Ez nem a környezetvédelem miatt van. Egyszerűen több lóerőhöz több fordulat kell. Vagy több köbcenti, vagy feltöltés vagy stb.
De alapvetően többet forognak a mostani 1000-es mocik. Rövidebb löket, nagyobb szelepek vagy szelepemelés, alacsony fordulaton kisebb nyomaték.
Ertem amit mondasz. Erdekes amugy, hogy pl a 2010es 1000rr 10.000 alatt le van maradva a k5tol eljesitmenyben, csak mikor a k5 kezd elfogyni, az meg akkor kezd el orult modon menni. Multkor linkeltem be errol grafikont, de nem erdekelt nagyon senkit
Nincs veletlen vki aki ment k5-6tal is meg k9tol felfele is vmelyik ezressel. Allitolag elegge halovanyak az ujak argihez kepest, kell rajuk egy teljes rendszer pcvel, hogy igazan jo legyen. Buzi kornyezetvedelmi normak... (Vagyis nem azokkal van a baj, hanem, hogy arra az elenyeszo szamu sportmotorra is vonatkoznak, amibol pl autokhoz kepest toredeket adjak el).
Nem nagyon csinálok én ilyeneket. Közúton egyeneshuszár vagyok. Bár az M0-on is lement hátul a rinyacsík.
Ja tényleg nem kell slick gumi? 4-et adok 20-ér. 1 első 3 hátsó.
Igazából a régi veztengelyes változathoz képest gondoltam. Mondjuk Tl-hez képest lehet jobban megy már alul. Fene tudja.
Nekem nem azért van TL-em, mert alul erősebb a V2, mert alapból nem is erőltetek kis fordulatot.
Már megszoktam, nekem jó ez is. CR250 vagy gixerr, vagy valami kellene mellé
Most nem akarok görbéket mustrálni, meghagyom ferinek vagy higanynak, de a gyengébb motor mint önmagában igaz kijelentés árnyalható picit, ha kerekezésről van szó. A kerekezéshez (egyáltalán a kigyorsításhoz) nyomatékemelkedéses szakaszra szükség (tkp. az első deriváltnak kell nagyobbnak lenni, úgy hogy az integrál is nagyobb a kérdéses szakaszon). És ismétlem nem érvelni akarok vele, csak jelzem, hogy nem vennék arra mérget, hogy ez a paraméter a K5-nél nagyobb. Az, hogy a számszerű csúcsteljesítmény több, az nem vitás, de nem ettől áll egykerékre egy motor. A görbe, az áttétel, a súlypont, a menetszélnyomás (bizonyos gépeknál a tapadás) együttese számít és ebben a tapasztalatom szerint a K1-4 modell előnyösebben viselkedik. Természetesen az a motor, ami könnyebben egykerekezik, az végeredményben rosszabbul teljesít a pályán, tehát ami az előnye pont az a hátránya is. A K5 a fejlettebb gép és a helyes szempontok szerint az a jobb is.
Ilyet már jáccottam nagybátyám barkaszával.
Ott 3 perc bömbölő erő után jött egy kkkkkrrrrrááááácccccsssss hang.
Két dugattyú leszakadt és miszlikberobbant.
Az is ezres volt.
De alapvetően többet forognak a mostani 1000-es mocik. Rövidebb löket, nagyobb szelepek vagy szelepemelés, alacsony fordulaton kisebb nyomaték.