Menetközben persze, h mind1. Amúgy sem kell megállni, ha integetnek...
A felvidéken erre nem harapnak, inkább a lézerblokkolóra, úgytudom.
Viszont az Osztrákok és Németek és Olaszok herélnek érte...
Az azt igazolja, h csereszabatos a gyári alkatrésszel a motorodon!
Tehát a gyári alkatrész helyett azt felszerelheted.
Magyar jogban igazából le se szarják, bár nekem 1szer belekötöttek elöl a fém fékcsőbe, és meglobogtattam róla a német TÜV-ös papírt, h kint elfogadták, aztán itt is egyből rábólintottak.
Bár a Németeknél az út szélén is van hitelesített DB mérő szóval ha a hangerő átlépi a megengedett értéket akkor már jön is a bünti. De egy szimpla rendőr ott elenged ha van TÜV-ös igazolásod.
És egy olyan GP1 Bódis, mint ami a linken van valóban kaphat TÜV-t? Nem túl hangos az ahhoz? Vagy abban is van külön tompító? Sehogy nem áll össze a kép.
Én csak attól gyászolok, hogy áll a moci a kocsmaterasz előtt és megáll mellette valamelyik pelyhesállú ketté metélt óriás. Úgy menet közben konkrétan teljesen mindegy. Nomeg a felvidéken kolbászolás válhat még meleggé.
nekem tavaly a mecsekben azt mondták, hogy legyen a sportkipuffban hangtompító akkor semmi gond nem lenne! Hiába voltak gyári bódis dobok a motoromon hivatalos E4 jelzéssel stb... nem érdekelte őket ezekért is feljelentettek! + eü+ gumik-ra hivatkozva mert rongyos volt a szélük! egy pár hétre rá jött a levél és az állt benne h kisebb fokú közúti szabályszegés és ezért 5000 ezer magyar forintra bűntetnek meg! hála az égnek mivel nem a pécsiekhez tartozok ezért az én kistérségi rendőreim bírálták el az esetet olyan aki ismert! megusztam!
lényeg a lényeg nekem ott azt mondták a yardok, hogy legyen bent a hangtompító a kipufogóban és akkor semmi gond! a törvények meg mást is kérnek na mindegy!
Sejtettem, hogy valaki valami ilyesmit fog írni. Különösebben nem lényeges, hogy mit szabad és mit nem. Ha a biztos úr felületesen értelmezheti a törvényt akkor szerintem én is. A kérdés csak az volt, érdemes-e ilyen bizonylatért bevállalni a drágább dobot, egyáltalán (elméletben nyújt-e valamit)?
De lehet, hogy eleve rosszul kérdeztem. Másképp:
A TÜV igazolának a közúti alkalmassághoz vagy a műszaki kialakításhoz van köze? Más (normális) országokban mit jelent?
Miután a magyar jogban farkastörvények uralkodnak ezért sehogy. Attól függ, hogy éppen milyen rendőrt fogsz ki. Volt olyan haverom akit a gyári dobbal fel akartak jelenteni mondván, hogy herélt. Persze nem volt az. A rendőrnek mutogathatod az alkotmányt is (Alaptörvényt), ha olyan kedve van leszarja. Tökéletes példa itt: link
Ha egy sport kipufogóhoz van un. TÜV igazolás, az pontosan mit igazol? És a magyar jog szerint ez a gyakorlatban mit jelent? Hogyan befolyásolja mindez a törvényes közúti felhasználhatóságot?
pl: Bódis GP1
Sziasztok! Most vettem suzukiban gyári féknyereg csavarokat K5 1000-hez, de az én motoromhoz nem jó, túl hosszú sajna, így el is adnám őket. 5500at fizettem értük, 5000ér postával együtt bárkinek odaadom.
Volt más furcsaság is. A kerék kinyírta a leömlőket és a hűtőt, ehhez képest most egyenes volt a teló, és 30 centire volt azoktól a dolgoktól, amiket összelapított. Kormány nem forog, blokk lyukas, idomok töröttek, hiányosak is, sok minden kell rá
A felvidéken erre nem harapnak, inkább a lézerblokkolóra, úgytudom.
Viszont az Osztrákok és Németek és Olaszok herélnek érte...