Az egykekezés a türelemről szól. Nem tudom, Te hol tartasz, de ha már írom, leírom az elejétől, hátha más is kedvet kap a hanyatt eséshez :-)
A legelső nap gázból kell próbálgatni, pontos megnevezése ennek „VISSZACSAPÁSBÓL”:
hintába kell tenni a gépet, mintha egy mosódeszkán mennél, tehát nagygáz, visszacsapapni a gázt és mikor a teló a legmélyebb pontra kerül megint nagygáz, ekkor a teló visszarugózásával+a gázadással akár egy 600-as is feljön 1-esben olyan 50-70 körül. Az egész egy tizedmásodpercig tart, tehát jól kell eltalálni az ütemet…
1000-es mocikon ez az egész felesleges, elég egy sima kigyorsítás, (szeretem az 1000-es tulajokat mikor azt hiszik, hogy tudnak egykerekezni pedig nem ) Ezt hívják úgy, hogy „ERŐBŐL”
Ha már fel tudod emelni, akkor azt kell gyakorolni, hogy ne fossál be ha feljött, ne visszacsukd a gázt, hanem megtartsd egy ponton, még ha le is esik az eleje, de azt szépen lassan tegye.
Ha már tudsz menni egy fokozatban, akkor azonnal jön a kuplungos felvétel, nem kell behúzni a kuplungot, csak meg kell csúsztatni egy picit egy erőteljesebb kigyorsítás közben.
Következő lépés a váltás, mint észrevetted (aki nem az vegye észre) a motorokon szekvenciális váltó van, tehát nem kell váltáshoz kuplungolni, felfele váltáskor elég egy pillanatra elvenni a gázt, lefele pedig elvenni, visszaadni és megtörténik váltás (gyorsabban és csendesebben, mintha kuplungolnál)… Ebből kiindulva, beakasztod a lábad a váltókarba, kuplunggal felveszed kerékre, és amint feljött egy normális magasságra ott úgy is el fogod venni egy pillanatra a gázt (ha nem akarsz hátraesni) ekkor érdemes rögtön tolni egy kettes…
Ha megy a váltás 6.-ig akkor nyugodtan szokjál át a kuplungos váltásra, ez sokkal kényelmesebb, lehet neki gázfröccsöt is adni, ha úgy érzed, hogy le akar esni az eleje… Ami még fontos, ne kínozd a gépet és magadat se, a lényeg, hogy egy pillanat alatt vedd fel jó magasra, ott azonnal válts egy kettest, és látni fogod, hogy mennyivel nyugodtabb és kezesebb lesz így a motor..
Na ez az a szint amikor rá kell szoktatni a jobb lábad a fékre, ez se bonyolult minden egykerekezést úgy fejezel be, hogy nem elveszed a gázt, hanem tartod és finoman belefékezel lábbal… Amikor ezt megszoktad akkor lehet egyre magasabbra emelni, és mindig fékezgetni…
Következő lépés, hogy gurulsz kb 10-zel, kuplung behúzva, és megpróbálod úgy felvenni, hogy nem belekuplungolsz, hanem húzott kuplungból nagygáz és úgy engeded rá… Ez a későbbiekben azt eredményezi, hogy akár álló helyzetből is fel tudod venni, ami lássuk be elég látványos tud lenni lámpától elinduláskor…
Utcára ennyi szerintem elég, innentől már streetfighterezésnek nevezném a dolgot..
Mellékelet egy képet is, hogy lássátok, egy komoly, megfontolt ember adta a tanácsot :-)
Köszi kipróbálom. Néha amúgy direkt ülök máshogy. Úgy olyan tök fura érzés, de érdekes... Jah, amúgy a balos kanyart jobban szeretem mint a jobbost. Deee, az a veszély meg megvan. Kérdeztem is, h miért kopik rosszul a csizmám eleje...
Szia,
engedelmeddel megfogadnám én is a tanácsod.
Évek óta kutakodok, de se pályán se sehol nem mondták még soha hogy mit csinálok rosszul. Gondolom nem azért mert mindent jól csinálok.
Én se azért mondtam, igazat adtam neked. Én is a motor közepére ragasztva motoroztam még egy pár hónapja, mitmongyak igen nehéz egy másik stílust elsajátítani . Nekem nehezen ment.
nem azért írtam, hogy megbántsam vele, nekem volt olyan szerencsém, hogy mikor sok éve elkezdtem pályázni, Dudás Peti édesapja volt a szerelőm, odamentem Petihez és kifaggattam, kb 5 perc beszélgetéssel megspóroltam egy két év kisérletezgetést...
ez Te vagy? Elég furán ülsz a motoron... nem azért mert én olyan faszán csinálom, de alapvető hibák vannak:
legalább a kanyar felöli lábaddal spiccelni kellene, hogy még véletlen se érjen le kanyarban (bár ahogy nézem ez a veszély nem fenyeget)
a törzsedet a jobb kanyarban a motor középvonalától balra taszed (úgy néz ki mintha fosnál a kanyartól) a fejedről nem is beszélve.
javasolt kezelés: egyenes úton tanulj meg szépen kiülni, vegyünk egy jobb kanyar -- jobb segged lelóg, bal az ülésen, a törzsed középvonala kb a jobb kormánycsutkával legyen egy vonalban, a fejed pedig kb a jobb alkarod közepével, a visszapillantót hajtsd be, hogy ne zavarjon, a kanyar felöli láb spiccen, másik talpközépen, bal könyök kb a tanksapkán. Ha már megszoktad, akkor még kanyar előtt vedd fel ezt a pózt, és a kanyarban csak szépen döntsd meg a motort, látni fogod, hogy tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés :-))))
Fasza, akkor már válaszoltál is a kérdésemre...
Na akkor lehet megint túrni a netet, h mi az az anyag...
Most akarok csinálni valami jó hangú dobot itthonra, a józsimura mellé... Van 3 dobom is otthon szétszedve...
Hmmm...azt hittem a méretei miatt, mert az is igen csak befolyásolja a hangot. Az komoly! Mondom biztos valami spéci alakú perfócső van benne, vagy hasonló...
Nem a méretei miatt van. Valami spéci tömítőanyag van benne. Nem gyapot hanem valami fehér gyurma szerű anyag. Legalább is az egyik szakim szerint akivel újra akartuk tömni mondván, hogy túl hangos biztos kiégett. Oszt nem volt hova tömni mert dugig volt.
Akkor majd egy talit összedobhatnánk, aztán megméregetném azt a kiput... Brutál hangja volt. Még régen írtam is neked mail-t amiben kérdeztem, h mi az...
www.hasznaltauto.hu/3105430_suzuki_gsxr_2004