Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

TIBIKE!
Már mondtam rossz helyen vagy, egy GSX-R 1000 NEM MEGY TÖNKRE!
Rossz oldalon vagy, a 10-esre menj oda való amit írsz
A tuning sufiniságáról meg annyit, hogy úgy raktál be vezérműtengelyt, hogy nem tudtad merre van elfokolva vagy rosszul emlékszem? Legalább is nem azt az eredményt kaptad amit vártál.
Jó én csak azt mondom, hogy a motor már akkor szar volt amikor megvetted. Gondolom ezért volt olcsó.
Megbízhatóság kérdésében én csak olyan embernek hiszek aki megvette 0km-el vagy legfeljebb második tulajdonos és ismeri az előző tulajt.
3-4-ik tulaj 10 év után nem tud semmiről.
A történeted úgy lenne kerek, ha hozzá tennéd, hogy mielőtt megvettem ebben a fórumban leírtakat is megnéztem és rákérdeztem ki hogy látja a dolgot. Részben (tényleg csak kis részben de) amiatt is döntöttem a megvásárlás mellett, mert a kuplung felismerhető hibáját a vételár tükrében elfogadhatónak gondoltam, minden másra pedig azt mondta a nép, hogy megölhetetlen. Nem lett az. Én magam már akkor is sokalltam a 46e km-t, bár 9 éves korára ennél több is lehetett benne a valóságban.

Fontos apróság, hogy a "sufnituning" - amiről képtelen vagy elfogadni, hogy közel egyenértékű a szakemberek által készítettel, mivel a házilag lehetetlen dolgokat szakemberre bíztam, a megoldhatókat pedig ugyanúgy csináltam ahogy a szakember is - a csapágy kifingása után készült és nem előtte.

Egyébként volt padon a motor. De mivel a nagyotmondó csapatnál volt az eredmény lényegtelen. Ennek ellenére feltöltöttem már és hozzá is szóltál.

(Amúgy nem gondolom, hogy az ábrán látható 180LE megfelelne a valóságnak és azt sem gondolom, hogy relálisan bárhány LE-vel több mint volt - ezt érzésre nem tudom megítélni. Csak azt tudom, hogy a mostani gázreakciója jobban tetszik, mint a sufnituningot megelőző.)
Keress vissza, már az elején írtam, hogy jobban jársz egy K5-ös blokkal Erősebb is lenne, kevesebbet is ment volna. Ott van a Bali-é azt tudom ajánlani. A tiedet vagy 50,000-rel kellene megpótolni.
Látod ez igaz! Fékpadon végül is volt már a motorod?
Az a 180 inkább 250 náluk.
74e után miért lenne minden alkatrész gyári méretű? A lényeg, hogy elment 74e-t bontás nélkül a gyári vezérműlánccal.
A te motorod már akkor bajos volt amikor megvetted. Ha jól emlékszem mindenféle fura hangok jöttek belőle.
Az meg, hogy te "otthon" tuningoltad.... hát nem emlékszem olyan hozzászólásra amikor azt mondtad volna, hogy "Hú de fasza lett a motorom!"
Próbálom szemétkedés nélkül megfogalmazni a dolgot bár nehéz lesz: Vettél egy problémás motort olcsón és még rátettél egy lapáttal a sufnituniggal. Ne csodálkozz ha nem megy el 100e-et. Bár ki tudja hányszor lett visszapörgetve már lehet túl is van rajta.
Én is hidd el és mindegy is ki hogy tartja a maga igazát. Én csak a "légy nyugodt, nem lehet baj" szövegen akadtam fenn. Mert ennél azért árnyaltabb a helyzet szerintem. (Ráadásul pont olyan valaki írta, aki amúgy reálisan szokta nézni a dolgokat.)

Nekem elment a hajtókar és nem cseréltem főtengelyt és nem is köszörültettem fel (meg nem is lopattam magamnak donor motort). Ha valami lesz vele úgyis én leszek a hülye. Nem fordultam szakemberhez, meg spúr voltam, meg ilyenek.
Hogy a terhelés mennyire nagy szerepet játszik, egy példa itt:
http://remotelab.energia.bme.h...

A műegyetemen már 30éve kísérleti jelleggel is üzemeltettek ilyenszerű gázmotort: Egy (talán) Dacia motor volt állványra szerelve, vezetékes földgázzal folyamatosan etetve. Külső körből menet közben cserélték benne az olajat. A hűtőkörét a terem fűtésére használták, a rá kapcsolt generátor pedig áramot termelt. 50Hz volt a hálózat, így a motor 1500 vagy 3000 fordulaton ment folyamatosan (nem tudom melyik mód volt). Évekig működött megállás nélkül. Tessék kiszámolni hány km-nek felel meg átlagos közúti használattal... Autóként használva ugyanazt a motort negyed addig se bírná.
Én ettől még nyugodtan fogok felülni a következő használt motoromra. Majdnem vettem egy Desmosedici-t, csak bekapzsult az eladó
Nem tudok elképzelni annyi hajtást, hogy meg tudjak ölni egy 1000-es motort, amit vettem zx10 is másnál könyökölt ki.
Addig nekem sem kellett szelephézagot állítani amíg nem ment a hringen.
Ez lehetséges. Ha így van, akkor nincs igazam. Csakhogy ezt nem tudjuk. Tény hogy egyik sem volt új amikor vették, bár a másik 2 GSX-R 3 évnél fiatalabb volt.
Szerintem ezek visszatekert gépek voltak, mint a hazai motorok nagy része.
Ami nagysebességű túrázást jelent, nem sportmotorozást. De most tényleg... Az, hogy 180-al kolbászolunk 6.-ban napestig az nem sportmotorozás. 180-al személyatóval közlekedik az ember. (Már akinek megy annyit a kocsija, nem én. )

Viccet félre téve elhiszem. De szerinted ha szétszednénk azt a blokkot (mint tettem én) és megmérnénk az összes létező kopottsági limitjét (mint én tettem, kb. 40 különböző mérés nem ritkán speciális cuccokkal) akkor az összes alkatrész belül lenne a limiten? Minden csapszeg, minden csapágy, minden dugattyú stb?

Amennyiben a válasz nem, úgy folytatnám, hogy innentől kezdve fennáll a motor "nem előírt üzemeltetése" tény. Ha holnap hajtókaros lesz a motor, akkor mit fogunk mondani? Az hogy ezek szerint probléma nélkül ment 74ezret a gép vagy azt, hogy 74ezret ment úgy, hogy az utolsó 20e-ben már limit alatt volt? És ha ma eladja a haverod, akkor reálisan mondhatja, hogy nagyon tartós motorja volt? Aki megveszi az pedig holnap azt fogja mondani, hogy szar a motor és majd mindenki hülyének nézi amiért szart vett?
Nem csak autópálya van a világon.
Most direkt megkérdeztem az egyik haversrácot akinek K4 1000-je van. 74 000 van a motorjában és gyári a vezérműlánc, nem volt még szelephézag állítás. Apjának Hayabusája van és előnyben részesítik a nagy sebességű túrázást.
Néha rá kell nézni. Meg van adva a service manualban, hogy mennyi lehet a csapágy lógása. Szóval meg lehet előzni a dolgot. Elvileg.
Uniszex vagyok.
Próbáljuk másként meghatározni a dolgot. Van az az alkatrész ami tönkremegy és ezzel pillanatok alatt a blokk kimúlását okozza/hatja. Főtengelycsapágy, hajtókarcsapágy, hajtókar törés, szeleprugó törés tipikusan ilyen. És van olyan alkatrész ami elhasználódik, ezt jelzi és lehet is cserélni. Ilyen a vezérműlánc.
Természetesen a költségek és a bonyolultság sem egyforma. Vezérlánccsere jó szakemberrel 2 óra és 50 rugó.
Ha meg:"Te főtengelycsapágyat kéne cserélni! Hoppá oda a főtengelyed is. Gyári új 450e Ft.+8 óra munkadíj összes tömítéssel stb. stb. stb." Nem hiszem, hogy egy lapon említhető a kettő.
Az sem normális ha egy vadi új motort 4 évesen generálozni kell utcai használat mellett. Mert 4 év alatt simán összejön 40-50e km.
Ja és egyik motoromon sem kellett soha szelephézagot állítani.
Egyébként meg légyszíves ne játszd a hülyét.
Olyat senki nem mond, hogy jaj add el a motorod mert hamarosan vezérműláncot kell cserélni rajta!
Szerintem benne van a nevében, egy sport motor azért van hogy adjad neki, ha nem akkor túra motort kell venni!
Az a digitális gáz.
0 vagy teli.
Amúgy mi a sportmotor használat?
Sőt. Most jut eszembe, hogy vezláncra (amit csak a kedvedért írtam be) meg sincs adva km., tehát amikor azt cserélted, az már javítás. Részletkérdés, hogy gyorsabb és olcsóbb, mint egy pl. léptetővilla.
Mint írtam, nálam rövid ideig volt és már megvételkor oda volt, szóval valaki kinyírta előttem. Akkor volt 46e.

Szóval a generál javítás az az, amihez meg kell bontani a blokkot, a többi meg karban tartás? Ha így érted, akkor persze lehet a fogalmakat addig maszatolni, amíg csak kijön egyfajta igazság.

De a valóságbanm a blokk egymásra csavarozott aludarabok összessége. Ha az olajszipkát akarom levenni, akkor 1 dekli, ha a váltót akarom kirántani akkor 2, ha a főtengelyt akkor 3. Közöttük néhány tucat csavar és 15 perc tesz különbséget... Csak szelep hézag állításhoz szét kell szedni a fél motort és utána hengerenkét 2000Ft a lapka. Dobsz mellé egy láncot, meg egy szett gyertyát és ott vagy a kuplungkosár áránál, ami ugyan gyári a cimborád motorjában de nem valószínű, hogy a gyár által megadott tűrésen belül lenne mert vetemedett, lötyög és hornyai vannak. A kuplung főalkatrész, árban és bonyolultságban vetekszik a váltóval vagy a motorral. Részlet kérdés, hogy a cseréjéhez csak egy deklit kell levenni, nem kettőt vagy hármat.

A karbantartás nekem az olajcsere, légszűrőcsere, gyertyacsere, vezérműlánc csere. Ezekre van kilóméterhez vagy időhöz kötött csere előírva. A többire időszakos ellenőrzés van írva és le van írva, hogy ha már kilóg a tűrésből akkor hogyan kell eljárni. Ilyen a kuplungtárcsa is. Amikor az elkopott a motor elromlott és pont. Ugyanis nincs előírva a tárcsa cseréje X km-enként.

Márpedig olyan nincs, hogy egy 1000-es sportmotor sportmotor használat (vagy inkább bármilyen használat mellett) 100e km-t megy el anélkül, hogy egyszer is elromlana és minden létező alkatrésze belül van a gyári limiten. Teljesen kizárt, fizikailag lehetetlen. (Mellesleg gyári szempontból, üzleti logika alapján sem logikus, hisz ennyi km-t a sportmotorok általában nem élnek meg rommá törés nélkül.)
Tibi!
Kíváncsi leszek a 10-esünknek hogy bírja majd a generátora meg a többi, ha folyamatosan kapja majd az ívet (13000 ford.)