De azért ha beírod pl. hogy "M3 E46 oil chart", akkor kizárólag olyan képet dob ki a kereső amin direkt felhívják a figyelmet arra, hogy a viszkozitást hogyan kell megválasztani a hőmérséklet függvényében. Mint ez is pl.: http://www.bimmerfest.com/foru...
Vagy ez: http://s105.photobucket.com/us...
És tekintve, hogy minél hegyesebb egy motor, annál fontosabb ez a kérdés, gyanítom, hogy pont az M-esek azok, aminél elő van írva a hőfüggő kenőanyag megválasztás.
Viszkozitás meg viszkozitási index.
Csak egyszerübb sürüséget irni.
És pályára erösen ajánlott olyan olaj Ami nem higul fel. Mert nyáron a nagy melegben az oljhö is felmehet 120ra pályán. És az az olaj ami 14cst 100fokon 120-on mar csak 10vagy az alatti és az Mar nem ideális.
De azért vegyük észre, hogy olyan ember kommentjére helyeselsz, aki nem tudta, hogy a GSX-R-nek mit ír elő a gyár, miközben gyakorlatilag nem létezik olyan belső égésű motor, aminél egyetlen viszkozitás lenne megadva és nem hőtartomány függően több. Hát így tényleg nem árt az olvasgatás. :) Lehet, hogy az autószerelő fiúkák sem figyeltek fel erre. :D
Bizony-bizony! Csatlakozom hozzád. Ajánlom ezt az oldalt olvasgatásra: http://www.olajinfo.hu/
Főleg a régebbi "tények és tévhitek" cikkeket a viszkozitásról. Más szemmel fogjátok után olvasgatni az olajjal kapcsolatos hozzászólásokat... :-)
Erre voltam kíváncsi, hogy mit ír a manuálja. Múltkor az Unix szervezett a partnereinek egy egész délutános motorolaj oktatást, amit a kenőanyag részleg vezetője tartott. Legszívesebben az összes szerelőnket elküldtem volna, annyira hasznos volt és sok újat tudott mondani. Pl azt is, hogy nincs olyan. hogy sűrűbb olaj vagy kevésbé sűrű. Ha jól emlékszem folyással szembeni ellenállás a helyes megnevezés, mert nem a sűrűségük van hatással a folyékonyságukra. Félre ne értsd, nem oktatásnak szántam, csak én is (meg még sztem az emberek 99%-a) rosszul mondtam előtte. Kérdeztem tőle szünetben, hogy van-e értelme w50 vagy w60-at rakni ha pályázok is, de mondta, hogy felesleges szerinte, de ha engedi a manuál akkor lehet.
Nem az számít, hogy 5w vagy 10w stb hanem, hogy 40 ill 100 fokon mérve mekorra a sűrűsége cst-ben.
Az hogy 5w-40 csak egy besorolás, ezen belül elég nagy eltérések vannak ám.
És mehet bele más olaj is mint a 10w-40 szervízkönyv szerint is. A külső hőmérséklettől függően. 10w-30 tól 20w-50ig. Én 15-50 től sűrűbbet biztos nem raknék, a 20w hideg olyan mint a méz kb :-D
Köszi visszaolvastam, én is ezt tapasztalatam vele.
10w-50 vagy 15-50 lesz benne legközelebb, az még hidegen nem annyira sűrű, melegen meg nem hígul el túlságosan . Q8 vagy MOL amit könyebb lesz beszerezni.
Kizárólag 7100! 300V-t szerintem nem szabad bele tölteni. Ha beírod a keresőbe megtalálod a hozzá szólásaimat hogy miért. 7100-ból az előírt viszkozitást ajánlom. Én most az emelt viszkozitású 15W-50-t vettem, mert nekem már félhulla a blokkom, de ha rendben lenne, akkor a 10W-40-t vettem volna, ahogy az elő van írva.
Ha csak utcán menne én is 5-6e nél cserélném, de így job a békesség és ledobom hamar. Azt néztem, hogy az eddig használt olajaim 13-14cst sürüségüek voltak 100fokon, most olyat keresek Ami 18 körül van, hátha nem hígul annyira fel a 40fokban nyáron.
Versenyautókba is sokan használnak MOL olajat. Difibe pl. az a legjobb, de a motorba is sokan teszik. Én most a vicc kedvéért mindenből motult vettem. Az árát nem is értem... A prémium márkák közül csak közép árú. Mobil1, Motorex kapásból, Repsol, Castrol is nem ritkán drágább.
Már régebben ezt a Mol-t használom, K3- nak eddig ezzel a legjobb az olajnyomás diagramja és a sebváltó is. Kopásról nem tudok érdemben nyilatkozni, de kb. 5000-km-enként cserélem az olajat.
Motul 300V-t és 7100-at használtam eddig, csak kicsit sokba van 2-3e Km-ként cserélni.
Kipróbáltam a Fuchs XP-t. Jó de nem annyira mint a Motul, nézelődök hátha akad valami amivel ki tudom váltani.
Láttam olyan cbr1000rr-t aminek a lánc szétnyírta a lengővilla merevítését akkora lánckereket tettek fel hátra.
Rs250 apriliám nagyon erős volt mégse egykerekezett gázra, a többi motorom mind emelte az elejét még a simsonok is.
Gyári áttételes motorokra gondoltam, nem pedig közútra használhatatlanul leáttételezettre. Volt sok enduróm és krossz motorom is amik közül a CR 250, meg az RMZ 450 volt a legjobb kerekezésre akár még szántóföldön is. A Cr mutatta meg azt is,hogy milyen amikor az ember hátáról leég a bőr a holtpont túlhúzása miatt
http://www.bimmerfest.com/foru...
Vagy ez:
http://s105.photobucket.com/us...
És tekintve, hogy minél hegyesebb egy motor, annál fontosabb ez a kérdés, gyanítom, hogy pont az M-esek azok, aminél elő van írva a hőfüggő kenőanyag megválasztás.