Persze persze, csak poénból kérdeztem be a kezdő(lassú)-ideális ív kapcsolatra (haha). A sok stílusból is ideális csak egy van (ideírom hogy sztem nehogy baj legyen), mint az ívből.
Értsd úgy, hogy féktávon, kigyorsitáson, dőlésszögben bármikor simán kenterbevertem, kezdőcsoportos társaimat, ennek ellenére köridőben nem voltam sokkal gyorsabb tőlük, igaz, hogy a pályák nyomvonala is folyamatosan gondot okoz számomra, képzelheted, milyen gyakran pályázok.
Még a 600-na és az 1000-nek sem ugyan az az ideális ív. Sőt egy kanyart még azonos motorral de más stílusban is többféleképpen lehet venni.
Nyilván itt nem arról van szó, hogy valaki jobbra húzódik a sikán előtt. De a visszafordítókban súlyos méterekkel lehet arrébb menni.
Én nem tagadom, hogy viszonylag lassú pályamotoros vagyok (bár az első pályanapom végére sikerül a kezdő csoporton belül a legjobb köridőt mennem) aminek a tőlem sokkal gyorsabb arcok szerint csak 1 oka van, nem tudok ideális iven menni kanyarban , mert kitörölhetetlenül a fejembe rögződött az utcai kanyarvétel, ahol az ideális ivet kicsit másképpen kell értelmezni . Egyébként sem szoktam túlgondolni, kicsit engedek a gumikból és mehet.
Az jobban zavar, amikor a célegyenes közepén a fajankó teljesen indokolatlanul elcsukja a gázt, miközben éppen mögötte vagyok, nyélen. Ha ebből baleset keletkezne, nehezen tudnám magam hibáztatni, hiába ment előttem a tag.
Pannonia ringen 3 van. Kezdő haladó gyors. De ha a kezdő pupon van akkor nehéz haladni.
Ha jol tudom van olyan külföldi szervezés ahol pont ugy csinálják ahogy irtad.
En peldaul azt csinalnam, hogy a palyanap araba belefoglalnam a transzponder arat. Mindenkinek kotelezo lenne hasznalni. Szerintem nem azon az 1500 Ft-on mulik a dolog. Az eredmenyeket eltarolnam egy adatbazisba - mondjuk abba, amibe a regisztraciokat is eltaroljak - es mindenkinek lenne egy adott ideje, ami alapjan automatikusan a megfelelo tempoju csoportba osztana be a rendszer.
Akinek nincs meg mert ideje, az menne a kezdobe... na meg amit Tibi is irt, hogy a 3 csoport sokkal esszerubb, mert nem jon annyira ki a tudasbeli kulonbseg.
Hagyjátok ezt a gyorsaság dolgot. Én is tartok fel másokat. Szorítottam le embert mert éppen akkor ültem fel amikor ő nem számított rá.
Egyszerűen amikor 200 különböző képességű, stílusú ember és 20-féle motor van fent egy nap a pályán akkor óhatatlanul is kialakulnak ezek a helyzetek.
Sőt még a Fiala napon is voltam ilyen helyzetben pedig ott 4 csoport van!
A lassabbakat meg kell előzni és kész. Ott és akkor amikor biztonságos.
" Az egy tök más téma, hogy ezen véleményt én, Sedu, vagy Tibi3T megtartja-e magának. Mi most nem tartottuk meg. És? "
Én meg azt mondom teljesen felesleges a károgás. És?
Egyébként ha a menet kezdete előtt visszaviszed a matricát (még időben persze) akkor is adnak helyette olyat amit később beválthatsz.
Egyébként 3 éve mondjuk, hogy egész nap 3 csoport (lassú, közepes, gyors) kéne 20 perces menetekkel és akkor sokkal jobb lenne a helyzet de szarnak rá. Így gumit cserélni nincs időd két menet között.
Pontosan. Az lehet, hogy ddt500-hoz képest pl. én és valaki más mindketten kezdők vagyunk, de ő egyikünkkel se találkozna, mert a gyors csoportban megy. ddt500 már kivívta magának a tempót, ő már az elittel mehet. Én viszont miközben (nagyjából) ugyanannyira tudom dönteni a motort mint Tiborunk más jellegű hibák és hiányosságok tömkelege miatt lassabb vagyok nála. És ezzel együtt is sokkal gyorsabb annál, akinek az a problémája, hogy úristen ez itt egy kanyar. Őt majd nekem kell kerülgetnem, úgy hogy közben én is az ideális nyomot keresném, azért jöttem fel, azért fizettem. Ha fellököm (volt már ilyen) akkor én vagyok a mumus (a hátul lévőnek kell figyelni), ha kivárok akkor kurvára fölöslegesen jöttem el otthonról. Nem arról van szó, hogy egyet nem tudok kivárni, hanem van olyan, hogy egy nap 50-et kell. És miközben ezt nyomom reggel óta, egyszer csak kiteszik a pirosast és húzzak a picsába, a néhány fitying meg marad a kasszában. Az övékben. Tehát egy jó forgalmas pályanapon kb. úgy néz ki a dolog, hogy jó napot, Cápa vagyok és hajlandó lennék fizetni azért, hogy önök segítsenek kibaszni velem, köszönöm.
Akkor az új dolog lehet. Azt hiszem volt egy komolyabb baleset nemrég, ami után sokat szigorítottak. Egyik hülye kiütött valakit versenyen. Amúgy tényleg nagyon korrektek, de a kezdő csoportot én a helyükben még tovább bontanám, mert ott rutinosabb országúti motorosok, és teljesen fakezűek is felmehetnek. Az pedig csak ilyen problémákat szül. Bár ddt500 szerint a kezdő az kezdő, és mindegyik szar. Szerintem azért vannak különbségek ott is, sőt talán abban a csoportban a legvegyesebb a társaság tudása. Aztán lehet rosszul látok.
Bár erősen gondolkodok egy csoporttal feljebb lépni 15-én. majd meglátjuk. Akkor meg én leszek a fakezű aki feltartja a haladó csoportot
Naugye. Ehhez nincs nekem semmi kedvem.
A pályán másokra tekintettel kell motoroznom (a nagy pályaokosok szerint) holott én pont azért mennék a közútról oda, hogy a tapadáson kívül semmire ne kelljen tekintettel legyek - sőt, ha úri kedvem úgy tartja még arra sem. Mikor még nem volt tapasztalatom, hogy örültem amikor végre kijutottam pályára. Aztán rájöttem, hogy egy tök üres pálya sokkal jobb lenne.
Nekem az elso igazan pozitiv elmenyem a legutobbi phoenix szervezesu hungaroring nap volt.
Elotte csak annyit tapasztaltam, hogy odamentem, megmutattam a telefonomon a regisztraciot, kipengettem a gempat, aztan amikor kellett felmentem a palyara, amikor kellett lementem. Neha volt sarga zaszlo.
A phoenix napon egyreszt volt gep- es sisakatvetel, aminel leellenoriztek a cuccokat - bar ennek az alapossaga is hagyhatna kivannivalot maga utan, de legalabb valami volt. Aztan a kovetkezo pozitiv elmeny az volt, hogy amikor utolertem valakit es az balfaszkodott elottem, akkor a palyabirok igenis belengettek neki a kek zaszlot (nekem is lengettek). Korabbi alkalmakkor nem volt ilyen, maximum sarga zaszlo, hogyha valaki kiment szantani (en is mentem). Szoval szervezo es szervezo kozott is van kulonbseg. Ismeros szeptember elejen invitalt osztrak szervezesu palyanapra. Egy picit dragabb, mint a sima hringes, de az elmondasa alapjan profi a szervezes.
A penzvisszateritesrol meg csak annyit, hogy a tavalyi utolso palyanapot felbeszakitotta az eso ugy, hogy meg lett volna 3 etap hatra a napbol. Kaptam 3 matricat, amit iden fel is tudtam hasznalni, tehat kaptunk valami kompenzaciot. Masnal volt mar ilyen amugy?
Ha nem akarod nem érted. Nem csak arról szólt a beszélgetés milyen szabályoknak kell megfelelnem nekem, vagy a motoromnak. Hanem arról, volt szó, hogy Sedu hozzászólásától függetlenül is megy a rinya évek óta. Hajtsam-e be, vagy ne, ragasszam-e le vagy ne, szabad-e hátra nézni vagy nem, majdkikerül, ne változtass az íven, magyarán szólva a jogi dolgokon kívül még sikerül a társaságnak beböfögni vagy egy tucat etikett baszást, ami monentán engem mind nem érdekel, de ezeknek a visszatetszése után esetleg egy szervező úgy dönt, hogy kiteszi a piros zászlót annak ellenére, hogy esetleg semmi szükség rá. Ha úgy lenne ahogy én mondom, hogy tényleg mindenki saját felelősségére menne ki, de csak az olyan, aki oda is való, akkor probléma ugyanúgy lenne, de csak fele ennyi. És ez egyébként ismét teljesen független attól, hogy én vagy Tibi3T milyen gyorsaságú pályamotoros. Az egy tök más téma, hogy ezen véleményt én, Sedu, vagy Tibi3T megtartja-e magának. Mi most nem tartottuk meg. És?
"Nem akadályozva senkit, betartva a leírt szabályokat nem kacsázok, nem tolok ki senkit az útról,"
1.Ezt te honnan tudod? Gyanítom nincs hátul szemed.
2.Én azért mentem ki először a ringre mert nem rendelkeztem stabil motoros tudással és azt biztonságos körülmények között akartam megszerezni. Billegtem, lassú voltam, elestem.
A kezdők....kezdők ennyi. Billegnek, kacsáznak, letolnak, elesnek. Ezért kell mindig a hátulról érkezőnek figyelnie. Mert ő látja az előtte lévőt és valszeg gyorsabb is ha utolérte.
3. Zavar? Persze, hogy zavar. Valakit meg te zavarsz. Akkor is ha nem billegsz, nem kacsázol.
Ez így szerintem nem igaz. Mert mondjuk én lassú vagyok szar motorral. Felmegyek a köridőben nekem való kezdő csoportba. Nem akadályozva senkit, betartva a leírt szabályokat nem kacsázok, nem tolok ki senkit az útról, ismerem a zászlókat stb.... Szeretném ha a pénzemért jól érezném magam, és fejlődnék.
De az meg a szervezők elég nagy hiányossága, hogy felengedek olyan idiótát aki kitol a rázókőre, kalisztál kiszámíthatatlna íveken, a szabályokkal ellentétben nem rendelkezik stabil motoros tudással. stb. Minden következmény nélkül, mert se leintés, se szankció nincs.
Ahhoz nem kell 2perces időt menni, hogy valakit ez zavarjon.
Nyilván nem rólam van szó. De te azt is írtad, hogy 72 szabály van. A másik szerint meg miért megy fel aki béna/hülye/lassú és miért nem tartja be a szabályokat?
Ugyan azt csináljátok mint a V4Leone esetében. Ugyan azokat a köröket futjátok újra meg újra.
Mindig lesznek bénák, lassúak, idióták, meg akik elesnek. Felesleges ezzel foglalkozni.
Főleg ha lassú vagy, béna és el is esel.
Akinek meg nem inge ne vegye magára.
Köszönöm. Pont ez a bajom: kemény, nem tudom szedték-e szét, most rendeltem 5w olajat bele. Igen 30kg akad köztünk. Semmi bizalmam nincs benne, az első gumit nagyon le kellett engednem (1,7 melegen), hogy működjön, merjek tempót menni, pedig midig 2-2,1 körül szokott jó lenni az eleje nálam.
Maradt még ducatiból (1098) rugóm, megpróbálom azt beletenni az új olajjal.
Nem csak az a bajom hogy kemény, hanem nem progresszív, fékezéskor összeül, kisebb hibákon is pattog, nagyobbakon arrébb teszi a motort.
A hátsó rugóstag nem érdekel, kicsit se zavar hogy húzza maga után a seggét, mint egy bélférges kutya, főleg a mostani 180-as slickkel. Nem kopik szépen a gumi, de még elfogadható.
Tempó: cápa utcán gyors az ismert kanyarokban, én inkább pályán húzom neki.
1. Az, hogy valakinek a viselkedését kritizáltam azzal nem a gyorsaságát kritizáltam.
2. Akinek a gyorsaságát kritizáltam, az nagyon lassan ment. De ott is inkább a gondolkodás módját vettem górcső alá.
3. Az első kettő közül egyik sem jelenti azt, hogy magamat/magunkat nagymenőnek véljük. Hol szerepelt ez?
Ezeket mért keverik össze az emberek mindig? Főleg, ha nincs ilyen leírva?!
Rólad meg nem is volt szó. Te mikor voltál vinkli-boy? Szeintem soha, életed első körében se mentél olyan lassan, mint ahogyan néhány kilátogató.
Nem hiszem, hogy releváns lenne az én tapasztalatom mert van köztük jó néhány kg. Egyébként nekem is szar volt az eleje. 2:05-ig. Ott elkezdett működni. 02-nél lett tökéletes.
Gyári rugó van benne? Szervizelve volt valaha? Mi az a -5mm? Rugóelőfeszítés?
Tegyél bele új (verseny) olajat és aztán tekergesd. De amúgy a Te súlyodhoz is elég kéne, hogy legyen a gyári rugó mert elég kemény elöl hátul. Lehet még sok is.
Elég sokan beszélnek itten hülyeségeket.
Hungaroring és a szabályok? Elméletben persze vannak! Gyakorlatban annyi, hogy legyen bőrruhád, fizess, ne menj szembe a forgalommal.
Honnan előzöl, be van-e hajtva a tükröd, ismered-e a zászlójelzéseket? Senkit nem érdekel.
Sedu törött lábbal te se tologatnád a motorod le a pályáról!
Tegnap sok esés volt. Jó idő volt, tapadt a pálya, sokan próbálgatták a határaikat. Ez egy ilyen sport.
Az meg, hogy a többiek hogy mennek kit érdekel?
Szerintem itt mindenki lassabb nálam még se gyalázom ennyire a többieket mint ti.
Pedig tudnék mesélni az itteni emberkék által okozott óriási csalódásokról.
Aki itt előadja a nagymenőt kint meg szó szerint összecsinálta magát.
Nyilván itt nem arról van szó, hogy valaki jobbra húzódik a sikán előtt. De a visszafordítókban súlyos méterekkel lehet arrébb menni.
Az jobban zavar, amikor a célegyenes közepén a fajankó teljesen indokolatlanul elcsukja a gázt, miközben éppen mögötte vagyok, nyélen. Ha ebből baleset keletkezne, nehezen tudnám magam hibáztatni, hiába ment előttem a tag.
Ha jol tudom van olyan külföldi szervezés ahol pont ugy csinálják ahogy irtad.
Akinek nincs meg mert ideje, az menne a kezdobe... na meg amit Tibi is irt, hogy a 3 csoport sokkal esszerubb, mert nem jon annyira ki a tudasbeli kulonbseg.
Egyszerűen amikor 200 különböző képességű, stílusú ember és 20-féle motor van fent egy nap a pályán akkor óhatatlanul is kialakulnak ezek a helyzetek.
Sőt még a Fiala napon is voltam ilyen helyzetben pedig ott 4 csoport van!
A lassabbakat meg kell előzni és kész. Ott és akkor amikor biztonságos.
" Az egy tök más téma, hogy ezen véleményt én, Sedu, vagy Tibi3T megtartja-e magának. Mi most nem tartottuk meg. És? "
Én meg azt mondom teljesen felesleges a károgás. És?
Egyébként ha a menet kezdete előtt visszaviszed a matricát (még időben persze) akkor is adnak helyette olyat amit később beválthatsz.
Egyébként 3 éve mondjuk, hogy egész nap 3 csoport (lassú, közepes, gyors) kéne 20 perces menetekkel és akkor sokkal jobb lenne a helyzet de szarnak rá. Így gumit cserélni nincs időd két menet között.
Amúgis inkább én bosszantsak mást mint más engem.
Rohonc-Léka este 7-8-ig olyan Jó helyre kell születni
Bár erősen gondolkodok egy csoporttal feljebb lépni 15-én. majd meglátjuk. Akkor meg én leszek a fakezű aki feltartja a haladó csoportot
A pályán másokra tekintettel kell motoroznom (a nagy pályaokosok szerint) holott én pont azért mennék a közútról oda, hogy a tapadáson kívül semmire ne kelljen tekintettel legyek - sőt, ha úri kedvem úgy tartja még arra sem. Mikor még nem volt tapasztalatom, hogy örültem amikor végre kijutottam pályára. Aztán rájöttem, hogy egy tök üres pálya sokkal jobb lenne.
Elotte csak annyit tapasztaltam, hogy odamentem, megmutattam a telefonomon a regisztraciot, kipengettem a gempat, aztan amikor kellett felmentem a palyara, amikor kellett lementem. Neha volt sarga zaszlo.
A phoenix napon egyreszt volt gep- es sisakatvetel, aminel leellenoriztek a cuccokat - bar ennek az alapossaga is hagyhatna kivannivalot maga utan, de legalabb valami volt. Aztan a kovetkezo pozitiv elmeny az volt, hogy amikor utolertem valakit es az balfaszkodott elottem, akkor a palyabirok igenis belengettek neki a kek zaszlot (nekem is lengettek). Korabbi alkalmakkor nem volt ilyen, maximum sarga zaszlo, hogyha valaki kiment szantani (en is mentem). Szoval szervezo es szervezo kozott is van kulonbseg. Ismeros szeptember elejen invitalt osztrak szervezesu palyanapra. Egy picit dragabb, mint a sima hringes, de az elmondasa alapjan profi a szervezes.
A penzvisszateritesrol meg csak annyit, hogy a tavalyi utolso palyanapot felbeszakitotta az eso ugy, hogy meg lett volna 3 etap hatra a napbol. Kaptam 3 matricat, amit iden fel is tudtam hasznalni, tehat kaptunk valami kompenzaciot. Masnal volt mar ilyen amugy?
1.Ezt te honnan tudod? Gyanítom nincs hátul szemed.
2.Én azért mentem ki először a ringre mert nem rendelkeztem stabil motoros tudással és azt biztonságos körülmények között akartam megszerezni. Billegtem, lassú voltam, elestem.
A kezdők....kezdők ennyi. Billegnek, kacsáznak, letolnak, elesnek. Ezért kell mindig a hátulról érkezőnek figyelnie. Mert ő látja az előtte lévőt és valszeg gyorsabb is ha utolérte.
3. Zavar? Persze, hogy zavar. Valakit meg te zavarsz. Akkor is ha nem billegsz, nem kacsázol.
De az meg a szervezők elég nagy hiányossága, hogy felengedek olyan idiótát aki kitol a rázókőre, kalisztál kiszámíthatatlna íveken, a szabályokkal ellentétben nem rendelkezik stabil motoros tudással. stb. Minden következmény nélkül, mert se leintés, se szankció nincs.
Ahhoz nem kell 2perces időt menni, hogy valakit ez zavarjon.
Ugyan azt csináljátok mint a V4Leone esetében. Ugyan azokat a köröket futjátok újra meg újra.
Mindig lesznek bénák, lassúak, idióták, meg akik elesnek. Felesleges ezzel foglalkozni.
Főleg ha lassú vagy, béna és el is esel.
Akinek meg nem inge ne vegye magára.
Maradt még ducatiból (1098) rugóm, megpróbálom azt beletenni az új olajjal.
Nem csak az a bajom hogy kemény, hanem nem progresszív, fékezéskor összeül, kisebb hibákon is pattog, nagyobbakon arrébb teszi a motort.
A hátsó rugóstag nem érdekel, kicsit se zavar hogy húzza maga után a seggét, mint egy bélférges kutya, főleg a mostani 180-as slickkel. Nem kopik szépen a gumi, de még elfogadható.
Tempó: cápa utcán gyors az ismert kanyarokban, én inkább pályán húzom neki.
2. Akinek a gyorsaságát kritizáltam, az nagyon lassan ment. De ott is inkább a gondolkodás módját vettem górcső alá.
3. Az első kettő közül egyik sem jelenti azt, hogy magamat/magunkat nagymenőnek véljük. Hol szerepelt ez?
Ezeket mért keverik össze az emberek mindig? Főleg, ha nincs ilyen leírva?!
Rólad meg nem is volt szó. Te mikor voltál vinkli-boy? Szeintem soha, életed első körében se mentél olyan lassan, mint ahogyan néhány kilátogató.
Gyári rugó van benne? Szervizelve volt valaha? Mi az a -5mm? Rugóelőfeszítés?
Tegyél bele új (verseny) olajat és aztán tekergesd. De amúgy a Te súlyodhoz is elég kéne, hogy legyen a gyári rugó mert elég kemény elöl hátul. Lehet még sok is.
Hungaroring és a szabályok? Elméletben persze vannak! Gyakorlatban annyi, hogy legyen bőrruhád, fizess, ne menj szembe a forgalommal.
Honnan előzöl, be van-e hajtva a tükröd, ismered-e a zászlójelzéseket? Senkit nem érdekel.
Sedu törött lábbal te se tologatnád a motorod le a pályáról!
Tegnap sok esés volt. Jó idő volt, tapadt a pálya, sokan próbálgatták a határaikat. Ez egy ilyen sport.
Az meg, hogy a többiek hogy mennek kit érdekel?
Szerintem itt mindenki lassabb nálam még se gyalázom ennyire a többieket mint ti.
Pedig tudnék mesélni az itteni emberkék által okozott óriási csalódásokról.
Aki itt előadja a nagymenőt kint meg szó szerint összecsinálta magát.