Figyelj már, amúgy visszaolvastad az elejétől min indult a vita? Annyit állítottam, hogy a laza szegecselésnek az egyik előnye, hogy kisebb az ellenállása a kerék forgásánál. Erre írta Levi h ez nem így van, ezért linkeltem a videókat, hogy nézze meg. Amit bemásoltam szöveg tán nem jól írja le a dolgot?
Nem. Csak elvégeztem a középiskolát, ahol a hőtágulás törvényeit megtanították, valamint folyadékok és gázok áramlásáról is szó volt. Sőt, még a súrlódást is tanítják, de azt még általános iskolában. Ezenkívül az éket kell még ismerni, mint egyszerű gépet. Ennek a hatalmas tudásnak a birtokában képzeld el olvasás nélkül is meg tudom érteni, hogy hogyan működik egy hidraulikus fék. Te viszont örülj annak, hogy egy abban a feltételes esetben, ha a tech rovatban minden nap április elseje lenne és kizárólag baromságokat írnának le, akkor Te arra is ugyanolyan befogadóképes lennél és mikor itt felmerül a kérdés, Te idézgetnéd és nyomnád tovább és azt néznéd hülyének aki nem azt mondja, amit Te olvastál.
De azért remélem nem sajnálod tőlem azt a kb 100eurot amennyivel drágább volt a pár az alap Brembonál
Amúgy ha ránézek, már érzem az előnyét, úgyhogy már tévedsz. Neked nagyon jó füled lehet ha városon kívüli tempónál meghallod h zörög a tárcsa
Nem a köridő miatt kellett nekem ez, meg a többi "extra" sem. Sajnos végét járta a régi, azért ne zavarjon már, hogy nem az alap tárcsát vettem
Igen, világos. Azt, hogy SD-nek hívják nem tudtam, mert sosem olvastam el. A lényegből kimaradt, hogy az SD-nek viszont rosszabbak az oldalra úszó képességei (amiről tegnap szó volt) emiatt oszi tárcsája csak akkor dolgozik jól, ha a fékdugattyúk kifejezetten könnyen járnak és sem por, sem berágódás, sem más probléma nem akadályozza azok könnyű és gyors mozgását. Amint a legapróbb hiba is fellép, vagyis a betétek nem helyezkednek könnyen a megfelelő helyre, akkor az SD megoldás hatékonysága erősen leromlik. (És ez nem csak elméleti probléma, hiszen a betétek szabad helyezkedését, rengeteg dolog tudja akadályozni.)
Azért hogy mindkét megoldás előnyeit ki lehessen használni, vegyesen kell használni a két megoldást, méghozzá olyan módon hogy az SD szegecseket is lazára hagyják (emiatt az új gixer SD szegecsei nem pont olyanok, mint oszié, tessék megnézni), hogy tudjon oldalirányba elmozdulni ha kell De csak annyit, amennyit a hengeres szegecsek engednek. Nagyon leegyszerűsítve: a fékerőt az SD szegecsek viszik át siklapoláson keresztül, miközben oldalra is bőven mozoghat a tárcsa. Ezt a mozgást a hengeres szegecsek határolják.
Szerintem. De nem olvastam el. Csak megnéztem a képeket az új gixxerről. És láttom osziét. És tudom milyen a hengeres.
Utcára az alap legolcsóbb brembo is teljesen jó, meg olyan pályázásra is amit Te fogsz csinálni
Soha nem fogod az előnyét érezni ezeknek a termékeknek, maximum a hátrányát.
Csak azért másoltam be, hogy lásd miért van holtjátéka a tárcsádnak. Ha felmelegszik rendesen akkor valószínű úgysem lesz, így meg majd zörög neked minden gödörnél
Szerintem Pannonia ringen is 2:10-ig egy széria motor is tökéletes minden cicoma nélkül. De lehet jobb köridőig is. Fasz tudja. Úgyis csak a gyávák fékeznek annyit, hogy elmelegedjen a fék
,,így az egész féktárcsa élettartama is megnő."
Ez sztem senkinek sem mindegy. Meg ahogy olvastam, csak előnye van van ennek a megoldásnak (kivéve ugye a zörgést), akkor miért ne ilyet vettem volna rá? Persze lehet neked tök mind1, én nem akartam bremboból az alap legolcsóbb tárcsát venni.
Meséld már el nekem, hogy honnan lehet infót szerezni olyanról, amivel személyesen még nem találkoztál, ha nem pl olvasással?
Az L16 alatt mit értesz ha már hozzáértésnél tartunk? Mert ugye idén van a futó L6, jövőre jön ha minden igaz az L7, ami a concepten alapul. Gondolom utóbbira gondolsz, annál láttam, hogy minden második szegecs helyett T-Drive-os megoldás van. Hogy mi a lényege ennek, azt majd remélem te elmeséled. Csak tippem lenne rá.
Ebben meg le van írva mi a gond a sima szegecselés. (Extrém hőtérhelés). amúgy gyanítom Oliver89-nek tökmindegy.
"Mi is ez az "SD" rendszer?
Az SD. az angol Square Drive rövidítése és kb."szögletes hajtást jelent". A hagyományos úszó féktárcsáknál a külső és belső tárcsa hengeres szegecsek közvetítésével illeszkedik egymáshoz. Ezzel ellentétben, az új SD. rendszer a sokkal előnyösebb szögletesre lapolt szegecseket alkalmazza. Miféle teória áll e rendszer mögött? A fékezéskor fellépő hő hatására a külső tárcsagyűrű minden irányban tágul, vastagsága és átmérője megnő, a belső átmérője pedig csökken. Ez úgy történik, hogy a külső tárcsagyűrű belső átmérője radiálisan, a keréktengely irányába zsugorodik. Kerek szegecseknél a zsugorodó tárcsa már kis tágulásnál is érintheti a szegecset és az így kialakult feszültség, oldalirányban deformálhatja a tárcsát, amitől hullámossá, lüktetővé válhat fékezés közben. Az SD. rendszerű megoldás nagymértékben engedi a külső tárcsa nyúlását minden irányba, ezért terheléstől függetlenül hibátlanul működik és nemcsak az élettartama nőtt, hanem az oldalirányú deformálódása is kizárt, így az oldalütésektől mentes marad. További nagy előnye, hogy a fékezéskor fellépő nyíró erő a lapolt szegecseknél vonalkontaktusban, a hengeresnél pontkontaktusban lép fel és ezáltal a hagyományos megoldásnál egy idő múlva kotyogás kezdődik, ami menet közben rendkívül kellemetlen. A külső tárcsa és a belső tányér közti kotyogás komoly veszélyforrás, mert nagy sebességnél erős rezgéseket okozhat. Az SD. rendszernél a toleranciák hosszú távon, akár 5-10 szer tovább maradnak a tűrésen belül, mint a hengeres szegeccsel szerelt tárcsáknál, így az egész féktárcsa élettartama is megnő."
A tegnapi nap tanulsága szerintem az, hogy a mai generációnak sikerült elérni a csúcsot, amit az ókor óta csak áhít a civilizált ember. Eljutottunk az önbizalom és a megnyugvás egy olyan fokára, amikor boldogak vagyunk azzal, amit ad nekünk a világ és nem akarunk változtatni rajta. Kiváltképp nem akarjuk magunkat gondolkodással fárasztani. Sőt, egyenesen kikérjük magunknak, ha valaki ezzel meg gyanúsít minket. "Nem nem! Nem én voltam! Ez a kötekedő f...sz volt aki az eszét használta! Én nem csinálok ilyet! Már elnézést... Nálam okosabbak mondták, hallottam, izé, olvastam. Ezért ezt fújom. Amíg valaki mást nem mond."...
Bedobok Nektek témát, én úgysem leszek ma itt.
Van két elterjedt szegecselés. A hengeres, meg az amikor a tárcsának azt a kis nyúlványát két lemezke fogja közre (biztos van neve is, amit ha én nem tudok - mert nem olvastam - akkor nem értek hozzá). Mi ezeknek a kialakításoknak az értelme? És melyik milyen tekintetben jobb, vagy rosszabb?
És az L16 gixxer gyári tárcsáján miért van mindkét megoldás egyszerre?
Ezek szerint el.
Na mind1, a lenyeg h hetvegen felkerulnek a motorra a vesrah betetekkel, femfekcsovel, 19rcs-vel, kivancsi leszek mit tud majd. Meg hogy szol majd a kipuf.
Ezert kerdezem, lattam utolag szegecselt,l "racesitott" tarcsat ami huzosan koztyant elolre hatra, de oldalra semmit. Annak meg ugye szinte semmi ertelme.
Nem is azt irtam, hanem hogy a teljesen uszo tarcsa logasa (minden iranyba) miatt konnyebben forog a kerek. Amelyik tarcsa mozog nagyot oldalra, az elore-hatra is fog ha jol gondolom. Ertem amugy mit mondasz, de nem az elore hatra logas miatt forog konnyen a kerek.
Mennyit mozog? Majd holnap megnezem neked, de a gyarinal nagyobbat. A gyari uszo tarcsak nagyon kicsit usznak oldalra, elore hatra meg elvileg semennyit nem kene.
Mert mozog, elore hatra. De axialisan menyit mozdul?
A hosszu hozzaszolasomban leirtam. De radialis elmozdulastol, ami miatt zorog, nem fog eltavolodni a betettol.
Hat en levi matt egy lepest nem tennek de az a te dolgod.
Tisztara elszegyeltem magam hogy egyik tarcsam se mozog egy milit sem ki tudja hany km el es ez igy nem jo.
Nameg gyujtogetek,csak jo ara lesz a femnek.
Az tuti :)
Levi miatt linkeltem a videokat, ott egybol latszik az elonye, bar a hatranya meg hallatszodik. A lenyeg h a lazasaga miatt konnyebben eltavolodik a betettol, igy azok nem lassitjak. Aztan persze hotagulast es osszehuzodast is jobban toleralja.
Nos en nem vagyok szskerto de jol mutatna a kis cbr-en.
Megneztem a videjokat is,egy kukkot nem ertek belole mire jo csak az jott le hogy eddig nem volt ducatid most lesz.,viszont fadzan sokat porog a kerek emelon lokdosve.
Amúgy ha ránézek, már érzem az előnyét, úgyhogy már tévedsz. Neked nagyon jó füled lehet ha városon kívüli tempónál meghallod h zörög a tárcsa
Nem a köridő miatt kellett nekem ez, meg a többi "extra" sem. Sajnos végét járta a régi, azért ne zavarjon már, hogy nem az alap tárcsát vettem
Azért hogy mindkét megoldás előnyeit ki lehessen használni, vegyesen kell használni a két megoldást, méghozzá olyan módon hogy az SD szegecseket is lazára hagyják (emiatt az új gixer SD szegecsei nem pont olyanok, mint oszié, tessék megnézni), hogy tudjon oldalirányba elmozdulni ha kell De csak annyit, amennyit a hengeres szegecsek engednek. Nagyon leegyszerűsítve: a fékerőt az SD szegecsek viszik át siklapoláson keresztül, miközben oldalra is bőven mozoghat a tárcsa. Ezt a mozgást a hengeres szegecsek határolják.
Szerintem. De nem olvastam el. Csak megnéztem a képeket az új gixxerről. És láttom osziét. És tudom milyen a hengeres.
Soha nem fogod az előnyét érezni ezeknek a termékeknek, maximum a hátrányát.
Csak azért másoltam be, hogy lásd miért van holtjátéka a tárcsádnak. Ha felmelegszik rendesen akkor valószínű úgysem lesz, így meg majd zörög neked minden gödörnél
Szerintem Pannonia ringen is 2:10-ig egy széria motor is tökéletes minden cicoma nélkül. De lehet jobb köridőig is. Fasz tudja. Úgyis csak a gyávák fékeznek annyit, hogy elmelegedjen a fék
Ez sztem senkinek sem mindegy. Meg ahogy olvastam, csak előnye van van ennek a megoldásnak (kivéve ugye a zörgést), akkor miért ne ilyet vettem volna rá? Persze lehet neked tök mind1, én nem akartam bremboból az alap legolcsóbb tárcsát venni.
Az L16 alatt mit értesz ha már hozzáértésnél tartunk? Mert ugye idén van a futó L6, jövőre jön ha minden igaz az L7, ami a concepten alapul. Gondolom utóbbira gondolsz, annál láttam, hogy minden második szegecs helyett T-Drive-os megoldás van. Hogy mi a lényege ennek, azt majd remélem te elmeséled. Csak tippem lenne rá.
Ebben meg le van írva mi a gond a sima szegecselés. (Extrém hőtérhelés). amúgy gyanítom Oliver89-nek tökmindegy.
"Mi is ez az "SD" rendszer?
Az SD. az angol Square Drive rövidítése és kb."szögletes hajtást jelent". A hagyományos úszó féktárcsáknál a külső és belső tárcsa hengeres szegecsek közvetítésével illeszkedik egymáshoz. Ezzel ellentétben, az új SD. rendszer a sokkal előnyösebb szögletesre lapolt szegecseket alkalmazza. Miféle teória áll e rendszer mögött? A fékezéskor fellépő hő hatására a külső tárcsagyűrű minden irányban tágul, vastagsága és átmérője megnő, a belső átmérője pedig csökken. Ez úgy történik, hogy a külső tárcsagyűrű belső átmérője radiálisan, a keréktengely irányába zsugorodik. Kerek szegecseknél a zsugorodó tárcsa már kis tágulásnál is érintheti a szegecset és az így kialakult feszültség, oldalirányban deformálhatja a tárcsát, amitől hullámossá, lüktetővé válhat fékezés közben. Az SD. rendszerű megoldás nagymértékben engedi a külső tárcsa nyúlását minden irányba, ezért terheléstől függetlenül hibátlanul működik és nemcsak az élettartama nőtt, hanem az oldalirányú deformálódása is kizárt, így az oldalütésektől mentes marad. További nagy előnye, hogy a fékezéskor fellépő nyíró erő a lapolt szegecseknél vonalkontaktusban, a hengeresnél pontkontaktusban lép fel és ezáltal a hagyományos megoldásnál egy idő múlva kotyogás kezdődik, ami menet közben rendkívül kellemetlen. A külső tárcsa és a belső tányér közti kotyogás komoly veszélyforrás, mert nagy sebességnél erős rezgéseket okozhat. Az SD. rendszernél a toleranciák hosszú távon, akár 5-10 szer tovább maradnak a tűrésen belül, mint a hengeres szegeccsel szerelt tárcsáknál, így az egész féktárcsa élettartama is megnő."
Bedobok Nektek témát, én úgysem leszek ma itt.
Van két elterjedt szegecselés. A hengeres, meg az amikor a tárcsának azt a kis nyúlványát két lemezke fogja közre (biztos van neve is, amit ha én nem tudok - mert nem olvastam - akkor nem értek hozzá). Mi ezeknek a kialakításoknak az értelme? És melyik milyen tekintetben jobb, vagy rosszabb?
És az L16 gixxer gyári tárcsáján miért van mindkét megoldás egyszerre?
Na mind1, a lenyeg h hetvegen felkerulnek a motorra a vesrah betetekkel, femfekcsovel, 19rcs-vel, kivancsi leszek mit tud majd. Meg hogy szol majd a kipuf.
Kicsit azert elbeszeltunk egymas mellett
Mennyit mozog? Majd holnap megnezem neked, de a gyarinal nagyobbat. A gyari uszo tarcsak nagyon kicsit usznak oldalra, elore hatra meg elvileg semennyit nem kene.
A hosszu hozzaszolasomban leirtam. De radialis elmozdulastol, ami miatt zorog, nem fog eltavolodni a betettol.
Tisztara elszegyeltem magam hogy egyik tarcsam se mozog egy milit sem ki tudja hany km el es ez igy nem jo.
Nameg gyujtogetek,csak jo ara lesz a femnek.
Levi miatt linkeltem a videokat, ott egybol latszik az elonye, bar a hatranya meg hallatszodik. A lenyeg h a lazasaga miatt konnyebben eltavolodik a betettol, igy azok nem lassitjak. Aztan persze hotagulast es osszehuzodast is jobban toleralja.
Megneztem a videjokat is,egy kukkot nem ertek belole mire jo csak az jott le hogy eddig nem volt ducatid most lesz.,viszont fadzan sokat porog a kerek emelon lokdosve.