Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tibi tőled se vennék motort
Semmi baja nem lesz ha felpörög 2500-ra. A nissanom fele ennyi maximális fordulattal is így indul, mégsincs baja. A Civic mondjuk értelmesebb az 1500-zal kezd melegen leviszi 600-ig az alapjáratot.
A Tizedes 1200-as fordulaton már egyenletesen húz. A 04-es is. 6-ban 35-el! két személlyel is felment az emelkedőn.
Az automata szívatóm a K4 750-en alapból 2500-as fordulatot adott a motornak. Azzal már el is lehetett indulni. Ha állok egy helyben majdnem ugyan azt a terhelést kapja csak mondjuk 15 fokban 3-4 perc amíg bemelegszik míg ha elindulok akkor 1 perc múlva már 40 fokos a víz. A Kawasaki még rosszabb ezen a téren mert 2X akkora a hűtője. Kis túlzással várhatnék ítéletnapig egy hidegebb reggelen, hogy bemelegedjen álló helyzetben.
A moto gp közvetítéseken is lehet hallani amikor indítják a gépeket, hogy rögtön öblögetnek velük a melegítés végett.
Az olajról annyit, hogy a bányagépbe bármilyen olajat raktam mindig ugyan olyan volt a hangja. Én is vártam a csodát a 300V-től de nem jött.
SV-d van, hogy rángat?
Igen, jó a cikk és én is ddt500-al értek egyet, azzal az apró kitétellel, hogy nem szabad elfelejteni, hogy a motorjainkban nem bordásszíjas vezérlés van, hanem olajban futó, láncos. A lánc pedig hidegen a legfeszesebb, erősen karistol, amíg meg nem nyúlik a hőtől. Amíg ez van én nem indulok el, mert 2-3ezer fordulatot se szívesen adok neki. Amikor a vízhő 40 fok körül van, akkor szokott a hang megszűnni én ilyenkor indulok.

Egyébként a legtöbbet az olaj viszokzitása számít. Próbáltam a víz-hígságú Motul 300v-t (a csoda olaj) és azzal az öreg blokkom olyan rohadtul kerepel hidegen, hogy féltem benne hagyni. Soha többé nem teszek bele olyat. Csakis az előírt teljesítmény szintű előírt viszkozitású olajat, amiben nincs semmi "versenykörülmények között is helytálló, extrém kis ellenállású" duma. Ezek ugyanis bár igazak a csodát úgy érik el, hogy az olaj hígabb, alig képez filmet hidegben a nagy hézagok között.

Hidegben azt is szoktam, hogy nem húzom rá a szívatót és az önindítót szakaszosan nyomkodom, hogy ne tudjon beröffenni a motor. Addig csinálom, amíg már elalszik az olajlámpa öninditózás alatt. Csak ezután adok neki szívatót és röffentem be. A szívatónál is vigyázni kell, ne annyit adjunk, hogy egyből felpörögjön 2500 ra.
Az örök téma Talán többen vannak azok akik az üzemi hőfok körülire melegítés hívei és egy kicsit én is afelé húzok, bár ezt a verziót is hallottam már párszor. Én ilyenkor mindig abba gondolok bele, hogy maga az anyag mennyire szereti ilyenkor a jóval nagyobb hőtágulást, mint alapjáraton. Akármennyire is kíméletesen megyek a motorral 2-3000ig elforgatom ilyenkor, ezalatt jóformán nem is lehet vele menni mert rángat, nyüszög minden baja van, meg hát teljesen más itt a 2-3000 érzése, mint mondjuk autóban ahol már van hangja a motornak. A cikk tényleg jó egyébként és én is a legjobbat szeretném a motoromnak, de a fene se tudja már hogy hogy érdemes használni.
Tegyük hozzá, hogy Oszi eléggé úriember a motorjával és ritka szép hangja van a blokkjának. Ha nála elfér egy kis zörej, akkor más csoda, hogy észreveszi.
Na valami ilyesmi magyarázatra vártam Csak remélni merem, hogy tényleg egy ártalmatlan kis hang az egész, de ennek mindenféleképp örülök, hogy nem vagyok ezek szerint vele egyedül.
A K1-ről lejön, de fél nap munka csak leszedni.
Utána megmérni a szelepeket megint fél nap mert alig fér oda a kezed.
Sztem tök normális. Az enyémnek is olyan hangja van, ahogy írtad.
Amikor megvettem(18e km) akkor is ilyen hangja volt, meg most is(60e). Nem szelep és nem is vezműlánc hang, mert azt átnéztük.
Az 1ik szerelő szerint valami illesztési dolog lehet, mert amikor bemelegszik, akkor normális lesz. Már nem érdekel rég óta...
Meg kell nézni/nézetni.
Pedig ezzel csak ártasz neki. A kopás nagyrésze a hideg üzem alatt éri a motort. Alapjáraton lassan melegszik be ezért többet kopik. A helyes eljárás indítod vársz egy kicsit, hogy felépüljön az olajnyomás majd kis fordulaton közlekedsz vele amíg el nem éri az üzemi hőfokot.
Van itt egy elég jó cikk erről. Bár mi mínuszokban nem nagyon indítunk de az analógia él. link
Szerintem, ha nem gond némi teljesítménycsökkenés, akkor kisebb jacításokat leszámítva, mint vízpumpafelújítás és hengerfejfelújítás(100000km-nél) 150-180.000Km. Persze ha hosszabb utakra járnak vele, nem a háztömb körül nyelezgetik.
Sziasztok! Szedett már le valamelyikőtök K5/K6 1000-ről szelepfedelet? Nekem nem sikerült, mert a gázmarkolat irányában belül a vázon van egy kis lyukas csöcs és a két belső szívótorok előtt keresztben figyel egy tengelyház talán. Na ez a kettő együtt gátol. Kb 2 cm-re elemelkedik félreértések elkerülése végett...
Már az én fejemben is megfordult. Hogy lehet egyébként megbizonyosodni róla, hogy a lánc a rossz?
Nem úgy értettem, hogy indítom a gépet aztán go. Persze bemelegítem 60-70fokig és úgy indulok el, de pl az olaj ugye lassabban melegszik. A terhelés alatt meg nem nyélgázt értettem hanem átlagos értelembe vett gyorsítás (részterhelés vagy nem is tudom hogy fogalmazzak), de pl ha tartom a fordulatot 2500-3000 között úgy sem hallok semmit, sem üresben.
Ha elmúlik elsőre vezérműláncra tippelnék.
Hidegen ne indulj el vele,és főleg ne terheld! Mindig várd meg míg eléri az üzemi hőfokot,de legalább 70C'-ig melegítsd alapjáraton. Meghálálja a blokk. Elég sok minden lehet,így behatárolni szinte lehetetlen.
Sziasztok!

Nem rég vettem egy k3 1000-t, elég patika hál' Istennek de van valami ami nem hagy nyugodni. 2500-3000-s fordulaton hallatszódik egy kis kerepelés, nem olyan észvesztően ordító de azért észre lehet venni. Leginkább hidegen még amikor elindulok vele és csak terhelésen. Ha üresbe járatom akörül úgy nem hallom. Melegen jóformán "bekussol" és se alatta se felette nem hallatszódik. Talán a vezérlésben lehet vmi, vagy esetleg még a hideg idő miatt? Egyébként 30000 van benne ami talán valós is. Egyébként semmi baja nincs, megy ahogy kell, nem füstöl nem zörög, csattog stb., egyszóval egyben van tényleg. Valakinek ötlete esetleg? Vagy így látatlanba lehet 1000 dolog?
nekem van 06203114528
Nos ismert a motor előélete, egy túrázós csókáé volt, kapott kéthetente 500 méter egykereket, ezen felül némi autópályás nyelezést, a szervíz ahová hordta a barátomé, igazi 30000 km van benne. Egy elcsúszása volt, de csak oldalidom, lábtartó, kormányvég csere....
A kinti gixxer fórumon tényleg írják a k5-re a 80,000 km-eket. A váznyak úgyis hamarabb eltörik
Jut eszembe papíros K7 vázat tud valaki?
Nem simán azért, de kis szerencsével annyit is ki bírhat. Két blokkal.
100 000-et simán kibír. Ugye Cápa?