Na a mai pályanapos bejegyzésem nem lesz olyan rövid mint szoktak volt lenni mert ez egyúttal amolyan év végi visszatekintő is egyben. De azért kivételesen megpróbálok pozitív hangnemet megütni.
Szóval idén a terv az 1:58-as köridő elérése volt. Új moci, elszántság dögivel, minden adott volt hozzá. Hogy miért nem jött össze? Talán mellébeszélésnek tűnhet de egyszerűen nem tudtam eleget menni idén. Általában 20 pályanappal és versennyel számolok egy évet de idén jó ha 10 volt. Sok mindenre számítottam: futóműgond, esés, anyagi gondok stb. de arra, hogy egyszerűen "bezár" a ring na arra nem. Az augusztusi bójázást sem számolom pályanapnak. Külön dühítő, hogy mind a szeptemberi mind a most hétvégére tervezett OB/DT/RR csodaszép időben lehetett volna.
Ahogy közeledett a mai nap már kezdtem megbarátkozni a gondolattal, hogy minden erőfeszítésem dacára idén nem fogok értékelhetően gyorsulni.
Na de térjünk át a mára. Volt pár ötletem, néhány gondom meg, sok sok segítségem. Janival kiötöltük, hogy teljesen kitekerjük elöl a rugóelőfeszítést akkor talán jobban fog fordulni a motor mert jobban össze tud ülni az eleje a kanyarban. Mondjuk én már azt hittem ki van de volt még 2-3 csík. A gumiszerzés meglehetősen nehézre sikeredett mert se a Brian se az Egedi Sanyi nem jött ki csak délután. De azért végül sikerült Briantől gumit szerezni egyből 5-öt. (Köcce) Fel is ficcentettünk egy 7712-es (vagy 04-es?) slicket. Elöl maradt a régi (elöl idén még nem cseréltem). Na szóval az ötletem az volt, hogy sok kicsi sokra megy alapon most kivételesen az összes menetben megyek pár kört és már rögtön az első menetben "odateszem" magam. Egyébként egészen más hangulatban voltam mint a legutóbb. Inkább csak jól akartam érezni magam jó kis lendületes motorozással. Plusz még kicsit visszább vettem a cél végi féktávból, hogy többször forduljak el normálisan. Olyan 5-10 méterrel engedtem bővebbre.
Első menet: Indulás előtt 10 perccel jöttem rá, hogy elöl 0,8bar nyomás van a gumiban. Szerencsére a gumis ember ott volt mellettünk úgy, hogy felmenetel előtt belenyomott még egy bar-t (bár kicsit több kellett volna).
A boxkijáratnál tekergetem az öhlinset és mit látok? A tank két csavarja meglehetősen laza. Az uccsó pályanap óta kicsit allergiás vagyok a kormánygátló rögzítettségére de azért felmentem. Gondoltam 3-4 kört kibír. Hát ez nem derült ki mert 2 mért kör után éreztem, hogy kezd bedurranni az alkarom és gyorsan lejöttem.
2:01.8. Az nem rossz elsőre nem? Sajnos a sikánnál leszedték a 100-as táblát ami hol zavart hol nem.
Csavarokat meghúztuk, majd elkértem Árpitól a kis kézi fújóberendezését ami 2 perc fújás után lemerült. Eredmény: 1,8-ról felment 1,9 az első kerék nyomása. Kénytelen voltam a Balihoz elballagni egy rendes pumpáért amivel orvosoltuk a gondot.
Második menet: Rögtön éreztem, hogy akár 3 kört is tudok majd menni. Mentem mint a barom 2x előztem a gyors balosban odatettem magam ahogy kell. 3 kör után piros zászló. Célrarában bukás, mentő miegymás. Lejöttünk és én már fel sem mentem újra. 2:01.7. Előzésekkel ez is elfogadható de alapvetően egy nagy sz.r. Viszont egyszer úgy megvállaltam a -2-őt, hogy majdnem összecsináltam magam. Végig egykeréken gyorsítottam majd amikor elengedtem a gázt már néztem hova fogok repülni olyan nagynak éreztem a tempót. De aztán elfordultam karistoló váltókarral. 154km/h-ra gyorsítottam ami gondolom sokaknak nem mond semmit de a Bérczi Dávid a Pezibar alatt 157-ig jutott ott szóval nem rossz na.
Harmadik menet: Na itt aztán kő kövön nem maradt. Volt pályaelhagyás, előzések dögivel meg 2:00.8 de ez úgy, hogy már le akartam jönni csak gondoltam ha a bódénál fékezve elfordulok a cél végén akkor megcsinálom még azt a kört is. Elfordultam.
Ezután a menet után leültem elővettem a RC-t és megnéztem hol van még benne a Dávidhoz képest. Arra jutottam, hogy főleg az uszoda kompletten, a sikánból kijövet valamint a célrará előtt veszítek sokat. Van pár hely ahol viszont egész gyors vagyok ahhoz képest, hogy milyen lassú a köröm.
És jött az ominózus 4-ik menet. Ekkor már éreztem, hogy az energiatartalékaim kezdenek kimerülni. Úgy véltem 2 gyors kör van még bennem. Sikerült légüres térbe kimennem. Két gyors kör majd kettős bukás a -2-ben. Piros zászló. Azt láttam, hogy valszeg rögtön visszaengednek majd minket mert mindenki talpon volt és olajat sem láttam.
Egy korty víz, egy pillantás a race chronora: Hoppá! 1:59.929! Mutatom a Janinak mi van. Utána dühöngtem 10mp-ig mert hát nehéz lett volna 1:59,7-et futni mi? Mer az 59,9 az még inkább 2:00. Mindegy feladat teljesítve.
Nyílik a boxkijárat. Előttem egy kék suzuki mondom biztos a bali az. Kivezető körben utolérem mondom majd kifékezem a cél végén. Hát nem sikerült de nem is a bali volt az. Valami 34-es rajtszámú emberke aki nem is ment rosszul mert kénytelen voltam még egy kört menni mögötte. Na a következő cél végét jobban bevállaltam és sikerült kifékeznem. Jött két gyors kör de az utolsóban olyan szinten elfáradtam, hogy majdnem nem vettem be a gyors balost mert nem bírtam balra kiülni. Egyébként a mai nap sikerült megfejtenem ennek az okát. Az uszoda kanyar közepén annyira görcsösen kapaszkodom a motorba, hogy ott fáradok el. Érdekes módon a célrarában nincs ilyen gondom. Na mindegy majd jövőre kijavítom. Az uccsó kör végén már minden kanyarban mondogattam, hogy vazze csak kapaszkodj mindjárt vége és mehetsz haza! Na ezt is túléltem. Még a levezető körömben kicsit összeakaszkodtam a Janival mert ő jobbról akart kerülni az uszodában de én meg húzódtam ki, hogy elengedjem őket. Nem lett belőle baj és a sikánnál már kaptuk is a piros zászlót.
Lejöttünk nézem az RC-t: 1:59.567 az utolsó körben! Vazze ha most kezdődne a nap....(58). Ja a másik köröm 2:00.5 lett.
Na mindegy azért nagyon örültem. Jani gratulált, aztán még körbejártam a ringet melldöngetve és mindenkitől gratulációkat csikartam ki. Úgy tűnik Balinak is sikerült 2:10 alá bemennie. Úgy nagyjából ennyi. Jó kis születésnapi ajándék ez.
Köszönöm mindenkinek a segítséget legfőképpen Janinak, Briannek, és az Asszonykámnak!
Kawánál a gyári lánckerék 3/4-es légkulccsal és 10 bar nyomással se jött le. Szó szerint 2 méteres erőkar és 3 ember kellett hozzá a targonca szervizben (motor szervizek előtte feladták). Hondánál villáskulccsal 10 perc a csere.
Jaja, vágom. Én sem arra céloztam most, hanem arra, h nem tud mindent fejből az ember. Ez az érzésre meghúzom meg csak pár dolognál működik, ha elég precíz akarsz lenni. Ami egy ilyen komoly motornál nem árt.
Ha kell, van kölibe 210Nm-ig kulcsom. Vagyis van 4 db nyomatékkulcsom...
Lanckerek egeszen laza volt, kuplung az emlitett kisebb nyomatekkal (menetrogzito viszont volt benne), illetve a kepen lathato csavarocska nem volt tokeletesen meghuzva. Amugy a hajtokarhoz nem nyultak, az fixen allt a helyen. A kettes kicsit fixebb is volt a kelletenel.
Igen, emlekszem. Nem a gondatlansagra akartam fektetni a hangsulyt, hanem arra, hogy tobbek szerint is irrealisan nagy nyomatekok vannak megadva. De ha annyi, akkor annyi.
A Suzuki is Bicskén szervízkönyv nélkül rakta össze az első telómat, mert már "sokat" csinált a szerelő. Aztán mégis széthullott a belseje, mert lövése sem volt, h hogyan kell meghúzni az anyát benne, és mennyi nyomatékra...
Nem volt fogom, uh. legkulccsal probalkoztam, ami a felirat szerint 90Nm-t tud huzni (lazitani). Lejott vele. Ezt kovetoen kerdeztem meg Kertvárosban es 95Nm-t mondtak. Oke, hogy nem tudjak fejbol, de valszeg nem is neztek meg a konyvet, hanem csuklobol felraktak 95-el. Mikor lancot csereltem, a lanckereket is siman leszedtem kis kulccsal, az sem volt 115Nm-el meghuzva, kizart. Egyiket sem en csinaltam.
Jaja, az lesz az. Ami a főtengely jeladó felől van abból csak zöld jelzésű van. A másik oldaliból van több: barna, piros, sárga, zöld, kék, narancs, fekete.
Talán annak van jobban melege ott belül? Kawáknál meg a 900RR-eknél meg a 3-as volt a jellemző.
Lehet, h neked gyanúsak, de csak tudják, h mit írnak oda.
Nem őrültség! Nem hinném, h egy szerelőnek fejben van az összes szervízkönyve, meg az autószerelés teljesen más tészta.
Nekem pl megvan otthon a Honda CB1000-é(gyári Honda szervízkönyv) és abban is a kuplung rögzítő csavart 128Nm-el kell meghúzni. Amikor cseréltettem benne a csapágyat a kosár alatt, akkor is új anyát kellett venni rá, és mondta a szerelő, h ezt mindíg le kell bikázni, sőt, van kialakított része az anyának amit a maghúzás után el kell ütni, h ne tudjon letekeredni.
Szóval nyugodtan húzd csak meg 120Nm-el, ha van kuplungkosár fogód...
Nem a munkadijjal volt bajom, hanem azzal, hogy tul sok az ismeretlen es a kerdeses dolog es vegul ugyis en fogok rossz dontest hozni, amikor azt mondom, hogy "na az mar tul draga, vegyuk meg az utangyartottat ebbol es ebbol az alkatreszbol" - meg ilyenek. A szerviz tanacsot ad, en dontok, en fizetek, o pedig osszeszereli. Erzek magamban annyit, h nem fogok szerelesi hibat elkovetni, a tobbit pedig ugyis en oldanam meg. Igy legalabb latom es megtanulom. Erdekel is.
Gratulálok mégegyszer!
Szóval idén a terv az 1:58-as köridő elérése volt. Új moci, elszántság dögivel, minden adott volt hozzá. Hogy miért nem jött össze? Talán mellébeszélésnek tűnhet de egyszerűen nem tudtam eleget menni idén. Általában 20 pályanappal és versennyel számolok egy évet de idén jó ha 10 volt. Sok mindenre számítottam: futóműgond, esés, anyagi gondok stb. de arra, hogy egyszerűen "bezár" a ring na arra nem. Az augusztusi bójázást sem számolom pályanapnak. Külön dühítő, hogy mind a szeptemberi mind a most hétvégére tervezett OB/DT/RR csodaszép időben lehetett volna.
Ahogy közeledett a mai nap már kezdtem megbarátkozni a gondolattal, hogy minden erőfeszítésem dacára idén nem fogok értékelhetően gyorsulni.
Na de térjünk át a mára. Volt pár ötletem, néhány gondom meg, sok sok segítségem. Janival kiötöltük, hogy teljesen kitekerjük elöl a rugóelőfeszítést akkor talán jobban fog fordulni a motor mert jobban össze tud ülni az eleje a kanyarban. Mondjuk én már azt hittem ki van de volt még 2-3 csík. A gumiszerzés meglehetősen nehézre sikeredett mert se a Brian se az Egedi Sanyi nem jött ki csak délután. De azért végül sikerült Briantől gumit szerezni egyből 5-öt. (Köcce) Fel is ficcentettünk egy 7712-es (vagy 04-es?) slicket. Elöl maradt a régi (elöl idén még nem cseréltem). Na szóval az ötletem az volt, hogy sok kicsi sokra megy alapon most kivételesen az összes menetben megyek pár kört és már rögtön az első menetben "odateszem" magam. Egyébként egészen más hangulatban voltam mint a legutóbb. Inkább csak jól akartam érezni magam jó kis lendületes motorozással. Plusz még kicsit visszább vettem a cél végi féktávból, hogy többször forduljak el normálisan. Olyan 5-10 méterrel engedtem bővebbre.
Első menet: Indulás előtt 10 perccel jöttem rá, hogy elöl 0,8bar nyomás van a gumiban. Szerencsére a gumis ember ott volt mellettünk úgy, hogy felmenetel előtt belenyomott még egy bar-t (bár kicsit több kellett volna).
A boxkijáratnál tekergetem az öhlinset és mit látok? A tank két csavarja meglehetősen laza. Az uccsó pályanap óta kicsit allergiás vagyok a kormánygátló rögzítettségére de azért felmentem. Gondoltam 3-4 kört kibír. Hát ez nem derült ki mert 2 mért kör után éreztem, hogy kezd bedurranni az alkarom és gyorsan lejöttem.
2:01.8. Az nem rossz elsőre nem? Sajnos a sikánnál leszedték a 100-as táblát ami hol zavart hol nem.
Csavarokat meghúztuk, majd elkértem Árpitól a kis kézi fújóberendezését ami 2 perc fújás után lemerült. Eredmény: 1,8-ról felment 1,9 az első kerék nyomása. Kénytelen voltam a Balihoz elballagni egy rendes pumpáért amivel orvosoltuk a gondot.
Második menet: Rögtön éreztem, hogy akár 3 kört is tudok majd menni. Mentem mint a barom 2x előztem a gyors balosban odatettem magam ahogy kell. 3 kör után piros zászló. Célrarában bukás, mentő miegymás. Lejöttünk és én már fel sem mentem újra. 2:01.7. Előzésekkel ez is elfogadható de alapvetően egy nagy sz.r. Viszont egyszer úgy megvállaltam a -2-őt, hogy majdnem összecsináltam magam. Végig egykeréken gyorsítottam majd amikor elengedtem a gázt már néztem hova fogok repülni olyan nagynak éreztem a tempót. De aztán elfordultam karistoló váltókarral. 154km/h-ra gyorsítottam ami gondolom sokaknak nem mond semmit de a Bérczi Dávid a Pezibar alatt 157-ig jutott ott szóval nem rossz na.
Harmadik menet: Na itt aztán kő kövön nem maradt. Volt pályaelhagyás, előzések dögivel meg 2:00.8 de ez úgy, hogy már le akartam jönni csak gondoltam ha a bódénál fékezve elfordulok a cél végén akkor megcsinálom még azt a kört is. Elfordultam.
Ezután a menet után leültem elővettem a RC-t és megnéztem hol van még benne a Dávidhoz képest. Arra jutottam, hogy főleg az uszoda kompletten, a sikánból kijövet valamint a célrará előtt veszítek sokat. Van pár hely ahol viszont egész gyors vagyok ahhoz képest, hogy milyen lassú a köröm.
És jött az ominózus 4-ik menet. Ekkor már éreztem, hogy az energiatartalékaim kezdenek kimerülni. Úgy véltem 2 gyors kör van még bennem. Sikerült légüres térbe kimennem. Két gyors kör majd kettős bukás a -2-ben. Piros zászló. Azt láttam, hogy valszeg rögtön visszaengednek majd minket mert mindenki talpon volt és olajat sem láttam.
Egy korty víz, egy pillantás a race chronora: Hoppá! 1:59.929! Mutatom a Janinak mi van. Utána dühöngtem 10mp-ig mert hát nehéz lett volna 1:59,7-et futni mi? Mer az 59,9 az még inkább 2:00. Mindegy feladat teljesítve.
Nyílik a boxkijárat. Előttem egy kék suzuki mondom biztos a bali az. Kivezető körben utolérem mondom majd kifékezem a cél végén. Hát nem sikerült de nem is a bali volt az. Valami 34-es rajtszámú emberke aki nem is ment rosszul mert kénytelen voltam még egy kört menni mögötte. Na a következő cél végét jobban bevállaltam és sikerült kifékeznem. Jött két gyors kör de az utolsóban olyan szinten elfáradtam, hogy majdnem nem vettem be a gyors balost mert nem bírtam balra kiülni. Egyébként a mai nap sikerült megfejtenem ennek az okát. Az uszoda kanyar közepén annyira görcsösen kapaszkodom a motorba, hogy ott fáradok el. Érdekes módon a célrarában nincs ilyen gondom. Na mindegy majd jövőre kijavítom. Az uccsó kör végén már minden kanyarban mondogattam, hogy vazze csak kapaszkodj mindjárt vége és mehetsz haza! Na ezt is túléltem. Még a levezető körömben kicsit összeakaszkodtam a Janival mert ő jobbról akart kerülni az uszodában de én meg húzódtam ki, hogy elengedjem őket. Nem lett belőle baj és a sikánnál már kaptuk is a piros zászlót.
Lejöttünk nézem az RC-t: 1:59.567 az utolsó körben! Vazze ha most kezdődne a nap....(58). Ja a másik köröm 2:00.5 lett.
Na mindegy azért nagyon örültem. Jani gratulált, aztán még körbejártam a ringet melldöngetve és mindenkitől gratulációkat csikartam ki. Úgy tűnik Balinak is sikerült 2:10 alá bemennie. Úgy nagyjából ennyi. Jó kis születésnapi ajándék ez.
Köszönöm mindenkinek a segítséget legfőképpen Janinak, Briannek, és az Asszonykámnak!
egy gyári idomos és egy fighter, a kettő együtt 1,4mft
Tőled sokkal többet várok ám.
Ha kell, van kölibe 210Nm-ig kulcsom. Vagyis van 4 db nyomatékkulcsom...
Mivel azt is 115Nm-el kell meghúzni...
Jaja, az lesz az. Ami a főtengely jeladó felől van abból csak zöld jelzésű van. A másik oldaliból van több: barna, piros, sárga, zöld, kék, narancs, fekete.
Talán annak van jobban melege ott belül? Kawáknál meg a 900RR-eknél meg a 3-as volt a jellemző.
Rendben.
Nem őrültség! Nem hinném, h egy szerelőnek fejben van az összes szervízkönyve, meg az autószerelés teljesen más tészta.
Nekem pl megvan otthon a Honda CB1000-é(gyári Honda szervízkönyv) és abban is a kuplung rögzítő csavart 128Nm-el kell meghúzni. Amikor cseréltettem benne a csapágyat a kosár alatt, akkor is új anyát kellett venni rá, és mondta a szerelő, h ezt mindíg le kell bikázni, sőt, van kialakított része az anyának amit a maghúzás után el kell ütni, h ne tudjon letekeredni.
Szóval nyugodtan húzd csak meg 120Nm-el, ha van kuplungkosár fogód...
katt
Ez úgy viselkedne ahogyan szeretnéd