Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mármint nyert! Csak a kisebb alkatrész méretek ezt kompenzálják (lejjebb írtam). Pont azért kisebbek, mert az a helyzet, amit írsz.
100 000-et simán elmegy.
Igen, téli üzem hiánya is a sportmocinak kedvez. De még mindig van jó 4x szorzónk (közel 7-ről indultunk).
Nem nyert. A tömeg a nyomaték ellenében az alkatrészek statikus terhelését egyenes arányban növeli (mozgó alkatrészeknél megint csak négyzetes az összefüggés). Ez alapján is a motornak van sokkal könnyebb dolga.

Igen, az anyagválasztás a motor oldalán van, de ne hidd pl. hogy egy Swift vagy egy GSX-R főtengelycspágy betétjének az anyaga gyökeresen más. Tök ugyanaz. Az olaj és a szervíz a motor oldalán van ez tény. De nehezen kompenzál ilyen léptékű különbségeket.
Ja és volt egy teszt amikor egy CBR600RR-t blokkot 48 órán keresztül járattak max. fordulaton. Nem volt benne mérhető kopás. Ha az olajozás rendben van és üzemmeleg a motor akkor sokat nem tudsz ártani neki.
motorba beletesszük a legjobb olajat,swiftbe nem igazán,meg talán nem is cseréljük olyan szigorú odafigyeléssel a km-re mint egy sportmotornál.okosvagyok
Azért az sem véletlen, hogy egy sportgép többe kerül mint egy swift holott az egyik 1t és 5 személyt szállít a másik 200kg és 2-őt.
Drágább olaj kell bele és 1/3-ad akkor a szervizintervalluma.
A számokból az tűnik ki, hogy akkor bír 100e-t a sportgép ha 2000-4500 fordulat körül használod. Az kiváló, mert 4500-on 100-al megy a bringa.

Persze a számítás nem számol a hengerbe fecskendezett üzemanyaggal, ami kb. mégegyszer négyzetre emeli a képletet. Tehát választhatsz 4M km-t elmenő megkímélt Swift és 30e km alatt 5e km alatt kikönyökölő hajtott sportgép között. Na jó ez már inkább vicc, de a lényeg: A képlet alátámasztja ugyan, hogy 100e km elképzelhető a sportgépnél de pontosan ugyanígy következik belőle az ellenkezője is: Amikor hajtod a motort, akkor ölöd (négyzetesen, tehát 100 km gyilkolás helyett 1000-t mehetsz nyugiba). Ha csak hajtod, hamar vége. Attól függ ki mennyi "gyilkolást" tud 1 megtett km-be becsempészni. De mivel sportmotorokról van szó........
..... és itt kezdhetjük a vitát előröl.

Éppen ezért én be is fejezném. Ennél részletesebben már nem tudom kifejteni az álláspontom.
Attól bírná, h ezek a járművek nem csúcsteljesítményen vannak hajtva sok-sok ezer km-t.
A stift sem 6000-res fordulaton megy 300e km-t...
Még a GSXR sem 12000-ren megy 100e-kmt...
Az meg, h azt a teljesítményt is tartósan bírja(órákig), sztem azt mutatja, h jó anyagból van csinálva, ami sokat kibír...
Meddő a vita, mert nincs objektív mérce, amivel a motorok tartósságát mérni lehet. Én is úgy gondolom, hogy használat függő. Én magam se rajzoltam még egy fél mad-max kört se, soha és még egyet nem durrantottam (nem tudom hogy kell és nem is érdekel).

De a következő eszmefuttatásra mit mondassz?

Suzuki Swift 1000: 50-60 LE. Forog max. 6000-t, de átlagos használatban inkább 2-3 ezert. Sűrítési viszony 8:1 körül, max 9.

Suzuki GSX-R 1000: 160 LE (x3), forog max 12000 átlagos használatban 6-9 ezret (x3), sűrítési viszony 12:1 (x1,5)

Az élettartam a sűrítéssel fordított négyzetben arányos és igencsak számít, hogy a motor élete alatt a főtengely hányat fordul. 1,5^2 x 3 = 6,75. Legyen csak 6. A Swift 6-szor addig kell bírja. Ha a GSX-R 100 ezerig megy, a Swiftek 600ezer km-ig kéne(!) menjenek komoly probléma nélkül. Ehelyett kb. 300e-t mennek el egyben, ami visszaszámolva éppen 50e-nek felel meg a sportmotorban.

A Sportgép javára számoltam és még afelett is szemet hunytam, hogy a sportgép alkatrészei lényegesen kisebb felületűek mint az autóé. Minden tengely vékonyabb, minden csapágy kisebb. Az autó cserébe megy télen és valamivel talán gyengébb anyagokból van (nincs releváns különbség). Számolhatunk 6-os szorzóval. Melyik Swift megy jóval túl 300e-n? Egyik sem. Akkor a sportmotor mitől is bírná 100e-ig?
Ez nem teljesen igaz Cápa. Nekem is 60e felett van a gépben, és nincs neki gondja. Használat függő a dolog. Pedig én sem szoktam kímélni, ha a Busás cimbivel "túrászunk"...
Tudni kell hol a határ. Sztem nem arról szól a motorozás, h szét tudok-e baszni egy motort(a régi SRAD-om szétment, onnan tanultam), mert az marha 1szerű...
Jól beszélsz Tibi. Én is így gondolom.
Ha ugy döntenél hogy még ràdobnàl két kilót, jelentkezz. A moci rendben van.
Üdv mindenkinek

bal oldali, gyári ,sérülésmentes,irányjelzős "E"szabványos visszapillantó tükör eladó. 8000Ft.
- Suzuki GSX-R 600/750 06
- Suzuki GSX-R 1000 05-06
Ki mondta hogy ez baj? Már így is az orrán áll, hisz 190/50 helyett 200/60 (vagy 65?) gumi van fenn.
engedd le az elejét egy centivel, jobb lesz
Továbbra is keresek GSX-R 1000-et 2005-től. Keret: 1MFt-ig.
Széttört vázas, papír nélküli nem érdekel.
Huplis úton feljön 4.-ben is kerékre, de nem kapar sajnos. (Igaz semelyik fokozatban sem kapar tekintettel arra, hogy nem túragumival megyek. )
Az motorosok átlagára tán igen, de a sportmotorosok átlagára szerintem nem igaz, amit írsz. Abban a pillanatban, hogy kopp gázt adunk kihasználjuk motorunk tudását (amikor a blokkot nézzük nem a kanyarodási sebesség a lényeg). Márpedig elnézve a jó népet nálamnál sokkal jobban és sokkal bénábban motorozó sportmotorosokban az a közös, hogy éjjel-nappal nyélen mennek 10ezren. Sőt! Velem még néha előfordul, hogy felültetem a barátnőmet és elmegyünk kirándulni. Sokan nem követik el ezt a hibát, vagy ha igen csajjal is ugynúgy egykeróznak 2 kilóval. Illetve még jobban is, mert úgy könnyeb.

Nade szerintem túltárgyaltuk.
Amúgy is groteszk úgy védeni az igazamat, hogy példaként a saját szétment motoromat hozom fel.
Reméljük.
És én sem vonom kétségbe a te véleményedet csak úgy gondolom, hogy te nem az átlagfelhasználót testesíted meg.
Akinek az a baja, hogy 4-ben nem kapar a motor meg nem jön fel kerékre az minden csak nem átlagos.
Arra emlékszel jól, amivel cseszegetni tudsz. Lemértem, hogy merre áll az eredetihez képest csak azt nem tudtam eldönteni, hogy a kis különbség tényleges fokolásból vagy a másik tengelypár kopottságából adódik. Az a része való igaz, hogy a tengely megbízhatatlan forrásból származott. Azért vettem meg, mert egyébként is sokkal jobb állapotban volt mint az én cápafogas tengelyeim.
Igen csak, hogy én éppen hogy túl tudok lépni a saját kis világomon és tudom, hogy a motorosok nagy részének köze nincs a 2:00-hoz, NEM IS ÉRDEKLI ŐKET és közúton sem úgy mennek a motorral mint pl. Te!
A több tucat motoros ismerősöm és a kitudja hány túra azt mondatja velem, hogy én még az állatabb fajtába tartozom pedig közöm nincs ahhoz a féltucat ismerősömhöz akik tényleg állat mód mennek közúton!
Tapasztalataim szerint az átlagmotoros alig használja ki a motorja határait pláne ha ezres sportgépről van szó.
Ezért ha valaki ilyen kérdést tesz fel én az átlagmotoros szemszögéből válaszolok. Nem mondom azt, hogy 50 000km nem megy el pályán a gixxer mert a kérdezőt nem ez érdekli.
Cápa a tied egyedi eset, jövőre remélem többet motorozol, mint amennyit szereled.
Nekem a zx9 is bírta a max és a közeli fodulatot 6.-ikban több száz kilóméteren át. Elkopott a gumi, megnyúlt a lánc, tankoltam vagy 6x a motornak nem lett baja.
Én sohasem vontam kétségbe sem Te, sem mások véleményét. Azt mondtam, hogy műszaki-fizikai ismereteim, valamint 20 éves motoros gyakorlatom alapján ezek a kilométerek csak akkor lehetségesek, ha valaki olyan különösen óvatos vezetéstechnikát alkalmaz, ami az én fogalmaim szerint a sportmotorozással (egyáltalán a motorozással) összeegyeztethetetlen. Ezért - szerintem - mielőtt vígan világgá kürtölünk egy álláspontot, nem árt tisztázni ki hogy érti amit ír.

Ilyen értelemben mondhatnám, hogy szerintem(!) olyan ezres sportmotor nem létezik ami alattam(!) elmenne ennyit (ezt nagyon határozottan merem állítani). És mivel egy másik oldalról meg az azt olvasom, hogy kuss a nevem hisz az élet 2:00 alatt kezdődik eléggé "elvárható", hogy ne kapjak ebből a táborból "kibír a motor 100ezret" meséket. Mert ha alattam nem bírná, akkor alattad se, Te is legalább úgy aprítod a motort mint én.

Olyan ismerősöm nekem is van persze, akinek nagypapa korában is meg lesz az első motorja kétszázezer kilométerrel gyári darabokkal. Csak még életében egyet nem egykerekezett...
Te már akkor is inkább a ZX-10R topicba írtál amikor még nem volt tízesetek.