Én is, de a 634 Jawa még szarabb. Inkább az ETZ blokkot választottam, aszonták az reszelhető is. Korábban sosem volt ETZ-m, a cseh ipar remekeivel kínlódtam.
Fasza ja, de mondjuk inkább gsx-rre gondoltam
ETZ-vel legalább nem kell fékezni, mert minden kanyar bevehető nyélgázon, esetleg gázt kell néha visszavenni.
Elolvastam igen. Nem az tűnt fel, hogy rosszat írsz, hanem hogy mennyire nincs saját gondolatod. F.Levi is egész biztosan ezért szivatott és vitt el az erdőbe, mert érezte, hogy el lehet.
Most is pontatlan voltál (szerintem azért mert nem gondoltad végig):
"Kisebb az ellenállása a kerék forgásánál" - gondolom úgy érted, hogy a "kisebb a kerék forgására kifejtett ellenállása elengedett féknél". Csak ennek a mondatnak van értelme, mert egy fék esetében egyébként nem árt ha minél nagyobb az ellenállása.
De még ez is kevés...
Elengedett állapotban az oldalirányba elmozduló tárcsa könnyebben talál utat a betétek között, ezért "kisebb az ellenállása". Te ezen rugóztál, ez igaz.
Azonban a fék működtetése közben ez már teljesen mást jelent, mert az oldalra történő mozgást is akadályozza valami. Maga a fékerő, ami odaszorítja mind a betétet, mind a szegecset így a súrlódás törvényeinek engedelmeskedve az nem szívesen mozdul oldalra. Hogy melyik győz, arra nem mernék fogadni, számítások nélkül (mellesleg ki tudnám számolni középiskolai fizika alapján Fsúr = ... stb.)
Is itt jön képbe, amitől Te olyan messze voltál mint Makó Jeruzsálemtől (miközben pl. TLJano az első válaszába betette), hogy az oldalirányú mozgást akadályozó Fsúr erő nagyságá egész máshogy alakul henger szegecsnál, mint SD-nél, mert a henger szerencsétlen esetben ékpályaként viselkedik és rendkívül nagyra növelheti ezt az akadályozó erőt (a tangens függvény tanulmányozását tudom javasolni). És ha teszemazt a furatok picit kopnak, netán gyárilag pontatlan és nagy féknél "kiderül", hogy az egyik szegecs nem is tart, a követkző meg tök fixen blokkolva marad, akkor aztán megkezdődik egy olyan tánc, amit már nem tudnék kimatekolni.
ETZ-vel legalább nem kell fékezni, mert minden kanyar bevehető nyélgázon, esetleg gázt kell néha visszavenni.
Most is pontatlan voltál (szerintem azért mert nem gondoltad végig):
"Kisebb az ellenállása a kerék forgásánál" - gondolom úgy érted, hogy a "kisebb a kerék forgására kifejtett ellenállása elengedett féknél". Csak ennek a mondatnak van értelme, mert egy fék esetében egyébként nem árt ha minél nagyobb az ellenállása.
De még ez is kevés...
Elengedett állapotban az oldalirányba elmozduló tárcsa könnyebben talál utat a betétek között, ezért "kisebb az ellenállása". Te ezen rugóztál, ez igaz.
Azonban a fék működtetése közben ez már teljesen mást jelent, mert az oldalra történő mozgást is akadályozza valami. Maga a fékerő, ami odaszorítja mind a betétet, mind a szegecset így a súrlódás törvényeinek engedelmeskedve az nem szívesen mozdul oldalra. Hogy melyik győz, arra nem mernék fogadni, számítások nélkül (mellesleg ki tudnám számolni középiskolai fizika alapján Fsúr = ... stb.)
Is itt jön képbe, amitől Te olyan messze voltál mint Makó Jeruzsálemtől (miközben pl. TLJano az első válaszába betette), hogy az oldalirányú mozgást akadályozó Fsúr erő nagyságá egész máshogy alakul henger szegecsnál, mint SD-nél, mert a henger szerencsétlen esetben ékpályaként viselkedik és rendkívül nagyra növelheti ezt az akadályozó erőt (a tangens függvény tanulmányozását tudom javasolni). És ha teszemazt a furatok picit kopnak, netán gyárilag pontatlan és nagy féknél "kiderül", hogy az egyik szegecs nem is tart, a követkző meg tök fixen blokkolva marad, akkor aztán megkezdődik egy olyan tánc, amit már nem tudnék kimatekolni.
Használd a fejed.