Egyébként amiatt szedtem szét, mert folyt az olaj a kuplungrúdnál. De ha már ki volt szedve, akkor körülnéztem máshol is. Egy-két apróságon még csiszolok, de nem lesz semmi jelentős. Majd nyáron aztán kapja az új futóművet, aztán 1:54 sima csiga. .... Kakucson.
Az a 3-4 tized akár jó is lehet. A nagyöregek szerint 5-7 psi (0.35-0.5 Bar) nyomásemelkedés a megfelelő (persze ez is csak bütyökszabály).
Egyébként szerintem egy kicsit elkalandoztunk a különböző válaszokban. :) Az eredeti felvetés az volt, hogy az a konkrét gumi nem azon a nyomáson működik jól, ahogy mitho használta. Lehet beszélgetni arról, h a pálya meg az utca nagyon más, csak ezt sztem eddig sem vitatta senki. Lehet emlegetni 1 Bar-ra leengedett utcai Bridgestone-t meg Pirelli-t, de ez is max érdekességnek jó, az eredeti kérdés szempontjából nem. Különböző gumik különböző módon "működnek". Aki mozgott már pálya mellett emberek közt, és nyilvánvalóan olvas ilyen fórumokat, annak ez nem lesz meglepetés. A neten a csöcsön, pin..n kívül is van sok hasznos dolog, pl. ilyen infók. ;)
Hozzáteszem, anno én sem hittem, hogy az én (pláne akkor) fostorgos tempómnál a D211 akkora nyomást kér, amennyit írnak. Azt gondltam, hogy az a profik úri huncutsága. Aztán mikor tépődött, mint állat, akkor más választásom nem lévén leengedtem, és láss csodát, megjavult. Természetesen ha valaki ezt tök más rendszerű gumira is alkalmazni akarja, ne tegye, ott nem lesz jó.
Jaja, nekem a hátsó 3 tizedeket szokott játszani, max 4-et. Múltkor hirtelen felindulásból leengedtem a hátsót 1 bar-ra, annyira csúszott, hogy tökéletes egyenes úton 5.ben még el-elforgatta. (BT 016 pro) Pedig elméletben nagyobb az alkalmazkodó felfekvő felület.
Cápának szerintem pirelli van a motorján, de nekem a kr106-108 is 2,1-1,8 mellett volt jó.
A másik az ő gépe öregebb, nehezebb átborítani, lapos gumikkal még szarabb. Egy 2005-ös zx10 már biciklinek érződik a K1 mellett.
Én is D211/212-őt használok, de nem szeretek defektes kerékkel közlekedni.
Sztem az érzékeid messze nem jól működnek, vagy úgy mentél mint egy babettával...
Írtam, hogy értem. Ha régóta motorozik és tudja, hogy 2bar alatt buzin megy a motor, akkor hiába kerül fel az Ntec, meg sem próbálja leengedni, magától erre nem fog gondot fordítani és kísérletezni sem fog kezdeni. Külön szólni kell neki, hogy ezzel teljesen máshogy kell. Ez is történt. Erre mondom, hogy ez már "matekolás".
Ha puha a gumi (tehát minden gumi, kivétel Ntec ), akkor statikus lesz a motor. Az adott állapotban akar maradni, ami ha éppen a döntött akkor nagy tapadás mellett teszi ezt. De ez utcán kész szívás, mert kígyózik a nyomvályúban, beszitál egykeréknél és a váratlan vészmanővert nagyon megnehezíti. Igazából még tapadni se nagyon tapad jobban, mert szedi fel a port és az egyenetlen felület össze-vissza deformálja kanyarodás közben ezért folyamatosan ívet téveszt a gép és a végén marha jó tapadás mellett mész tök máshova, mint ahová akartál. Köznapi nevén, leesel az útról.
Aki nem utas a motorján, az megtanulja ezeket. Utána tök mást megtanulni életidegen élmény. Ha csak nem elsődleges életcél, hogy kiírhassa az 1:56-tot a reglapjára.
Azert egy Ntec technologias guminal nem ez a helyzet. Egy puha oldalfalu pl Pirellinel biztos igy van, de ezeket ugy tervezik h ilyen alacsony nyomassal is tartsak magukat.
Amikor meg labon jottem mentem palyazni, volt h nem volt alkalmam/kedevem nyomassal buzulni palyanap vegen. D211/212-vel oszinten semmi kulonbseget nem ereztem a hazauton (az elso guminal igen ha csontra kihult indulas elott, de nemi menes utan ott sem). Pedig en kenyes vagyok mindenre a motoron.
Ez megint a pályás vs. normál motoros téma volt. Normál körülmények között, nincs olyan hülye ember, aki leengedne 1,6-ra egy gumit, mert tökéletesen kontrollálhatatlan tőle a motor. Elöl 2.2-alatt már húzza a kormányt és be is szitál a huplikon, hátul 2 alatt már betámaszt a gumi és nem akar leborulni a motor. Az oké, hogy pályán igenis 1.4-1.9-ekkel lehet a legjobb tapadást elérni, de olyankor a motor viselkedése teljesen más mit "eredeti" állapotban. Annyira idegen az embernek, hogy úgy érzi újra kell vele tanulni motorozni és el kell kezdeni direkt magára erőltetni ezeket a dolgokat a köridő érdekében.
1.4-1.6-joz tanács kell. Ha megyek a motorral, akkor meg érzem, hogy 2 bar alatt szar vele menni. Én soha nem is engedem lejjebb. mithonak sem jutott volna magától eszébe leengedni, nem érezte, hogy szükséges lenne. És mikor majd leengedi azt fogja gondolni, hogy "hmm... érdekes...". Én magamat ismerve nem ezt gondolnám, hanem azt, hogy "mi ez a szar, ezzel nem lehet menni".
(Értek mindent csak a múltkori témával kapcsolatban hoztam fel. Mint példa.)
Egyébként amiatt szedtem szét, mert folyt az olaj a kuplungrúdnál. De ha már ki volt szedve, akkor körülnéztem máshol is. Egy-két apróságon még csiszolok, de nem lesz semmi jelentős. Majd nyáron aztán kapja az új futóművet, aztán 1:54 sima csiga. .... Kakucson.
Megint tuningolod? 1070-es blokkot csinálj bele.
Te mész?
http://auto.indavideo.hu/video...
4:09-et ajánlom figyelmetekbe.
Egyébként szerintem egy kicsit elkalandoztunk a különböző válaszokban. :) Az eredeti felvetés az volt, hogy az a konkrét gumi nem azon a nyomáson működik jól, ahogy mitho használta. Lehet beszélgetni arról, h a pálya meg az utca nagyon más, csak ezt sztem eddig sem vitatta senki. Lehet emlegetni 1 Bar-ra leengedett utcai Bridgestone-t meg Pirelli-t, de ez is max érdekességnek jó, az eredeti kérdés szempontjából nem. Különböző gumik különböző módon "működnek". Aki mozgott már pálya mellett emberek közt, és nyilvánvalóan olvas ilyen fórumokat, annak ez nem lesz meglepetés. A neten a csöcsön, pin..n kívül is van sok hasznos dolog, pl. ilyen infók. ;)
Hozzáteszem, anno én sem hittem, hogy az én (pláne akkor) fostorgos tempómnál a D211 akkora nyomást kér, amennyit írnak. Azt gondltam, hogy az a profik úri huncutsága. Aztán mikor tépődött, mint állat, akkor más választásom nem lévén leengedtem, és láss csodát, megjavult. Természetesen ha valaki ezt tök más rendszerű gumira is alkalmazni akarja, ne tegye, ott nem lesz jó.
Utcán akkor sem fog felmenni a nyomás 1-2 bár nyomást...
A másik az ő gépe öregebb, nehezebb átborítani, lapos gumikkal még szarabb. Egy 2005-ös zx10 már biciklinek érződik a K1 mellett.
Sztem az érzékeid messze nem jól működnek, vagy úgy mentél mint egy babettával...
Ha puha a gumi (tehát minden gumi, kivétel Ntec ), akkor statikus lesz a motor. Az adott állapotban akar maradni, ami ha éppen a döntött akkor nagy tapadás mellett teszi ezt. De ez utcán kész szívás, mert kígyózik a nyomvályúban, beszitál egykeréknél és a váratlan vészmanővert nagyon megnehezíti. Igazából még tapadni se nagyon tapad jobban, mert szedi fel a port és az egyenetlen felület össze-vissza deformálja kanyarodás közben ezért folyamatosan ívet téveszt a gép és a végén marha jó tapadás mellett mész tök máshova, mint ahová akartál. Köznapi nevén, leesel az útról.
Aki nem utas a motorján, az megtanulja ezeket. Utána tök mást megtanulni életidegen élmény. Ha csak nem elsődleges életcél, hogy kiírhassa az 1:56-tot a reglapjára.
Amikor meg labon jottem mentem palyazni, volt h nem volt alkalmam/kedevem nyomassal buzulni palyanap vegen. D211/212-vel oszinten semmi kulonbseget nem ereztem a hazauton (az elso guminal igen ha csontra kihult indulas elott, de nemi menes utan ott sem). Pedig en kenyes vagyok mindenre a motoron.
1.4-1.6-joz tanács kell. Ha megyek a motorral, akkor meg érzem, hogy 2 bar alatt szar vele menni. Én soha nem is engedem lejjebb. mithonak sem jutott volna magától eszébe leengedni, nem érezte, hogy szükséges lenne. És mikor majd leengedi azt fogja gondolni, hogy "hmm... érdekes...". Én magamat ismerve nem ezt gondolnám, hanem azt, hogy "mi ez a szar, ezzel nem lehet menni".
(Értek mindent csak a múltkori témával kapcsolatban hoztam fel. Mint példa.)