Köszi. Aham, 929 Féket raktam rá mert egy angol teszt azt írta milyen kva jó is lesz az nekem. Új EBC HH betétekkel...
Egy rakás szart sem ért... Azóta már visszakerült a gyári(Brembo betétekkel).
Persze a befektetett szellemi, fizikai, anyagi javak nem minden esetben érik meg ezt a kicsi, de egyes esetekben szükséges többletet...
Kivitelezett és működő 2T Ram Air:
1,kép
4karbi egysorban, kitolva a blokk elejére
2,kép
Belépőnyilasok a 2huto között, airbox raepitve az előre tolt karbikra
'97 NSR 500
130kg 185lo és az a selymes teljesítményleadas...mikor 500fordulat alatt a többszörösére nő a kakao és motorfék nyema
De volt ebből v2 500
Ott a tankban vannak a karbik és az orrán a belépő.
Akit izgat NSR 500 V2...nem offolgatok ennyit
Én így köbcentire nem bontanam le, mert amondo vagyok, hogy amivel jobb töltést lehet elérni, mint amire az erőforrás önerejéből képes, azt "érdemes" megcsinálni.
Persze érdemes mérlegelni a befektetést a hozománnyal, de vannak olyan esetek mikor már a minimális javulás is nagy eredmény.
Ilyen eset az is mikor van egy blokkod és már nem tudsz vele mit csinálni... nyitni sem tudsz már, mert akkor atnevezheted gyűrűkillernek...
Na de lényeg a lényeg:
- Az első rész egy hegyezett 2 ütemű sajátosság, szóval ezt ne taglaljuk. Ram Air nélkül is háklisak.
- Jó gondolatok... de nem pusztán elszegenyedessel kell számolni, hanem a kialakuló nyomaskulonbseggel is. Ezért nem tudnád a leírtak szerint bekarburalni...dusitanad dusitanad, de mikor eléred azt a sebességet és értékelhető nyomás keletkezne, akkor ez a nyomás szépen elkezdene kitolni az uszohazbol a nyálat. / ezt nem szokták figyelembe venni /
- Bravo !
Pontosan...nyomás alá kell helyezd
Ugyanakkora alá és máris kapsz egy önszabályozó rendszert... vagy bevezeted, vagy az egész hobelebancot bepakolod egy "nyomaskamraba" ami maga az airbox...
Nem értik pedig ez a tapasztalat.
Tegnapi kakucs sebesség sorrend: béna túrázók fiatal ezres gépek, zx9, én, idegbeteg gsxr750, tuning robogó, supermotor, mz, kisgyerekek. Első napomon a leggyorsabb ezresként örültem, persze a kis szaros gyerekek megaláztak. Amikor elkaptam a fonalat a leglassabb mz-t fél körön át tudtam követni. Tapasztalat az első fék jó lett (egyszer kellett körönként), első teló egy fos, slick gumi is kéne...
Ram air rendszer 2T-re:
Kis köbcentis (100 köbcentiig), bármilyen 2T motorra nem kell, mert nincs sebesség, igy nyomás sem .
(125-500ccm)
kihegyezett (értsd nem széria, faragott, vagy versenymotorra) nincs értelme, mivel vezérléssel is olvadáshatárra lehet őt vinni. Eleve problémás a klasszikus airboxszal is bekarburálni, ha nincs elég tudás szerencse, az minimum egy ragasztás, lyukasztás, vagy csak simán generál a sok próba miatt.... Ha sikerül bekarbizni, akkor is 5 Celsiusonként játék a súbertűvel, 10 fokonként fúvókázol (A vizest is) .... Ha ezt még megfejeljük torlónyomással, az alap, jó karburálásnál egyenes út lyukasztáshoz, ragsztáshoz.
Ha dúsitunk rajta (torlónyomásra optimalizálunk, akkor 1,2,3 fokozatban nem forog ki, sokall, nem húzza át a fokozatokat, gyanitom, hogy be sem indulna rendesen és itt most nem csak a főfúvókaátmérőről van szó, hanem teljesen más tűprofilt igényelne ez egyes sebességtartományokban(ha nem drag, vagy sebességrekorder, hanem rendes sportmotorról van szó).
Be lehetne próbálkozni turbós karbival (ram air nyomást vezetni az úszóházba), ezt nem próbáltam, mert ilyesmi cucc mind 4T, ezért újra kezdődne az experiment, más tűprofil, vastagság, súberletörés, atomiser, keverőcső, legalább 1újabb motorgenerálnyi pöcsölés, mire összeállna a beállitás.
Nagy köbcentis 800, 1200ccm, nem kihegyezett 2T-nél lenne értelme egyszerű karburátorral (max 80 kW/ liter) ez még nem az "érzékeny minden szarra" literteljesitmény, de akkor már inkább megreszelném azt is.
Ha 2T ram-air, akkor injektor, térképpel, airboxba légtömeg és hőmérő szenzorral, lehetőleg karterba fecskendezve .
Ez nem teljesen igaz! Nagy általánosságban dinamikus IP-t kap bármelyik EFI. Nagyon ritkán ad az ISP static címet. Általában az fizetős dolog. :) Te sem mindig ugyanarról a címről nézed az oldalt. :)
Az jó mert sok mindent megtudhatsz! Én is így vagyok vele. és minél többet megtudok, annál jobban látom hogy még mennyi mindent nem! Más: Akiket letiltottam úgy látszik a rendszer a IP-cím alapján azonosítja , mert ha más néven jelentkezik be akkor sem látom.
Ha már ugyis a torlonyomasnal és az elmeletetessel vagy elfoglalva...
Akkor lesz igazán izgalmas a torlonyomassal való játék / ami nem igazán éri meg a belefeccolt időt / mikor nincs semmi elektronikai segítséged Van pl. egy darab 2t karbid és csókolom... no lehet rá elméletben ram-airrl rendszert fabrikálni Mik a lehetséges buktatók? / ebben a témában már érintettetek ezt-azt / Mivel lehet kiküszöbölni őket? / ki lehet ... ráadásul elég egyszerűen, csak az ember hajlamos elveszni a részletekben /
Offos a téma, így aki beugrik, aki nem, az atugorja.
Alapvetően a téma érdekes és laikusnak javareszt beletörik a bicskája
Ez kizárólag attól függ, hogy az adott motoron a váltófokozat milyen változásokkal van kapcsolatban. A TRE modul csak ezeket és pontosan ezeket befolyásolja, mégpedig pontosan olyan módon, ahogy az az ECU-ból következik. Nem véletlen, hogy a TRE moduloknál ősidők óta le van írva, hogy melyik típushoz jó (több típushoz jó ugyanaz, mert több különböző motorban van ugyanolyan váltókapcsoló) és részletesen le van írva, hogy mit okoz. Minden motornál mást okoz, mert minden motor ECU-ja más. De az az alapállítás hogy - és akkor pontosítok - sok esetben gyakorlatilag egyetlen ellenállás is elegendő eddig nem dőlt meg, legfeljebb az igaz, hogy vannak olyan típusok, ahol ez nem elég. (Konkrétan a K1-ben elég, ez holtbiztos, mert csináltunk saját TRE-t és fokozatkijelzőt. Nem piacképes, nem univerzális, de az én motoromban működött, mert azt az ellenállásrlétrát használja, ami abban a motorban van.)
Abban, hogy nem látunk bele és nem tudjuk az egész leckét abban igazad van, én nem is állítottam ilyet. Én csak annyit állítok, hogy ha egy bármilyen térkép a váltófokozatot figyelembe veszi, akkor azt "hamis" váltófokozat értékkel átverni is lehet. És mivel a váltókapcsoló egy ellenállás létra, ezért ehhez egy ellenállás is elegendő. Eddig holtbiztos, hogy így van és ez az ECU lelkivilágának ismerete nélkül is így van. Aztán, hogy melyik motorban mit okoz, azon már lehet vitatkozni és csak a térképek ismeretében lehet, ez is igaz.
Mosssad nekkki!
Egy rakás szart sem ért... Azóta már visszakerült a gyári(Brembo betétekkel).
Én holnap strandoltatom meg a gépet.
Kivitelezett és működő 2T Ram Air:
1,kép
4karbi egysorban, kitolva a blokk elejére
2,kép
Belépőnyilasok a 2huto között, airbox raepitve az előre tolt karbikra
'97 NSR 500
130kg 185lo és az a selymes teljesítményleadas...mikor 500fordulat alatt a többszörösére nő a kakao és motorfék nyema
De volt ebből v2 500
Ott a tankban vannak a karbik és az orrán a belépő.
Akit izgat NSR 500 V2...nem offolgatok ennyit
Én így köbcentire nem bontanam le, mert amondo vagyok, hogy amivel jobb töltést lehet elérni, mint amire az erőforrás önerejéből képes, azt "érdemes" megcsinálni.
Persze érdemes mérlegelni a befektetést a hozománnyal, de vannak olyan esetek mikor már a minimális javulás is nagy eredmény.
Ilyen eset az is mikor van egy blokkod és már nem tudsz vele mit csinálni... nyitni sem tudsz már, mert akkor atnevezheted gyűrűkillernek...
Na de lényeg a lényeg:
- Az első rész egy hegyezett 2 ütemű sajátosság, szóval ezt ne taglaljuk. Ram Air nélkül is háklisak.
- Jó gondolatok... de nem pusztán elszegenyedessel kell számolni, hanem a kialakuló nyomaskulonbseggel is. Ezért nem tudnád a leírtak szerint bekarburalni...dusitanad dusitanad, de mikor eléred azt a sebességet és értékelhető nyomás keletkezne, akkor ez a nyomás szépen elkezdene kitolni az uszohazbol a nyálat. / ezt nem szokták figyelembe venni /
- Bravo !
Pontosan...nyomás alá kell helyezd
Ugyanakkora alá és máris kapsz egy önszabályozó rendszert... vagy bevezeted, vagy az egész hobelebancot bepakolod egy "nyomaskamraba" ami maga az airbox...
Tegnapi kakucs sebesség sorrend: béna túrázók fiatal ezres gépek, zx9, én, idegbeteg gsxr750, tuning robogó, supermotor, mz, kisgyerekek. Első napomon a leggyorsabb ezresként örültem, persze a kis szaros gyerekek megaláztak. Amikor elkaptam a fonalat a leglassabb mz-t fél körön át tudtam követni. Tapasztalat az első fék jó lett (egyszer kellett körönként), első teló egy fos, slick gumi is kéne...
Kis köbcentis (100 köbcentiig), bármilyen 2T motorra nem kell, mert nincs sebesség, igy nyomás sem .
(125-500ccm)
kihegyezett (értsd nem széria, faragott, vagy versenymotorra) nincs értelme, mivel vezérléssel is olvadáshatárra lehet őt vinni. Eleve problémás a klasszikus airboxszal is bekarburálni, ha nincs elég tudás szerencse, az minimum egy ragasztás, lyukasztás, vagy csak simán generál a sok próba miatt.... Ha sikerül bekarbizni, akkor is 5 Celsiusonként játék a súbertűvel, 10 fokonként fúvókázol (A vizest is) .... Ha ezt még megfejeljük torlónyomással, az alap, jó karburálásnál egyenes út lyukasztáshoz, ragsztáshoz.
Ha dúsitunk rajta (torlónyomásra optimalizálunk, akkor 1,2,3 fokozatban nem forog ki, sokall, nem húzza át a fokozatokat, gyanitom, hogy be sem indulna rendesen és itt most nem csak a főfúvókaátmérőről van szó, hanem teljesen más tűprofilt igényelne ez egyes sebességtartományokban(ha nem drag, vagy sebességrekorder, hanem rendes sportmotorról van szó).
Be lehetne próbálkozni turbós karbival (ram air nyomást vezetni az úszóházba), ezt nem próbáltam, mert ilyesmi cucc mind 4T, ezért újra kezdődne az experiment, más tűprofil, vastagság, súberletörés, atomiser, keverőcső, legalább 1újabb motorgenerálnyi pöcsölés, mire összeállna a beállitás.
Nagy köbcentis 800, 1200ccm, nem kihegyezett 2T-nél lenne értelme egyszerű karburátorral (max 80 kW/ liter) ez még nem az "érzékeny minden szarra" literteljesitmény, de akkor már inkább megreszelném azt is.
Ha 2T ram-air, akkor injektor, térképpel, airboxba légtömeg és hőmérő szenzorral, lehetőleg karterba fecskendezve .
Akkor lesz igazán izgalmas a torlonyomassal való játék / ami nem igazán éri meg a belefeccolt időt / mikor nincs semmi elektronikai segítséged Van pl. egy darab 2t karbid és csókolom... no lehet rá elméletben ram-airrl rendszert fabrikálni Mik a lehetséges buktatók? / ebben a témában már érintettetek ezt-azt / Mivel lehet kiküszöbölni őket? / ki lehet ... ráadásul elég egyszerűen, csak az ember hajlamos elveszni a részletekben /
Offos a téma, így aki beugrik, aki nem, az atugorja.
Alapvetően a téma érdekes és laikusnak javareszt beletörik a bicskája
Abban, hogy nem látunk bele és nem tudjuk az egész leckét abban igazad van, én nem is állítottam ilyet. Én csak annyit állítok, hogy ha egy bármilyen térkép a váltófokozatot figyelembe veszi, akkor azt "hamis" váltófokozat értékkel átverni is lehet. És mivel a váltókapcsoló egy ellenállás létra, ezért ehhez egy ellenállás is elegendő. Eddig holtbiztos, hogy így van és ez az ECU lelkivilágának ismerete nélkül is így van. Aztán, hogy melyik motorban mit okoz, azon már lehet vitatkozni és csak a térképek ismeretében lehet, ez is igaz.