Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az okosság szerint a gond a fogasléccel van. A fogasléc - a terv akkor szerint - ugrik egy fogat, amikor a lánc megnyúlik annyira, hogy a köröm elhagyja a fog sarkát. Csakhogy a valóságban,a lánc forgás közben is rugalmasan nyúlik, mivel az acélnak is van rugalmassága. Mindezt indikálja többek között a vezérmutengelyek eleve nem egyenletes ellennyomatékú forgása és fokozza a durva vezetéstechnika és/vagy blokk tuning. Ilyen nyúlás, visszahúzódás pillanatában elo tud fordulni, hogy a lánc a feszíto oldalán hirtelen meglazul. Egy jól muködo láncfeszíto automatika ennek azonnal utána megy és ha már közel a fog vége, át is ugrik egyet. Innentõl kezdve viszont folyamatosan túlfeszíti a láncot addig, amíg az meg nem nyúlik annyira, hogy már megint elkezdhet dolgozni a feszítõ. Így segít az automata feszítő a láncnyújtásban. Ez a jelenség pl. a 4T krosszoknál konkrétan probléma. Meg gondolom a spiccelt technikáknál általában.
há hogy mentél te a ringen!?
jo esetben a 12 kör jött ki 12literből...ippenhogycsak.
Sztem ez stílus függő is.
Nekem pl 200+-os gurulásoknál sem evett többet 8,5-nél...
Sztem még a Hringen sem evett többet.
Viszont cserébe állandóan állíthatod kézzel.
Én is filóztam rajta. De azt a "ritkán" használt motorok blokkjához találták ki. Pl drag motorok...
A mi láncfeszítőnkben használt rugó ereje is biztos be van állítva, h ne feszítse annyira a láncot, h megnyúljon.
Mármint kétszemélyes túrázással nem evett többet 7 liternél...?! TT módszerrel nekem a 10-et becsapta simán. De örülnék most annak, ha a GSX-R is csak 10-et csapna be.
Bocsi javítok
Ami a motorban volt rugó, az 5mm-el rövidebb volt mint az új rugó.
Erősen gondolkodom egy csavarorsós feszítőn. Pont azért, mert az nem feszít. Kisebb az ellenállás és kevésbé öli a láncot.
Köszönöm szépen bigoneoszi!
Neked is ugyan azt javasolnám mint a kollégának az előbb.
Cserélj rugót a feszítőben. Nem drága dolog, és ki tudja, h pl mennyi is a valós km a motorodban, mennyit veszített a rugó az erejéből.
Meg akkor a feszítőt is ki lehet takarítani.
Ha marhára ráérősen csinálod, 1 óra alatt ki lehet cserélni.
Hali!

Így visszagondolva úgy akartam fogalmazni, hogy 7nél többet nem lehetett vele többet megetetni semmilyen körülmények közt... a minimum rekord 5,5 volt 100-110es átlag sebességű túrázásnál 2 személlyel, általában 6-6,5 körül evett.

Szerelő szerint jobban mint mint egy átlag 9es, Usa verzió volt sportdobbal sporlégszűrővel, de semmi egyéb, gyári áttétel...
Szia!
NINCS meghatározott km periódusa a vezérműláncok cseréjének!
24e km-ként kell ellenőrizni a szelephézagot, és akkor a vezműlánc állapotát is meg lehet nézni.

Ha jót akarsz tenni a motorodnak(és nem bízol a múltjának), akkor kicserélheted a feszítőben lévő rugót.
Nekem a rugó meg a golyó volt 2000Ft, gyári Suzuki cuccokkal.
Feszítő kiszed, letisztít, megjárat, rugó meg golyó cserél és mehet össze. Én óra szerint olyan 30e km körül cseréltem, de az új rugó 5mm-el kisebb volt mint ami volt a motorban. Gondolom ki is volt gyengülve kicsit.
Hétfőn lecserélem az olajat, és megnézem, hogy később csinálni fogja e ... Ha igen, akkor elviszem szerelőhöz, és megnézetem vele a vez,láncot.. ;)
http://youtu.be/YkADj0TPrJA

hallgassatok inkább egy kis igazi zenét....
Nincs jobb ötletem.
ddt500

Ebben még az a furcsa, hogy úgy raktam le a motort, hogy zörgött.. Most hogy elővettem, semmi... Egyszer sem volt a tél alatt beindítva, de ugyan úgy indult mintha mindennapos használatban lett volna.. Lehetséges, hogy az indítás közben ugrott volna a feszítő ?
Ennyiből szerencsés vagyok még nem hallok semmit csak kíváncsi vagyok de akkor várunk hátha kapunk valami infót
Ennek az lehet az egyszerű oka, hogy a láncfeszítő ugrott egyet és újra feszes a láncod. K4 750-em 10 000km-nél zörgött mint a veszedelem 12 000-nél egyszer csak elhallgatott. 33 000-ig semmi.
Persze ez nem 100%.
Épp ez a baj.. Ha elolvastad, én mit írtam a te kérdésed alá, akkor megértesz : ) Amúgy lehetséges hogy cserés lesz... Nekem 36 ezer van benne, és tavaly hidegen zörgött.. csak nem tudom, hogy a lánc e... Én is megvárom a többieket, hátha tudnak nekem is valami okosat mondani .. Nekem meg még az a furcsa, hogy most nem hallok semmit sem... tavaly megőrültem amikor hidegen beindítottam és csilingelt... Hozzá kell tennem azt, ( amit elfelejtettem megemlíteni), hogy szivatóval amikor magasabb volt a fordulat nem hallottam a csilingelést.. majd amikor vissza toltam a szivatót és leesett a fordulatszám 1600 ról 1300 ra..
Ezt én megértem és köszönöm csak annyi a probléma, hogy nem új kora óta van nálam aztán hogy ki hogy használta azt nem tudom 46van benne akkor ezek szerint lassan illő?
Én ezt úgy tudom, hogy használattól függ.. :) Itt volt olyan pályamotor, aminek 20 ezer km után cserélték... Egy haveromnak K1 ese van, abba 47 ezer van.. és még nem volt csere... Ez szerintem használat kérdése..
Úgy is próbáltam, hogy felmelegítettem üzemi hőfokra, és hagytam lehűlni olyan 40 Fokig.. utána is beindítottam, de semmi hangja nem volt.. Tavaly ha lehűlt, már 50 Foktól hallatszott a csilingelő hang...
Üdv mindenkinek..

Nem tudjátok véletlenül, hogyha hidegen csilingelő,csörgő hangot ad ki egy suzuki Gsxr 600-as, mi lehet a baja ? Ahogy melegszik, nem hallok semmit... Most szezonkezdés előtt le akartam cserélni az olajat, és beindítottam... Most meg nem hallottam semmi zörgő hangot.. Tavaly meghallgatta szerelő is, ő azt mondta, hogy szerinte vezérműlánc és feszítő.. A motorba 36 ezer km van... De ha vezérmű lánc nyúlt volna meg, akkor most is zajosnak kellene lennie nem ?
Sziasztok!
Boldog tulajdonosa lettem egy k4-es gixxernek. Szeretnék érdeklődni ,hogy hány kilométer után kell kicserélni a vezérműláncot ?Ha valaki tudna mondani megközelítőleg valamit azt megköszönném
Remélem a többi kilences lakó is olvassa a fék témát
Nagyjából nekem is ez a véleményem. Hogy mentél a kilencessel, hogy 7 litert evett? Nálam 180-nál volt 6 liter, 140-nél 2 személlyel 5,4.
Hali!

Írok kicsit részletesebben, hátha érdekel valakit.
Tapasztalataim:
K5 750 (1000 km alatt mindössze): könnyű, kezes, még két személlyel is kényelmes, alul kicsit nyomatékszegény a köbcentiből kifolyólag. 7 literes fogyasztás, utcára tökéletes választás lehet.

K4 1000: kényelem hasonló a 750hez, motorerő sokkal többet nyújt értelemszerűen, 8 literes fogyasztás, első fék gyárilag elég harmatos jó betét ellenére is, K7-hez képest kevésbé fordulékony, mint egy felturbózott ZX9es jobb futóművel aki K7 akar lenni

K7 1000: brutális minden fordulatszám tartományban (-1+2 áttétel), utcán végképp kihasználhatatlan, két személlyel gondolom ágaskodni fog, egy személlyel elég jól ki lehet vele gyorsítani kerekezés nélkül. Első fék fém fékcsővel brembo betéttel panaszra nem ad okot, ott fordul ahova akarom, szerintem nem kell bemutatni...

És hogy ezek milyenek egy 2002es ZX9R-hez képest?
16000 km-et mentem a kawával, általában két személlyel. úgy is kényelmes volt mindkettőnknek. 7 literes fogyasztással, meg a 20 kiló plusz súlyával és a kb 145-150 lóerejével (USA) bőven elég volt gyári áttétellel is az ereje. Első fék fémfékcsővel se volt az igazi. Húzni kellett, hogy beforduljon a gixxerhez képest, ahol a kawa már megingott 170-es kanyarsebességnél, ott a K7 megy mintha zsinóron húznák. Futómű gyári beállításon volt, jó gumikkal próbálva.

A gixxer ereje több örömet okoz meg a futómű is természetesen a kawához képest, de 800 ezerért egy 2002 körüli kawa ha jó állapotú, szerintem bőven elegendő bárkinek... túrázni kár ,,feküdni" egy ennyire sportos beállítottságú suzukin. Ha meg néha elgurul a gyógyszer, a ninja is megállja a helyét.
A maga hibáival-szépségeivel az egyik legjobb motorom volt a 9es ninja.
Az a hozzáállás, hogy csak a kawa, meg csak a honda, meg suzuki a ti motorotok meg úgy hülyeség ahogy van, mindegyik jó szerintem, nekem speciel az ,,überkirály" 2004es 1000rr széttörte már ráüléskor a kezemet, golyóimat, nekem egyáltalán nem jött be...
V2-ből SV 1000ret semmiképp se lehet hasonlítani a sor 4 ezresekhez, de nekem egy 2009es Tuono se vett le a lábamról az ilyen olyan spéci cuccaival együtt sem.

Végszóként nyilván a K7-et választanám az összes felsorolt közül, kimotorozni sosem fogom tudni, remélem tudunk vigyázni egymásra...

Edem