Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez már egy másik problémakör. Sok emberből sok, sok okból valamit nem jól tud. Én csak ahhoz ragaszkodom, hogy ami nyilvánvaló tény, azzal kapcsolatban cikkben, hozzászólásban ne írjanak marhaságokat mert az senkinek nem jó. Írjuk ki nagy betűvel, hogy a vágott slick használata Magyarországon szabálytalan, írjuk ki, hogy a fekete piacon nagyon sok eladó mocsok módon túlvágott, álcázott, rossz gumit árul ráadásul drágán! Ezt támogatom, ez rendben van! De az, hogy (még ha az átlag motoros hülye is és mindegy neki) buta érveket hoznak fel pro- vagy kontra vagy hülyének néznek másokat csak azért mert pl. a cikk író valamit nem próbált, vagy nem mert/tudott kipróbálni az nekem nem oké. Hogy nem lehet üzemi hőfokra melegíteni, ezért veszélyesen csúszik, meg hasonló hülyeségek.... Mikor vitatkozik az ember, akkor meg ba...sztatják. Holott én nem azt mondtam, hogy fel tudom melegíteni üzemi hőre. Hanem azt, hogy nem igaz a kapcsolat, amit leírtak. K.... nagy különbség!

Ezek a példák meg jók amúgy! Bár hozzá teszem szerintem ha merítünk a pályásokból és az utcásokból, akkor a pályások között több a hülyék aránya. Ennek az az oka, hogy ahhoz több pénz kell, így nagyobb azoknak az aránya, akik az anyag jólét egy kifejezési formájaként űzik a sportmotorozást ennek pedig következményei vannak. Pályán az, hogy ilyen vicces dolgokat csinálnak, közúton meg az (volt), hogy összetörik magukat. Szerintem előbbi a jobb, tehát a tendencia nekem oké. Persze, az engem is megmosolyogtat, amikor látom, hogy nagy erőkkel kivonulnak, kemping széken, napernyő alatt üldögélnek fél délelőtt, annyi tárgyi érték van a kirakatban, amennyi nekem az egész életem, a gumi melegítő fent, fehér kesztyűben törölgetik a gépet, aztán mennek olyan kört, hogy szabályosan idegesítenek olyan lassan mennek (pedig le sem engedem a gumit és be se hajtom a tükröt, mert szarok rá). És teszik mindezt két körig, aztán megint egy óra kempingszék. Kint van még 6 haverjuk, mindenki napszemüveg, válltetkó, meg pocak. Igen, vicces. Én hangosan szoktam is röhögni ezért nem is vagyok túl népszerű odakint.
Egyébként a 17886 hsz-ben hosszasan taglalod mennyivel jobban tapadt a vágott slick mint a túragumi majd a végére odabiggyeszted, hogy: "Szerinted hazudok?"
Mint ha én nem hinném el vagy amellett kardoskodtam volna, hogy a slick tapad/nem tapad vagy ilyesmi. De akkor félreértettem.
Jó de én nem rólad beszéltem. Tudom, hogy milyen a nagy átlag motoros. És nekik nem való a vágott slick.
Az átlag motoros megveszi a motort majd UTÁNA! ír ide, hogy: "Mik a tapasztalatok vele?".
Megkérdezi mennyi olaj kell bele (a google-ig sem jut el).
Megveszi a supersoft vágott slicket mert túrázni szeretne.
És (bocsi de le élő példa is kell) felmegy úgy a versenypályára, hogy eszébe sem jut állítani a guminyomást.
Az van, hogy az átlag motoros annyira ért a motorhoz mint az átlag autós. Elég neki ha megtalálja a megfelelő színű pisztolyt a benzinkúton.
Talál pár motoros havert aki nyomatja a hülyeséget és készpénznek veszi.
Én alig 10 éve motorozom, 7 éve látogatom a Hungaroringet de ez alatta rövid idő alatt annyi hülyeséget láttam, hogy nem is hiszem el.
És gondolom mindegyikre jut 100 másik amiről nem tudok. Amit nem is bánok.
Az egész fórumot teleírhatnám a zongorahúr feszességű lánccal pályázó (1:55-ös ember), a fokozatkijelzőt a benzinpumpára! dugó emberekről.
Vagy az autószerelő testvérpárról aki 3 évig járt a 100Le-re butított Hayabusával és nem tűnt fel nekik, hogy nem 175Le a motor.
Nyilván ez már elég indok. De ezen belül is van aki tudja mit csinál és van aki nem. Én rendszerint tudom a dolgokat vagy ha nem is, legalább foglalkozom a kérdéssel (szerintem ez látszik, én mindennel foglalkozom. Legalább gondolatban. ). Ezért ha engem megcéloznak témával, tudok reagálni. Ha meg a cikkben marhaságokat írnak, akkor veszem a fáradságot reagálni. Persze azt, hogy tök fölösleges én is tudom, de engem szórakoztat. Arc, meg duma tudom, de én tényleg egészen pályásan használom a motort a hétköznapokban. Hatékony a vágott slick. Mással is tudok menni, de szeretem ha az van fent. De 25-ért (már) nem kell, akkor veszek SS gumit jót, újat. Amíg 5, 7, 13 addig még jó. Mondjuk idén extra jó, mert van két (piaci szempontból) közepes vágott slickem ingyen. Biztos lenne jobb gumi is de én ezzel is fogok tudni menni és el fogom használni. A pénzből meg veszek dobot, féket, láncot, vagy valami mást ami kellhet.
Van hulye rendesen.
Bar egyszeru a tortenet,a vagott slic olcsoPont.
Es ha altalanos sportmotor felhsznalo akkor eleg is ket-harom honap kiszaladunk a varos melletti negysavos elkerulore egykereket videozni.
Es hat milyen vaganyul nez ki.
Magyarán szinte csak arra használom a motort, amire a pályások is, csak én legtöbbször nem pályán megyek. De ez részlet kérdés a gumi szempontjából, hisz ő ezt nem tudja. Egy két béna kacsa, akik Hayabusával forrósítják a vágott slick közepét és kikérem a kólát mire felérnek a Matyi büféhez hogy mért vágott slicckel mennek 2 milliós motoron azt én sem értem. De én nem is az ő nevükben vitatkozom, hanem a tények és a magam nevében.
Én se találom, hol "vádoltalak" meg azzal, hogy azt mondtad nem tapad. Írtam: "szeszélyesebb".

Tökéletesen értem amit írsz és tökéletesen egyet is értek. Csak megjegyeztem, hogy a körülményekre való érzékenység nem olyan nagy probléma, mint amekkora feneket annak kerítenek (nem Te, hanem úgy általában).

Voltak nekem is élményeim. Van, hogy megúszik a porban, mert felszedi. Radíroz egyet, szevasz. Van hogy az első kikagylódodik az egykeréktől (az utcai S, vagy SS jobban bírja). Ilyenkor cserélem. Van, hogy induláskor még hideg. Ilyenkor figyelek, kapargatok, döntögetek. Falu vége táblánál már jó. Van, hogy akkor se igazán jó, mert túl hideg van. Ilyenkor én már egyébként is fázom, ekkor szoktam eltenni a motort télre. Mint ahogy utassal se motorozok már és túrázni se megyek már, mert nem érdekel. A GSX-R-rel még autópályán se voltam soha. M0-án ahányszor mentem, arra a két kezem elég számolni.
Mindig is egyet értettünk, csak Te (és ddt500 is) összemosod a magyar motoros társadalomban kivirágzó hülyeséget és hozzá nem értést a cikkekben meg ajánlásokban megjelenő (teljesen más indíttatású) hülyeségekkel, aztán feleslegesen vitatkozol meg harcolsz a térdig érő szilvalekvárban.

Gumik
T - Túra gumi: Túramotorokra, túratempóhoz (ez a normál közlekedő tempót jelenti).
S - Sport gumi (klasszik sport): Sportmotorokra, közútra, gyors motorozáshoz.
SS - Supersport gumi (modern sport): Sportmotorokra közútra és pályára, határközeli motorozáshoz.
SP - Slick pályagumi (és vágott slick): Pályamotorozáshoz.

Ez szép és jó. Neked a T vagy S való, nekem SS való (és nem SP!). Hogy mért veszek mégis SP-t? Marha egyszerű. Mert T meg S nem nekem való, SP-ből meg nagyon sok van eladó használtan úgy, hogy a közepe még nagyon jó állapotban van és csak a nagyon ritkán használandó legszéle van kivégezve. Még az élettartam kb. felét elviszi, tized vagy ötöd árért (ki mennyiért veszi). Tehát legalább kétszer, de esetemben inkább négy-ötször olcsóbb, mintha SS-t vennék amiből gyakorlatilag nincs hasznát, abból az újat kell megvenni. És még egy apró indok, hogy a használt SP-vel jobban fordul a motor, mint az új SS-el, vagy az általam elhasznált SS-el. Az, hogy a versenyző a szélét már megetette de a közepét még meghagyta meglepő (engem nem lep meg) módon "jobbá" teszi a gumit és nem rosszabbá. Kanyarbejáraton, fékezéskor, irányváltáskor, magyarán az utcán szükséges helyzetekben "extrajó" képességei vannak.

Ebben mind biztos vagyok és tudom, hogy amit csinálok az számomra megfelelő. Másoktól nem azt kérem, hogy kövessenek, hanem azt, hogy butaságokat ne beszéljenek. És ne csináljanak hülyeséget:
- ne menjenek egy GSX-R-el fagumival
- ne vegyenek 25ezerért vágott slicket
- főleg ne olyat, aminek túl vágták a mintáját
- ne a haverjukra halgassanka, hanem a józan eszükre (már ha van)
- ha fogalmuk sincs, hogy melyik gumi mért jó, melyik mikor tapad, ha nem érzik, nem is merik kóstolgatni akkor ne a gumin gondolkodjanak, hanem azon, hogy mi a tökömet keresnek sportmotoron
Keresem azt a részt ahol azt írtam, hogy nem tapad a vágott slick de nem találom.
Én azt írtam, hogy érzékenyebb a körülményekre ill. az emberek hozzáértését vitattam.
Ja saját történet is van. Bridgestone Battlax vágott slick (002-es időkből nem tudom hogy hívták) a régi Tízesemen marha jól szuperált.
Egyszer Asszonnyal elmentünk Tatára a Turulhoz. Visszafelé M1-es kicsit megkergettem. Akkoriban utcán hátulra 2,2-őt raktam. Megálltunk tankolni. Nem viccelek a hátsó gumi min. 100 fokos volt (egy pillanatra bírtam megérinteni) de inkább több. A két személy meg a pártíz km. autópályás 200+ sok volt neki. Nem mértem rá de szerintem 3,5-4bar nyomás lehetett benne.
+ A haver 1000km alatt elkopó 25000Ft-os gumijáról írtam.
Ennyi.
Tehát eljutottunk addig hogy egyet értünk.
Mindenképp reálisan kell felmérni az igényeket és a motorozási szokásokat/tudást.
És ennek alapján kell választani.
Nem azért mert a haver,ismerősének,gumisa azt mondta neked a vágott slic a tuti bir 5-6000-et mátrában mamával lötyögésre hétvégenként mer vastag a husa amibe belevágta kopásjelző alá.
Én sosem fogom a vágott slic-et de még csak a mintás változatát sem kihasználni.
Felrakhatom mert milyen jól néz ki a fagyizó előtt a lilás,olvat réteg rajta,micsoda menő lennék má.
De minek.Azt a tempót amit megyek.És szerintem az utcai motorosok 85-90%-a megy azt egy rosso corsa is elbirja de még talán a roadsmart is.
A maradék 15-20% meg felőlem mászkálhat vágatlan pályagumival is.
Több ízben is volt már fent. Volt amikor azzal vettem a motort és eljártam. Volt, amikor mentem a gumishoz és éppen nem volt jó slick csak rossz slick, meg jó túra (jó alatt most csak a minta mélységet értjük). Mivel ősz volt és olvastam kutya. intelmeit kipróbáltam, hogy vajon milyen is túragumi tapadása hidegben. Semmilyen. Szar. Fele a vágott slickének.

Próbáljunk elvonatkoztatni a benyomásokról. Maradjunk a tényeknél. A puhább keverék jobban tapad de kevesebb kilométert bír ki. Ez elég egyértelmű. Ha ezt mindenki tudja, akkor nincs is miről beszélgetni. Tehát nem kell a puha slickre kitalálni a mesét, hogy éppen mért nem tapad és bizony aszt se, hogy milyen jó sok km-t kibír mert hülyeség mindkettő. A túra gumira meg ne álmodjuk rá, hogy ha ilyen vagy olyan fejlettségű akkor az már ilyen meg olyan tapadást tud, mert nem tud szart se. Cserébe ki megy a világból és a hidegtűrő képessége jobb. Ezalatt viszont nem azt értjük hogy hidegen jól tapad - mert bizony nem tapad - hanem azt, hogy hidegen sem tapad sokkal rosszabbul mint melegen. Ami olyan motorosok esetében akiknek egyébként sincs szükségük a tapadásra és ha tapadna is a gumi akkor se tudnának vele mit kezdeni, teljesen jó. Jó, mert nem érik meglepetések abban a zónában, amibe úgysem mozognak.
Tibi leírtad a tutit, de volt egy cimborád aki meg vette a Bt 016-ot tőled, és a hátsó most is fenn van egy elég erős motoron, és 402 m-en 9.3-at mennek vele, és nem forog el, persze meg van melegítőzve!
Egyszerűen az a gond hogy kimegyek Graz-ba és vehetek egy másikat,vissza szikrázva jövök.
Ha én is csak Tát utbaejtésével Tatabányáig mennék és lenne forrásom pályacuccra megbízható bármikor használnám.
És ha szőrözök a témán akkor a kérdésem arra irányult hogy mért fordul meg bármikor is a te fejedben hogy akár bottal is piszkálj egy túragumit?
Ismerve a motorozási szokásaidat nem is lenne szabad még csak tapasztaltod sem lennie túragumival.Pláne ezres motoron.
Kiráz a hideg mikor michelin PR2-est látok elől 750-es gsxr-en.
Ebbe bele fognak kötni a pályamájszterek...
Nagyjából megegyező tapadású = az utcán szükséges tapadást mindkettő nagyon bőven tudja.
Nem csak kétfélét gyártanak. Nem ezer éves túráról volt szó, hanem bármelyik fosadék túráról. A mintás supersport pedig teljesen jó, még pedig azért mert ahogy az lejjebb is tárgyaltuk egy korszerű mintás supersport gumi a néhány évvel ezelőtti slickkel megegeyező tapadású (nagyjából). De a téma nem arról szól, hogy a mintás supersport gumi rossz. Mért lenne az? Arról beszélünk, hogy a vágott slick rossz-e. Szerintem nem az. De szerinted miért az? (Szerinted, aki tudomásom szerint nem próbáltad.)
Csak kétféle gumit gyártanak?
Ezeréves túragumit meg vágott sliket?
Sose értettem hogy a fejekbe mért nem fér bele egy mintás szupersport egy ilyen összehasonlításban?
Felrakunk egy gualifiert csak azé hogy lehessen savazni mikor vn rosso corsa,supercorsa,sportsmart 1-2,D212,211 megmég egypár márka újab ilyen gumija. ezek legálisak és nem hinném hogy elforgatod.
Vagy ha elforgatod ott a slic-et is.
Ez egy jó kis pályamotoros vélemény.

Hogy az emberek nem értenek hozzá? Igaz. De amennyi tapadás utcán kell meg amennyi egyéb, nem gumifüggő körülmény játszik ez nagyjából nem számít. Mert ennél sokkal nagyobb baj, hogy rosszul mérik fel a veszélyt, nincs lélekjelenlétük és nem tudnak motorozni. Magyarán tök mindegy milyen gumi van a motoron, amíg ők azt azt sem tudják kivédeni, amit a gumi lehetővé tenne.

Hogy a slick gumik szeszélyesebbek? Igaz. De ezek közül a gondok közül egyik sem jelent közvetlen problémát, mert a bármely pályagumi tudja legalább azt a teljesítményt, amit az utcai. Hidegben, poroson, vizesen is. Nem elfelejtendő, hogy ilyen körülmények között az utcai keverék se tapad. Nagyon nem.

Van viszont egy valódi veszélyforrás, amit le sem írtál és én momentán nagyon félek tőle első perctől kezdve: sérülékeny a gumi. Nem bírja a kátyút, az egykereket, a murvát, a járdaszegélyt. Egészen kis benyomódástól is roncsolódni tud a szerkezet és utána nagy sebességnél ..... Ez az egyetlen olyan probléma, ami valódi veszélyt jelent.

A pályagumi jobban tapad, tehát nagyobb kanyarsebességet enged. Ez utcai nyelven azt jelenti, hogy több benne a tartalék. Amiben pedig több a tartalék, az szerintem biztonságosabb. És akkor arról az "apró" tényről, hogy a cinkes (vész) manőverek, mint pl. hirtelen irányváltás, nem megfelelő testhelyzetből kezdett kanyarodás, kanyarban fékezés, SOKKAL(!) könnyebben kivitelezhetőek pályagumival, mint bármi mással.

8 fokban vizesen pályagumival 2.-ban megforog, de be is tapad, és úgy jön egykerékre a motor pint a p..... 8 fokban, de szárazon a túragumit 4.-ben úgy tekeri el ahogy akarja, olyan mintha üresben lenne... Szerinted hazudok?
Én is így látom. Slick mintásan kiszámítható és tapad melegen, a Qualifier egy fos.
Most bótoltam 190-es Battlax 105R-t de nem merem feltenni, mert nem volt még ilyen gumim. Ismeritek?
Két mobilos kép a mai napról:
Na, berakom ide is a tapasztalatokat:

"Nyaaa, meg van az első éles teszt nap Kakucson a gikszer ezerrel.
Az érzelmek vegyesek... Az első futómű ismét beült teljesen... aztán hívtam a szakit, és némi eszmecsere után a kapott instrukciók alapján állítottam a futóművön és egyenlőre úgy néz ki jó lesz... A köridő nem lett túl rossz 44,3-44,8 között folyamatosan... bőven lehet még jobb is, mert csak finoman próbáltam feszegetni a határokat. A hátsó gumi rotty lett... egy nap és kuka... A vezetési élmény ütőssss nagyon ott van, most már azért a teljes gáz is befigyelt itt-ott még 2-ben is...
Ami egy kicsit fura, hogy az első gumim is kezdi azt produkálni mint a 600-as... bal oldalon egy kicsit elkezdte eszegetni... Kezdem azt hinni hogy velem van a baj...
Mindent összevetve azért egész jót szórakoztam!"
Tavaly előtt sokat mentem kr108-al, most d211 van fenn, de szerintem ugyan ugy viselkedik utcán. Ha tolom neki akkor franko, de néhány aszfalttipuson életveszélyes mutatványokat lehet vele művelni. Mindkettő dunloppal. Ha leengedem vezethetetlen a motor, fe felfujom elrug. Nekem a supercorsa sokkal igénytelenebbnek tűnt, és alig várom hogy ujra az legyen. Utcán jobban Bejött.
Csak azt akartam kihozni a dologból, hogy szerintem is tök mindegy, hogy d211 vagy kr108 van utcán. Csak nyélen tolva tűnik jónak
Minden motoros profi gumimaus nem tudtad?
Ja es a tempo mindig szelveszgyors.
Én alapvetően nem a slick gumi utcai alkalmazhatóságát vitatom hanem az emberek hozzáértését.
5 éves távlatban 2-300-féle típusú/keverékű slick gumi létezik aminek a nyomása-üzemi hőfoka köszönőviszonyban sincs egymással.
Ez a jobbik eset amikor valaki kérdez.
A nagy többség azonban nem teszi csak "jó a vágott slick a havernak is az van". Ja csak a havernak SC3-as Pirelli van fent neked meg 8827-es Dunlop. Mi az a 8827? Hát ez egy jó kérdés!
Szoktam mesélni: Az egyik motoros ismerősömnek nem kellett 45-ért párban a 100km-es (bejáratáson volt csak fent) BT16R mert 25-ért vett "5 körös" slick gumit.
És igaz volt mert tényleg 5 körösnek tűnt a gumi. Na vajon miért?
Mert qualifyi gumi volt. Elment vele Lengyelországba és mire kiért eltűnt a belevágott 5mm minta. Mire hazajött kint volt az acél. 1 hetet nem bírt a gumi. Abban a hónapban már nem is motorozott.
Nyugodtan használjon vágott slicket aki akar. Csak vigyázzon mert az esőt nem szereti, túl meleget nem szereti, túl hideget nem szereti, port nem szereti, autópályát nem szereti, túl kicsi tempót nem szereti, túl nagy tempót nem szereti, rendőrt nagyon nem szereti.
A lényeg, hogy tudd, hogy pontosan milyen gumi van fent és az milyen körülmények között működik jól.
Itt olyan szépeket írnak róla: http://www.r17.hu/198-dunlop/5... Meg az internet népe is szereti, ahogy láttam.

Mindegy, most ez van. Épeszű utcai motorozáshoz jó, afelett meg legalább szokom, ha mocorog a segge. Legfeljebb sokat kell menni, hogy hamar cserélni kelljen.
Köszi srácok.
Akkor az eddigiek alapján az ajánlott értékeket összevetve Cápa elképzelésével, levetítve K2-re, meleg 2-2.2 lesz az amit esősorban próbára teszek ucccán.