, és ott bizony nem ugyanaz a torlónyomás. Kár lenne tehát ez váltófokozat alapján kialakítani, erre ott a szenzor a légszűrő dobozban. Ez kompenzál. Lehet, hogy nem így van, de nekem csak így logikus.
--o--
A kiiktató pedig általában igenis egy ellenállás és egy valamilyen billenőáramkör (akár egyetlen tranzisztorral). A hatása pedig nem attól függ mi van a dobozkában, hanem attól, hogy mi van a motor computerében. A doboz nem okos, semmilyen motorvezérléssel kapcsolatos tudomány nincs benne. Csak közvetett összefüggések miatt ér el hatást.
K1-K4-ig ha a végseb tiltást is akarjuk akkor igen, viszont:
"Próbáljunk ki a különböző beállításokat, nézzük meg milyen hatással vannak a jármű működésére. Például a 6-os mód használatával GSXR1000 K7+ típusú motorkerékpáron jobb összteljesítményt kapunk, de a végsebesség tíltás ebben az esetben nem semlegesíti."
A ram air miatt magasabb fokozatban több naftát kap a gép. Én ott akadtam fenn, hogyha egy sima ellenállással átverném az ECU-t, és mondjuk 6.-nak megfelelő értéket tennék be, akkor 1-2-3-ban nem lenne túl dús a keverék?
Najó, egyszer kiviteleztem a dolgot. A fogyasztásom nőtt, más nem igen. Bár lehet csak akkor ott jobban téptem neki.
Régi gépekben tényleg elég volt egy ellenállás mert nem volt gyári fokozatkijelző, de ez azért már többet tud : "X-TRE nem iktatja ki a gyárilag műszerfalba épített fokozatkijelzőt. Üres fokozatban a sima alapjárati működés érdekében az X-TRE egység automatikusan kikapcsolja a beprogramozott térképet."
Engem az érdekel, hogy hogy nem rakja oda így sem az összes kakaót, hogy nem engedi magát teljesen átverni...
Ezek szerint nem csak a fokozatjelzőt figyeli, vagy mégis csak tudja hanyasban van...
Ecu flash oldalon olvastam, hogy ezek a TRE-k sem tökéletesek mert a ram air nyomással nem számolnak... De az nekem már nagyon "mélyvíz" , bár ott rengeteg dolgot lehetne állítgatni...
Abban, hogy nem látunk bele és nem tudjuk az egész leckét abban igazad van, én nem is állítottam ilyet. Én csak annyit állítok, hogy ha egy bármilyen térkép a váltófokozatot figyelembe veszi, akkor azt "hamis" váltófokozat értékkel átverni is lehet. És mivel a váltókapcsoló egy ellenállás létra, ezért ehhez egy ellenállás is elegendő. Eddig holtbiztos, hogy így van és ez az ECU lelkivilágának ismerete nélkül is így van. Aztán, hogy melyik motorban mit okoz, azon már lehet vitatkozni és csak a térképek ismeretében lehet, ez is igaz.