Kár is egymást győzködni, különböző vélemények, mindenkinek
más jön be. Én kitartok az utca mellett, ugyanazon szakaszon
is változó körülmények, ingergazdagabb élmény, mint
ugyanazon a pályán csiszolódni évekig és bár a pálya
aszfaltján nagyobb dőlésszöget, rövidebb féktávot lehet venni
ezek is olyan dolgok, amit idővel meg lehet szokni és már
nem is akkora buli. Ha egész nap valaki hullámvasutazik
a végén nem lesz érdekes, max összehányja magát. Arról
nem is beszélve, hogy hány alkalommal jut ki egy motoros
pályára, úgy, hogy minden körülmény fasza éppen.
Utcán veszélyesebb, a pálya viszont hamis biztonságérzetet ad
a később utcára tévedő motorosnak.
Szerintem ez hülyeség amit írtál,pont azok a dolgok segítenek utcán,amiről a beszélgettek a pályázós srácok.Pl milyen nyomáson működik jól egy gumi,hogyan kell ülni a motoron,hogy stabil maradjon a kanyarban,hogyan kell fékezni.És ez halmozottan számít utcán,mert ha ezeket elsajátítod,akkor még mindíg ott van a lehetőség,hogy elesel a rossz aszfalt miatt.De például hamarabb észreveszed,hogy elmegy az eleje,vagy tudsz ivet váltani,mert ha pályán is mész,akkor ezek a dolgok beidegződnek,és gyorsabban tudsz reagálni,ha valami történik.Az utcai beidegződés az nem tudomány,hanem szerencse.
Nem értem félre.
Én az utcát nagyon hamar megutáltam. Már ami a tempós kanyargászást illeti. Azért mentem ki a ringre, hogy végre fékezhessek egyet teljes erőből. Addigra már 4x csúszott meg a motor eleje sima fékezés közben mert rámentem valami szarra.
Gondoltam magamban a Hungaroringen biztos tapad az aszfalt. Tapadt is.
Mondjuk az első pályanapon kb. fél tucatszor mentem ki a cél végén annyira erőltettem a féktávot.
Én is megtaláltam ott amit kerestem.
Legalább érted, amit írok (ritkaság ).
Hát a pályán a vadulás, meg a tempó nekem is nagyon tetszik. Viszont a legkisebb erőfeszítést sem akarom tenni, hogy levetkőzzem az utcai beidegződéseket, mert azok szerintem(!) egyáltalán nem rosszak. Biztosítják pl. azt a "tudományt", hogy akkor is talpon maradjon az ember, amikor már "illene" eltaknyolni. Ezt nem fogom beáldozni köridőre, mert az egyenlő a biztos halállal. Nyilván nem véletlen, hogy Ti akik átnyergeltetek pályázásra már nem mentek utcán.
Nehogy félre értsd. Én imádok pályázni és nem unom meg! Ezen túl is el-el fogok menni. Igaz imádok utcán is menni, ezért nem én vagyok az, aki ott tobzódik minden pályanapon, de azért meg-meg jelenek minden évben. Amikor ott vagyok semmi nem érdekel, csak az, hogy minél gyorsabban menjek. Viszont nem akarom ennél jobban "megérteni" a pályát. Nem akarok olyan kapukon bemenni, ami nekem nem kézenfekvő. Ez idegen tőlem. Taszító.
Mivel soha nem mértem nem tudom idővel alátámasztani, de azt hiszem életem első és hatodik Euroring köre között gyorsultam úgy 30 másodpercet. Nyilván kellet pár kör, amíg megjegyzem a nyomvonalat. Az azóta lefutott mondjuk 600 körben további 5mp-et szerintem nem gyorsultam, de lehet, hogy 3-at sem. Mitől lennék gyorsabb, ha korábban is csúszáshatáron fordultam, meg most is?
A kulcs nyilván ott van, hogy teljesen máshogy kéne csinálni. Csak úgy nem tetszik, ahhoz újra kéne tanulni motorozni. Pedig direkt megpróbáltam. Az lett a vége, hogy sokkal lassabban mentem, kárt okoztam másnak és azt se tudtam mit csinálok. De a pályások megdícsértek, hogy nagyon szépen csiszoltam a stílusom...
Én csak 26-27 éve motorozom 2 évembe került hogy levetkőzzem az utcai rossz beidegződések nagy részét... de még mindíg van... Viszont mikor először felmentem pályára egyből tudtam hogy eddig ezt kerestem ez kell nekem...
Szerintem a közút csak az illúziót adja meg. Ott nem a saját vagy a motor határain közlekedsz hanem a fossá kopott szart aszfaltén.
Persze, hogy csúszik hiszen 30 éve nem kapott új kopóréteget, vagy ha igen tiszta olaj, homok, falevél.
A ringen csúszhatsz mászhatsz a végén ránézel a köridőmérőre és meg is van a bizonyítvány.
Sokan mondták a haveri körben anno, hogy azért nem járnak ringezni mert mindig ugyan az a kanyar jön.
Persze. De nem kell ugyan úgy bevenni! Menjél bele gyorsabban. Unnod a ringet? 2:30-nál én is unnám!
Igazándiból nem is a lassú tempó a baj hanem aki meg sem próbál gyorsulni csak túrázik a ringen.
Amíg próbálsz túllépni a saját határaidon addig a pályázást nem lehet megunni. Szerintem.
Ne hidd. Figyelem én a srácokat kint. Miről beszégetnek, milyen tanáscsokat adnak, hogy mennek. "Tudományosan" építik fel magukat, nem a magától értetődő úton járnak. Megbeszélik milyen nyomás kell, hány klikk, hol kell kiülni, hol kell váltani. Én erre képtelen vagyok. Akkor engedek a gumin, ha úgy érzem, hogy túl kemény. Akkor váltok, ha kiforgott az előző fokozat. Akkor nem döntöm tovább, ha már megcsúszott a motor. 30 éve motorozom, eddig azt hittem így kell.
Amúgy a nagy tempóhoz kell a futómű, meg a váz is. Kakucson 70-nel kanyarodsz, ott tök mindegy mi van alattad. Az is tök mindegy, hogy ugratsz-e a kerékvetőn, hogy keresztbe áll-e. Ha van fizikai erőd, akkor is vissza tudod emelni, ha már a deklit húzod a földön. Ott könnyen bebeszéli magának az ember, hogy fú de megy a dolog. [ Ezért van az is, hogy MZ-sek így, meg úgy. Persze. Mert nem a futómű, hanem az tehetetlenség (hiánya) dominál. De nem javaslom, hogy az ETZ-be valaki bedobjon CR500 blokkot és elkezdje vele 180-al fektetni a virsli gumival, meg a fosadék hídvázzal. ]
200 körül már közúton se mindegy, mi van a motor alatt, pedig az ott nincs megdöntve annyira. Csak egy olyan elterjedt motor, mint a Z750 már annyira trágya alapból, hogy beleőszülsz az összes kanyarba lepencén, mert fél métereket ugrik kijjebb minden aszfaltfolton. Ugyanott a GSX-R 80-nal gyorsabban elmegy és fele annyira se akar beesni az árokba. És itt még mindig nem verseny futóműről beszélünk csak arról az öreg, hajlott villáról ami akadt a sufniban. Akkor pályára mi kellhet...? Sokkal több. Vagy a TTX, vagy kirivó tehetség. De az egyik minimum!
Leírtad a tutit. Ezért nem fogok tudni soha jó köridőt menni, mert ez már nekem túl mutat a motorozáson. Ti nem is vezetitek a motort, hanem egy előre kitalált, speciális gyakorlatot hajtotok végre nagyon pontosan, program szerint, teljes koncentráció mellett, a megfelelő ritmusban. Kis túlzással sokadlagos részlet kérdés, hogy ez motorral történik. A tornászok karikával, meg labdával csinálják...
Én teljesen máshogy csinálom: pontosan ugyanúgy, mint 20 éve Jawaval a réten, vagy krossz motorral az erdőben, vagy a közúton. Előre nézek és látom, hogy ezen a helyen ennyivel tudok menni / elfordulni. Amikor pl. úgy látom ez a fékpont, besatuzom a féket. Mikor elég, leborítom. Addig amíg tudom, hogy elég, vagy meg nem csúszik. Amikor megcsúszik, engedek rajta. Ha jön a kanyar vége érzem mikor jön meg a tapadás. Megpiszkálom, ha érzem, hogy letalpalt, akkor stift.
Nem találom ki előre a programot. Nincs fékpont, 5-klikk, 8-klikk, 1-bar, meg másfél. Csak reagálok a történésekre. A motort is úgy állítom be, hogy érzem amikor jó. És akkor jó, amikor azt csinálja, amit akarok. Ha pedig azt csinálja, akkor addig megyek, amíg az adott pozíció (ebben minden adottság egyszerre benne van) megengedi. (Teljesen mindegy, hogy közúton vagy pályán történik, az is mindegy, hogy aszfalton vagy földön... )
Örülök, hogy ezt leírtad, mert ezen már eddig is filóztam, de nem tudtam szavakba formálni. Most úgy gondolom, hogy ha az a pályamotorozás, amit gondolok, akkor az engem nem érdekel.
Volt egy fickó aki a Kakucson nem tudom talán 45-öt vagy 46-ot ment és arra volt ráttanva, hogy a Hungaroringen mennyit fog menni elsőre? Mondom honnan a francból tudná azt bárki is?
Azon kívül, hogy sokkal gyorsabb pálya még ráadásként falak közt is mész. A szemnek is teljesen más. Mindegy ő 2:10-et fog menni!
Ok.
Ment is 2:10-et. 2 évvel és 20 Hringes pályanappal később.
Na most leírom a tutit: pályán saját tapasztalat alapján úgy tudok gyorsan menni ha egy-két ritmussal fejben előrrébb vagyok, ha netán valami szintű van akkor a végtagjaim saját maguktól megoldják mintha külön életét élnének. Jelenleg most vagy ott vagyok fejben ahol járok, vagy egy ritmussal hátrébb, mert éppen azon vagyok kiakadva, hogy az előző szitu miért volt...
Nekem fél óra volt. A hazaúton. Pályán risza van, de szerintem azért vagyunk ott. Tehát az nem gond. Mondjuk a köridő engem nem érdekel, főleg hogy tudom, hogy szar.
Na igen, tiszta sor amit írsz. Okán motorral amit ismerek azzal nagyjából mennék is az ilyen dolgok, viszont a gyors pálya büntet is gazdagon... Nekem kell egy pár Kakucs + E-ring hoGy összeszokjak a masinával... utána jöhet a H-ring... és a 00... terv... majd + látjuk mennyi idő kell megszokni hogy van kraft...
Hát igen, csak tapasztalatom szerint a gyors kanyarban megy el az idő. Aki nem veszi el a gyors kanyarban se az nyer a végén (lásd videó). Arról nem beszélve, hogy utcára is inkább az a tudás kell. Attól senki nem fogja tudni 180-nnál átrakni a motort a másik keréknyomba, hogy Kakucson szétreszeli a motor élét (attól pláne nem, hogy vezetéstechnikai tréningen megtanul seggébe dugott síbakanccsal megfordulni 8m-es körön ). Szóval a nagy pályán látod majd, hogy mit tud a gép.
más jön be. Én kitartok az utca mellett, ugyanazon szakaszon
is változó körülmények, ingergazdagabb élmény, mint
ugyanazon a pályán csiszolódni évekig és bár a pálya
aszfaltján nagyobb dőlésszöget, rövidebb féktávot lehet venni
ezek is olyan dolgok, amit idővel meg lehet szokni és már
nem is akkora buli. Ha egész nap valaki hullámvasutazik
a végén nem lesz érdekes, max összehányja magát. Arról
nem is beszélve, hogy hány alkalommal jut ki egy motoros
pályára, úgy, hogy minden körülmény fasza éppen.
Utcán veszélyesebb, a pálya viszont hamis biztonságérzetet ad
a később utcára tévedő motorosnak.
Azért a hátsó fék működött ahogy hallottam, de sokat nem lassított...
http://youtu.be/eqS7olkFFRs
Tegnap cseréltem gáz bowdent, elég nagy szopás.
Én az utcát nagyon hamar megutáltam. Már ami a tempós kanyargászást illeti. Azért mentem ki a ringre, hogy végre fékezhessek egyet teljes erőből. Addigra már 4x csúszott meg a motor eleje sima fékezés közben mert rámentem valami szarra.
Gondoltam magamban a Hungaroringen biztos tapad az aszfalt. Tapadt is.
Mondjuk az első pályanapon kb. fél tucatszor mentem ki a cél végén annyira erőltettem a féktávot.
Én is megtaláltam ott amit kerestem.
Hát a pályán a vadulás, meg a tempó nekem is nagyon tetszik. Viszont a legkisebb erőfeszítést sem akarom tenni, hogy levetkőzzem az utcai beidegződéseket, mert azok szerintem(!) egyáltalán nem rosszak. Biztosítják pl. azt a "tudományt", hogy akkor is talpon maradjon az ember, amikor már "illene" eltaknyolni. Ezt nem fogom beáldozni köridőre, mert az egyenlő a biztos halállal. Nyilván nem véletlen, hogy Ti akik átnyergeltetek pályázásra már nem mentek utcán.
Mivel soha nem mértem nem tudom idővel alátámasztani, de azt hiszem életem első és hatodik Euroring köre között gyorsultam úgy 30 másodpercet. Nyilván kellet pár kör, amíg megjegyzem a nyomvonalat. Az azóta lefutott mondjuk 600 körben további 5mp-et szerintem nem gyorsultam, de lehet, hogy 3-at sem. Mitől lennék gyorsabb, ha korábban is csúszáshatáron fordultam, meg most is?
A kulcs nyilván ott van, hogy teljesen máshogy kéne csinálni. Csak úgy nem tetszik, ahhoz újra kéne tanulni motorozni. Pedig direkt megpróbáltam. Az lett a vége, hogy sokkal lassabban mentem, kárt okoztam másnak és azt se tudtam mit csinálok. De a pályások megdícsértek, hogy nagyon szépen csiszoltam a stílusom...
Persze, hogy csúszik hiszen 30 éve nem kapott új kopóréteget, vagy ha igen tiszta olaj, homok, falevél.
A ringen csúszhatsz mászhatsz a végén ránézel a köridőmérőre és meg is van a bizonyítvány.
Sokan mondták a haveri körben anno, hogy azért nem járnak ringezni mert mindig ugyan az a kanyar jön.
Persze. De nem kell ugyan úgy bevenni! Menjél bele gyorsabban. Unnod a ringet? 2:30-nál én is unnám!
Igazándiból nem is a lassú tempó a baj hanem aki meg sem próbál gyorsulni csak túrázik a ringen.
Amíg próbálsz túllépni a saját határaidon addig a pályázást nem lehet megunni. Szerintem.
200 körül már közúton se mindegy, mi van a motor alatt, pedig az ott nincs megdöntve annyira. Csak egy olyan elterjedt motor, mint a Z750 már annyira trágya alapból, hogy beleőszülsz az összes kanyarba lepencén, mert fél métereket ugrik kijjebb minden aszfaltfolton. Ugyanott a GSX-R 80-nal gyorsabban elmegy és fele annyira se akar beesni az árokba. És itt még mindig nem verseny futóműről beszélünk csak arról az öreg, hajlott villáról ami akadt a sufniban. Akkor pályára mi kellhet...? Sokkal több. Vagy a TTX, vagy kirivó tehetség. De az egyik minimum!
Én teljesen máshogy csinálom: pontosan ugyanúgy, mint 20 éve Jawaval a réten, vagy krossz motorral az erdőben, vagy a közúton. Előre nézek és látom, hogy ezen a helyen ennyivel tudok menni / elfordulni. Amikor pl. úgy látom ez a fékpont, besatuzom a féket. Mikor elég, leborítom. Addig amíg tudom, hogy elég, vagy meg nem csúszik. Amikor megcsúszik, engedek rajta. Ha jön a kanyar vége érzem mikor jön meg a tapadás. Megpiszkálom, ha érzem, hogy letalpalt, akkor stift.
Nem találom ki előre a programot. Nincs fékpont, 5-klikk, 8-klikk, 1-bar, meg másfél. Csak reagálok a történésekre. A motort is úgy állítom be, hogy érzem amikor jó. És akkor jó, amikor azt csinálja, amit akarok. Ha pedig azt csinálja, akkor addig megyek, amíg az adott pozíció (ebben minden adottság egyszerre benne van) megengedi. (Teljesen mindegy, hogy közúton vagy pályán történik, az is mindegy, hogy aszfalton vagy földön... )
Örülök, hogy ezt leírtad, mert ezen már eddig is filóztam, de nem tudtam szavakba formálni. Most úgy gondolom, hogy ha az a pályamotorozás, amit gondolok, akkor az engem nem érdekel.
Azon kívül, hogy sokkal gyorsabb pálya még ráadásként falak közt is mész. A szemnek is teljesen más. Mindegy ő 2:10-et fog menni!
Ok.
Ment is 2:10-et. 2 évvel és 20 Hringes pályanappal később.