Abban tévedsz (szerintem), hogy te a koromképződésről írsz, ami a dízelnél tényleg több, épp ezért vannak olyan olajok direkt ezekhez a dízelekhez, aminél próbálják minél kevesebb koromképződéssel megoldani a folyamatot így kímélve elsősorban a dpf szűrőt. Maga az oldóanyagok (detergensek) benne vannak az olajokban adalék formájában amit láthatsz leírva abban amit bemásoltam (és ez egy általános leírás, nem spec a dízelekhez ajánlott olajokhoz). De ha nem hiszel nekem, mutass olyan normális minőségű olajat amiben nincs az adalékok között detergens.
"Ezeket a lerakódás oldó adalékokat az összes jobb minőségű motorolaj tudja, nincs jelentősége, hogy benzines vagy sem."
Én nem így tudom és nem is így a logikus. Megfelelő mértékű kopást követően mindkét motortípusnál lehetséges az, hogy az égéstermék belekeveredik a kenőanyagba, de a dízelmotor a korom nevű égéstermékből lényegesen többet termel. Ezért az az állítás, hogy a mindenféle anti-korom adalékból a dízel olajban több van hihetőnek tűnik. Nem azt állítom, hogy nincs igazad, hanem azt, hogy nem győztél meg róla.
Ami biztos az az, hogy nem érdekel ki mit tölt a sz...rába.
Ezeket a lerakódás oldó adalékokat az összes jobb minőségű motorolaj tudja, nincs jelentősége, hogy benzines vagy sem. A modern dízelekbe azért kell extrán figyelni a megfelelő olajra többek között, hogy az érzékeny dpf szűrő miatt kicsi koromképződésű olajat kell használni. Itt van egy kis leírás, hogy milyen adalékok vannak a motorolajban (nekünk a detergensek a lényeg, ez van a motormosó adalékokban is koncentráltan):
Az adalékok
Az adalékok - az alapolaj mellett - a kenőolaj fő összetevői. Az alapolaj egyes tulajdonságait módosítják vagy hatásukat csökkentik/növelik vagy új tulajdonsággal ruházzák fel azt. Számottevő mértékben képesek befolyásolni az alapolaj jellemzőit. Vagy önmagában vegyítenek 1-1 adalékot az alapolajjal, vagy úgynevezett adalékcsomagban (package-ben) keverik az olajhoz. A leggyakoribb adalékok:
Ha már mindenképpen motort akartok mosni, akkor benzines autóknál van egy (ismereteim szerint) elfogadható kockázatot jelentő trükk: A fáradt olaj leengedését követően (a gyárilag ajánlott viszkozitású ) dízel(!) motor olajat lehet az autóba tölteni, amikben vannak mindenféle korom oldó, lerakódás gátló stb. adalékok - annak érdekében, hogy a sok szemét olajkályha is tudjon működni vállalható ideig és csak az EGR szelepet kelljen kikötni, más baja ne legyen . Ezzel lehet menni 2-4ezer km-t, majd leengedni. Kihoz valamennyit abból az egyébként is kevés lerakódásból, ami egy normális benzinmotorban lehet. Tizen-huszonéves autókban kockázat nélkül eljátszható.
A friss olajet? :) Gondolom tudod h a regibe kell belerakni, kicsit emelt forulaton melegen jaratni, aztan leengedni, persze tuti vmennyi marad a motorban. De azt remelem tudod azt is h a jobb fele olajokban is van motormoso adalek, csak ugye mas koncentratumban. Mi is csak akkor hasznaljuk ha vmi szar olajat hasznaltak elotte vagy nem volt 40e km ota olaj cserelve. Ha normalis az olaj es idoben van cserelve akkor persze nem kell adalekokhoz folyamodni.
Mindig is tartózkodtam ezektől a motor mosó dolgoktól,pedig egy időben volt autószerelő vállalkozásom,de féltem volna használni. Jó olajat kell bele tenni és időben lecserélni...
Legalább belátod.
Lehet, h sokat tud róla a bácsi, de tudjuk, h sok a marketinges szöveg is.
Kíváncsian várnám a magyarázatát a motormosó cuccal kapcsolatban, h a főtengely, hajtókar, kuplungkosár, váltó, vezérműtengelyek siklócsapágyai mosás után mennyire károsodnak az indításnál. Mennyire rontja el a friss olaj szerkezetét...stb...
A motorral kapcsolatban tényleg azt beszéltem. Meggyőztetek. Viszont az oktatáson nem volt szó motorokról, ott csak és kizárólag autókról volt szó, az már az én faszságom h összefűztem a kettőt. Lehet, hogy azért az az oktatás vezető kenterbe verne olaj témában :)
Múltkor mellesleg nem hülyeséget beszéltem, hanem kérdeztem, mert sokféle vélemény volt gyertya témával kapcsolatban, gondoltam lesz értelmes válasz.
Talan tavaly volt ac600-asoknal egy embe aki olajcserekor miutan leengedte par masodpercre beinditotta hogy ugymond minden regi olaj biztos lejojjon.
Az hajmeresztobb mint a mosocucc.
Mivel nem akarok gonosz lenni, ezért elárulom, h SEMMILYEN MOTORMOSÓ SZART NEM RAKUNK A MOTORUNKBA!!!
De ha gondolod, próbáld ki nyugodtan. Utána az árajánlatom a blokk felújításodra 400e Ft...
Ennyire ne legyél fanatikus tisztítgató
Bocsi Oliver, de már megint hülyeségeket beszélsz...
Ugye elmondtad, h TE NEM ÉRTESZ ehhez, nem vagy motorszerelő stb...akkor ne adj hülye tanácsokat!
Csak egy kérdést teszek fel neked, és talán rájössz. Milyen kuplung van a motorokban általában? (segítség: a Ducatiban nem olyan)
Gratulálok az oktatás vezetőjének is. Húzza le a klotyón a papírját...
Szívesen. Elsősorban azt, de pl az SBS, Carbon Lorraine, EBC betét is sokszor olvasok. Akik pályáznak azok persze az oda való, a többiek inkább utcára és pályára is viszonylag jó keverékkel.
Jut eszembe ha vkinek szüksége van-lesz egy k5-6 lengőkarra, lesz egy eladóm annyi szépséghibával, hogy vmikor a múltban letörték a balos emelőszem konzolt és vissza van hegesztve. Cserébe olcsón megszámítom.
Rengeteg motor van, a legtöbb embernek nincs problémája a pénzel és itt a motoros éjjel-nappal teszi bele a mérföldet még télen is és ezért annyira aktívak.
Erre gondoltam én is, beírom, hogy mik a vélemények a M4 féknyergekről, akkor egy este alatt minimum tízen válaszolnak rá, mert nekik olyan van vagy volt. Itthon k5-6-ot még nem is láttam brembo nyereggel, nem hogy itt írjanak többen is tapasztalatokat. Meg ott a k5-6 csoportban van 2500 tag és eléggé aktívak is.
http://totalcar.hu/magazin/tec...