Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez mondjuk igaz lehet. Én általában az utcai motorozásnál, kerülöm az autópályát, még 2-300 km-re is inkább főúton megyek. Ott meg ugye nem tartósan mész xxx km/h-val, hanem gyakran változik a sebességed.
40-ért pedig jó bolt lett volna. Jól megszívta.
Asszem a mintáson több a hús. A Dunlopban az a jó, hogy addig tapad amíg nem kopogós a gumi. A Pirelli előbb feladja. Ott még van 1mm hús de már nem az igazi.
Vaterán árultak vágott slicket. Boldogan írta a tulaj, hogy 8mm-es! minta van benne!
Ezért Dunlop-ozok én is.
Arról nem is beszéltem, h amikor vágott slick volt fent, 2szer kaptam defektet...gondolom, könnyebben átszúrta a felületét valami. A D211-nél vagy D212-nél nem volt ilyenem...
A VB-s szabályok miatt léteznek a mintás versenygumik. Stock-ban, SSP-ben csak mintás gumival lehet menni. Ugyan az a keverék mint a slicken. Csak más a méret.
Autópályán pillanatok alatt túlmelegednek. Egyik ismerősöm (egy idióta) kért tőlem gumit. Rá akartam sózni a 08-as gyári gumijait valami 40-ért. 100km-es BT16R.
Nem! Az drága!
Ő 25-ért vesz pár körös pályagumit. Mutatta is utána milyen szépséget vett. "Pár körös" Continental Race Attack soft verzió. El is ment vele egy lengyel túrára. Haza már úgy érkezett, hogy ki volt a vászon. 400km autópálya és elolvadt a gumi.
"-Meg van még a gumi? - Nincs." Persze meg volt de inkább rohadjon meg ott ahol van gondoltam.
Tavaly 35 ezerért vettem 3 db d211-et,egy első medium keveréket,és egy soft,és egy medium hátsót.Az első szinte új,a két hátsó középen 4,5 mm,és a kigyorsítási részen 3 mm volt.2012-es gyártásúak.A medium hátsó meg volt tépve az egyik oldalon,de egy pályanap után szinte eltűnt a tépés.Mikor elfogyott az oldala,akkor még utcán elhasználtam a közepét kb 1000 km,és még így is fogott.A soft hátsó két oldala 3x20 perc alatt elkopott,mert hidegebb időben lett feltéve(nem volt más),még ezzel is mentem kb 500 km-t utcán.Utcán a hátsót 1.5-re szoktam fújni,elől 2,1 körül hidegen,nem szokott csúszkálni,mondjuk hideg meg szar időben nem motorozok.Én nem raknék fel vágott slicket,mert ha a gyári kopásjelző 3mm vagy 5 mm újonnan,akkor hogyan vágnak bele 5mm-es mintát?Hát úgy hogy alávágják a futófelület alá.Meg azt sem nagyon értem,hogy honnan veszik a gumis szakik az új slickeket (ami nem 2 Ft)amibe mintát vágnak,aztán 12-15 ezerért árulják.Bár még nem hallottam soha,hogy valaki alatt felrobbant volna egy ilyen gumi.De a rendőrök sem hülyék,ha meglátják,hogy vágott gumi van a motoron elveszik a forgalmit.
Vágott slick, vagy supersport gumi. Mind1iket pályán használják, csak az enyémekbe nem úgy vágják a mintát bele utólag...
17338 hsz, olvass vissza a DDT miről írt. Dunlop N-TEC...
Nyáron 1-1,5 kör.
Várj. Te nem vágott slicket használsz. 211, 212 amit láttam fent és azok gyárilag mintás gumik. Vagy nem arra érted?
Van olyan Zoli. Nekem általában 4000 körül mennek...
Sztem utcán nem lehet annyira túlmelegíteni egy gumit.
Inkább pont, h nem lehet bemelegíteni. Pl mint amikor kipróbáltam a medium slick-et utcán...
Amit a Hungaroringen 5-10 kör alatt melegítenek fel...
Egyszer kipróbáltam ezt a hülyeséget a pályán, olyan volt mintha defektes motorral mennék. Nem lehetett kanyarodni se vele...
Alig vártam, h lejussak és kimenjek a Mol-ra felfújni...
Akkor lehet, hogy jobb is, hogy hátul még nem volt Dunlop. Lehetett volna, de inkább tovább adtam. Elöl viszont most is az van és elég jó. Jó strapabíró és azért a tapadása is megvan.
Minden Dunlop versenygumi N-TEC kb. 2008-9 óta. D209-211-212, KR106-KR108.
Az N-TEC csak egy gyártási mód megnevezése. Azóta alacsony nyomásúak a Dunlop hátsók.
Nem ismerem azt a típust, de gondolom hi-tech gumi. Nem vagyok biztos benne, hogy jól dönt aki pl. egy olyat vágat meg utcára. Szerintem a minél statikusabb, minél kevésbé szeszélyes gumi a jó. Pl. az inkább Bridgestone vagy Dunlop mint Metzeler vagy Pirelli megállapítás szerintem is jó (de persze Dunlop esetén ezek szerint valami klasszikabbat értünk).
Szerintem az a helyzet amit a második mondatban írtál. Nem kergetem bele abba a tartományba, amely pálya használat esetén a maximális teljesítményt nyújtaná (a gumi részéről). Úgy gondolom ez a legmegfelelőbb használat utcán. Amit az elején írtál az nekem sok lenne utcai tempónak, amit a végén írtál az meg kevés.
Arról nem beszélve, hogy az N-TEC Dunlop üzem meleg nyomása hátul 1,5 bar. Ami hidegen 1-1,1.
Igen ám, csak ha nem engeded le, akkor ha igazán meghajtod túlmelegszik és eltaknyolódik, nem fog tapadni. Ha ezt az állapotot meg nem éred el "kemény" gumival, akkor nincs eléggé nyüstölve, ez esetben nem baj ha keményebb, mert ha leengednéd akkor meg nem melegedne fel eléggé. Tépődni a túl lapos vagy hideg gumi szokott tapasztalatom alapján, meg akár rossz futómű beállítás miatt.
1.7-1.9
Gondolom. De ez sok mindentől függ. Nálam pl. ez a tépés-olvadás nem szokott látszani. Valószínűleg azért, mert én nem engedem le 1.7-2.9 barokra a gumit, nekem 2.2 alatt soha nincs. Nálam jellemzően mindenhol sima.

Amúgy, ha ránézésre akarod eldönteni ezt akkor inkább a lábtartót nézd. Ha az érintetlen, akkor élhetsz a gyanúperrel, hogy a gazda túlgumizta a motort.
Szoktam latnikozepe mefg kicsit bejjebb szep ssima legszelen olvadt vagottat.
Ez a megfelelo hasznalat.?
Csak akkor van értelme a vágott slicknek, ha annak megfelelően használják a motort. Túrázni túragumi kell. Pénzben kifejezve és használati értékben kifejezve is sokkal jobb. És túra gumi esetén nem sok értelme van a használtnak, mivel ott nem egy közel ugyanolyan jót kapsz mintha új lenne, hanem egy sokkal rosszabbat (közepe-széle téma).
Ha csak olyan kondíciókkal és olyan tempóval mennék mint te nekem is jobb lenne a vágott.

Demivel csak lötyögök utcán nem túl erős motorral jobbár 2-5000 Km-re külföldön olyan érdes aszfalton hogy nem egész 5000 alatt a PR2 túrisatabakelit is felesre kopik szerintem öngyi a vágott.............hacsak nem akarok Olbiába vagy Grázban 200 euróért gumit venni.
Amelyik csak 1500-at bír ki, az nagyon rossz (vagy direkt kinyírják füstöléssel, vagy ilyesmi). Viszont 2500 már a felső határ a piacon. Nekem volt olyan ami 2600 után került cserélésre, de az utolsó 3-400km ilyenkor már necces. Nem a közvetlen felrobbanás kockázata miatt (mert az szerintem mindig fennáll), hanem ilyenkor már nem "adja le" a gumi amit tud. Már nem jó a profil, bebillen, már kóvályog, rángat. Ilyenkor még mindig igaz rá, hogy a nettó tapadása eléri az utcai (akár sport) gumikét, de a egyéb tényezők miatt okos ember ilyenkor már cseréli, ha van másik. Már nem olyan jó élmény menni vele, mint amikor felkerül az "új" slick.

A racionalitás szerintem a 2000km környéke. +/-10%. Ez az amin nem is érdemes vitatkozni, hiszen olyan nincs hogy az ember minden adott cserénél kifogja a tutit. Legalábbis nálam ez nem életszerű. Nem lehet mindig jól járni, néha előfordul hogy felkerül egy gatyább darab.

Az új gumi hogy mennyit bír ki azon lehet vitatkozni. ddt500 leírta hogy a pálya használatnak mik a következményei. Amikor a pályás levedli, akkor a széle erősen, a közepe mérsékelten kopott. Max 50%-ig, de én inkább 65-70% állapotúra taksálom a gumi közepét. Ez pont megfelelő, hiszen a közúton mire a maradék 15%-ot elhasználod a széléről, addig pont elfogy a 65% a közepéről (és ehhez is frankón döntögetni kell, ha elugrassz Győrbe a közepe hal meg előbb).

Mit jelent ez?

Hogy a levedlett slick "pont jó" nekünk. Szuper-fordulékony gép túlbiztosított tapadással, olcsóbban. Hogy mennyire olcsó, az megint képlékeny.

Az előbbiekből következően az új slick se bírhat ki 4000km-nél többet, hisz a közepe annak is elfogyna. 4000km/60eFt avagy 2000km/XFt? Ez a kérdés pénzügyi szemmel ugyebár.

X a magyar piacon 5-25e Ft bárhol lehet, én láttam már ilyet is olyat is. Azonban azt vallom, hogy az eladó részéről arcátlanság 25 ezret kérni egy vágott slickért a vársárlók részéről meg azt, hogy hülyeség ennyiért megvenni. Soha nem vennék meg semmilyen használt gumit 25ezer forintért, mert teljesen értelmetlen. * Nem is értem, hogy tudják ennyiért árulni. Nyilván azért, mert sokan meg veszik. Gratulálok nekik.

* Ha új 1 slicket vennék, akkor valójában rosszabbul járnék, mert 2 vágottal tovább/jobban lehetne motorozni, tehát ez jelent némi csavart. Ez egy látszólagos értéktöbblet a vágott slick oldalán, de ez még mindig nem indokolja a 25e Ft-os árat, mert azt azért ne feledjük el, hogy a vágott slick az használt!