Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem folyton ez lett a vége amikor Bridgestonet használtam. A második szett vége már kínszenvedés volt, rázott mint a rohadás és nem értettem én sem. Aztán a fényező haver szólt, hogy "nem ráz, mert gödrös a gumi". Anélkül, hogy beszéltem volna a rázkódásról. Az ezredeket meglátó szeme kiszúrta. Ekkor vált világossá hogy mi van. Ekkor ráálltam az 1-1 játékra inkább, legalábbis a Bridgestone esetében.

Ha strapabíró gumi kell, akkor Dunlop. D211, Sportmax GP, ezek a jó cuccok. Arra van kitalálva, amire mi használjuk. A perdületi többlet észrevehető, de nem vészes, elvégre az azért elég ritka, hogy nagy tempós S-kanyart kell átrobbantani egyik irányból a másikba. Jó oké, Felvidéken előfordul.
Most már értem, volt már rá példa, hogy kagylósodás miatt cseréltem elsőt, de még nem figyeltem meg, hogy bizonyos márkájú gumiknál nagyobb-e a valószinűsége ilyen problémának. Mivel ritkán fordult elő, ráfogtam a helytelen guminyomásra, kátyúra, szerelésre . Könnyebnek is könnyebb vagyok és a stilusa is mindenkinek más.
Nem a kopás miatt, hanem mert kikagylósodik és elkezd rázni. A TT üzemmódot nem bírja. Ha azt mondom, hogy Visegrád bevezetőn 200 fölött picit rázós lehet, hogy nem mond semmit, de úgy tudnám bemutatni, hogy képzeld azt, hogy Krasznahorka-Szomolnok szakaszon rohangálsz jó tempóban úgy, hogy döntöd is meg rángatod is az elejét az égbe. Ha Neked ott bírja az első, akkor Te ügyesebb vagy nálam. Vagy könnyebb.
Azt nemigazán tudom elképzelni, hogy mi a szentszart kell csinálni az elejével, hogy 1:1 be fogyasztsa az elsőt a hátsóval Pályán igen, utcán 1:2 nekem, igaz a mostani Soft-om úgy nézem hamarabb elfogy mint a hátsóm, de az megint más téma.
Ja, bocs megint félreértettelek az utolsó mondatod miatt. A leírtak mind vágva értendőek én vágatva szoktam felrakni. Most azt hiszem az ex Prop-Tech-es fiúknál vannak a vágócuccok Kertvárosban, de menj be és Csunerlik Csaba megmondja, hogy hová fordul. Valami két utcányira onnan. De bárhol vágnak, ez nem lehet gond. Mondjuk visszaszívom, lehet. Ismerek olyan forrást, ahol úgy vágnak gumit, hogy egyrészt akkor árkot csinálnak mint a grandkanyon másrészt belevágnak az alsó rétegben is - és utána megnyugvással eladják 17-ért.
Slick kellene nekem is,ami meg van vágva,vagy gyárilag mintás.Majd körülnézek.
Te nem is szoktad megvágatni,csak simán felraktod utcára?
A Big Pro White Shark-ra kellene.
Már többször meg akartam változtatni a inckemet "A Pro"-ra. Csak mivel könnyű aprónak olvasni ami meg nem vagyok ezért maradtam ennél a nicknél.
Én is a Birgestonet szeretem legjobban. Baromi barátságos. Sajnos az első nem nagyon bírja a motokrosszt, emiatt egyszerre szoktam cserélni a hátsóval. A Dunlop mellett szól, hogy simán bírja, egy első két hátsót elmegy nekem. Pontsoabban elment eddig, amíg nem volt fékem, de most már ugye lesz.
Meg van a rakéta-tizedes most is királykodhatok vele. Majd szórok ha itt az ideje.
Srácok annyira prok vagytok szal megjátszottam a hatoslottot,ha nyerek alapítok egy Man TT csapatot.
Lesztek ott pilóták?
Nem is mondtam, hogy kunszt. Kőváry valami 17 perc alatt csinálta. Az már versenyképes idő.
hmm...
nekem most supercorsa van fenn. Sp keverék. Eddig nagyon jó volt, de most hogy kopásjelző alatt van eléggé megviccelt tegnap. A kanyarsebesség nem indolkolta volna, hogy elkezdjek a szalagkorlát fele sodródni a motorral, de sikerült rendesen Utána is már többször éreztem, hogy mászik rendesen.
Nekem eddig a Bridgestone vált be a legjobban, (Medium-hard vagy medium) bár a múltkor nem néztem meg, mit veszek előre, csak felraktam. 20 km után mondom mi a bánat,
az első gumi vagy 20 fokkal melegebb volt, mint a hátsó. Jobban megnéztem, hát soft .
Mondjuk kicsit furcsa is volt, hogy a napfény hatására úgy megpuhult a gumi, ahogy bármelyik utcai sport kb. sosem
Nem baj, kicsit ráfújtam, most már akár 50 km-t is elmehetek motorozni megállás nélkül.
Annyi idő alatt ment a wartburg is,az nem nagy kunszt.
Trabant motort már cseréltem 45 perc alatt, CZ blokk ki-szét-össze berugókar rugó törés miatt 70 perc, különösebb edzés nélkül. Szerintem ha most nekiugranék 2 óra ma is sikerülne. Igaz egy olyan motorról van szó, aminek fejben össze tudtam számolni, hogy hány alkatrészből áll, ha minden csavar és alátét külön darab. Négyezervalahány jött ki, már nem emlékszem. Mondjuk lehet nem is véletlen, hogy 14 éve nem találkoztam Pepoval, de engem idén is megismert Béren, ahová elkísérte a fiát edzőversenyre és ahol robogóval olyan helyen felment, ahová a nézőkét krosszmotorral érkező vagányak inkább már inkább nem, pedig ahogy néztem lehet, hogy 1-2 Becherovka már volt neki a fedélzeten. Na mindegy, ez már egy másik történet, de nekem tetszik.
Kopásjelző by Bridgestone, Dunlop: a kopásjelző addig ér le, ameddig a gyártási szórást figyelembe véve garantáltan van kopófelület a gumikerület teljes gyűrűjén.
Kopásjelző by Pirelli, Metzeler: a kopásjelző addig ér le, az ameddig szerencsés esetben akár lehet is kopófelület a gyártási szórást elképzelhető legszerencsésebb alakulása esetén.

A tapasztalatok is ezt igazolják. A Dunlop gumi nem szívat meg csak úgy. Ha most fogy el a jelző, akkor még haza lehet menni és nem kell a gázt elvenni azért mert az ember fél, hogy elmegy a motor segge. Tökéletesen tapad. Pirellinél viszont ajánlatosabb óvatosabbnak lenni, mert az, hogy az mindjárt nullára ér a jel nem jelenti azt, hogy mindjárt elmegy a tapadás. Jelentheti azt is, hogy már egy ideje elment.

Cserébe a Pirelli jobban tapad, jobban érezhető a különbség az SC0-1-2 keverékek között és könnyebb dönteni a motort, mert könnyebb a héj. A szerkezeti ereje elégséges, nem kagylódodik ki olyan könnyen mint a Bridgestone, egykereket, lepencét bírja. De annyira nem, mint a Dunlop.
Nem hosszú! Biztos nyerni akarsz rajta!
Természetesen!
Cápa te is így gyorsszervizelsz?

http://youtu.be/UKBnPnYh8iw
Miért értelmezi máshogyan a pirelli a kopásjelzőt?
Hazudtam, mert egyszer vettem most jut eszembe Csolnokon egy 180-as túra hátsót. Kb. 75%-os gumi volt, 3 vagy 4 éves talán. kutya mélyreható cikke szerint tizenezersok km-t kellett volna kibírnia, 1700km után jött ki a vászon. Ennyit ment a hátsó gumi. Szerintem a motor 1200km-t se haladt előre ezalatt. Mondván, késő összel is fel lehet melegíteni üzemi hőre, nem olyan veszélyes mit a slick. 3-4-ben nem tudtam gázt adni, mert nem volt elég a sáv. Szóval ilyet inkább ne vegyél.
Na de akkor is. Évekig itt királykodtál a rakéta-tizedessel, most meg elkezdesz 600-azni. Tessék valami infómorzsát szórni a népnek! Nem kell sok, majd Clam kiegészíti Neked.
Igen, a Pirelli és a Metzeler szenyó-genyó mert kicsit máshogy értelmezik a kopásjelzőt, mint pl. a Dunlop vagy a Bridgestone. Ezért is figyelek arra, hogy ne nullán legyen. Nem igazán válogatok amúgy, nem vagyok egy gumi-náci. Most Michelin van fent, előtte Pirelli volt, a következő pár Bridgestone lesz. Amúgy a Bridgestone-t szeretem a legjobban, aztán Dunlop, aztán a többi.

Prop-Tech, Kago, Csolnok. Mikor hogy. Volt már preditől, RB26DET-től is (mondjuk ők Csolnokon szokták leadni), küldött már Zé# is., ilyesmi. Mikor hol találok, de mint látod dd500-tól is vehetsz 4 darabod 20-ért, a lehetőségek tárháza végtelen. Most a legutóbbi 4 gumi a Prop-Techből volt. De oda szerintem ne menj, mert szerintem az utolsókat hoztam el, legalábbis nem tudok róla, hogy érkezett volna új. Amúgy nem-slicket sosem veszek, szóval hogy nem-slicket hol kapsz azt nem tudom. Én nem csinálok ebből nagy ügyet. Amibe bele boltlok ha korrekt áron van megveszem.
Ja és szeretem a hosszú történeteket ha sok vér,verejték,keserűség és szenvedés van benne.
Főleg ha nem én szerepelek benne.