Végre valaki ült kilencesen Egy fiatalabb Suzuki mindenben jobb, de a zx9 végsebességre komolyat ment. Én konkrétan a K6 1000 idomja mögött nem fértem el még a tanksapkát nyalva sem, a kilencesen nem volt ilyen gond.
Oszi, Cápa lenne egy kérdésem felétek. Történt egyszer, hogy a gép 8000-től nem akart menni, magától megjavult kb 1 évig tünetmentes maradt. Aztán nyáron a ringen ismét előjött, folyamatosan csökkent a kakaó, fél óra után vége is lett a napomnak. Akkor a feszültség szabályozó adta be a kulcsot, ki lett cserélve, majdnem happy is voltam. Csak 1 óra motorozás után kezdett megint baszakodni, Tünet ugyanaz. Üzemanyagpumpa csere oldotta meg a helyzetet. Viszont azóta előfordul, hogy a gyújtás ráadásakor a pumpa nem indul el csak 2.ra. Ilyenkor C42 hibakód van, ami üzemanyagpumpa, vagy a reléje. Kíváncsiságom határtalan, mivel megtartottam a kiszedett pumpát is azt darabokra szedtem, mindenét kitakarítottam, és most jutott időm a kísérletre. Frankón működik, csak ezt sem veszi néha észre elsőre. Mi a tökömért? Hol van a reléje? Mit tudok vele csinálni?
Tudom, mivel 260egynéhányat mondtam végsebességnek. De akkor legyen 255 - gyalázat.
Én csak nem akarom kiszámolni tizedszázalékra azt, amit nem lehet. Tizedszázaléknál már az sem mindegy mennyire kopott a hátsó, mennyivel forog tovább a motor 299 után amiről fingom sincs, 250-nél nem a fordulatszámmérőn van a szemem), stb. Ezek már pont a "teljesen mindegy" részletek, pláne nekem. Visegrád előtt a hurkás aszfalton vasald ki a kanyart csak 250-el és rájössz, hogy nem kell ott gyorsabban menni. Nekem elég.
eredeti áttételed: 42/17=2,47
új áttétel: 45/16=2,81
Oszd el egymással, 2,81/2,47=1,137 azaz 13,7%
Plussz hogy gyárilag is csalt 5%-ot, 1,137*1,05=1,1945 Ennyivel kell a valós sebességet szorozni, annyit fog mutatni az óra. Ha kicsit nagyobb gumi van fennt, akkor lehet nem 19,5 hanem hanem mondjuk 16%-ot csal csak. Akkor is 250-nél 290-et mutat.
Nem azért írom, hogy de lassú a motorod, csak hogy tudd mennyire átbasz az órád.;)
Értem, azt próbálod demonstrálni, hogy a motorom nagyon lassú és ez így is van.
De a "milyen volt, milyen lett?" dologban nem rossz a helyzet. Egyrészt a százalékok nem adódnak össze, mert az áttételszámítás skalár művelet, tehát rosszul "saccoltál", másrészt azt pl. nem mondtam el, hogy amikor gyári volt a motor, akkor gyári volt a gumi is és nem ment 290 fölé sehogy, most pedig pályagumival (nagyobb kerület) kiakad az óra dombnak felfele is, magyarán simán koppanásig forog a blokk (299+), kb. 1000 fordulattal megy tovább. Kb. 260 egynéhány vs. 270 egynéhány, max 10km/h különbség lehet, de ez tényleg a maximum! (Szemre semmi különbség nincs, nem veszem észre.)
De persze semmi jelentősége nincs az egésznek. Nekem így tetszik.
(Mellesleg, ha a görbéjében nem lenne a piros rész, amit 2 napja a képen mutattam, akkor gyárilag is kiforgott volna. )
Akkor majdnem 14%-al rövidítetted.
Ha gyárilag 5%-ot csalt az óra, akkor most bő 19-et.;)
Szemléltetésképpen valós 250-nél gyárilag mondjuk mutatott 262-őt, most mutat 298-at.;)
Én csak nem akarom kiszámolni tizedszázalékra azt, amit nem lehet. Tizedszázaléknál már az sem mindegy mennyire kopott a hátsó, mennyivel forog tovább a motor 299 után amiről fingom sincs, 250-nél nem a fordulatszámmérőn van a szemem), stb. Ezek már pont a "teljesen mindegy" részletek, pláne nekem. Visegrád előtt a hurkás aszfalton vasald ki a kanyart csak 250-el és rájössz, hogy nem kell ott gyorsabban menni. Nekem elég.
új áttétel: 45/16=2,81
Oszd el egymással, 2,81/2,47=1,137 azaz 13,7%
Plussz hogy gyárilag is csalt 5%-ot, 1,137*1,05=1,1945 Ennyivel kell a valós sebességet szorozni, annyit fog mutatni az óra. Ha kicsit nagyobb gumi van fennt, akkor lehet nem 19,5 hanem hanem mondjuk 16%-ot csal csak. Akkor is 250-nél 290-et mutat.
Nem azért írom, hogy de lassú a motorod, csak hogy tudd mennyire átbasz az órád.;)
Értem, azt próbálod demonstrálni, hogy a motorom nagyon lassú és ez így is van.
De a "milyen volt, milyen lett?" dologban nem rossz a helyzet. Egyrészt a százalékok nem adódnak össze, mert az áttételszámítás skalár művelet, tehát rosszul "saccoltál", másrészt azt pl. nem mondtam el, hogy amikor gyári volt a motor, akkor gyári volt a gumi is és nem ment 290 fölé sehogy, most pedig pályagumival (nagyobb kerület) kiakad az óra dombnak felfele is, magyarán simán koppanásig forog a blokk (299+), kb. 1000 fordulattal megy tovább. Kb. 260 egynéhány vs. 270 egynéhány, max 10km/h különbség lehet, de ez tényleg a maximum! (Szemre semmi különbség nincs, nem veszem észre.)
De persze semmi jelentősége nincs az egésznek. Nekem így tetszik.
(Mellesleg, ha a görbéjében nem lenne a piros rész, amit 2 napja a képen mutattam, akkor gyárilag is kiforgott volna. )
Ha gyárilag 5%-ot csalt az óra, akkor most bő 19-et.;)
Szemléltetésképpen valós 250-nél gyárilag mondjuk mutatott 262-őt, most mutat 298-at.;)