Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nade várjál...

A GSX-R esetében is csak alternatívaként van a többi felsorolva és annál hasonló szövegkörnyezetben:
Recommended 10W-40, if not 10W-40 available stb. válassz a mellékelt ábra alapján - annyi a különbség, hogy ott van ábra.

Ha így érted, hogy csak 1 olaj használható, nos akkor az (szerintem) minden motornál így van. A GSX-R-nél is. De én a fordítottjáról beszéltem: Nem ismerek olyat, ahol ne lennének megadva az alternatívák és lám a szívó M3-nál is meg volt adva. (Az, hogy a gyár mennyire próbál az alternatívák használatáról lebeszélni, az nyilván változhat.)

Elnézést, nem voltam elég pontos, emiatt félreértetted (legyen az én saram).

Pontosítva:
Szerintem nagyon ritka lehet az a belsőégésű motor specifikáció, ahol az alternatívák ne lennének hő-függően megadva, vagy a gyár ne utasítaná a használót a hőmérséklet figyelembevételére alternatívák választásakor. Én egyáltalán nem ismerek ilyet és mint látjuk ez alól a szívó M3 sem kivétel.
Ez szerintem "törvény" mert az olajak karakterisztikájából ez következik. Ezért ezt pontos ismeretek nélkül is mertem leírni és eddig áll is. (Majd ha lesznek 0W-100 meg hasonló olajak, akkor majd megdől, de olyanról én még nem tudod - lehet, hogy Te már azt is megtalálod.)
Unixnal volt es a kenoanyag reszleg vezetoje tartotta. A neve hirtelen nem ugrik be. Mashogy gondolod?
Sokat vaciláltam rajta, végül a rózsaszin mellett döntöttem!
Más:
Hétvégén rászántam az időt és elolvastam 299 hozzászólást csak ebben a topikban a gsxr "fék" (ennyit ütöttem be itt a keresőbe, 2008-óta ennyi találatot adott :-) ) upgraddel kapcsolatban. Nagyon tanulságos volt (a 100.-tól esküszöm már élveztem is), hát nem, hogy okosabb lettem, de sokatok kálváriáját, próbálgatásait, véleményét és a végeredményt végig olvasva, még a kedvem is elment :-(

Csak amik így megragadtak a fejembe (pro és aztán mindig tapasztalat vagy mástól a kontra):
A gsxr fék alapból szar...... de mégsem?
Nagyobb tárcsa a jó megoldás, de akkor távtartót kell csinálni, meg puhább csavart kell venni. De aztán nem volt jó, nagyobb kellett volna, hosszabb kellet volna, ááá szar az egész...
A Kawasaki ZX10 monoblokkos nyerge az a jó, a gyári szar...... vagy mégsem?
A főfékhenger R1-esé a radiális, az kell! Megvan végre, áááá de mégsem jó
Dupla cső menjen le már a főfékhengertől, csak az a jó.... dehogyis a sima az is ugyanolyan jó.
Brembo RC19 az az igazi megold mindent, de lehet máshol volt a baj?
Átalakítottam, szaltóztam, beleálltam a falba, stb.
Így zanzásítva a fék téma az elmúlt 7 évből.

Na most akkor mit csináljon a halandó ember fia?
Megmondom: ugyanúgy végig fogom szívni az egészet saját káromra már látom előre... :-)
Olvasd el mi van a viszkozitások fölé írva. Segítek:
If a High Performance Synthetic Oil
approved by BMW should be unavailable,
you may use small volumes of
other oils for topping up between oil
changes. The following data must
appear on the packaging:

Magyarul más olajjal csak utántölteni lehet ha nem elérhető a 10w60.
A 2016os M3at meg se nézem, mert már az elején is mondtam, hogy szívó M-es motorról beszélek. Az pedig turbos.
Motoröblitőt*
Milyen oktatason javasoltak motoronlitot ?
Ezen a véleményen vagyok én is. Itt általában full szintetikus "olajakat" használunk. Amik laborban előállított csoda termékek semmi közük a hagyományos értelembe vett olajhoz. Na most ebbe a vegyi elegybe öntenénk bele ezt az ásványi olaj alapú "motoröblítő" cuccot. Ki tudja mit hogy csap ki, mi hogy marad bent, aztán teszi tönkre a drága, új olaj képességeit...
Jó, google-ztam:
http://www.bmwusa.com/Standard...
Innen leszeded a 2004 M3 Coupe (ami szívó) Owner Manual-t és a 123. oldalon azt találod, hogy
Preferred: 10W-60
Alternative: 5W-40 or 10W-40
Majd alatta leírják, hogy az ajánlott olaj függ a környezet hőmérsékletétől és a pontos olaj vásztáshoz keresse fel (Ön) a szervizt.

A vicc kedvéért ugyanerről az oldalról a 2016 M3 Sedan manuálját is, ott a 185. oldalon fogod megtalálni ugyanezeket.

A szervíz manuált nem találtam meg ilyen hamar - most nyilván erre fogod építeni a cáfolataid, mert az nincs meg - amiben 90% valószínűséggel van egy olyan vagy grafika is, amiket - nem M3-ashoz - képént már linkeltem.

Fordra is eljátsszuk?
Ha rendszeresen cseréled a minöségi olajat akkor total felesleges. Gondolom néztél Mar be a szelepfedél ala, sportmotoron Meg nem láttam olyat amin lerakódás lett volna. Nem auto amiben 15e vagy többet is elmegy egy olaj, és a minösége is általában gyengébb mint amit a mociban használsz. Ha meg a mosó folyadékot nem folyatod ki tökéletesen a blokkból többet art mint használ.
Pontosabban utobbi 1. Ezert:
Miért csak az utóbbi 1-2 évben? Mindig gazdag voltam, vagyok és leszek!
Akkor az utóbbi 1-2 évben nagyon meggazdagodhattál ;) Vagyis még jobban :)
Van is részesedésem a cégben.
Mi szoktunk, van értelme. Sőt az oktatáson is elmondták, hogy érdemes, főleg ha előtte rosszabb minőségű olajjal is volt használva, vagy sokat mennek két olajcsere között. A jobb olajokban alapból van tisztító adalék, csak ugye nem olyan koncentrátumban, mint egy ilyen tisztító löttyben. Ha meg vki tisztító helyett csak a jobb olajat rakja bele akkor azzal az a gond, hogy mivel elkezdi oldani a dzsuvát, így az az olajban marad, szóval érdemes pár ezer km után kukázni az új olajat. Így aztán inkább egy 3-4ezer forintos tisztító, mint pár liter olaj plusz szűrő legyen az ára.
Miért gondolod azt, hogy ez az egyetlen általam ismert példa? Ford tdci-be is csak 5w30 jó ha már itt tartunk. BMW-re visszatérve pedig pont a gyakorlatban létezik a kizárólag 10w60, amire azt mondtad nem létezik. Ezért cáfolat arra amit írtál. De ha belinkelsz nekem egy manuált arról, hogy M(!)-es bmwbe más is jó, akkor elismerem, hogy igazad van. Amúgy tényleg nem értelek, próbálsz beszólni, hogy hülye vagyok meg a műhely, stb (pedig leírtam már h nem vagyok autószerelő), aztán mikor megcáfolom azt ami miatt hülyének nézel akkor próbálod megmagyarázni, hogy nem úgy gondoltad, meg bla bla (gyakorlatban, elméletben, stb). A googlet meg tudni kell használni, nem úgy van, hogy beírok egy több szavas keresést aztán tuti az lesz a képen amire kerestem :) Clamtól kérj órát, ő nagy googlis :)
Nekem is lenne egy kérdésem, ha ennyire olaj a téma!
Érdemes e olaj csere előtt motor tisztító folyadékot használni?
Konkrétan ezt itt, és úgy ahogy itt leírja???
https://filterabc.hu/motortisztito
Fehér?
Fordítsuk meg: Miért érzed, azt, hogy az egyetlen általad ismert példa (legyen Neked igazad) cáfolat arra, amit írtam?
"gyakorlatilag nem létezik" = elméletben lehetséges, de nagyon ritka kivételtől eltekintve a gyakorlatban nem létezik
Tudod sorolni tucatjával az ellenpéldákat?
Akkor miért M3 oil chart-ra kerestél? Mert olyat akartál mutatni.
Nem is írtam olyat, hogy annak a linkjét találtam meg.
Egyébként vettem új csizmát, csináljak róla fotógalériát?
Ez igy igaz, a 10W 40, 100 Celsius felett radikálisan kezd felhigulni, legalábbis abból, amit az olajnyomásórán láttam erre tudok következtetni. Le kell szögezni, hogy nem jó a nagy olajnyomás sem, mert olyankor lassú a kenési pontokon az olaj áramlása és kicsi a hőelvonóképessége. Az "okosok" szerint üzemi tartományban 0,7 Bar/ 1000 főtengelyfordulatra kell beállitani az olaj viszkozitását és akkor nagy baj nem lehet. Szerintem forgós (10+ ezret) forgó motorba a 0,5 körüli érték is teljesen korrekt.
Azt hittem kicsit alaposabb vagy ennél. Amit elsőre belinkeltél az az M50TUB25 motor chart-ja, nem az M-esé. M-esre kizárólag 10w60.