Azt a szart még véletlenül se rakd bele!
1szer használtam én is ezt a spuri nevű szart, de minden baja lett a motornak tőle.Le kellett engednem a benzint, annyira szar volt. Azóta is otthon rohad. Még a kocsimba sem öntöm bele.
Tisztítónak max az STP-t mondhatnám, bár nekem az is okozott furcsa dolgokat. Egyszerű a képlet. Néha tele kell rittyenteni 100-as V-Power-el, és az tisztítja a rendszert. Még a motor hangja is más lesz tőle.
Télire amúgy sem kell semmit rakni a benzinbe, főleg ha valami normálissal tankoltad tele.
Józan paraszti ésszel talán semmi értelme, hisz ezek a tisztítóadalékok leginkább a nagynyomású rendszerekhez kellenek (dízel és modern benzines). Klasszikus, pár bar-os AC-s rendszer nem nagyon tud "eltömődni" szerintem.
Ennek ellenére az egyik autószerelő ismerősöm javaslatára töltöttem ilyet az autóba, mert azt mondta segít rajta. Éppen most van benne. Nem spuri, hanem az amerikai változat: Gunk Injector Cleaner. Amúgy beleszagoltam. Nem lepett meg, hogy petroleum szaga volt - ami köztudottan az egyik legősibb és legjobb olyan zsíroldó szer, ami éghető kőolaj származék. Szerintem 2dl petroleum és a spuri tökéletesen egyenértékű dolgok... Persze vannak adalékmániások, majd ők megmondják a frankót. Adalék és csodaszer mindig mindenre van.
Több értelmét látom annak, hogy tavasszal kiöntöd azt benzint, amit ősszel benne hagytál (vagy áttöltöd a kocsidba, vagy a kertikapába) és tankolsz frisset.
Ne aggódj, az égvilágon semmi baja nem lesz a motorodnak egy kis téltől.
Még egy kérdés szerinted érdemes ilyen motortisztító adalékot adni a benzinhez?
Spontán abból jött az ötletem hogy ugye már elraktam télire a gépet , teli raktam 98-as benzinnel és min. 5 hónapot most állni fog tuti!
Sokaktól hallottam hogy ilyen benzin stabilizátort nyomassak bele!
Aztán most vettem ezt a "Spuri" motortisztító és üzemanyag adalékot!
Rengeteg mindent csinál a rajta foglaltak szerint!
Ez az: http://www.autokellek.hu/spuri...
Szerinted érdemes télire ilyet bele raknom?
Vagy egyáltalán szezonközben használjak ilyet?
Igazad van!
Tervezem is hogy elviszem és beméretek rajta mindent hogy most akkor tudjam mi merre hányadán van!
Mert én szerintem a K&N és az a környezetvédelmi tiltás feloldás csak bele lett rakva minden állítás nélkül!
Miután kiszedtem mind a kettőt a motor érezhetően 180 fokot fordult jó írányba!
A lapot jobban veszi, jobban indul....
Ha minden megfelel gyári specifikációnak, akkor az EXCVA kikötése nem jó dolog (feltéve, ha pl. nem romlott el). Amelyik motoron más dolgok is módosítva vannak, ott viszont az EXCVA benthagyása nem jó.
A tökéletes konfighoz tehát ismerned kellene a többi dolog paramétereit (mikor, milyen elektronika lett rákötve és miért, gyári térkép van-e vagy nem, stb.).
A lényeg, hogy az EXCVA-nak nincs túl nagy befolyása a motor tulajdonságaira. Ettől irgalmatlan erő nem fog megjönni se elmenni nem fog.
Mondjuk marha érdekes mert nekem ugye benne volt a K&N légszűrő meg a PropTechtől valami Electronic control modul , gondolom a környezetvédelmi tiltás feloldás, kivettem a légszűrőt raktam bele eredetit, meg kiszedtem ezt a propteches szart és táádám olyan szépen indul meg olyan szépen veszi a lapot hogy az beszarás!
Na ez egy nyugtató is kimerítő válasz volt egyben!
Köszönöm szépen!
Igazából meg is nyugodtam teljesen , nagyjából azt tudtam hogy az a lényege hogy alsó fordulatszám tartományban is erős legyen a motor , de akkor csak ennyi, jól van !
A motor megy mint az állat úgyhogy nem gáz, csak szimplán azért jutott eszembe ez a kérdés mert egyik barátomnak a 929-be egészen máig nem volt benne majd mikor most sikerült elcsapni neki egy őzet a rehabilitáció során visszakerült neki holott neki is sport dob van benne , de azt mondja hogy nagyon brutális lett neki tőle!
Ezért is kérdeztem hogy 1000 GSXR nél hogy é van ez! :D
Hogy jó-e nélküle vagy rossz annak megítélése egyén függő. Először azt kéne megérteni miért van benne.
Az EXCVA eredetileg a motor tökéletességét szolgálja. A Suzuki mérnökei ezt a szervet szerelték a motorba annak érdekében, hogy a gázreakció és a nyomatékleadás a lehető legsimább legyen akár még nagyon kis fordulaton is. Ennek tényleg csak a legeslegalsó fordulattartományban van jelentősége.
Fontos megállapítás, hogy az EXCVA csak akkor végzi a dolgát tökéletesen, ha a motor minden más tagja is gyári, beleértve a kipufogódobot. Amennyiben valaki sportdobot tesz fel, annak érdekében teszi, hogy a teljesítményt növelje. A teljesítmény növelésének, de mindenek előtt a gázreakció élesítésének az EXCVA szelep akadályát jelentheti. Ezért amolyan olcsó félmegoldásként ki szokták kötni, hogy mindig nyitott legyen. (Az igazán jó megoldás teljes más kipufogórendszer alkalmazása lenne.) Ennek általában az alapjárati simaság és a 3000 fordulat alatti gázreakció látja kárát - kérdés kinek számít ez.
A másik, hogy az EXCVA nem egy túl jól sikerült konstrukció és elég gyakran elromlik. Ahogy ramírez írta, ilyenkor bosszantó hibák vannak. Egyszerűbb kikötni és a komplett szervet bowdenestől, szervomotorostól leszerelni.
Nekem k5 1000 van! Én kiszedtem belőle (vezérlő bovdenje tönkrement és írogatta az FI hibákat! Én nélküle használom(csak pályán) szerintem nincs nagy jelentősége persze ez szubjektív ! Egyébként úgy tudom alsó tartományban picit nyomatékosabbá teszi a motort! Használd a középtartományt vagy a fordulatszám tetejét!
Én úgy vettem a motort hogy ki van belőle szedve az Exup szelep a kipufogóból vagyis annyira nem vizsgáltam de nem megy oda semmi bovden semmi tehát gondolom teljesen kiberhálták a sportdob miatt!
Valaki világosítson fel egy picit hogy tényleg jó az ha ki van szedve vagy érdemes lenne valahonnan szereznem és visszakötni az egészet? Miért jó az ha nincs benne?
Én 5000Ft-ért adtam el egy ilyet, más típusba. Ennyit viszont nekem nem ér meg, mert már van ilyen a motoromban, mit csináljak kettővel? :) Csak egy apró tökéletlenség miatt kéne egy másik feltéve, ha annak nincs meg az a hibája, ami az enyémnek. Ezért mondom, hogy csak személyesen, bele kell próbálni a helyére ahhoz, hogy lássam jobb-e mint az enyém. Ha darab-darab, akár ott is hagyom a másikat, vagy adok valami tényleg jelképes összeget. Nekem csak így jó, így viszont érdekel. Te jobban jársz, ha eladod, de ha nem tudod, vagy nagyon akarsz segíteni Cápán, akkor szólj.
Hát igazából nekem se sürgős mert itt áll csak sokat nem zavar, megmondom öszintén azt se tudom mennyiért mennek ezek, fogalmam sincs! Mennyiért kellene?
Én Fejér megyében / Székesfehérvár mellett , de Budapestre járok dolgozni!
Yoshimura (S type) vezérműtengelyek eladók GSX-R1000 (2005-2006) motorhoz, használt, de kopás nyom nem látszik rajta. Két versenyt volt a motorban.
Ára: 100.000HUF
Van egy K&N légszűrőm elfekvőben 1000 K3-K4 hez , az elöző tulaj rakta bele , de én ki szedtem és vettem bele simát!
Ha valakinek kell jelezze! Ár megegyezés szerint! Nálam csak porfogó! Hibátlan állapotban!
1szer használtam én is ezt a spuri nevű szart, de minden baja lett a motornak tőle.Le kellett engednem a benzint, annyira szar volt. Azóta is otthon rohad. Még a kocsimba sem öntöm bele.
Tisztítónak max az STP-t mondhatnám, bár nekem az is okozott furcsa dolgokat. Egyszerű a képlet. Néha tele kell rittyenteni 100-as V-Power-el, és az tisztítja a rendszert. Még a motor hangja is más lesz tőle.
Télire amúgy sem kell semmit rakni a benzinbe, főleg ha valami normálissal tankoltad tele.