Látom nem nagyon vagy tisztában a távolságokkal vagy pedig kurvanagyot köpsz. Transzalpin 300+ km, Erdély meg még messzebb van. Magában a 300+ km nem sok, ha több napra megy az ember, de nem az a délután munka után elszaladok távolság. Cápa se gondolom 2 napra megy mikor elmegy kanyargászni.
Viccesen az országhatárra gondoltam, de akkor nem ment át :-)
Nos most rohannom kell, de ha még este felé aktuális a téma, akkor első kézből adhatok személyes tapasztalatot K5-K6 vs. S1000RR-rel kapcsolatban, ha érdekel valakit egyáltalán...
Enyém -1+3 K5 vezérnyűvel 12cc deficittel is olyan simán harmadikban. 4.-ben is, igaz, hogy akkor olyat bele kell rántani, hogy kiakad a vállam, de feljön.
Én csak itt a környéken szoktam menni. Dobkő, Tbánya, Fehérvár. Ha innen tovább merészkedek, akkor Felvidék. Erre szokta futni az időből hétköznap este.
Kinek mi a felhasználás, én mondjuk max egy -1 +2-ig mennék el a /55ös gumival, akkor még megmarad a 300as végsebesség is (gear commander szerint ez a setup 13500as fordulatszámnál valós 300.8 kmh), egy jól beállított motorral gondolom ott már meg van az emelgetés 3.ban is.
Jó helyen laksz, nekem menni kell kurva sokat egy jó kanyargászásért. Hétvégén ki is megyünk kicsit transzalpinára meg a transzfogarasra, kíváncsi leszek milyen. Merre szoktál menni? Csak ha már megyek a zenithez megcsináltatni a futóművet meg berakatni a hátsó rugóstagot akkor után kerülök egyet pest körül is, kopjon a gumi széle is.
Kár hogy a K3 nincs az utolsó ábrán, de a másikon látszik.
K8-nál csak 7000-nél kezdődik a bugi, de 8000-nél rögtön stabilizálódik is a helyzet.
K9-t vissza "szelídítették", annál 6500-tól már jóság van, ami majd 8500-ig el is tart.
K5 alul sokkal kajakabb, 5700-tól lehet próbálkozni, 8200-ig öröm-bodottá - arany-középút, lájkolom!
K3 kb. hasonló 5200-tól jön a viccfaktor és olyan 8000-ig ki is tart. Annál az a gond, hogy 9000-nél elkapja itet a dögvész.
K1 ugyanaz, mint a K3 csak abban a pillangó néha buziskodik, ez még ad neki egy pici pikáns utóízt.
Meg volt, meg volt a 299, de Kecskemétig kell menni, hogy meg legyen. Ha én ültem volna rá 290 se lett volna meg.
Én nem ezt nevezem értelmes tartománynak, feleslegesen hosszúra van véve a motor. A gyári áttétellel a motorok vért szarnak, hogy elérjék a végsebességet (legalábbis alattam), gyakorlatilag az 5. és a 6. fokozat is csak erre "megy el" és az embernek az értelmes sebesség tartománykora 4 sebességes motorja marad. Nekem így nem tetszik. Én első sorban ezért rövidítettem, nem azért, hogy elmondhassam, hogy 4.-ben is feljön gázra. Ez csak mellékhatás, de jó vele basztatni killert. Természetesen a pofont az ember visszakapja, mert amikor el kell menni az országba "túrázni" akkor meg attól k.... szét az ideg, hogy kiesik a blokk és 220-al csoszog az ember haza a nyolcason és nézni kell a tükröt, hogy kinek vagyok útban. De erre az a válaszom, hogy erre a célra másik motort kell venni, a sportgép meg legyen sportgép. Nálam nem közepe miatt kell eldobni a gumikat. A döntögetős játék azért jellemzően 200 alatt megy. Ott kell élnie a motornak. Az enyém él is és ha másért nem már csak az áttétel miatt is vigyorogva szedegetem le a többit. Mások (úgy látom) máshogy gondolkodnak, hosszabb a motorjuk, így nekem könnyű dolgom van, csak a gázt kell húzni.
Én pedig úgy emlékszem, az új zx10rnél is elmondták, hogy alól emiatt lett halovány, kapott egy új rendszert, beállítást és már jó is. K9től felfelé se sokkal erősebb meg pörgősebb, mint pl az enyém, mégis gyengébb középen.
Jójó, de pl a k6 gyárilag is eléggé jó motor volt motorikusan (értsd gyári kipuff, áttétel).
- természetesen, viszont a k5-öt pár hónapig azzal használtam, tudom milyen volt (ha meg L2-t vennék, abba bele kell kalkulálni egy rendszert, pc-vel, így meg már nincs messze egy akrás s1000rr)
- így van, ezért kaptam enyém hátra a +1-et, a rövidítés majd ezek után jön, 300zal úgyis ritkán közlekedek
- gyári értékekkel tényleg nem, ha már feldobsz /55öt hátra akkor pontos lesz az órád, nyögvenyelősen meg is volt úgy is a 299 gyári dobbal is
- legjobban elköltött 20ezer forintom volt, sokkal jobb lett a középtartomány, pedig amúgy se volt szar
- úgy szoktam, bár közben rájöttem, hogy kuplunggal egyszerűbb, meg nem kell neki a 100as tempó 2esből, elég a kevesebb is
Bár amilyen most lesz év végére az enyém, annál tuti nem jobb egy gyári vagy hozzá közeli új sem. Alig várom, hogy bekerüljön hátra az Öhlins, elől az újraszelepeltetést, meg megkapja a padolást. Aztán jövőre csönd van, max apróságok
Igen, de ez nem feltétlen baj. S1000RR is rövid löketű, aztán mégis van nyomaték, mert rövidebb a váltó és nem 7000-rel indulnak a kigyorsítók, hanem 9-el. Mióta pofázok róla, hogy a motort forgatni kell. Nem rinyálni, hogy kevés a newton, hanem oda kell rakni a váltót, ahol van elég.
Gyárilag, hogy milyen az senkit nem érdekel. Axiómákat vegyünk figyelembe (ezt akartam írni killernek is).
Ilyenekre gondolok, mint hogy:
- természetesen nem gyári dobbal használunk egy sportgépet, hanem nyitottal amihez be is állíttatjuk nem csak felrakjuk
- természetesen jár a -1 annak aki 200-as slicket használ a gyári /50-es helyett
- természetesen nem hisszük el, hogy a motor 299-nél tényleg annyival megy
- természetesen az 1-3 közötti kigyorsítás vagy kerekezés témájában csak TRE-vel ellátott motorokat veszünk figyelembe
- természetesen nem kuplunggal vesszük fel, mert azzal a Simson is feljön
Aki ezeket az alapvetéseket nem veszi természetesnek, azzal feleslegesen fárasztjuk egymást mert csak arról érdemes beszélni amit a blokk tud és nem arról, amit a mérnökök kiizzadtak az európa értékesíthetőség érdekében.
Ha ezekkel nézed, akkor jók lesznek a K6 utániak is rögtön. K9-től nekem nem tetszik, szerintem konstrukciós hibák vannak. Mondjuk a szimmeringezett főtengelyt, amiben a gumi tartja az olajnyomást azt nem tudom hogy gondolták......
Nos most rohannom kell, de ha még este felé aktuális a téma, akkor első kézből adhatok személyes tapasztalatot K5-K6 vs. S1000RR-rel kapcsolatban, ha érdekel valakit egyáltalán...
Egy köpésre van.
Én csak itt a környéken szoktam menni. Dobkő, Tbánya, Fehérvár. Ha innen tovább merészkedek, akkor Felvidék. Erre szokta futni az időből hétköznap este.
Jó helyen laksz, nekem menni kell kurva sokat egy jó kanyargászásért. Hétvégén ki is megyünk kicsit transzalpinára meg a transzfogarasra, kíváncsi leszek milyen. Merre szoktál menni? Csak ha már megyek a zenithez megcsináltatni a futóművet meg berakatni a hátsó rugóstagot akkor után kerülök egyet pest körül is, kopjon a gumi széle is.
K8-nál csak 7000-nél kezdődik a bugi, de 8000-nél rögtön stabilizálódik is a helyzet.
K9-t vissza "szelídítették", annál 6500-tól már jóság van, ami majd 8500-ig el is tart.
K5 alul sokkal kajakabb, 5700-tól lehet próbálkozni, 8200-ig öröm-bodottá - arany-középút, lájkolom!
K3 kb. hasonló 5200-tól jön a viccfaktor és olyan 8000-ig ki is tart. Annál az a gond, hogy 9000-nél elkapja itet a dögvész.
K1 ugyanaz, mint a K3 csak abban a pillangó néha buziskodik, ez még ad neki egy pici pikáns utóízt.
Én nem ezt nevezem értelmes tartománynak, feleslegesen hosszúra van véve a motor. A gyári áttétellel a motorok vért szarnak, hogy elérjék a végsebességet (legalábbis alattam), gyakorlatilag az 5. és a 6. fokozat is csak erre "megy el" és az embernek az értelmes sebesség tartománykora 4 sebességes motorja marad. Nekem így nem tetszik. Én első sorban ezért rövidítettem, nem azért, hogy elmondhassam, hogy 4.-ben is feljön gázra. Ez csak mellékhatás, de jó vele basztatni killert. Természetesen a pofont az ember visszakapja, mert amikor el kell menni az országba "túrázni" akkor meg attól k.... szét az ideg, hogy kiesik a blokk és 220-al csoszog az ember haza a nyolcason és nézni kell a tükröt, hogy kinek vagyok útban. De erre az a válaszom, hogy erre a célra másik motort kell venni, a sportgép meg legyen sportgép. Nálam nem közepe miatt kell eldobni a gumikat. A döntögetős játék azért jellemzően 200 alatt megy. Ott kell élnie a motornak. Az enyém él is és ha másért nem már csak az áttétel miatt is vigyorogva szedegetem le a többit. Mások (úgy látom) máshogy gondolkodnak, hosszabb a motorjuk, így nekem könnyű dolgom van, csak a gázt kell húzni.
- természetesen, viszont a k5-öt pár hónapig azzal használtam, tudom milyen volt (ha meg L2-t vennék, abba bele kell kalkulálni egy rendszert, pc-vel, így meg már nincs messze egy akrás s1000rr)
- így van, ezért kaptam enyém hátra a +1-et, a rövidítés majd ezek után jön, 300zal úgyis ritkán közlekedek
- gyári értékekkel tényleg nem, ha már feldobsz /55öt hátra akkor pontos lesz az órád, nyögvenyelősen meg is volt úgy is a 299 gyári dobbal is
- legjobban elköltött 20ezer forintom volt, sokkal jobb lett a középtartomány, pedig amúgy se volt szar
- úgy szoktam, bár közben rájöttem, hogy kuplunggal egyszerűbb, meg nem kell neki a 100as tempó 2esből, elég a kevesebb is
Bár amilyen most lesz év végére az enyém, annál tuti nem jobb egy gyári vagy hozzá közeli új sem. Alig várom, hogy bekerüljön hátra az Öhlins, elől az újraszelepeltetést, meg megkapja a padolást. Aztán jövőre csönd van, max apróságok
Ilyenekre gondolok, mint hogy:
- természetesen nem gyári dobbal használunk egy sportgépet, hanem nyitottal amihez be is állíttatjuk nem csak felrakjuk
- természetesen jár a -1 annak aki 200-as slicket használ a gyári /50-es helyett
- természetesen nem hisszük el, hogy a motor 299-nél tényleg annyival megy
- természetesen az 1-3 közötti kigyorsítás vagy kerekezés témájában csak TRE-vel ellátott motorokat veszünk figyelembe
- természetesen nem kuplunggal vesszük fel, mert azzal a Simson is feljön
Aki ezeket az alapvetéseket nem veszi természetesnek, azzal feleslegesen fárasztjuk egymást mert csak arról érdemes beszélni amit a blokk tud és nem arról, amit a mérnökök kiizzadtak az európa értékesíthetőség érdekében.
Ha ezekkel nézed, akkor jók lesznek a K6 utániak is rögtön. K9-től nekem nem tetszik, szerintem konstrukciós hibák vannak. Mondjuk a szimmeringezett főtengelyt, amiben a gumi tartja az olajnyomást azt nem tudom hogy gondolták......