Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

-A highslide esélye is jócskán csökken, ha nyomod a féket miközben akasztod. Ilyenkor megintcsak ölődik a hátsó fék.

Nem okoskodás, kérdezés, mert biztosan sokkal többet csináltad már, mint én.
Ezt hogy kell elképzelni? Eleve megelőző jelleggel taposod a hátsóféket kigyorsítás közben, hogy védekezz az átdobás ellen? Ez esetben nem ugyanott vagy, mintha kicsit progresszívebben/fokozatosan nyitnád rá a tüzet? Vagy készenlétben van a lábad, és ha érzed a highside fagyos lehelletét a tarkódon, megtaposod? Erre meg azt gondolom, hogy, amikor már elindult, az esetek nagy részében késő.
A cbr 900rrr-n amikor hozzám került rajta volt a bukó ketrec (fighter stílusú) az működött, csak amikor sokat döntöttem a motort akkor leért.
Nekem nem adja, hogy gyorsítás közben a féket tapossam.
A pályán túlmelegedett a gumi, egyenes szakaszon nem tudtam eleget lassulni, kisebb fékkel beengedtem a kanyarba (100x megcsináltam már előtte) és hirtelen mintha kirántották volna a motort alólam. Felálltam mentem tovább.
Beszaroaszaurusz jó ez a ZX! Hogy muzsikál ezzel a rendszerrel?

A bukogomba miatt is ölre mennek, mindenki azt gondolja, csak neki van tapasztalata. Pedig totál kiszámíthatatlan, hogy mikor milyen esés fog következni és mekkora lesz a gomba szerepe.

Az én motoromra olyan gomba volt szerelve, amit a blokktartó csavarként tekertek fel. Eséskor kitépte a menetet a blokkból. Ez aztán a segítség!

Amit meg eddig láttam motorbalesetet, ott a gomba dísznek volt. Az a bukás, aminél egy gomba a nullánál nagyobb eséllyel megvéd bármit, azt illene kivédeni még a motoron ülve.
Üdv !
Rossz tapasztalatom volt az alumínium (ha jól emlékszem az anyagára) LSL bukógombáról.Nem ajánlom.
Utcán eséskor oldalára borúlt az akkori motorom (ZX-9R) és csak úgy csúszot...mikor felálltam az aszfaltról..vicces,de alig találtam meg olyan messzire csúszott az esés helyétől a fém gomba segítségével.Ha szépet akarsz vedd meg,ha esésnél és csúszásnál a védelem a fontos akkor ne vegyél fém gombát.Amit még sokan elfelejtenek..."elég" fontos: a b.gomba ne álljon ki az idom síkjából / legszélesebb pontjától 2 cm-rel (kb.),mert törés -zúzás következik.Vicces amikor 5-10 cm-rrel kiálló gombát lát az ember és a tulaj állítja az a tuti .
Remélem tudtam segíteni.
Pályán elesni nem hiba, hanem kötelesség. Az nem számít.
Amúgy meg mindkét esetre tudnám mondani a "magamét".

Ha az elhasalós utcán lett volna, akkor nem húztam volna annyira a féket (nem mértem volna olyan szorosra a féktávot), hogy elmenjen az eleje - márpedig ha az elsőt kevésbé, akkor a hátsót inkább jobban nyomom.

A highslide esélye is jócskán csökken, ha nyomod a féket miközben akasztod. Ilyenkor megintcsak ölődik a hátsó fék.

Tehát csak ebből a két példából is az jön ki, hogy utcán a hátsó rendesen használva van / lenne nálam például. Élek a feltételezéssel, hogy nem csak én használom.

Jó idő van, kéne motorozni hétvégén.
Há nem mondom szélsőségesek vagytok.
Az előbbinak az a magyarázata, hogy a nagyobb tempó mellett ugyan azzal a dőlésszöggel jobban terül a gumi (szélesebb a tapadó felület, így elbírja a többlet gázt) , kisebb kanyartempónál és ugyanolyan dőlésszögnél kevésbé terül a gumi, kisebb a tapadási felület és nem tolerálja a csuklóba található EGO többletet...
Most az első kerék fékezés és kanyarodás közben (Mansell), az előtt Mátra gázadásra a hátulja megcsúszott és átdobott a motoron, mert hirtelen engedtem vissza a gázt.
Az utóbbinál éreztem hogy elbasztam mert utcai gumit erőltettem pályán. Az előbbit nem értettem mert egész délután ott csapattuk sokkal gyorsabban.
Most speciel egy nem fékes kérdés
Épp intézem a bukógombát, viszont nem igazán tudok dönteni két opció között (most azt hagyjuk, hogy van-e értelme, nekem bevált mikor kellett):
1. LSL: X-Bikenál akciós most, 33.000 konzolostól mindenestől +szállítás
2. Lightech: EBay, 28.000 kiszállítva, ehhez nem kell konzol, elfér az idomtól a fej

Ötlet, vélemény, tapasztalat?
Simán benyelek 1:50 alatt 4 gombóc fagyit.
Én mindig 4 ujjal fékezek. Nincs rá szükség de kanyarbemeneten meg lapon sokkal jobban tudom szabályozni a fékerőt több ujjal.
Aztán majd egyszer átállok 1 ujjra.
Majd 1:55 alatt. (Tehát sose ).
Nem csúszik.
A eladást úgy értem hogy elpattog egykeréken.

Amitől én fosok be.Ez van.
Nem nagy szám a power de erre tellett.
Akkor szar a gumid, vagy ostobán fékezel nekem előbb emeli el a hátulját, mintsem megcsusszon.
Nemazé kell az ezres hogy menjen?
Most meg mindig csak a megállás...
Összezavar na.
Inkább igyatok többet. Az legalább meglátszik rajtatok.
Sose törpöltem azon hogy hányujjazok,bár bármikor húztam visszafogtam magam mert vagy átfordultam volna a kormányon vagy a szemem csattant a plexin,a gumi előbb adja fel.
Inkább kevesebbet fékeznék.
Biztos jó annak, aki úgy szokta meg
A 3 ujjas mé nem jó?
Nekem pont az az egyujjas fék kellene, mint a régin
Ezt mondom én is. Minden féknek van határa és mindent túl lehet feszíteni. Csak van amit nehezebb. Olyat is ismerek, akinek kontra fékje füstölt a biciklin a Pilisről lefele.
A 18 az az egyujjas, 1 centis. Már ha amúgy jó a fék.
A 20-as nem tudom mennyi lehet mert nem úgy használom.
Egyszer átállítottuk kíváncsiságból és érezhetően nagyobb a fékkar útja, de nem tudom mennyivel.
Úgy jobban adagolható a fék, utcára biztos a 20-ast használnám.
A tekerős bizgere amit meg lehet fogni.
Szakkifejezésekben nem vagyok otthon.
Mi a különbség a 18 és 20-as erőkat között? Adagolhatóság, és fékerő tekintetében? Úgy nézem, hogy a gsx-r gyári fékjénél 21-es.