Az valószínű, hogy nekem fingom sincs a pályamotorozásról, a jó köridőről kiváltképp, de szerintem sok embernek meg az utcai motorozásról nincs fingja, főleg annak, aki azt gondolja, hogy utcán nem lehet kihasználni a technika kereteit.
Pályás igazság, hogy akinek kevés a fék az rosszul fékez. Túl hosszan, túl gyengén. Na már most hogy fékezel közúton a pályához képest? Pont így - hiszen "nem tudod határra tenni a technikát annyira, mint pályán". Tehát hol fog elmelegedni a fék? Ahol rosszul fékeznek. Vagyis utcán.
Továbbá mivel pályán a köridő a cél és a minél rövidebb féktáv, ez azt jelenti, hogy törekszünk a 100%-os fékhatásra. A 100% fékhatás pedig 100% elsőt 0% hátsót jelentene (pont ezért a kell-e használni a hátsót pályán c. kérdés régi vita téma). Ha tehát az elméletileg legjobb körhöz 0% hátsó fék tartozna, akkor nehéz elvárni egy sportmotortól, hogy kifejezetten erős hátsó fék legyen rajta. És nincs is. Tehát ha utcán bármelyik is elmelegszik a két fék közül, akkor melyik melegszik el hamarabb? A hátsó.
Aztán ott van még, hogy vannak utcai motorosok, akik "szeretnek" elesni (egy két szezononként csúszik), és vannak aki nem szeretnek. A dolog egyik kulcsa pont a hátsó fék, amivel mind fékezéskor, mind gyorsításkor rengeteg tapadás menthető meg a nem homogén burkolattal jellemezhető körülmények között. Csak, hogy ezt valaki belássa, vagy felismerje, ehhez esetleg kéne tudni a fizikát, meg mondjuk motorozni.
Motorozás alatt nem a jó köridőt értem. A jó köridő IS motorozás, de nem kizárólag csak az a motorozás.
Van sok jó motoros akik nem járnak ki de akik kijárnak azok közöl ugye most azt nézzük hogy 600 + sportmotor, mert az rs 125 és zuperlotyók az más tészta szóval:
45 elég sokan
44 kevesen
43 igen kevesen
42 pár fő csak
41 csak versenyzők
mivel ezt még nem vizsgálta senki pontos számokat nem lehet leírni...
Na jó, de ha tényleg a frankót mondod akkor hogy is van ez?
Nem vagyok gp-s meg tudom is én milyen pilóták vannak it, 1x voltam kint és csak a miheztartás végett kérdeztem...
Épp ezért kérdezem, mert itt azért eléggé erőteljes az árkülönbség, nem épp 10-20%os. Nem ragaszkodom 100%ig az EBChez, nem vagyok a saját zsebem ellensége, ha minőségre meg tudásra ugyan azt nyújtja. Honnan érdemes venni? Ebay vagy van magyar normális forgalmazó?
Van olyan mint akár a brembo, ebc vagy galfer, csak fele annyiba kerül (próbáltam mindet)...sok pályázós csóka ezt használja, de a sima race betét aszem gp arról negatív véleményt is hallottam de az S33 a nagyon csoki... a tárcsa is fele annyiba kerül és a minősége annak is tökéletes.
Gold-fren tárcsa:37/db
-||- betét S33 tipus: 14/2 pár
Galfer fékcsö: 20
Féknyereg eriggy: 30/2db
Brembo pumpa 19x20: 35/db, vagy az eriggyé:25/db
Az RCS az 100 körül van az tény...
És felfelé kerrkítettem mindent hogy a postát is fussa...
Akkor fussál neki még 1x Azt írtam h fékbetétet csak akkor cserélek ha már tárcsát is, mert ugye az újra úgy van gari ha új betétet raksz hozzá. A tárcsáim meg úgyis elkezdtek lógni...
Pályás igazság, hogy akinek kevés a fék az rosszul fékez. Túl hosszan, túl gyengén. Na már most hogy fékezel közúton a pályához képest? Pont így - hiszen "nem tudod határra tenni a technikát annyira, mint pályán". Tehát hol fog elmelegedni a fék? Ahol rosszul fékeznek. Vagyis utcán.
Továbbá mivel pályán a köridő a cél és a minél rövidebb féktáv, ez azt jelenti, hogy törekszünk a 100%-os fékhatásra. A 100% fékhatás pedig 100% elsőt 0% hátsót jelentene (pont ezért a kell-e használni a hátsót pályán c. kérdés régi vita téma). Ha tehát az elméletileg legjobb körhöz 0% hátsó fék tartozna, akkor nehéz elvárni egy sportmotortól, hogy kifejezetten erős hátsó fék legyen rajta. És nincs is. Tehát ha utcán bármelyik is elmelegszik a két fék közül, akkor melyik melegszik el hamarabb? A hátsó.
Aztán ott van még, hogy vannak utcai motorosok, akik "szeretnek" elesni (egy két szezononként csúszik), és vannak aki nem szeretnek. A dolog egyik kulcsa pont a hátsó fék, amivel mind fékezéskor, mind gyorsításkor rengeteg tapadás menthető meg a nem homogén burkolattal jellemezhető körülmények között. Csak, hogy ezt valaki belássa, vagy felismerje, ehhez esetleg kéne tudni a fizikát, meg mondjuk motorozni.
Motorozás alatt nem a jó köridőt értem. A jó köridő IS motorozás, de nem kizárólag csak az a motorozás.
45 elég sokan
44 kevesen
43 igen kevesen
42 pár fő csak
41 csak versenyzők
mivel ezt még nem vizsgálta senki pontos számokat nem lehet leírni...
Nem vagyok gp-s meg tudom is én milyen pilóták vannak it, 1x voltam kint és csak a miheztartás végett kérdeztem...
http://www.kepesmotor.hu/fek_k...
Olyan kis nyüzüge amit nem sajnálok bepanírozni a kavicságban.
-||- betét S33 tipus: 14/2 pár
Galfer fékcsö: 20
Féknyereg eriggy: 30/2db
Brembo pumpa 19x20: 35/db, vagy az eriggyé:25/db
Az RCS az 100 körül van az tény...
És felfelé kerrkítettem mindent hogy a postát is fussa...
Fékbetét szett: 2x11e
Fékcső (már van): 19e
19RCS: kb 100e
R1 féknyereg: kb 30e ahogy írtad
persze biztos olcsóbban is ki lehet hozni