Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sztem inkább motorozni kéne.
Tehát, h jobban menjen az egykerék, hátra 2ővel nagyobbat, vagy előre 1el kisebbet rakjak? Meg persze azért is, h ne tudjál meglógni előlem annyira... Bár így is csak 200-ig megy...
Nyilván. Ezt eddig sem vitattam. Csak számomra ennyi év után még mindig nagyon furán fest, hogy ha én 10 éve folyamatosan átlag felett keresek (ez tényleg így van) és így is csak nagyon sok megalkuvás árán tudom épp-hogy kiszorítani egy talicska motor fenntartását, akkor még is hogy a francba lehet, hogy itt emberek jobbra-balra nyugodtan teszik le a másfélmilliókat sportmotorra?

Csak három lehetséges magyarázatot látok:
1. Rengeteg az olyan ember, aki átlagnál sokkal többet keres (én csak valamivel többet de nem sokkal többet).
2. Rengeteg az olyan ember, aki valójában képtelen pénzelni a motorját de azért van/kell neki olyan. (Nem kevesen ráadásul ezt tök feleslegesen vágyják, mert úgy sem tudják kihasználni, csak maszatolnak vele.)
3. Rengeteg ember vállalhatatlan alkuk árán üzemelteti a motorját, pl. hogy bár van neki de nem sűrűn megy vele, mert pl. a fenntartásához szükséges pénz megkereséséhez éjjel nappal dolgozik, nem ritkán külföldön.

Szerintem mindhárom jelenség létezik, de ezek aránya nem azonos. Az eladók az 1. csoportra próbálnak rámenni, de valójában a 2.-3. csoport teszi ki a piac nagyját (maguk az eladók is ide tartoznak.)

És mivel én valójában az 1.-be nem tudok, a 2.-3.-ba meg nem akarok tartozni, ezért azt hallgatom X éve, hogy én vagyok a hülye. Lehet, hogy én tök hülye vagyok, de hogy ez sem egy normális állapot abban is biztos vagyok. Felőlem a felhúzhatja agának a K8-at másfélért akinek jól esik, én biztos nem veszem meg. Vegye csak meg aki benne van valamelyik kategóriában. Sok sikert hozzá, majd Dobogókőn találkozunk. Ők majd eszik a hotdogot én meg megyek Egomba tankolni. Aznap harmadszor, tekin tettel arra, hogy hétköznap van.
Tudod az a baj hogy mondtam a csajnak küldjön a sérülésről fényképet, de csak a matrica sérülést, meg a bódis horpadást fényképezte le, és potyára 300km-et autókáztam.
Ezekben igazad van, de sajnos az árat a kereslet és a kínálat harározza meg, és ezen felül az állapot!
Ha meg belátjuk, hogy nincs pénz (de ehhez be kéne ismerni pár dolgot, amit a magyar emberek nem hajlandóak) és leütött szarokat vagyunk kénytelenek venni ha már mindenképpen sportmotor kell, akkor viszont tessék levinni az árát értelmes sávba és akkor el is lehet adni. És akkor köttetett valódi üzlet, amin mindkét fél kivette a részét a kompromisszumból és nem kell egy-egy "üzletet" követően évekkel később is itt anyázni egymást, hogy ki kit vert át, meg hogy ki nem szava hihető és melyik fostelep motor milyen totálkárból volt helyreállítva miközben az eladó milyen szervíz pecséteket lobogtatott.
Az itthoni átlaghoz képest jó pénz. Csak ahhoz nem elég, hogy korszerű sportmotort megvegyen és fenntartson. 4M sportmotor annak való, akinek van 8M felesleges pénze.

A hirdetett 1,5M-ós K7-est akkor venném meg ha lenne 2,5M felesleges pénzem, ha nincs gúnyám se, akkor 3. De nem, nem az fogja megvenni. Az fogja megvenni, aki előbb lealkudja 1,3-ra (eddig joggal) és van 1-je, három kilót az anyjától kér kölcsön és ha meg kell venni az új láncszettet 60-ért, akkor itt fog üzengetni pohinak, hogy át lett b..szva, mert szar a motor. Ahelyett, hogy ha van 1-je, akkor vett volna egy 96 GSF600-at.

A van itt lóvé, nincs itt lóvé az úgy néz ki, hogy a svéd, meg a dán három havi fizetéséből vesz autót. A magyar is megtehetné, de nem. Pest megyében dózerral lehetne betolni az árokba az 5 milliós autókat. Ez vagy azt jelenti, hogy akkor az emberek 1,5-2 milliót keresnek, vagy azt, hogy mocskosul túlvállalják magukat. Amíg sírnak-rínak, nekem tök mindegy melyik az igaz. Akinek van pénze azért ne sírjon, aki meg túlvállalja azért ne sírjon.
Bocs fehércápa, de azt hittem ha valaki egy hónap alatt csak a motor cserékből zsebre tesz 800000-et, és ha mellette még dolgozik is valahol és ott is kereshet pl. 200000-et, az már jó pénznek számit itthoni körülményekhez képest, főleg ha rég óta csinálja, akkor azt hittem van is megspórolt pénze, bocs de tévedtem!
sziasztok

csak véletlenül benéztem ide...

FeherCapa!
okosan beszélsz

nincs hitelem, "csak" egy Pannoniám van , havi szinten félreteszek(pontosabban félreteszünk) kb annyit, ami egy komoly motor fenntartása lenne...

nem vagyok magyar... vagy nem vagyok átlagos

jöjjön a tavasz!
Szép napot mindenkinek
Mért, aki 800ezret keres, azt tele van lóvéval? Csak abban az esetben, ha nincsenek szükséges komoly kiadásai. De ha netán két-három autót fenntart mert kell, netán építkezik, pénzel egy válópert (ha már példa volt, miért ne), vagy van egy beteg rászoruló a családjában, az rögtön nem megy sokra ennyivel. Ez a kisebb hányad.

Pont itt vannak elcsúszva a magyar emberek. 200ezret keresnek és 2M-ért vesznek / adnak el motort és eközben vinnyognak hogy szar világ van. 2M-ért motort az vegyen akinek nem gond átírni, venni rá lánszettet 80ért, gumit 120-ért, fék tárcsákat 100-ért, kötelező szervízt megcsinálni 60-ért és utána tud bele tankolni havi 100-ezerért ha menni is akar vele. És így az olajcseréből mindjárt van egy évben három. Ez jelenti ugyanis a sportmotor fenntartását, nem az, hogy évi 3000km megy bele. Ne adj isten elcsúszik, lesz rá 4 kiló kár. Aki tele van lóvéval, annak ez nem gond. Legalábbis ha felelősen döntött, amikor megvette.

Mivel nekem nagyon is gond lenne ennyi pénz, én azt mondom már azzal elégedett kell legyek, ha egyáltalán tudom tankolni és meg tudom venni rá a fogyó dolgokat (nálam elég sokminden fogy). Nem fogok még vételárra is 2 millát kiadni, mert nincs ennyim. Pedig nem 2 kilót keresek még sincs. És nem azért, mert hülye vagyok, hanem mert nem adja ki a matek. Csak mások nagy vonalúan szemet hunynak afelett a tény felett, hogy a sportmotor luxuscikk tehát ez nem hétköznapi fizetéshez való. Nyilván való módon nem tudja fenntartani az, aki 2 kilót keres. Azért, mert nem lehet. Mégis nem egy ember megpróbálkozik vele és utána jajgat, amikor bukni kell rajta. De nyilvánvalóan bukni kell rajta, nem gondolja komolyan, hogy a sportmotorozás az egy rentábilis üzlet...? Nevetséges.
Csak ismételni tudom magam, pont annyit ér az a 8 éves motor, amennyiért elviszik, én nem feltétlen annyit amit Sedu adna ér
te.
Már Sedu, megbocsáss, de én írigyellek téged, hetente 400000-et keresel, ami ugye havonta több mint 800000 Ft, és gondolom rég óta csinálod, akkor mi a fenének kinlódsz még öreg szar K7 1000-ekkel, ha tele vagy lóvéval?
Ez abszolút működik, igen. Kinek mennyire kell éppen a pénz vagy a motor. Meg kinek mije van éppen akkor.
Konkrét példa 1 éves kifogástalan kocsit az új árának feléért tudtam eladni. Akkor mennyit is ér egy 8 éves motor?!
Lehetne erről vitázni nagyon sok ideig,h mennyi a piaci értéke jelen pillanatban a motoroknak,de a lényege a dolognak,h nincsenek eladó példányok és ha X- pista felrakja a hibátlan motorját csillagászati összegért amit sokan kiröhögnek,mások meg hőbörögnek,h egy idióta. De valahol egy türelmesen váró X-jóska csak várakozik akinek van rá pénze,de elege van,h nem lehet találni motort és ami van az szar. Foglya magát és rá csap a nagyon drága jó példányra. Na akkor mennyi is az értéke a motoroknak!?
Abban mindenképpen az "ellentábornak" van igaza, hogy mindennek az az ára, amennyiért megveszik. Ha 2 év múlva a K8-asok 2M-ba fognak kerülni (azon címen, hogy az új L17 8M), akkor öröm-bodottá a K8 tulajoknak. De az biztos nem én leszek.

Egy 1000-es motor, ami 13-at pörög, jó esetben csak generálozni kell két szezon múlva, rosszabb esetben rendet rak egy árokparton, az nekem nem ér meg ennyi pénzt. Ennyiből pár megyében városi lakást lehet kapni, használható személyautóból kettőt (kevésbé igényeseknek hármat). Olyan emberek akik csak nézegetik a motorjukat eladják azoknak akik nézegetni akarják. Grat. Korábban kanyi vasuk nem volt, hitelből vették a talicskát, most meg eljátsszák a nagyurat, megkérik az árát, mondván hogy ők bazi vastag gyerekek és tudják mi mennyit ér... Kérjék csak.
Nem szerénytelen a modorom, de tényleg sok a tapasztalatom a Hazai sportgépekkel. Másnak 2 évente fordul meg egy másik gép a kezei közt, nekem van úgy Hetente 2x. Az két nagyságrendbeli különbség.

Nem lenne Hiteles a gép 1-ért érte mennék, eladnám szép állapotban 1,25-ért, de így nem pálya. 200,000 kasza kb. 5 nap melóért nem rossz.
Nem fog vigasztalni, én is elváltam, utána sokkal jobb lett az életem. Már nem idegeskedek annyit, nem Hullik a Hajam, anyagilag sokkal jobban állok. Nem szabad visszanézni ez a lényeg.
Az külön öröm amikor látod sokkal rosszabbat talált Helyetted, még egy albérletre se telik neki, az apjánál lakik még mindig
Ha mindenki leugat mindenkit, mért pont Te maradnál ki?
Amikor ezt mondtam leugatott mindenki.
A régi benzin miatt is indulhat nehezen, de akkor injektor tisztítással kell kezdeni. Nekem a papír gond miatt se kéne.
Megfordult a fejembe hogy a teljes kép ismerete nélkül csak a szerencsétlen közjátékok áldozata a gép. A mai világban viszont az ember inkább gondol sumákságra mint nem hozzá értésre.
Nem feltétlenül gondolom hogy a szimeringek "alap" hogy tönkremennek mert állt pár évet bár valóban meglehet, viszont ha leeseik a trélerről a vas attól nem leszek rajta ilyen hibák hacsak nem húzta éppen egy autó azt a trélert de neked legyen igazad és legyen ez egy "elhanyagolt" de jó gép
A mail címemre jöhet infó meg kép.
Köszi!
Nos, bár korábban elismertem balga, hozzá nem értő tévedésem, volt egy gyanúm hogy kivárással választ kapunk a kérdésekre. Igaz, hogy én arra számítottam, hogy két évet kell várni, de így két nap után is tetszik.

Teljesen mindegy mennyi az új motorok ára. Teljesen mindegy a tulajdonosok a saját karba nem tartott fosadék szarjukat mire tartják. Az a lényeg, hogy a vevőnek mennyit ér meg. És tekintettel arra, hogy szerintem épeszű gondolatmenet folyamán egy 8 éves K7-esnek semmi köze nincs egy L15-höz (nem műszaki, hanem piaci kapcsolódás tekintetében) a K7 árát az másik K7 határozza meg inkább. Illetve okos vevő ahhoz pozicionál, nem az L15-höz. Olyat is fognak most már venni, de nagyon kevesen. Akinek marad a K7 azok egyre nagyobb(! és nem kisebb!) eséllyel egy széthajtott hulladékot fognak kapni, ugyanis pont ezek a motorok teljes életüket a válságban élték le, így az állapotuk teljesen bizonytalan. Én ilyenért nem adnék 1M többet teljesen mindegy mit mondanak róla.

A sztori meg vicces.
Sedu!

Válok. Megy a pénz másra. Motorozni nem tudtam vele. Fentartani felesleges. Volt hitelem rajta azt visszafizettem. Majd ha túl leszek a váláson, rendeződik az életem akkor majd veszek megint valami vasat.

A gixerről annyit, hogy ott is válás van. A srác otthagyta a motort. Áll 3-4 éve.nincs megmozdítva, alap hogy a szimeringeknek annyi. Akku természetesen meghal. A sérűlést a srác csinálta. A lány nem hazudós csak nem ért a motorhoz. A motorra ráfér egy injektor tisztítás mert a sok állástól eltómödtek a kiült adaléktól a befecskendezők. Alkudni kell. 100.000-ból szerintem rendbe rakható a motor. 100.000 az átírás. Kérni kell 1,3-ért..... Valóban az 1,2-es ár a jó ár érte Sedu. Így minden tény ismeretében már én is azt mondom. Ajánlottam a hölgynek hogy adja olcsóbban ha ilyen gondok vannak. Vagy csináltassa meg és akkor lehet ennyiért eladni 1,5-ért. Nem ért hozzá, szabadulna tőle.......ennyi.
Pont ennyi info elég is volt róla ahhoz, hogy elfelejtsem