Nem szarrágás. Haldoklik a motor üzlet. Autókból a 150-200,000-es kategória megy.
Eddig azért évente 8-10 motort eladtam, 2012-re ez lement 5-re (2 cbr600, egy 900, egy ducati multi, egy R1, a VOR-t csak cserélni tudtam), ha nem nézem a 2db. 10,000Ft-os robogót. Jövőre már csak kettővel számolok összesen. Nem ebből éltem meg, de fedezte az éves motorkázást.
Akinek van lehetősége és dolgozni akar az elmegy innen külföldre, de ott se fog motort venni, hanem gyűjtöget.
Én autós vonalon mozgok, a mi általunk forgalmazott-javított márka megmondta,hogy a magyar piac éves szinten akkora, hogy egy ebédidőben legyártják az igényünket.
Nem hinném hogy az amerikában eladott motorokon bukna a Suzuki
Ha 2,5 millió lenne egy új 1000-es motor akkor is inkább használtat vennének már az emberek, de már arra sincs pénz.
Engem ez nem érint. Valszeg az elkövetkező 10 évben nem veszek új motort. Ezt is csak azért vettem mert tudtam, hogy több ilyen nem lesz. Legalább egyszer érezhessem az új motor örömét.
Amit az USA-ban elad annak a nyereségét itt (Európában) fizetteti meg. Az autógyárak is ezt csinálják (pl: Merci)
Amúgy most a suzu árat csökkent majd, hogy fenntartsa a piaci részesedését, adja bukóval a motorjait.Bár ettől a magyar nem fog új motort venni...
Egész európában a béka segge alatt van kifejezetten a literes sport szegmens.Emellett a magyart haggyuk is mert még a térképen sincs a gyáraknak.
Ezenfelül a USA piac ahhoz képest iszonyat nagy torta vámok és a többi is teljesen más.
Mondom............ha annyi fogyna itt mint amikor 120 havi ingyenhitelre lehetett ropiratörni bárkinek akkor nem lenne ekkora árkülönbség.
És a brembo lehet nem diszkontáron adja a csillivilli ezüstfestéket a féknyereghez.
Ez még meg is állná a helyét ha az USA-ban árat emeltek volna. Ott most is 14000$ alatt van egy sportmotor.
Mondjuk azt kifejthetnéd, hogy a K9-es és az L1-es GSX-R1000 között mi volt az a fejlesztés ami azt indokolta, hogy a K9-et meg tudtad venni 2.99 millióért az L1 meg 4.2 millióba került.
Mert a fényezésen kívül tök ugyan az a két gép.
Azért ehhez nem kell túl nagy logika.Ugyanakkora fejlesztési és gyártási költségek mellett vagy darbszámot kell növelni vagy árat a nyereség eléréshez.Mennyiség nem lesz és azt nem gondolod hogy csak a két szép szemükért a sportmotorrajongóknak fogja bármelyik gyár adni a motort.
Akkor térjünk ki a kikönyökölt zx10 blokkomra is, vagy a barátoméra, akinek eltörött a hátsó kereke polgáron, esetleg a böszörményi egykerekezős gépre aminek letörtek a motor felfogató fülei, beszéljünk a néhány szétrobbant generátorról meg arról hogy néha ott is van üres a váltóban ahol nem kéne
Volt 40,000-et futott Ducati nálam nem volt a motorjának baja. Nem dicsérem, de nem is a legjobb motor...
Ducatinál a 10 000km az élettartam felét jelenti.
Egyébként én minden alkalommal meglepődöm amikor magunknak vagy ismerősnek autót/motort veszünk, hogy milyen szar a piac. Nem a 8-10 vagy az 5-6 éves gépekkel van a baj hanem a 2-3 évesekkel is. Hiába van pénzed egyszerűen túl nagy elvárás, hogy egy 3 éves gépjármű ne legyen törve és műszakilag, papírilag rendben legyen. Vicc. Hetek, hónapok mennek el a keresgéléssel.
De hát valahogy csődbe kell menni nem? Ha válság van és senkinek sincs pénze mi a megoldás? Magyarországon ilyenkor emelik meg 30%-al motorkerékpárok árát! Hátha nem adnak el többet az életben.
Én tavaly vettem 0km-el a ZX-10R-t. Egyszerűen 2,6-ért nem lehetett otthagyni egy 0km-es 1000-es motort még ha 2008-as gyártású is. Láttam olyat mit 2.6-ért árultak úgy, hogy 10 000km volt benne. Arról nem is beszélve, hogy akkor már 3,2 millió volt egy GSX-R 600!
Több éve nem láttam olyan embert aki új motort venne. Azt is ritkán aki 1-2 éveset féláron.
Haver mondta tegnap hogy az utolsó 1000 ember egyike vagyok aki kp-ban vett egy 2005-ös kommersz autót
Eddig azért évente 8-10 motort eladtam, 2012-re ez lement 5-re (2 cbr600, egy 900, egy ducati multi, egy R1, a VOR-t csak cserélni tudtam), ha nem nézem a 2db. 10,000Ft-os robogót. Jövőre már csak kettővel számolok összesen. Nem ebből éltem meg, de fedezte az éves motorkázást.
Akinek van lehetősége és dolgozni akar az elmegy innen külföldre, de ott se fog motort venni, hanem gyűjtöget.