Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó canga, bár ugye nem Aprilia blokk van benne. Viszont a 250! Az már döfi. Igaz abban sem Aprilia blokk van.
ETS-en én is agyaltam egy időben, de feledésbe merült a projekt. Viszont a sima 250ETZ sosem jött be.
Az kizárt!
Engem, de lehet téged is
Nem bánnám, ha lenne olyanom, nagy tisztelettel vagyok a gép iránt, de 4 henger alatt akkor is csak kétütemű motorokról vagyok hajlandó beszélgetni.
500-as OHC-t kellet volna venned, vagy 350 OHV-t!
Épp azért mondom!
Ja. Csak az ETS és az ETZ között az a különbség, hogy az ETS az jó.
Hát nem tudom....
Én is, de a 634 Jawa még szarabb. Inkább az ETZ blokkot választottam, aszonták az reszelhető is. Korábban sosem volt ETZ-m, a cseh ipar remekeivel kínlódtam.
Nekem pedig nagyon kéne egy ETS!
Nem tudok írni.
Ott egy robogós is körbemotorozna
Ez egy magyar szülenye. Évekkel ezelőt tette fel fotogaleriját ide. Ez igényes építés.
Viszont Kakucson, ahova sok 200le motort viszik, oda a legjobb!
Én mondjuk utáltam az ETZ-ket, toltam annyit a simsont, hogy elmenjen a kedvem a kelet csodáitól, meg amúgy is egy szarnak tartom
Az első futóműve nem túl modern! A Jawa tank befigyel! Ez itteni tagé? Mert amúgy nem tetszik!
Fasza ja, de mondjuk inkább gsx-rre gondoltam
ETZ-vel legalább nem kell fékezni, mert minden kanyar bevehető nyélgázon, esetleg gázt kell néha visszavenni.
Főleg ez!
Dehogy sajnálom, na jó egy kicsit, ez a termék megérdemelné, hogy egy pályamotoron legyen
Egy jó 250-es ETZ is fasza!
Elolvastam igen. Nem az tűnt fel, hogy rosszat írsz, hanem hogy mennyire nincs saját gondolatod. F.Levi is egész biztosan ezért szivatott és vitt el az erdőbe, mert érezte, hogy el lehet.

Most is pontatlan voltál (szerintem azért mert nem gondoltad végig):

"Kisebb az ellenállása a kerék forgásánál" - gondolom úgy érted, hogy a "kisebb a kerék forgására kifejtett ellenállása elengedett féknél". Csak ennek a mondatnak van értelme, mert egy fék esetében egyébként nem árt ha minél nagyobb az ellenállása.

De még ez is kevés...
Elengedett állapotban az oldalirányba elmozduló tárcsa könnyebben talál utat a betétek között, ezért "kisebb az ellenállása". Te ezen rugóztál, ez igaz.
Azonban a fék működtetése közben ez már teljesen mást jelent, mert az oldalra történő mozgást is akadályozza valami. Maga a fékerő, ami odaszorítja mind a betétet, mind a szegecset így a súrlódás törvényeinek engedelmeskedve az nem szívesen mozdul oldalra. Hogy melyik győz, arra nem mernék fogadni, számítások nélkül (mellesleg ki tudnám számolni középiskolai fizika alapján Fsúr = ... stb.)
Is itt jön képbe, amitől Te olyan messze voltál mint Makó Jeruzsálemtől (miközben pl. TLJano az első válaszába betette), hogy az oldalirányú mozgást akadályozó Fsúr erő nagyságá egész máshogy alakul henger szegecsnál, mint SD-nél, mert a henger szerencsétlen esetben ékpályaként viselkedik és rendkívül nagyra növelheti ezt az akadályozó erőt (a tangens függvény tanulmányozását tudom javasolni). És ha teszemazt a furatok picit kopnak, netán gyárilag pontatlan és nagy féknél "kiderül", hogy az egyik szegecs nem is tart, a követkző meg tök fixen blokkolva marad, akkor aztán megkezdődik egy olyan tánc, amit már nem tudnék kimatekolni.

Használd a fejed.
Mellesleg akit én elvileg hülyének néztem, ő állította, hogy egy tárcsa nem tud oldalra elmozdulni, csak ha üt. Akkor most ki beszélt hülyeséget?