Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor valamit elbeszélünk egymás mellett. Pont azt írom legelőször, hogy ez a K1 fék ilyen. Utána írod, hogy nálad aztán sose melegedett el. Ebből kifolyólag arra gondoltam, hogy akkor vagy bénán vezetek, vagy szar a fékolaj, vagy leginkább mindkettő, vagy akármi. Sosem elemeztem még a jelenséget komolyabban.

Mondjuk ha az ember 100-al megy akkor maximum gázt kell visszavenni
Igen, csak nem mindegyiknél egyforma a kopottság, nem mindegyikbe passzol a megfelelő hézaggal az ilyen-olyan betét, nem mindegyiknek van az úszótönkje kikopva (főleg, hogy nem mindegyik egydugattyús), nem mindegyiknél jó a tárcsa-betét anyagpárosítás, nem mindegyiknél van kipucolva a főfékhenger évente, stb... Az viszont adottság, hogy egy ezres motor hátsó tárcsája, kisebb, mint egy postás motor elsője.
Hatso fekbol szerintem egyfele van.
Talan a dugo atmeto es tarcsameret ami kulonbozhet de rabezesre egykutya mind.
Betettel leet varialni annyit hogy bekap es csuszik raallva vagy nem.
Hidd el én nem tudom mi baja a fékednek. Mindenki agonizál a féken.

A beszélgetések 99%-ában a fékolaj, a cső és a rossz vezetéstechnika kerül elő, pedig pont a másik három az, ami érdemben befolyásolja a fékteljesítményt:
- a nyergek mechnaikai állapota
- a betétek minősége
- a karmantyúk minősége
Ezekről ugye nem megy a rizsa, mert ez nem annyit kér hogy milyen színű is legyen a fékcső, melyik jobb-e az ebayes, az angol vagy a gyári...

Mechanikailag kell rendben legyen a fék és megfelelően kell legyen méretezve ill. a méretezésnek megfelelően kell használni és akkor jó.

Azt pedig továbbra is fenntartom, hogy egy korszerű sportmotor hátsó fék nem bírja, ha agyondolgoztatják, mert nem erre van méretezve. Arra van, hogy néha segítsen megtalálni a bejárati ívet, miközben a mozgási energia 95%-át a két első nyereg eszi meg. Ha valaki ettől a munkaponttól jelentősen és tartósan eltér, akkor el fog melegedni a hátsó fékje. És utcán ezt nem is olyan nehéz össze hozni, csak nem 100-al kell lejönni a hegyről, hanem 200-al.
Vagyis a tl-fékjéhez képest elég jo. Azon nulla volt a hatás.
Az azért van, mert kevés arra felétek az egy kilométerre eső kanyarok száma
Viccet félretéve a k1 nyereg ferodo sz betéttel elég jo. Nekem egy idő után felpuhul. Nem tudom ez mennyire lehet a dot4 olajtol, vagy mi a fenétől. Olyankor már nem is érzem olyan haraposnak, mint hidegen.
Tőlem vetted, de nem az enyémet vetted. sumibt-ét adtam tovább.

Egyébként vigyázat! Csak azért mert magamra vállaltam, hogy helyre teszek pár dolgot még nem jelenti azt, hogy az én fékem el szokott melegedni. Nem szokott. Nekem más bajaim vannak vele, de meg fogom oldani, mert kitaláltam, hogyan lehet örök féket csinálni rá.
Szerintem az a k1 fék már csak ilyen. Lehet rosszul emlékszem, de mintha tőled vettem volna a hátsó féknyergem. Biztos megátkoztad, mert nekem is pár km után elmelegszik szerpentinen + szép lila a tárcsa. Probáltam csak elsővel menni, de nem tudom megszokni sose zavart a két fék együttes használata.
CZ-be nekem is olvadtak meg törtek a dugók. Na de ahogy az ment....
Nekem csak a TZ dugattyúja olvadt meg és a 3-ból két gyűrű is átégett. Kunmadáron + szétrobbant a trafó mikozben szétverte a forgattyús házat a főtengely csapágy... mondjuk széria mz létére 119-et ment a 400 m végén... mondjuk nem dokáig... akkor kezdödött ott a gyorsulási, 90-es évek vége talán...
És két évente, mikor elfekteted melyik kerék szokott alólad kicsúszni?
Tehát rosszul fékeznek az utcások. "Az elsőt kell használni ennyi az egész." Erről beszélek. Az a fék, amit nem használsz nem melegszik el. Ez tuti.

20 évig MZ-n, Jawán nem ment el a hátsó fék. Persze motorozni is csak módjával, úgy, ahogy. Inkább igyekezet volt, mint tudás. Azóta mondjuk megtaultunk valamelyest erre most már elforr a fék.

Nekem se fogyott el simsonon, de a zx10 első fék mégis megszopatott, bár én a két évente elesős fajta emberek közé tartozom . Pannónia kerékből olvadt már ki másnál is a lemez az aluból.
"Pályás igazság, hogy akinek kevés a fék az rosszul fékez. Túl hosszan, túl gyengén. Na már most hogy fékezel közúton a pályához képest? Pont így - hiszen "nem tudod határra tenni a technikát annyira, mint pályán". Tehát hol fog elmelegedni a fék? Ahol rosszul fékeznek. Vagyis utcán."

Pályán mindenképp nagyobb terhelést kap a fék. 260-ról 60-ra fékezel a cél végén, ilyet utcán nem igen csinálsz.
Na már most az a tény, hogy utcán elmegy a hátsó fék nem jelenti azt, hogy a pályán nem menne el tized annyi idő alatt!
Egyszer próbálnál lelassítani a Hungaroringi cél végi féktávon hátsó fékkel, az 1-es kanyarban már gejzírként törne fel a fékfolyadék belőle. És persze nem is sikerülne.
Ha a hátsó féked elmelegszik utcán az szinte biztos, hogy vezetési hiba. Az elsőt kell használni ennyi az egész.
A hátsót is lehet. Stabilizáló féknek, ívszűkítésre stb. de ha elmegy akkor nem használod jól az elsőt.
Nem véletlenül nincs rajtuk komoly hátsó fék. A fizikából adódóan fékezéskor előre vándorol a súlypont. Hátul csökken a tapadás és egy erősebb fékkel max. hamarabb tudod blokkolni a kereket de nem tudsz nagyobb fékerőt kicsikarni.
20 évig motoroztam Jawa-val CZ-vel, krosszmotorral, egyiken se fogyott el a fék soha, pedig bowdenes dobfék volt. Akkor ez mit jelent?
És ez melyik teória mellett érv?
Akinek elmegy annak a fékje rossz, a technikája rossz, vagy hazudik?

Anno azokon a motorokon sokkal jobban túl volt méretezve a hátsó fék, mint a mostani sportmotorokon, mert azok nem pályamotornak készültek. (Gondolom emlékszel még a lyuggatott kitámasztókarral szerelt féknyergekre.) 240-es tárcsa nem volt ritka. Ezeken 200-as van, legalább 1mm-rel vékonyabb és a betét felülete is kisebb. És akkoriban nem voltak ilyen gumik sem, amikkel így meg lehetett volna lépni a féket anélkül, hogy elfarolna. Eredendően nagyobb fékkel csináltunk kisebb fékhatást. Most kicsivel akarnánk nagyot.
Cirka 2 évtizedes utcai motorozásom kapcsán egyszer sem volt fékproblémám a full gyári fékrendszerekkel sem... pedig gumi fékcsővel és utcai betétek voltak szerelve a vasak (csak a nagyobbak: jmakka genezis 1000, srad 750), a túratempóm nem volt az a kimondottan nézegetős fajta... de ez a múlté, már csak a pálya maradt nekem , bár lehet hogy ha úgy hozza a sors akkor egy pár év múlva egy Hayabusára benevezek utcai motorolás gyanánt...
Áhh beleáll a rángógörcs a kezembe simán megvan egy Gödöllő-Hatvan távon a fékmelegítés,Valahol Szirák-Hatvan közt füstölt a gépes hátsó fékje,de az egy beragadt kézifékbowdebn volt a gastrában.
Viszont szépen megsütött mindent odabenn.
Pörzsölőt találsz a fészerben.
Na jó akkor nekiállok melegíteni.
Hogy válaszolni tudjak, ahhoz előbb tudnom kéne, hogy Neked elfogy-e a féked a bükkben?
Még mindig a Te lánckereked van fent. Jól szuperál, nagy köszönet érte!
Na most ezt a kommentet magamra vegyem vagy nem?
Bár két dologra biztos tudom a választ a háromból...
Nekem egyszer eringen, de akkor is rájöttem utólag, hogy én voltam a fasz, a nagy igyekezetben épp egy kicsit rátartottam a gázra féktávon is
Nem tom.. én is csak hallottam róla. Ja, nem. Egyszer a zsigulimon izzott az új tárcsa, pedig csak 500 métert gurultam 50-nel, de nagyon nem akart menni, ekkor gyújtottam rá egy cigire a tárcsáról. Na, az melegedett