Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Prop tech nek van erre egy műszere amivel megméri,hogy épül fel az olajnyomás és hogy változik a terhelésre. Egyszerűsítve mennyi olaj szökik el a kopott csapágyak között.
Igen, 70 ezer körül van a teljes főtengely csapágyszett. Még több is lehet, mert most magas az EUR. Angliából kb. 50 ezerért lehet vásárolni nem gyári (de nyilván tökéletesen jó) szettet. Ez egyébként egy mocsok dolog, mert pl. egy 4 hengeres személyautóba ennek negyedébe sem kerülnek ezek és bizton állíthatom, hogy semmilyen érdemi különbség nincs a GSX-R és bármely személyautó csapágybetétjei között (csak annyi, hogy az autóéban jóval több az anyag). A blokk ki-szét-össze-vissza van ahol 40-nél kevesebb.

De még egyszer mondom nagyon nehezen elképzelhető, hogy 3500km óta 9500 meg leszabályzás között használva egyben maradt a blokkod ha HAJTÓKAR(!) csapágyas. A főtengely FEKVŐCSAPÁGY(!) viszont elképzelhetőbb. Az nyilván jóval nehezebben veri szét magát, hisz vonalban vele van másik 4 ami még tartja, meg az erőt is jóval szolidabban és jóval egyenletesebben kapja. Itt megint csak érdekes, hogy fizikailag nem tudom hogy lehetséges, hogy egy motorban előbb a fekvőcsapágy menjen szét. Csak úgy, ha pályagép volt és a hajtókar már egyszer szétment és kicserélték, de a fekvő sort nem (pl. éppen azért, hogy ne 70 ezer legyen csak 30).
Helló! Már nem először írod, és csak nézek ki a fejemből, mert a szerényke 7-8 év szerelői tapasztalatom alatt (még a motorkerékpár szerelő isiben sem) soha nem hallottam ezt a kifejezést, hogy olajlengés ill. ennek a mérése. Még a google se ismeri ezt a fogalmat, szóval lehet nem bennem van a hiba, de lehet mégis. Írd már le legyél olyan kedves, hogy konkrétan mire is gondolsz ez alatt, mit is jelent ez pontosan? Hátha megvilágosodom, meg talán mások is.
Blokk ki-szét-össze-vissza rakásért 40-60 ezer körül szoktak kérni.
Erre jön az alkatrész amit nem tudok pontosan megmondani de 70ezer rémlik...
Köszönöm szépen a hozzászólásotokat. Nem hagyom ennyiben, mindenképpen "megvizsgáltatom" a gépet. Mivel eléggé foghíjas a tudásom, keresnem kell Pécs környékén egy hozzáértő embert, aki mer lépni is. Mekkora költséget képviselhet egy csapágy csere?
Tudod az a baj,hogy az ember hajlamos hülyének nézni a másika.Vajon milyen hangot hallhat ez? Lehet,csak a kuplung kar alól hiányzik egy hézagoló alátét és az rezonál ez meg azt hiszi ...stb stb
Viccet félre téve én a helyedben megméretném az olajlengést és a kompressziót első körben.Azzal sok minden kiderül.Az enyémnek kurva szar hangja lett mikor meglazult a lánc.De a fene se tudja így megmondani mi lehet...annyi minden zöröghet..
Jellemző, hogy amikor nálam beütött a mára már híressé vált probléma, akkor senki nem tudta hangról megmondani mi ez. Pedig én magam is logikusnak láttam a magyarázatot, de annyira reménykedtem bármi másban, hogy inkább megnézettem sok emberrel. Végül a másik csapágyas GSX-R tulaja görbítette le a számat, aki elmondta, hogy ez pontosan az a hang, ami az övéből is jött (csak sokkal rosszabb - tette hozzá). Másnap már szedtem is ki a blokkot. Ez lett:
lehet tényleg a kulcscsomó csörög,nekem xt volt ez,nem tudtam mi a szar csörög,gondoltam kinyírtam,aztán megigazítottam a kulcsokat(volt még egy tárcsazá kulcs)na az zörgött,röhögtem a nagy fejemen.
Köszönöm a hozzászólásod. Igazság szerint, ez a hang megvétel óta hallatszik, azóta nem vettem észre ,hogy erősödött volna. Most van benne 27 700km, (3500km el több mint megvételkor) Ki fogom próbálni az Általad tanácsoltakat. Dühít a dolog ,hogy "neves" szerelők is csak annyit mondanak -valahol meg kell jönnie az erőnek-
Vagy tartod folyamatos gázon és elkezded nyomni a féket. Ha a hang erősödik az baj. Nem lesz egyszerű megállapítani, ha ilyen magas fordulaton történik. A másik "bíztató", hogy ha csapágyas, akkor nem bírod ide-oda vinni, mert 500km-en belül kijön a hajtókar az olajszűrő mellett. Ha nem romlik a helyzet napról napra, az már jó jel.
Ha kulcs csörgetés helyett a fordulatszámmal azonos ütemű kopogást írtál volna, azt mondanám a jelenség ugyanaz, mint nálam volt amikor csapágyas lett a moped.

Próbáld ki azt, hogy függ-e a hang erőssége a nyomaték terheléstől. Ha csapágyas, akkor dombnak fel / 4-5-6-ban / nagy gázon jobban szól, mint dombnak le / 1-2-3-ban / kis gázon. Ha a hang nem függ a terheléstől, akkor valószínűbb hogy a vezérlésből jön.
nem kell annak csörögni,biztos a blokk_?nem valami fel lazult szar?vagy egybe kell a fellazult?
Jogos,jogos , még nevettem is . Hátha kifogok egy szakit, aki segít a hozzászólásával.
ez az ezres topik,a haccá egész más.nem is tudom,abban van főtengely meg szelep,és ilyesmik?
Szia/sziasztok. Olvastam a "vitátok". Olyan szakmai kérdéssel állnátok elétek, ami hasonló lehet a fent említett problémához. Egy 2005ös gsxr 600 as motorom van, amit 23 ezer km-es futásteljesítménnyel vettem. Az előző tulaj előszeretettel használta pályán. A kérdésem az lenne ,hogy mi okozhatja azt a hangot mikor a fordulat eléri a 9500as rpm-ot, akkor hirtelen megváltozik a blokk hangja,csörgős lesz,fémes hang, mintha egy kulcscsomót ráznál a kulcskarikánál fogva. Tiltásig kitart ez a hang, és motorféknél is 9500ig hallatszik. Teljesítménycsökkenést nem észlelek. Természetesen vittem szakszervizbe, magán szerelőhöz, más megfogalmazásban, de mindannyian azt mondták nincs egészségtelen hangja. Mint tulaj úgy vélem, ez a jelenség akkor sem egészséges, mi okozhatja ezt a csörgést?

Válaszaitokat előre is köszönöm.
FaszaBúk
közönséges....fak
...szom bele
mi az a FB?
Közellenséges?
na jó de te köznséges vagy
Az én véleményemet se szereti senki, mégis elmondom.
akkor most mit tegyünk?megbeszéljük "civilizált"ember módjára,vagy összeugrunk mint fiat500 a krazzal?
Tőlem ugyan ne ... nem szükséges, tudod jól
Tudod mit ?
Kérek inkább én