Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Raknám bele a fiatalabb mondjuk K5 blokkot egy kis elektronikával ha meg akarnám tartani a motort. Abban kevesebb a km is és erősebb is.

A legjobb megoldás ezt összerakni új perselyekkel aztán elcserélni egy fiatalabbra.
egy próbát megér szerintem: http://www.sportmotor.hu/tagok...
Ez valóban egy érdekes kérdés. Sajnos itt is csak az működne, hogy ismert előéletű blokkot venni de hát erre csekély az esély. Hiszen miért cserélnéd le az 50e km-es blokkodat egy másik 50e km blokkra? Azt át is kell papírozni. Aztán egy szezon után kiderül, hogy nem is 50 hanem 90e volt benne vagy 2X volt felújítva. Nehéz a döntés.
A Te eseted mondjuk annyiból könnyebb, hogy nem kell a szerelő óradíját fizetni. Mert abból 2 használt blokk is kijönne.
A blokkcsere is szoba jott, de nem nagyon talaltam a neten. Ezek mar "oreg" motorok, el vannak hasznalva az alkatreszeik, vagy szet vannak bontva. Ismeroson keresztul persze talaltam hamar, de nem volt olyan blokk, ami ne futott volna legalabb 50e-t es en tovabbra sem hiszem el, hogy ezek 100e-t kibirnak, uh. nincs ertelme ugyanennyit futott masik szart belerakni. Nehany bontott alkatresszel probalkoztam, de mind csak rosszabb volt annal, mint ami benne volt az enyemben. Kulfoldon 200e-t is elkernek egy keveset futott blokkert, annyim most eppen nincs. Szivesen foglalkozom vele. Szerintem meg lehet csinalni jol is - persze nem biztos, h nekem sikerul.
nem tudom, h mennyiből jön ki neked egy blokk szét-össze, méregetés, köszörűlgetés, rohangálás az alkatrészekért, stb, de ha jól emlékszem k1 1000 van neked, ahhoz szerintem kb 30 perc alatt lehet találni egy komplett blokkot 100khuf-ért aztán csak plug&play, nincs szenvedés.

viszont eddig az összes szerelgetős, csapágyazós ismerősöm megszopta, sőt én is, mindig valami rezonancia volt a blokkban, vagy fura hangokat hallottunk…
még tizenegynéhány éve a 750 sradomat én is inkább megjavíttattam a cosmo motornál (asszem az a szerelő gyöngyösön csinált valami gépműhelyt azóta) nagyon profi lett meg minden, csak még két alkalommal kellett visszavinnem mielőtt elegem lett és eladtam a motort...
Oke a dolog, ha leszarom ami a konyvben van, meguzom 95-el es oke. Csakhogy amikor pl. a hajtokarok illeszteserol van szo es mericsgelek a mikrometerrel, akkor kurvara nem mindegy, hogy jo-e az adat, ami a PDF-ben van.... Mondjuk ezt meg nem is neztem, csak mint felvetes erdekes.
Nekem is gyanús, a kawán a 80 nm-es beta kulccsal mindent meg tudtunk húzni Nem kamion kerék ez, hogy nagy légkulcs kelljen hozzá.
Egy erdekes dolog... A netrol letoltott manualban bizonyos ertekek gyanusak/furcsak. Pl. a kuplung rogzitocsavar meghuzasi nyomateka a PDF szerint 120Nm. Ezt en magam nagyon soknak tartottam ezert a szervizben is rakerdeztem. 95Nm fejbol vagta a valaszt a ficko. Megmutattam autoszerelo baratomnak is: Ez orultseg, 90-100Nm max! Nagyon remelem, hogy nem arrol van szo, hogy fals adatokkal megtuningolt PDF-et terjesztettek el a neten, "vedd meg a gyari konyvet" cimszoval.
Szia! Koszi a figyelmet!

Kozepen a ket tamasztocsapagy van, amik megvezetik a fotengelyt axialisan (ez lesz a thrust bearings). (A multkori kepen a kezem alatt lathatod a fotengely sonka es az aluhaz fala kozott.) Egyebkent ennel is van szinkod, az enyemen zold pontocska van. A hajtokarokon viszont nem lattam szin jelzest, igaz nem is kerestem. Pontozoval bekopogtatott kodszamok vannak rajtuk.

Azt mondjak mindig a 2-es hajtokar megy el, de nem ertem miert.

Fogok szolni, hogy mi kell!
Na utána néztem, ami jó bele:
K1-K4-ig hajtókar, hajtókarcsapágyak(fekete, zöld, barna, citrom), főtengely csapágyak(fekete, zöld, barna, citrom), dugyattyú+gyűrűk+csapszeg.
K1-K9-ig középre a két nyomócsapágy(vagy feszítő)? vagy mi a neve(thrust bearing).

Amiről nem tudni, az a főtengely.

A 2-es adta meg magát? És mitől kopott így el?

Nézzek hozzá valamit?
van két eladó gumim.
egy hátsó Dunlop Sportmax GP D209GP 190/60 ZR17
egy első Pirelli Diablo Supercorsa 120/70 ZR17

Mindkettő 6-6ezer ft. Kettő együt 10 ezer pénz. Képen látható állapotban van.
Pesti vagyok.
jelenleg csak emailben vagyok elérhető:
priky kukac t-online pont hu

képek:
egy
kettő
három
négy
Nyugi emberek, nem akarom koszorultetni. Ilyen motorillesztesekkel foglakozo muhely nem csak koszorulni, precizen merni is tud - ebben tudnak ESETLEG segiteni (ez volt a valasz lenyege).

A 2-es.
Semmiképpen se köszörültesd!Hajtókart is cserélj 4-et.
Szerintem csak 2006-ig lesz jó a főtengely bele.
5000 km.
Nagyon nagy az esélye hogy 5-8e Km alatt kettétörik a főtengely.Ugyan nem gsxr volt hanem SV amiben ugyanúgy köszörült nagyobb csapágyas dolog volt 500 után elnyírodott.
Ha egy 650-esen ezt csinálja akkor egy 3x erősebb motoron tuti.
Azt felejtsd el hogy megköszörülteted és egy nagyobb csapágyat raksz bele sajnos tudom hogy nem tartós. ha nem fér bele a türéshatárba akkor csere. Melyik hajtókar ment el?
Nem vagyok gyakorlott szerelo/tuningolo igy a pontos szabalyokat nem tudom. Elmeletileg attol fugg a dolog, h a fotengely koszorult resze szenvedett-e karosodast. Lathato eges/csuszas nyom van azon is, annak ellenere, h a brozpersely szerintem nem fordult el (vagy csak egy kicsit?). Igen meleg lehetett ott illetve az aprobb femszilankok megkarcolhattak a fotengelyt is. Mivel nagyon szuk a hely a hajtokar mellett igencsak eletszeru, hogy az aprob szilankok jocskan orlodtek a hajtokarszem kornyeken, mielott sikerult tavozniuk a karterbe.

Vannak gepmunka szakmuhelyek, ahol ezt el lehet donteni. Pl. fotengelyt nagyon pontos meresekkel kepesek ellenorizni es akar korrekciot is vegeznek cnc gepekkel, koszorukkel stb. Persze jobb megoldas egy keveset futott ujabb model komplett fotengelyenek beszerelese. De remelem erre nem lesz szukseg. Tobbet tudok meg, ha majd a tobbi hajtokart is kiszedem. Ahhoz mar nem volt kedvem tegnap.

A kuplung rugok mar cserelve lettek az elmult telen, de ha szeretned megmerem a regieket, mert megvannak.
Megjegyeztem. Koszonom. Irok, ha aktualizalodik a dolog.
és ilyenkor elég hogy csapágyat cserélj? vagy zsebbenyúlósabb lesz a téma...
hjaaa neked a kuplungrugók hossza tűrésen belül volt annyi kilométer után? télen én is szétkapom a kuplungot...
Hello. A főtengely k8 ig ugyanaz és a hajtókar is ha érdekel valamelyik írj.
sziasztok!
K7 1000-hez nincs valakinek elfekvőben egy gyári jobb oldali kipufogó? Karcos ,horpadt is jó lenne!
Köszi
Vajon az ujabb modellek hajtokarjai / fotengelye mennyire stimmel bele? Egyaltalan mik azok az alkatreszek, amik felhasznalhatoak az ujabbakbol. A gyujtogyertya es a szelepsapka evidens. Es a tobbi? Keresek majd hibrid projectekrol infot...

Most az elso lepes az lesz, hogy a blokk osszes alkatreszen vegigmegyek es megnezem hogy benne van-e a megadott turesben. Ahol nincs megadva gyari ertek, ott targyalok szakertokkel, hogy milyen is az ajanlott illesztes itt ott amott.
Itt lehet csemegézni. H profilú hajtókar, bírja a nitrót is

A lényeg, hogy meglett a hiba.
Jo mar megvan. Hajtokar.
Inkabb ugy mondanam Te adtad a leghamarabb a jo tippet. Korabban a kihajtascsapagyra tippeltel, azzal se tevedtel sokat. Valoban van egy kis logasa, bar csak axialisan erezheto. Durvan akkora mint egy MZ fotengelycsapagy, kisse alul van meretezve. Nagy okossag, h az olajtekno kikepezese olyan, hogy amikor leengeded az olajat, akkor a femszilank csak veletlenul jon ki vele egyutt, a 90% benne marad a karterben. Most meg is talaltam fel mareknyi diszhaltapot.

Nem tudom mi az a carillot.