Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az ipari hulladék VW T4-ben szétszedte a szerelő a kuplungot. A tárcsa nem volt elkopva a rugókat kézzel ki lehetett volna szedni, kiemelő villa átlukadt. 60,000-ből nem jött ki
Jöttek nézni az R1-et csak akkor szakadt az eső
Neked köszi a választ, a többieknek meg a türelmet az offtopic témához!
Ide hoztam, mert itt vannak emberek, akik láttak is már motorblokkot közelről. :)
Lehet hogy rosszul fejeztem ki magam,vagy rosszul tudom a nevét,végülis a szerepe ugyanaz,mint a hátsó lánckeréknél található gumibakoknak,erős gyorsításkor,vagy motorféken az "ütésszerű" nyomaték változást hivatott csökkenteni.Ha leveszed a kosarat,és megfordítod akkor láthatod,hogy vannak benne rugók,itt jól látszik:
clutch
Nekem a régi motoromon volt ilyen probléma (929 RR),a hangja olyan volt mintha ciripelt volna,mintha szelep probléma lenne,de ellenőrzéskor mindegyik határértéken belül volt.Vezérműlánc is ok.Én vettem egy kosarat egy keveset futott törött motorból,bedobtam,és jó is lett.De lehet hogy nem ez a baja,ez csak a saját tapasztalatom.Vidd el egy jó szerelőhőz.
Egyébként ezek a nyomatékhatároló rugók adhatnak hangot függetlenül attól, hogy be van a húzva a kuplung vagy sem? Vagy ha azok lennének, akkor behúzott kuplunggal kussolnának?

Meg lehet, hogy butaságot kérdezek, de "nyomatékhatároló" rugó van a mezei, NEM csúszókuplungban is?
Muchas gracias, señor!
Vagy a kuplungkosárban lévő nyomatékhatároló rugók fáradtak el,és zörögnek,vagy olajpumpalánc..
Az nem biztos, hogy jót tenne a motoros újságírásnak, ha én tesztpilóta lennék. De csak azért, hogy kipróbálhassam az új Superduke-t elgondolkodok rajta.
Azt nézted, hogy a kuplungkar hat-e a hangra? Az enyémnél vannak bizonyos zörejek amik abbamaradnak, ha behúzom a kuplungot - innen tudom biztosan, hogy a kuplungszerkezet adja a hangot. De azt eddig nem figyeltem, hogy melegen hangosabb-e. Eleve nem egy feltűnő hang, odafigyelve kell vizsgálgatni. Így viszont észre lehet venni azt is, hogy finom rezgés is tartozik hanghoz.

Meglepően sokat kibír csapágyasan. Legalábbis a Suzuki.
Velem ellentétben Ti már láttatok sportmotor blokkot belülről. Ha ilyesmi hang van, de éppen teljesen bemelegedve jön elő, akkor az mi lehet?
'05 CBR1000RR, 41e km.

Hasonlít a szelephangra, de egyértelműen a blokk jobb oldalából jön, a kuplung dekli felől, NEM hengerfejből. Szelephézagok ellenőrizve, azok rendben.

A gép ment így egy gyengébb szezont, tehát csapágyat kizárnám, mert azzal veretve sztem egyetlen napot nem bírt volna ki.
Nem Kawasaki ez hogy zörögjön
Jönnek nézni az R1-et szorítsatok hogy legyen jövőre Suzukim, vagy egy BMW a garázsban
Ha a szelephézagra nem múlik, hagyd, mert igen sokba lenne...
Enyémnél muszáj lesz elmúlnia, mert sehogy se hagy nyugodni akármi is legyen az
Értem.
Sztem nem fog elmúlni a szelephézag állítástól... Nekem is, meg a barátaim 1000-resei is zörögnek hidegen. Az enyém is zörgött szelephézag ell. előtt is, meg utána is(meg amikor vettem is)...
Arra tippelünk(meg egy komoly szerelő is), h valahol kicsit nagyobb hézag van, és miután bemelegszik a motor akkor szorul meg rendesen.
Nem teljesen, inkább kerepelő. Fordulat emelkedésével a kerepelés is gyorsabb, ebből adódóan egy idő múlva már nem hallatszik és amint írtam, ha bemelegszik a motor akkor megszűnik teljes mértékben. Más ezredesnél is füleltem hidegindításnál ott nem tapasztaltam ezt.
Meló van... Szerda jó lehet...
Rendes választ viszont nem kaptál rá...

Én a közepére lőttem volna...
Nem. Vagyis azt hittem az szól hidegen, de nem az. Ilyen kopogó hangra gondolsz? Mert az tipikus Suzuki blokkhang nálunk...
És 4000-től elmúlik?
Itt kérdeztem, hogy mire érdemes hézagolni és a biztos ami biztos választ kaptam, ahogy logikus is. És úgy is csináltam, mint írtam.

Most csak megjegyeztem, hogy nem az történt, ami várható volt sokezer km után se ültek be a szelepek. Az egyik magyarázat az lehet, hogy a csiszolást nem megfelelően csináltam (vagy éppen túl jól? ).

Természetesen, aki nem akar bajt felső hézaghatárra állít.
Most, hogy ezt tudod holnap leradírozhatjuk a maradékot. Nekem már úgy sincs minta, még a végén még egy gumit kell vennem idénre.
Nah ettől én is félek, hogy a "szakértelmünknek" ne lássa kárát szegény motor, de szerelőben meg nem bízok ráadásul még drága is...

Hátsóból az első...
Az elején még kva fasza volt kb egy hétig, aztán ilyen lett...
Hát, akinek megy 275-t a motorja....

De ez hanyadik gumiszett, ami produkálja ugyanazt a hibát?
És nálad is hallatszódott hidegen? Nekem eléggé szól amíg be nem melegszik normálisan, remélem "csak" ez a baja. Hideg indításnál alapjáraton olyan 50-60 fokig aztán pedig menet közben terhelésen 2500-tól.
Emlékem szerint csak három szelep hézaga lógott ki a tűrésből. Viszont szelepfészkeket csiszoltam és vezérműtengelyt is cseréltem és az alsó tartományba eső tűréseket a felső tartományra állítottam, így gyakorlatilag mindenhova új lapka kellett. Végül 13 korongot rendeltem.

Ezt azóta kicsit megbántam, mert - itt jön képbe a tapasztalat - nem tudta senki megmondani, hogy friss csiszolás utáni bekopáskor milyen mértékű összeülés várható - ezért raktam a maximumra, hogy legyen hova csökkenjen bőven. Azóta pedig kiderült, hogy 10e km után gyakorlatilag semmit nem csökkentek a hézagok, 5 század különbség se adódott - így elpocsékoltam 5 századnyi szelepnyitási magasságot. Ez nagyon bosszantó. Nem szeretem, ha a motorteljesítmény szenvedi kárát a hibáimnak.

Most télen ki köszörülöm a csorbát egy másik tengellyel, úgyhogy kezdhetem előről. De most középre rakom a hézagot, ha 10 ezer után se csökken, mert annyit úgy se biztos hogy ki bír majd a blokk. Hadd menjen!
El tudom képzelni...
Viszont mi tegnap rájöttünk, h a gumi miatt szitál.
Cimbi hátsó kerekét belöktük az enyém alá, és 275-nél is szépen egyenesen ment(persze magán versenypályán)...