Volt pár motoros Angol ismerősöm és ők azért vannak könnyű helyzetben,mert ha nem tetszik valami a féken, akkor csikk zsebből kivágják az árát egy komplett Brembo rendszernek és már tökéletes is a technika. A fórumra meg írhatják fel a tapasztalatot,hogy hibátlanul működik...
Ahogy olvasgattam a britek eszmefuttatását meg tapasztalatait (ott sokan meg is tudják venni a fullos brembo cuccot, nem csak 1-2 példából kell kiindulni, mint itthon), eléggé brembo pártiak, pár galfer tárcsát láttam még, mondjuk azt inkább a hullámos dizájn miatt veszik. Bremboból 3 féle tárcsa van ugye, az alap az Oro (a gyárival megegyező minőségű), a Supersport és a T-Drive. Utóbbi 2 a népszerű. Én a supersportot néztem ki 320 milisben, külön tetszik, hogy arany színű a középső része, bár lehet, hogy ez csak az én "pojácabáróságom" :) A t-drive se lenne sokkal drágább, de eléggé hangos utcai használatnál a t-driveos rögzítés, meg nekem kétségeim vannak a tartósságával kapcsolatban is. Ami akkorát mozog könnyebben is elromlik, mint egy "fixebb" rögzítés.
Ez a supersport: https://www.omniaracing.net/en...
Ez pedig a T-Drive tárcsa: https://www.omniaracing.net/en...
K8 1000 komplett eleje van fékestől. Szerintem egy darabig elég lesz. A tárcsát meghagyom a 320-asnak, de veszek bele újat, hisz ami van az már ráz mint az ipari áram. Hogy milyen tárcsa legyen azt még nem tudom, úgyhogy figyelem amit irkáltok. A blokkhoz most nem nyúlok, úgyhogy lóvé mint a tenger.
Majd figyelj rá, hogy a monoblokk kétféle felfogatási távolsággal készült, és állítólag nem felújítható. Nekem egymás után volt fent a 2 részes 4 fékbetétes, és a monoblock 2 betétes brembo. Előbbit sokkal erősebbnek éreztem, utóbbiba olcsóbb a betét, ez maradt.
Rakjál rá egy komplett brembo alsó-felső szettet mondjuk egy apriliáról. A 4 betétesek igazán nagyot fognak. A legjobban eddig a 1098 fékje tetszett ott egy cső megy le, kicsit bajosabb a légtelenítés de a 330-as tárcsa önmagában is sokat dob a fékerőn, és nem könnyű túlmelegíteni.
Novegróba pár napja majdnem vettem egy k6 1000-et de szénné volt égetve az első féktárcsája, így ottmaradt.
Gondolom burkoltan az volt a mondanivalója (néhány valóban hasznos, és néhány bődületes baromság mellett) hogy vegyél AZ Meister olajat de ha mégsem akkor náluk vásárolj bármilyen más olajat mert csak náluk garantált hogy eredetit kapsz
Nálunk az OMV tartott (nagy tudósok tartották) az oktatást de összességében nekem ott az jött le hogy hazabeszélnek.
Egyszer részt vennék egy márka/kereskedő/érdekeltség független előadáson amit gyakorlatias "okosok" tartanak és amit nem csak futószalagokról lefutott járművekre vetítenek ki. Egy ilyen előadásból lehetne tanulni, következtetéseket levonni. A többi csak bla-bla-bla!
A fentebb linkelt olajinfo.hu-t sem érti az emberek többsége (az is lehet hogy én nem értem).
Az olajfolyással szembeni ellenállás stb... oké valóban jó infó és sokan nem jól tudják.
De látszik hogy az ember akitől a szünetben kérdeztél nem tudja értelmezni azt amiről előadást tartott.
Gondolom tisztában volt az adott hőmérsékleten más-más folyási képességgel bíró különböző viszkozitású olajakról (W40, W50, W60).
Az-az adott hőmérsékleten (legyen ez a hőfok 100C) egy 40-es olaj "hígabb" egy 60-as olajjal szemben.
Tehát nekem józan paraszti ésszel ebből az jön le ha egy motort nagyon gyilkos körülmények között használnak, szinte folyamatosan a legmagasabb hőmérsékleten amit még a gép elbír (ez ilyenkor már több mint 100C az olaj számára) akkor jön képbe a "magasabb" viszkozitású olaj "előnye" hisz ebben az esetben egy W50 vagy W60-as olaj még aránylag tudja tartani egy ideális körülmények mellett használt W40-es olaj folyási tulajdonságait. És végül is felesleges mert elenyésző a "mi" motorhasználatunk mellett de mivel nem lát a vesédbe ezért a kérdésedre a válasz: "igen van értelme"
...szerintem
Sztem a raszant penz kerdese. En meg akarom par evig tartani, szoval csak uj johet szoba. Omniaracingen a gyarival kb megegyezo brembo oro seria 370euro korul van parban. Csak ha uj tarcsat veszel akkor betetbol is kell az uj.
Egyelőre a féktárcsa projektben vagyok. Azt mindenképp cserélnem kell, úgyhogy ezt hoztam előre a listán. Szerintetek van értelme egyáltalán használtba gondolkodni?
Túl fiatal vagy, Neked már más az evidens, mint nekem. Nekem az az evidens, hogy van táblázat, mert minél inkább visszafelé mész az időben, annál inkább igaz, hogy nem volt elég egységes olaj - szélsőség ugye, hogy régen volt külön téli és nyári motorolaj az autókhoz.
A másik amiért evidensnek gondoltam, hogy az alternatívákról beszélünk, hogy azt firtattuk, hogy ki (pl. én) milyen gyáritól eltérő olajakat használ vagy akar használni. Nyilvánvalónak gondoltam, hogy az alternatívákról beszélgetünk, ezért úgy értettem, hogy Te meggyőződéssel álltítod az ellenkezőjét. És bár nem ismertem az M3 specifikációt, nagyon csodálkoztam azon, amit írtál. Ezért megnéztem - és ismét csak az evidensnek gondolt részt emeltem ki.
Így már értem mit mondasz, akkor kicsit elbeszéltünk egymás mellett :) Amúgy én mindig autodataban nézem meg mit ír egy adott típushoz és tényleg nem sűrűn, de előfordul, hogy kizárólag egy viszkozitást ad meg, mint pl az m-es bmw vagy tdci ford esetében. Abban igazad van, hogy a legtöbb autónál megad 4-5 viszkozitást, sokszor odaírva a min. hőmérsékletet is. Amúgy meg a viszkozitás meg a könnyebbik eset, az acea besorolás ami bonyolultabb (6 kategória van) és ezt szokták elcseszni autóknál a leggyakrabban. Na de akkor ezt túltárgyaltuk, jöhet a fék téma :D
Gixernél a fék örök téma :D Régebben nem értettem miért, de mikor megvettem az ezrest egyből éreztem, hogy vmi nem oké. Pedig előtte is gixer volt, de annak sokkal jobbnak éreztem a fékjét. Sokat olvastam én is utána a témának, itt is meghallgattam pár véleményt, meg pár "okost" is, meg van facebookon is angol k5-6 1000 csoport és ott is olvasgattam. A szokásos sorrend általában a fémfékcső (fékolaj az alap), betét, felső munkahenger és végül féknyereg. Én pl azt szűrtem le, hogy a betéten kívül a legnagyobb előrelépést a felső munkahenger jelenti, legtöbb helyen az RCS19et istenítik, szóval vettem is egyet, mellé fémfékcsövet plusz vesrah betéteket. Bár ez utóbbiakat még nem fogom tavasszal berakatni, megvárom hogy összejöjjön a pénz a brembo supersport féktárcsákra (a mostaniak elkezdtek lógni kicsit) és majd azokkal egyszerre kerülnek beépítésre, mert ugye új tárcsához új betét is kell. A vágyam még egy pár Brembo M4 monoblock féknyereg lenne, de annak már tényleg nem sok érezhető hatása lenne közúton, bár az angol srácok nagyon szeretik. Meg legyünk őszinték, nagyon faszán is néz ki. De az nem biztos, hogy megérne nekem plusz 500eurot (plusz ugye új fékbetétet, mert másmilyen kell bele természetesen, mint a gyári nyergekbe). Kíváncsi leszek mekkora előrelépést fog hozni az upgrade, csak lenne már meg minden.
Ez a supersport: https://www.omniaracing.net/en...
Ez pedig a T-Drive tárcsa: https://www.omniaracing.net/en...
fejlodsz bazz.
Novegróba pár napja majdnem vettem egy k6 1000-et de szénné volt égetve az első féktárcsája, így ottmaradt.
Nálunk az OMV tartott (nagy tudósok tartották) az oktatást de összességében nekem ott az jött le hogy hazabeszélnek.
Egyszer részt vennék egy márka/kereskedő/érdekeltség független előadáson amit gyakorlatias "okosok" tartanak és amit nem csak futószalagokról lefutott járművekre vetítenek ki. Egy ilyen előadásból lehetne tanulni, következtetéseket levonni. A többi csak bla-bla-bla!
A fentebb linkelt olajinfo.hu-t sem érti az emberek többsége (az is lehet hogy én nem értem).
Az olajfolyással szembeni ellenállás stb... oké valóban jó infó és sokan nem jól tudják.
De látszik hogy az ember akitől a szünetben kérdeztél nem tudja értelmezni azt amiről előadást tartott.
Gondolom tisztában volt az adott hőmérsékleten más-más folyási képességgel bíró különböző viszkozitású olajakról (W40, W50, W60).
Az-az adott hőmérsékleten (legyen ez a hőfok 100C) egy 40-es olaj "hígabb" egy 60-as olajjal szemben.
Tehát nekem józan paraszti ésszel ebből az jön le ha egy motort nagyon gyilkos körülmények között használnak, szinte folyamatosan a legmagasabb hőmérsékleten amit még a gép elbír (ez ilyenkor már több mint 100C az olaj számára) akkor jön képbe a "magasabb" viszkozitású olaj "előnye" hisz ebben az esetben egy W50 vagy W60-as olaj még aránylag tudja tartani egy ideális körülmények mellett használt W40-es olaj folyási tulajdonságait. És végül is felesleges mert elenyésző a "mi" motorhasználatunk mellett de mivel nem lát a vesédbe ezért a kérdésedre a válasz: "igen van értelme"
...szerintem
https://www.omniaracing.net/en...
Szereld le.
A másik amiért evidensnek gondoltam, hogy az alternatívákról beszélünk, hogy azt firtattuk, hogy ki (pl. én) milyen gyáritól eltérő olajakat használ vagy akar használni. Nyilvánvalónak gondoltam, hogy az alternatívákról beszélgetünk, ezért úgy értettem, hogy Te meggyőződéssel álltítod az ellenkezőjét. És bár nem ismertem az M3 specifikációt, nagyon csodálkoztam azon, amit írtál. Ezért megnéztem - és ismét csak az evidensnek gondolt részt emeltem ki.
Bocs.