-A highslide esélye is jócskán csökken, ha nyomod a féket miközben akasztod. Ilyenkor megintcsak ölődik a hátsó fék.
Nem okoskodás, kérdezés, mert biztosan sokkal többet csináltad már, mint én.
Ezt hogy kell elképzelni? Eleve megelőző jelleggel taposod a hátsóféket kigyorsítás közben, hogy védekezz az átdobás ellen? Ez esetben nem ugyanott vagy, mintha kicsit progresszívebben/fokozatosan nyitnád rá a tüzet? Vagy készenlétben van a lábad, és ha érzed a highside fagyos lehelletét a tarkódon, megtaposod? Erre meg azt gondolom, hogy, amikor már elindult, az esetek nagy részében késő.
Nekem nem adja, hogy gyorsítás közben a féket tapossam.
A pályán túlmelegedett a gumi, egyenes szakaszon nem tudtam eleget lassulni, kisebb fékkel beengedtem a kanyarba (100x megcsináltam már előtte) és hirtelen mintha kirántották volna a motort alólam. Felálltam mentem tovább.
Beszaroaszaurusz jó ez a ZX! Hogy muzsikál ezzel a rendszerrel?
A bukogomba miatt is ölre mennek, mindenki azt gondolja, csak neki van tapasztalata. Pedig totál kiszámíthatatlan, hogy mikor milyen esés fog következni és mekkora lesz a gomba szerepe.
Az én motoromra olyan gomba volt szerelve, amit a blokktartó csavarként tekertek fel. Eséskor kitépte a menetet a blokkból. Ez aztán a segítség!
Amit meg eddig láttam motorbalesetet, ott a gomba dísznek volt. Az a bukás, aminél egy gomba a nullánál nagyobb eséllyel megvéd bármit, azt illene kivédeni még a motoron ülve.
Üdv !
Rossz tapasztalatom volt az alumínium (ha jól emlékszem az anyagára) LSL bukógombáról.Nem ajánlom.
Utcán eséskor oldalára borúlt az akkori motorom (ZX-9R) és csak úgy csúszot...mikor felálltam az aszfaltról..vicces,de alig találtam meg olyan messzire csúszott az esés helyétől a fém gomba segítségével.Ha szépet akarsz vedd meg,ha esésnél és csúszásnál a védelem a fontos akkor ne vegyél fém gombát.Amit még sokan elfelejtenek..."elég" fontos: a b.gomba ne álljon ki az idom síkjából / legszélesebb pontjától 2 cm-rel (kb.),mert törés -zúzás következik.Vicces amikor 5-10 cm-rrel kiálló gombát lát az ember és a tulaj állítja az a tuti .
Remélem tudtam segíteni.
Pályán elesni nem hiba, hanem kötelesség. Az nem számít.
Amúgy meg mindkét esetre tudnám mondani a "magamét".
Ha az elhasalós utcán lett volna, akkor nem húztam volna annyira a féket (nem mértem volna olyan szorosra a féktávot), hogy elmenjen az eleje - márpedig ha az elsőt kevésbé, akkor a hátsót inkább jobban nyomom.
A highslide esélye is jócskán csökken, ha nyomod a féket miközben akasztod. Ilyenkor megintcsak ölődik a hátsó fék.
Tehát csak ebből a két példából is az jön ki, hogy utcán a hátsó rendesen használva van / lenne nálam például. Élek a feltételezéssel, hogy nem csak én használom.
Az előbbinak az a magyarázata, hogy a nagyobb tempó mellett ugyan azzal a dőlésszöggel jobban terül a gumi (szélesebb a tapadó felület, így elbírja a többlet gázt) , kisebb kanyartempónál és ugyanolyan dőlésszögnél kevésbé terül a gumi, kisebb a tapadási felület és nem tolerálja a csuklóba található EGO többletet...
Most az első kerék fékezés és kanyarodás közben (Mansell), az előtt Mátra gázadásra a hátulja megcsúszott és átdobott a motoron, mert hirtelen engedtem vissza a gázt.
Az utóbbinál éreztem hogy elbasztam mert utcai gumit erőltettem pályán. Az előbbit nem értettem mert egész délután ott csapattuk sokkal gyorsabban.
Most speciel egy nem fékes kérdés
Épp intézem a bukógombát, viszont nem igazán tudok dönteni két opció között (most azt hagyjuk, hogy van-e értelme, nekem bevált mikor kellett):
1. LSL: X-Bikenál akciós most, 33.000 konzolostól mindenestől +szállítás
2. Lightech: EBay, 28.000 kiszállítva, ehhez nem kell konzol, elfér az idomtól a fej
Én mindig 4 ujjal fékezek. Nincs rá szükség de kanyarbemeneten meg lapon sokkal jobban tudom szabályozni a fékerőt több ujjal.
Aztán majd egyszer átállok 1 ujjra.
Majd 1:55 alatt. (Tehát sose ).
Sose törpöltem azon hogy hányujjazok,bár bármikor húztam visszafogtam magam mert vagy átfordultam volna a kormányon vagy a szemem csattant a plexin,a gumi előbb adja fel.
Inkább kevesebbet fékeznék.
Ezt mondom én is. Minden féknek van határa és mindent túl lehet feszíteni. Csak van amit nehezebb. Olyat is ismerek, akinek kontra fékje füstölt a biciklin a Pilisről lefele.
A 18 az az egyujjas, 1 centis. Már ha amúgy jó a fék.
A 20-as nem tudom mennyi lehet mert nem úgy használom.
Egyszer átállítottuk kíváncsiságból és érezhetően nagyobb a fékkar útja, de nem tudom mennyivel.
Úgy jobban adagolható a fék, utcára biztos a 20-ast használnám.
Nem okoskodás, kérdezés, mert biztosan sokkal többet csináltad már, mint én.
Ezt hogy kell elképzelni? Eleve megelőző jelleggel taposod a hátsóféket kigyorsítás közben, hogy védekezz az átdobás ellen? Ez esetben nem ugyanott vagy, mintha kicsit progresszívebben/fokozatosan nyitnád rá a tüzet? Vagy készenlétben van a lábad, és ha érzed a highside fagyos lehelletét a tarkódon, megtaposod? Erre meg azt gondolom, hogy, amikor már elindult, az esetek nagy részében késő.